Spring naar bijdragen

Iedere dag een nieuwe kans om te starten, laat de dag van gisteren achter je. 11-4-2010.

bolletje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 400
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hihi,

het blijft een rare gewaarwoording om blij te zijn om te mogen graven in die beerput
maar inderdaad, ik voelde me de laatste tijd alleen maar slechter worden
tuurlijk voel ik me niet in een keer weer ok, het zal allemaal wel eerst nog slechter worden
maar uiteindelijk............

heb nog wel een beetje het idee dat ze ook niet weten wat met mij aan te moeten
vanochtend kwam er iemand binnen die er erg aan toe was en geen bedden meer
dus tassie mocht haar bed afstaan en als tegemoetkoming mag ik maandag beginnen

oeps, een beetje negatieve insteek
ben nog een beetje gereserveerd dus.

maar daar ga ik nu niet verder over nadenken, ik mag beginnen en dat is mooi
punt uit.
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Net mijn bed uit, lekker uitgeslapen. Bedankt nog diegenen die gereageerd hebben op mijn stukje van gisteren over mijn conflict. Heb alle foto's waar diegene op stond uit het zicht gehaald en in de kast gemikt. Kon er niet meer tegenaan kijken. Wel heel triest allemaal... Ben nog steeds heel verdrietig. had al wel afstand van diegene genomen, maar had ook het gevoel dat het op termijn wel weer zou goedkomen. Moet nu voor mezelf kiezen en mijn gezin, dat weet ik wel.

Dar: ik schrijf al sinds mijn 20ste in een dagboek. Niet dagelijks hoor, maar zo het uitkomt. ben nu in de 40, dus schrijf al een tijdje;) het helpt me om de dingen op een rijtje te krijgen. Ook lijkt het me leuk om dingen op mijn 80ste terug te lezen. Ben ik in ieder geval niet alles vergeten...

Medeforummers: jammer dat gekonkel gisteren/vandaag op het forum. Kit/Cath..Ik lees het niet, lijkt me een goede tip voor iedereen... Daar is het forum niet voor bedoeld tenslotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb weer heel wat gemsit, zo te lezen :huh:
ga alleen niet terug lezen.

dagboeken..........

ik heb al hele stapels volgeschreven, soms leuk om terug te lezen maar vaak verdrietig
heb een tijd terug de dagboeken van oma meegenomen, die lagen al 10 jaar op zolder, maar dat is pas raar om terug te lezen.
kan mijn oma helemaal niet voorstellen als een jonge flirterige dame.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Hermie en Tassie.

Wat heerlijk joh dat het eindelijk zo ver is, en natuurlijk ben je ook bang voor wat er naar boven komt. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Heb je het idee dat je het nu niet meer helemaal zelf in de hand hebt als er iets naar boven komt? Ik heb altijd geleerd dat, als er iets naar boven komt, je het ook aan kunt. Het onderbewuste laat niets toe wat je niet aan kunt.
En je moet niet vergeten dat je gewoon een grote Kanjer bent. Je kunt het aan. Maar als je je angstig voelt, schrijf er dan over. Misschien kunnen we je er doorheen trekken?:heart::sun::present:

Isje de behoefte aan slaap is voor iedereen verschillend. De een moet 9-10 uur slapen en de ander heeft aan 4-5 uur genoeg. Mijn moeder had aan 3 uur genoeg en bij mijzelf is het heel verschillend. 's zomers heb ik minder slaap nodig. En als ik ergens aan bezig ben wat ik leuk vind vind ik slapen iets wat onze Lieve Heer niet uit had moeten vinden:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hermie,

ik ga een speciale therapie voor borderliners doen, vanalles wat
cognitieve therapie, pyschotherapie, vers training en nog wat creatieve dingen.
het belangrijkste is in ieder geval dat ik mijn regelmaat terugkrijg en er zal behoorlijk wat geknutseld worden aan mijn zelfbeeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn te horen Isa dat het zo goed ging. Je zult het verdient hebben:) En nu inderdaad lekker morgen zingend naar je werk!
Ik geniet ook nog steeds erg van mijn werk. Ben erg blij dat ik indertijd de overstap heb gemaakt van mijn oude baan in de zorg naar deze baan in een winkel. Een nieuwe uitdaging en dat houdt je scherp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,

tuurlijk ben ik bang voor wat komen gaat
maar eigenlijk ben ik banger voor mijzelf als ik hier niets aan doe

op dit moment ben ik redelijk stabiel omdat ik op de bank zit en redelijk geisoleerd leef
maar ik voel me ook slechter worden omdat ik toch weer het gewone leven inmoet
het idee alleen al dat ik zou moeten werken, zonder dat ik heb geleerd om te overleven in het dagelijske leven........ brrrr paniek slaat toe dan
maar tja, thuis op de bank blijven zittten? ook daar ga ik van panieken

maar zwaar gaat het worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hermie,

een vers training is bedoeld om je emoties te leren kennen en hoe je daar mee om moet gaan.
ik herken maar twee emoties boosheid en blijdschap
alles wat er tussen zit is voor mij onbekend, ik heb ze natuurlijk wel maar ik herken ze niet

dat kan erg makkelijk zijn maar over het algemeen heb ik altijd het gevoel dat er iets aan mij voorbij gaat, verwarrend dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is groepstherapie, helaas tot nu toe alleen maar kippetjes;) persoonlijk heb ik liever dat er een paar mannen bij zitten alleen al vanwege de andere kijk op dingen maar je weet niet wat er nog in gaat stromen. Duur van de therapie is in principe 40 weken, elke vrijdagochtend van 09.15 tot 11.45 uur oefff... De schema's waar ik aan ga werken zijn wantrouwen, zelfopoffering en hoge eisen. Dus ja ook hier werk aan de winkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas je bent helemaal geen plassert hoor.
Je schreef dat je angst hebt om gewoon te leven.
Is dat angst om je onder de mensen te begeven? Ik ken dat gevoel n.l. goed vanuit het verleden. Hoe langer ik niet onder de mensen was, des te prettiger ik me voelde. Maar daarna kwam ook het gevoel van eenzaamheid om de hoek kijken. En daar werd ik heel depri van.
Maar ik was ook erg bang voor mensen omdat ik mezelf heel erg kwetsbaar voelde, ik was niet op gewassen tegen de boze maatschappij.
Heb daar nog wel eens last van hoor maar het is grotendeels weg, omdat ik toendertijd toch de keuze heb gemaakt om me meer onder de mensen te begeven. En ik moet je zeggen dat me dat erg goed bevalt. Dat me onder mensen begeven ging heel geleidelijk zodat ik er aan kon wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk denk ik niet dat er een specifieke mannen- of vrouwenproblematiek bestaat, het is meer de benadering en rationalisering. Vrouwen hebben nu eenmaal een uitgebreider vocabulaire dan mannen dus wij zullen het anders brengen maar het probleem blijft hetzelfde. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een gemengde groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,

ik heb altijd het gevoel dat ik niet aan de wensen van een ander kan voldoen
contact met mensen voelt voor mij aan als verplichting en dan schiet ik vast in mijn gevoel.
als gevolg van dat onbekende gevoel kan ik hele rare dingen doen waardoor ik mensen weer kwets.

maar juist omdat ik niet weet wat er gebeurt kan ik er ook slecht over praten.
komt er ook nog bij dat ik mensen niet vertrouw, voel me heel snel aangevallen in het normale leven.
dat heeft allemaal weer consequenties in mijn werk, relaties enz.

het rare is dat ik eigenlijk heel goed met mensen om kan gaan, zolang het maar niet over mij gaat.
uit zelfbescherming houdt ik mijzelf zo oppervlakkig mogenlijk maar tja, dat geeft weer heel veel boosheid, het gevoel dat ik nooit mijzelf kan en mag zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Tas gesnopen. Ik hoop echt dat het zo ver komt dat je inderdaad jezelf kunt zijn bij anderen en dat je niet iedere keer moet doen wat jij denkt dat anderen van jou verwachten. Het zal je een hoop rust en gevoel van vrijheid geven meid. En dat gun ik je.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...