Spring naar bijdragen

Iedere dag een nieuwe kans om te starten, laat de dag van gisteren achter je. 11-4-2010.


bolletje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 400
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ze heeft een fantastisch mooie stem Woman, eenmalig.

Wat ik trouwens zelf een mooi gedicht vind, heb het op de HAVO gehad en is me altijd bijgebleven is 'Der Erlkönig van Johann Wolfgang Goethe

Wer reitet so spät durch Nacht und Wind?
Es ist der Vater mit seinem Kind;
Er hat den Knaben wohl in dem Arm,
Er faßt ihn sicher, er hält ihn warm.

Mein Sohn, was birgst du so bang dein Gesicht? -
Siehst Vater, du den Erlkönig nicht?
Den Erlenkönig mit Kron und Schweif? -
Mein Sohn, es ist ein Nebelstreif. -

»Du liebes Kind, komm, geh mit mir!
Gar schöne Spiele spiel ich mit dir;
Manch bunte Blumen sind an dem Strand,
Meine Mutter hat manch gülden Gewand.«

Mein Vater, mein Vater, und hörest du nicht,
Was Erlenkönig mir leise verspricht? -
Sei ruhig, bleibe ruhig, mein Kind;
In dürren Blättern säuselt der Wind. -

»Willst, feiner Knabe, du mit mir gehn?
Meine Töchter sollen dich warten schön;
Meine Töchter führen den nächtlichen Reihn
Und wiegen und tanzen und singen dich ein.«

Mein Vater, mein Vater, und siehst du nicht dort
Erlkönigs Töchter am düstern Ort? -
Mein Sohn, mein Sohn, ich seh es genau:
Es scheinen die alten Weiden so grau. -

»Ich liebe dich, mich reizt deine schöne Gestalt;
Und bist du nicht willig, so brauch ich Gewalt.«
Mein Vater, mein Vater, jetzt faßt er mich an!
Erlkönig hat mir ein Leids getan! -

Dem Vater grauset's, er reitet geschwind,
Er hält in den Armen das ächzende Kind,
Erreicht den Hof mit Mühe und Not;
In seinen Armen das Kind war tot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb "Die leiden des jungen Werther" graag gelezen Hermie!

Ps. Kende jij em nog van buiten? Ikke half! Onze leraar Duits destijds was fan van Goethe en wij moesten jou gedicht van buiten kennen!! Maar hij is wel heel mooi en ontroerend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ken hem niet meer van buiten VM moest ook effe googlen. Maar wat me altijd bij is gebleven was 'Wer reitet so spät durch Nacht und Wind? Es ist der Vater mit seinem Kind' en 'bist du nicht willig so brauch ich gewalt'. Gek hè hoe sommige zinnen je bijblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Woman kom maar hier hoor dan gaan wij samen een optreden doen voor onze diertjes, want als ik zou zingen voor mensen dan zie je ineens iedereen met een rotvaart naar de toillet lopen,:(
Het is me nooit duidelijk geworden waarom ze dat doen, maar het zal niet veel goeds zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Mariek, ja dan is het moeilijk om daar een prettig leven op te bouwen. Dat lukt bijna niet, hoe je ook probeerd. Wat is dat nu toch ontzettend vervelend. Heb je wel een tuintje? En zo ja, ga je daar wel eens in zitten? Niet dat daardoor je huisje groter wordt, maar even in de buitenlucht kan toch een beetje een gevoel van verruiming geven. Ga je nooit eens ergens naar toe? Of zit je veel thuis? Ik kan me voorstellen dat dan de muren op je af komen.
Er eens op uit trekken zou echt niet verkeerd zijn meid.;)

Welkom terug Teveel;. Heb je een fijne dag gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke toen ik bij mij ex wegging (ook min of meer gedwongen) moest ik een eengezinswoning met 2 verdiepingen inleveren voor een benedenwoning met 2 slaapkamers voor mijn dochter en mij. Af en toe benauwd het me ook hoor maar toch is het nu 'ons' huisje. Wat ik probeer te zeggen is laat gaan wat geweest is en probeer van wat je nu hebt je eigen honk te maken. En als dat echt niet gaat dan misschien weer inschrijven voor een groter huis. Maar uiteindelijk gaat het niet om de grootte maar wat je ervan maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vlaams Meisje,

Denk wel dat mensen in Nederland naar de course kijken.
Ik geef helemaal niets om wat voor sport dan ook.
Kijk een heel enkele keer naar wielrennen maar dat is dan voor de beelden van het landschap, het brengt me vaak op ideeën voor tripjes met de auto.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk ook alleen maar naar sport om het landschap te zien (zoals ronde van Italië ofzo)

Maar toch (beetje chauvinisme?) ook als mijn buurman Tom Boonen meedoet,de Vlaamse Klassiekers vooral!!
Daar trouwens ook mooie beelden van het landschap!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marieke, dan zit dat gevoel dat je nu hebt meer in jullie relatie. Ik weet ook dat je het daar meer over gehad hebt, maar is dan uit elkaar gaan een goede beslissing? Is er niet zo iets als, eventueel wat vrijwilligerswerk zoeken zodat je niet de hele dag thuis bent.
Ja ik weet het lieverd, een man die ouder is en eigenlijk niet zoveel meer om het leven geeft, is moeilijk. Zeker als jij nog in de bloei van je leven zit.
En dadelijk als hij echt veel meer zou gaan mankeren, kun je het daarmee erg moeilijk krijgen.
Daarom vroeg ik de vorige keer of hij niet iets van een dagbestemming heeft. Ik weet dat mensen daar ook erg van op knappen. Zo, de hele dag bij elkaar zitten is vreselijk. Ik weet er alles van lieverd. Dat is bijna een onhoudbare zaak. ?Zeker als hij dadelijk zelf niets meer zou kunnen.:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit uit medelijden bij iemand blijven, je hebt maar één (1!) leven, je kunt het niet overdoen.
Jij, jouw leven, komt op de eerste plaats, dat is het allebelangrijkste, hard? Ja, maar het kan niet anders.
Als die ander je geluk in de weg staat moet je afscheid nemen of de rest van je leven spijt hebben en uiteindelijk samen ongelukkig worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lieverd, maar je kunt nog zoveel houden van iemand, op een gegeven moment kun je niet meer.
Weet je, je kunt je man wel blijven verzorgen, maar dadelijk kan hij zelf niets meer en komt alles op jou neer.
Kijk, het gaat nog steeds goed, als je iemand hebt die, ondanks dat hij ouder wordt, toch een beetje gelukkig blijft. Als die tevredenheid er niet meer is, en je partner in zo'n sombere stemming zit, vang jij die somberheid op. Je gaat dan proberen om het hem toch naar zijn zin te maken , maar je wordt toch mee getrokken in die sfeer. Dat is de moeilijkheid waarom mantelzorgers het meestal niet vol kunnen houden. Alles wordt bij de partner zo gewoon, ook het verzorgen. Dan is er niets meer waardoor zij gelukkig kunnen worden en daar gaat het fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...