Spring naar bijdragen

Iedere dag een nieuwe kans om te starten, laat de dag van gisteren achter je. 11-4-2010.


bolletje

Aanbevolen berichten

O ja Mariek, en een etage hoger wonen heeft denk ik ook niet zo'n nut. Jos en ik woonden niet samen. Ik woon 100meter bij hem vandaan. als partners zo hulpbehoevend worden, ben je toch de hele dag bij hem, en ga je er toch misschien onderdoor.
Dan zou je ver bij hem vandaan moeten wonen en thuiszorg in schaklen. Dat kun je overigens nu al hé? Daardoor krijg je toch wat meer bewegingsvrijheid.:heart:
Maar ik heb echt te doen met je meid. Nogmaals ik weet hoe moeilijk je nu zit. En weet ook dat het er niet makkelijker op wordt. Wat je ook doet en welke beslissing je maakt, als je beslist voor jezelf, ga je je schuldig voelen.

Graag gedaan Jannigje.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 400
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank Hermie, Tasseke, Cathy, Harry en Dar voor jullie bemoedigende woorden.

Ik bleek nog ingelogd, had daar geen erg in. Ik was vanmorgen zo van de kaart dat ik zelfs fysiek reageerde met buikpijn en diarree (de details zal ik jullie besparen).

Hermie, wat jij schreef raakt me erg, maar bemoedigd mij ook. Het zit em niet in wat we kunnen hè? Blijkbaar kwaliteiten te over, inderdaad allerlei diploma's gehaald. Maar..... dat hielp mij niet te voelen dat ik iemand ben, dat ik er mag zijn.
Wat goed dat jij nu een doel hebt waar je voor wilt gaan, na alles wat je hebt doorstaan! Petje af!!!:present:

Tasseke, het is inderdaad een kwestie van durven geloven dat ook ik welkom ben. en ja, dat aan mijzelf werken...... Ik las ergens dat iemand iets schreef in de trant van: ik kan nu pas aan mijzelf gaan werken, nu ik niet meer drink. Dat heeft me erg geraakt, want ik ben al zolang bezig, met therapieën, maar hoe effectief kon dat zijn? Eerst boulimia, en roken. Allebei overwonnen. toen kwam de alcohol! hoezo gevoelig voor veslaving????!!!!:angry: Ik begrijp nu dat ik die dingen deed/gebruikte/nodig had omdat ik het leven te moeilijk vond zonder. Dus eigenlijk kan ik nu pas echt aan de slag en ontdekken wie ik ben. En jij gaat met jouw therapie beginnen, goed hoor. Klinkt wel heftig, maar ook heel hoopgevend. sterkte!!!:heart:

Cathy, wat dapper dat je zelf een eigen praktijk bent begonnen!!! :musicnote: Geweldig. Heel herkenbaar, dat altijd maar bezig zijn met de mening van anderen. Wat willen zij????? Nee, wat wil jij! En wat wil ik??? Dat laatste weet ik niet. Idioot toch, ben ik 55 en moet ik nog gaan ontdekken wir IK ben en wat ik eigenlijk wil en verlang en nodig heb ......

Harry, dank je:heart:

Dar, wat jij schrijft dat het je tegenvalt wat je nog kunt, is dat nu nog steeds zo voor je? Ik ben zelf de laatste 3 weken niet vooruit te branden en nam/neem aan dat "het erbij hoort", maar ik hoop wel dat het van voorbijgaande aard is. Maar ja, je hebt gelijk met die roofbouw!!!!:wacko:

Kate, daar zeg je wat: ïeder heeft zijn eigen pad". Het wordt tijd dat ik ophoudt met mijzelf te vergelijken met....... En ja, die vergelijking valt dan in mijn geval zo goed als altijd uit tengunste van de ander. :huh:

Allemaal bedankt :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei was vergeten uit te loggen...

hallo allemaal :rose:

Harry
In antwoord op je vraag laatst.
Ik lees momenteel "M'n legendarische ex" geschreven door Mike Gayle,
een freelance journalist die oa voor de Sunday Times schreef.
Dit is zijn debuutroman, een hilarische roman.
Lekker ontspannend voor het slapen gaan ;)

Marieke
Misschien is een proefscheiding een idee, zodat je alles op een rijtje kunt zetten voor
jezelf. In die tijd kun je waarschijnlijk ook duidelijker krijgen wat je nog voor hem
voelt en wat je verder wilt en kan met deze relatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje ik wens je toe dat je je voordeel doet met alle kennis die hier voorhanden is. Niets is onmogelijk maar je moet wel keuzes maken en dat kun je!

Nee ik heb de Erlkönig nooit in gezang gehoord. Denk dat je me dan kunt oprapen. Weet ook niet waarom het me zo raakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harry
Wat leuk dat jij dat boek ook kent!
Die twee ga ik zeker ook lezen, heerlijk leesvoer vind ik het :D

Marieke
Zo hoef je niet direct een besluit te nemen waar je niet meer op terug kan komen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jannigje. Je bent nu met zoveel dingen bezig, en voelt je nog steeds niet toppie, dat komt wel.
Maar als je al niet zo prettig in je vel zit, geeft je geest zelf aan, stop met andere dingen, ga aan de slag met je zelf. Je hebt dan ff geen energie om entousiast aan andere dingen te gaan beginnen. Daar heb je gewoon de engergie niet voor. Maar houd je maar vast aan het feit dat dit ook allemaal weer komt, als je eenmaal weer wat beter in je velletje zit. Geloof me.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde Harry vragen of dat serieuze boeken zijn over bindingsangst of lollige romans...?

Ben toe aan iets voedends lezen over dat thema. Hechting.

Hier zijn we ook druk pratende over afhankelijkheid, weerstanden, angst, weglopen, etc.
Wie wat weet: ik hoor het graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond
Heb een heerlijke dag gehad.
O.a. gewandeld op de boulevard van Scheveningen
Was een uitgebreide braderie gaande
Met af en toe een verwarmend zonnetje
Heb er de heetste sambal van NL gekocht
Gemaakt van habanero's
Even geproefd net, minuscuul stukje
de blaren vlogen erop, de koopvrouw had gelijk..heerlijk.
En zo dadelijk eten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...