Spring naar bijdragen

01 april 2010


Frans

Aanbevolen berichten

Ik ben ook gelovig opgevoed.
Sterker nog: mijn paps was dominee.
Maar ik ben niet opgevoed met hel en verdoemenis.
Ik ben inderdaad opgevoed met het idee dat God liefde is.
Dat god de mensen hun eigen verantwoordelijkheid heeft gegeven.
Dat hij verdriet kan hebben als hij ziet dat mensen het behoorlijk verkloten.
Mijn vader zag vanuit zijn funktie veel nare dingen uiteraard.
Hij heeft mij altijd gezegd: "Lieve Von, wil je voor altijd onthouden dat wat er ook gebeurd, wat je ook doet, je altijd bij je vader terecht kunt. Ik zal altijd van je houden, ik zal er altijd voor je zijn, al zou je een moord hebben gepleegd, wees nooit bang om naar mij te komen".
(jammergenoeg overleed hij al toen ik 16 was, maar ik heb dit altijd onthouden..... gaf troost)
En mijn vader was echt geen doetje hoor, kon behoorlijk boos zijn af en toe, maar toch.....
En zo kijk ik eigenlijk ook een beetje tegen god aan: ik ben verantwoordelijk voor wat ik doe, maar ik kan altijd bij hem uithuilen.....
Jemig de pemig, wat klinkt dit weer uhhhhhhh. naja....
Overigens ga ik ook al jaren niet meer naar de kerk.
Geef inderdaad nog wel mijn jaarlijkse bijdrage, maar vind er niet echt wat ik zoek, het zit meer van binnen bij me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Water, van harte gefeliciteerd zeg, 3 jaar:heart::present:

BB, je zegt dat ík God verlaten heb maar dan heb ik het niet goed opgeschreven....ik was juist op zoek naar Hem.
En wat je schrijft over God ziet alles, daar had ik nou juist ook zo'n last van.
Niet alleen tijdens het seksen, hahaha maar voornamelijk als ik iets fout deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik weet het niet, echt niet.
Een toeval is het denk ik.
Een toeval, wat eigenlijk ook weer niet zo toevallig is, omdat het stond te gebeuren.
Bolletje, het is moeilijk, heel moeilijk.
Deze zaken, natuurwetenschappelijk te begrijpen is heel moeilijk.
Net zoiets als de eindigheid of oneindigheid van het heelal.




Wat ik wel weet, is dit, om onderscheid tussen goed en kwaad te kennen, heb ik God niet nodig.
Als ik God daarvoor nodig heb, weet ik het blijkbaar zelf niet echt.

Emmaroos, gelukkig dat je ook die dingen ziet. Ik zal je later nog een EO verhaal vertellen.



En verder, echt ik heb geen enkel antwoord.

Ik gun ieder z'n geloof, zolang men elkaars hersens niet inslaat.
Mijn God is beter dan de jouwe, zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam. Nee dat heb ik niet. Wel dat iedereen sex heeft dus is het niet slecht. Maar dat heeft te maken met de opvoeding. Sex is slecht. Maar als er een God bestaat, heeft hij dit gevoel toch ook toe gelaten? Ik bedoel Dat gevoel is een wezelijk onderdeel van het bestaan.
Kijk dat de mens er niet van mag genieten is niet Gods regel. Die regel heeft de mens gemaakt. Waarom? Ik weet het niet precies. Maar sex jij maar lekker door hoor meis, en geniet er van.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mss ziet tie alles, mss wel niet. Ik ga ervanuit dat God liefde is. Mededogen, compassie, goed doen voor anderen is mijn motto en daar probeer ik naar te leven.
Ik weet niet of God bestaat, bewijs krijg je niet, daarom heet het ook geloven. Ik zie dat het vele mensen een onwrikbaar vertrouwen geeft. En dat is mooi om te zien. Mijn vader was bang voor de dood, en niet gelovig. Mijn Mem is niet bang voor de dood, wel gelovig. Ik ga hier niet beweren dat het één eht ander uitsluit of what so ever, ik zag het verschil. Mijn moeder is erg ziek geweest en vertelede me naderhand dat ze niet bang was. Dat is fijn voor haar.
Ik geloof wel in een Hogere Macht. Iemand, iets die deze wereld gemaakt heeft, het heelal. Maar dan niet een man die op een krukje zit en bepaalt.
Veel van de ellende die gebeurd roepen we over onszelf af. Daarnaast gebeuren er nu eenmaal verdrietige dingen in levens. Daar is geen antwoord op. Waarom gaan er kinderen dood, waarom vermoordt een buurman z'n buurmeisje. Weet ik veel. Bad things happen. En het is aan ons om ermee om te gaan. Hoe accepteer ik wat ik niet kan veranderen. Ik heb de afgelopen dagen geleerd, misschien wederom, dat ik vaak leef vanuit angst. Niet altijd bewust maar toch is het zo. Heb ik de moed dat onder ogen te zien en dat aan te pakken.

Wij zijn ook God. Wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet. Dat anderen de boele belazeren, graaien, lelijk doen, moorden, uitbuiten, tja, er zit ook veel slechts in een mens. Dat wil niet zeggen dat ik er in mee moet gaan. Ik doe mn best mn medemens zo te behandelen als ik graag zelf behandel wil worden. Meer kan IK niet doen.

God is ook weten dat ik god niet ben. Ik heb niet alles in de hand, en dat maakt mn leven lichter.
Dat zovelen het geloof ook als iets zijn gaan gebruiken om mensen bang te maken, te 'knechten' tja, dat doen mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Bam Bam, als je gewoon netjes bezig bent, zal hij toch niet erg vinden.
:D

Ach, wie ben ik? En wat is netjes?




Geen flauw idee.
;)



In het Big Book saat dat sexualiteit door God gegeven is:D dus beesten maar, hahahahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Soothe
Bolletje, ik weet het niet, echt niet.

Een toeval is het denk ik.

Een toeval, wat eigenlijk ook weer niet zo toevallig is, omdat het stond te gebeuren.

Bolletje, het is moeilijk, heel moeilijk.

Deze zaken, natuurwetenschappelijk te begrijpen is heel moeilijk.

Net zoiets als de eindigheid of oneindigheid van het heelal.

Soothe dit komt omdat wij nog steeds denken in termen van eindigheid. Wij kunnen niet bevatten dat iets oneindig is. Misschien als wij ooit nog leren om al onze herenen te kunnen gebruiken, misschien komen er dan meer antwoorden op onze vragen.
Voorlopig moeten we het nog doen met dat klein beetje dat we nu gebruiken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Emma dat is het niet. Ben erg onder de indruk over je verhaal waar ik niet over mee kan praten en dan zeg ik vaak dingen die nergens op slaan omdat ik nooit mijn mond kan houden. Probleem is dat ik me nu dus weer in moet houden om niet tekeer te gaan om wat je is aangedaan en ik kan daar wat van hoor. Tactive is dan weer niet gelukkig met me dus krijg dan ook weer vingertikken. Probeer er telkens wat aan te doen maar of het me ooit zal lukken............Soms reageer ik wat later omdat ik moet nadenken over dingen die in niet ken maar wilde je alleen zeggen dat ik wel aan je denk en met je meeleef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EM, het heeft ook met eerlijkheid te maken. En teleurstelling. Jij hebt die opleiding gedaan, had een baan en kreeg toen die hersenbloeding. Het drinken was al veel langer een probleem. Je bent niet eerlijk geweest toen je op je werk zei dat je er geen gevolgen aan had overgehoduen. Ik verwijt je niets, dit is feit. Ik snap het ook, jij wilde zo graag aan het werk. Nu heb je zelf ervaren dat je toch blijvende schade hebt overgehouden van die hersenbloeding. Daarnaast kan de moeheid ook een gevolg zijn van de hersenbloeding.
Je staat nu voor nieuwe dingen. Je zult een manier moeten zien te vinden dit te accepteren. Hoe weet ik niet precies, en gemakkelijk zal het ook niet zijn. Wat ik wel weet dat het zal dienen te beginnen met nietsontziende eerlijkheid. Dat zal je verder brengen. En niet meer drinken zal ook helpen. Maar dan ben je er nog niet.

Niet drinken is mooi, je voelt weer allerlei gevoelens. Niet drinken is soms ook rot want je voelt weer allerlei geveoelns. We dronken niet voor niets.
Je schreef ook dat je al werkt sinds je 13 bent. Het idee, voor nu ff niet te werken, zal je ongetwijfeld beangstigen. Vliegt je mss wel naar de strot. Snap ik ook.

Ik leef al sinds mn pubertijd met chronische pijn. Ik heb me rot gevoeld de afgelopen weken, somber, doemdenken en verdrietig. Ik sta op een keerpunt in mn leven. Hoe ga ik dit aanpakken. Wat ligt er in mijn macht en wat zal ik dienen te accepteren. Dat vind ik moeilijk. Het is benagstigend. Ik wil stoer en sterk zijn, niemand nodig hebben. Ik regel het wel, schouders eronder, bek opt stuur, Bammetje zal het klusje wel ff klaren. Maar weet je, Bammetje zakt door haar hoeven van al die stoerdoenerij. Bammetje is moe, zo moe. En verdrietig. Ik wil zoveel en dat lukt niet. Nu dan in ieder geval niet. Dus, pas op de plaats en eerlijk zijn. Mn lief zei gisteravond dat ik ook vaak angstig ben...NIET roep ik dan heel hard. Maar ze heeft wel gelijk. Ik vind het moeilijkd at onder ogen te zien. Mss kom ik erop uit dat ik niet meer kan wat ik kon en wat ik ooit graag gewild heb. Maar ja, voortdurend verzet brengt me niet verder. En ik ga er niet op drinken. Nu nog niet. Maar ik weet, voel aan alles dat ik in aktie dien te komen ander verzand ik in depressie en somberheid en onverschilligheid. En wie zegt me dan niet dat ik op een avond het bijltje, of in mijn geval, mn knotsje, erbij neer gooi en bier en shag ga halen bij de cafetaria op de hoek? IK WIL NIET MEER DRINKEN. Ik wil niet terug. Dus zal ik in aktie blijven komen anders sta ik stil en dat is nooit goed.
Pas op de plaats is prima maar stilstand is achteruitgang.

Emma, dank je voor het delen. Samen zijn we sterk, echt waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, mss een mooie oefening voor je. Ondersteunde woorden schrijven voor EM zonder je eigen emoties voorop te stellen. En iets schrijven in de trant van; ik weet niet goed wat ik moet zeggen, ben onder de indruk en wens je sterkte is toch ook mooi?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je goed beschreven BB maar als je goed de bijbel hebt gelezen dan heeft God ons een vrije wil heeft gegeven. Om deze reden gebeuren deze dingen want we doen het zelf. Vooropstaande dat hij bestaat natuurlijk.

Nee geloof ook niet in die gouden lepeltjes in de hemel en het vuur van de hel zoals me dat volgepropt werd.

Of er nog iets is is idd geloven maar hopen erin is ook een houvast.

Zelf denk ik nu dat het leven afgelopen is met de dood. Je sterft dan om weer voedsel te zijn voor een nieuw leven. Net zoals de herfsbladeren weer mest zijn voor het voorjaar.

Sjonge is wel een zwaar onderwerp hoor met zoveel mensen hier dus zoveel meningen. Naja als we dood zijn weten we hoe het werkelijk in elkaar steekt of niet dus. Als jullie het niet erg vinden dan wacht ik nog ff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, ik begrijp niet dat je zegt dat ik niet eerlijk was op het werk dat ik niets overgehouden had aan mijn hersenbloeding.
De bedrijfsarts wilde een neuropsychologische test. Daar kwamen dingen uit waarin ik mijzelf niet herkende want thuis voel je dat niet, loopt alles gestructureerd.
De neurochirurg zei dat de test te vroeg afgenomen was omdat hij mij eerst aan het werk wilde hebben en dan afwachten of ik ergens tegenaan liep.
Nu is alles andersom gegaan en keek men mij met argusogen aan van waar gaat het mis.
Ik ben dus tegen dingen aangelopen op het werk en kan dat werk nu dus niet meer doen, hoezo niet eerlijk dan?????
Ik heb zelf aangegeven dat de test toch gelijk heeft en dat het toch waar was dat ik niet restloos uit de hersenbloeding ben gekomen.
Ja, het is waar dat ik graag weer aan het werk wilde en dat ik zei dat ik er niets aan overgehouden heb maar ik ben er nu toch zelf achter gekomen dat er wel wat overgebleven is?
Ik heb nu toch zelf gezegd dat het niet meer ging?
Samen met de bedrijfsarts, de arbeidsconsulent en mijn afdelingshoofd zochten we naar de dingen die ik wel kon.
Hoezo niet eerlijk dan?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Druppie. Dat bedoelde ik ook vanochtend door te zeggen, we hebben onze eigen verantwoording. We kunnen kiezen tussen goed en kwaad. God of Duivel.
Maar dat wij alleen als mest dienen als we dood zijn daar geloof ik niet in. Waarom heben wij dan besef, en geweten? Alleen maar om ons soort in stand te houden? Nee dat geloven vind ik voor mijzelf te simpel.
Wij moeten tot besef komen dat, zo wij nu bezig zijn, niet goed is. Dat we de wereld naar z'n malle moeren helpen.
Moeder aarde is misschien wel te vergelijken met ons eigen bewustzijn. Ze is bezig, al het slechte karma op te ruimen van eeuwen oorlogen en ellende. We zitten nu in die fase. De nacht is het donkerst om 4 uur. Wij zitten nu in die tijd.
Ik geloof dat we dadelijk een beter leven krijgen, als iedereen maar wil. En niet alles schuift onder het mom van het geloof, of het lot. Dat zou beteken dat wijzelf niets kunnen doen aan de situatie.
Zelf verantwoording nemen voor ons doen en laten op deze aardkloot, zou al een goeie stap in de richting zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolleke ik drukte me miss lomp uit maar blaadjes sterven af om in het voorjaar voeding te zijn voor nieuw leven en denk dat dit met mensen ook gaat.

Maar politiek en religie zijn onderwerpen die de hele wereld al omver hebben geholpen dus ik hou er mee op want vind dit te zwaar hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Drup. Maar ik vind je toch wel lief hoor.;):heart:

Even voor diegene die nog steeds last hebben van tel. van bedrijven of andere instellingen die je iets proberen aan te praten.
Ik heb me net op gegeven bij belmeniet.nl om zo af te zijn van al die lastige telefoontjes.
Misschien dat anderen hier ook iets aan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...