VM1 Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Ik ga ook wat zinnigs doen!Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 hihi,het blijft een rare gewaarwoording om blij te zijn om te mogen graven in die beerputmaar inderdaad, ik voelde me de laatste tijd alleen maar slechter wordentuurlijk voel ik me niet in een keer weer ok, het zal allemaal wel eerst nog slechter wordenmaar uiteindelijk............heb nog wel een beetje het idee dat ze ook niet weten wat met mij aan te moetenvanochtend kwam er iemand binnen die er erg aan toe was en geen bedden meerdus tassie mocht haar bed afstaan en als tegemoetkoming mag ik maandag beginnenoeps, een beetje negatieve insteekben nog een beetje gereserveerd dus.maar daar ga ik nu niet verder over nadenken, ik mag beginnen en dat is mooipunt uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Oh nog evenbijna vergeten...Alf en DarFijne dag! Laat m niet verpesten door negativiteit - van een ander - ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Goedemorgen allemaal,Net mijn bed uit, lekker uitgeslapen. Bedankt nog diegenen die gereageerd hebben op mijn stukje van gisteren over mijn conflict. Heb alle foto's waar diegene op stond uit het zicht gehaald en in de kast gemikt. Kon er niet meer tegenaan kijken. Wel heel triest allemaal... Ben nog steeds heel verdrietig. had al wel afstand van diegene genomen, maar had ook het gevoel dat het op termijn wel weer zou goedkomen. Moet nu voor mezelf kiezen en mijn gezin, dat weet ik wel.Dar: ik schrijf al sinds mijn 20ste in een dagboek. Niet dagelijks hoor, maar zo het uitkomt. ben nu in de 40, dus schrijf al een tijdje;) het helpt me om de dingen op een rijtje te krijgen. Ook lijkt het me leuk om dingen op mijn 80ste terug te lezen. Ben ik in ieder geval niet alles vergeten...Medeforummers: jammer dat gekonkel gisteren/vandaag op het forum. Kit/Cath..Ik lees het niet, lijkt me een goede tip voor iedereen... Daar is het forum niet voor bedoeld tenslotte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Tas wat voor therapie ga je doen? Ik begin eind mei met een schemagerichte psychotherapie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Hoi Isa, was je eerste werkdag leuk? Zal wel wennen zijn geweest! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Morrie Isa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 ik heb weer heel wat gemsit, zo te lezen ga alleen niet terug lezen.dagboeken..........ik heb al hele stapels volgeschreven, soms leuk om terug te lezen maar vaak verdrietigheb een tijd terug de dagboeken van oma meegenomen, die lagen al 10 jaar op zolder, maar dat is pas raar om terug te lezen.kan mijn oma helemaal niet voorstellen als een jonge flirterige dame. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Goeie morgen Hermie en Tassie.Wat heerlijk joh dat het eindelijk zo ver is, en natuurlijk ben je ook bang voor wat er naar boven komt. Dat kan ik me heel goed voorstellen. Heb je het idee dat je het nu niet meer helemaal zelf in de hand hebt als er iets naar boven komt? Ik heb altijd geleerd dat, als er iets naar boven komt, je het ook aan kunt. Het onderbewuste laat niets toe wat je niet aan kunt.En je moet niet vergeten dat je gewoon een grote Kanjer bent. Je kunt het aan. Maar als je je angstig voelt, schrijf er dan over. Misschien kunnen we je er doorheen trekken?Isje de behoefte aan slaap is voor iedereen verschillend. De een moet 9-10 uur slapen en de ander heeft aan 4-5 uur genoeg. Mijn moeder had aan 3 uur genoeg en bij mijzelf is het heel verschillend. 's zomers heb ik minder slaap nodig. En als ik ergens aan bezig ben wat ik leuk vind vind ik slapen iets wat onze Lieve Heer niet uit had moeten vinden:( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 hermie,ik ga een speciale therapie voor borderliners doen, vanalles watcognitieve therapie, pyschotherapie, vers training en nog wat creatieve dingen.het belangrijkste is in ieder geval dat ik mijn regelmaat terugkrijg en er zal behoorlijk wat geknutseld worden aan mijn zelfbeeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Vers training Tas, wa's dah???Morgen Bollie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Fijn te horen Isa dat het zo goed ging. Je zult het verdient hebben:) En nu inderdaad lekker morgen zingend naar je werk! Ik geniet ook nog steeds erg van mijn werk. Ben erg blij dat ik indertijd de overstap heb gemaakt van mijn oude baan in de zorg naar deze baan in een winkel. Een nieuwe uitdaging en dat houdt je scherp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Bol,tuurlijk ben ik bang voor wat komen gaatmaar eigenlijk ben ik banger voor mijzelf als ik hier niets aan doeop dit moment ben ik redelijk stabiel omdat ik op de bank zit en redelijk geisoleerd leefmaar ik voel me ook slechter worden omdat ik toch weer het gewone leven inmoethet idee alleen al dat ik zou moeten werken, zonder dat ik heb geleerd om te overleven in het dagelijske leven........ brrrr paniek slaat toe danmaar tja, thuis op de bank blijven zittten? ook daar ga ik van paniekenmaar zwaar gaat het worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 hermie,een vers training is bedoeld om je emoties te leren kennen en hoe je daar mee om moet gaan.ik herken maar twee emoties boosheid en blijdschapalles wat er tussen zit is voor mij onbekend, ik heb ze natuurlijk wel maar ik herken ze nietdat kan erg makkelijk zijn maar over het algemeen heb ik altijd het gevoel dat er iets aan mij voorbij gaat, verwarrend dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 OK Tas duidelijk. Werk aan de winkel dus. Sterkte meid en bedenk aan het eind van elke tunnel is licht, echt waar:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Hermie,daar ben ik van overtuigd, dat er licht is aan het eindemaar jij gaat ook lekker beginnen,is dat van jou een groepstherapie of zoiets? en moet je lang? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Ja het is groepstherapie, helaas tot nu toe alleen maar kippetjes;) persoonlijk heb ik liever dat er een paar mannen bij zitten alleen al vanwege de andere kijk op dingen maar je weet niet wat er nog in gaat stromen. Duur van de therapie is in principe 40 weken, elke vrijdagochtend van 09.15 tot 11.45 uur oefff... De schema's waar ik aan ga werken zijn wantrouwen, zelfopoffering en hoge eisen. Dus ja ook hier werk aan de winkel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Bol,waarschijnlijk ben ik een zeikerd eerste klasmaar wil je de volgende keer de dag en datum bij het draadje vermelden?ik zoek me een breuk iedere keer!jajaja, ik ben erg lui en weigerachtig om te onthouden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 pfff, daar noem je nogal wat op!direct zware onderwerpen, gelukkig heb je 40 weken de tijd inderdaad, veel werk aan de winkelmaar ik ben er wel van overtuigd dat het alleen maar ten goede kan keren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 jij hebt het over kippetjes........ik zit me af te vragen of dit soort onderwerpen ook op mannen van toepassing zijnof zit ik nu in hokjes te denken?dat er echte mannen en vrouwen problematiek bestaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Zo Bol,jij houdt van aanpakken! thankx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Tas je bent helemaal geen plassert hoor.Je schreef dat je angst hebt om gewoon te leven.Is dat angst om je onder de mensen te begeven? Ik ken dat gevoel n.l. goed vanuit het verleden. Hoe langer ik niet onder de mensen was, des te prettiger ik me voelde. Maar daarna kwam ook het gevoel van eenzaamheid om de hoek kijken. En daar werd ik heel depri van.Maar ik was ook erg bang voor mensen omdat ik mezelf heel erg kwetsbaar voelde, ik was niet op gewassen tegen de boze maatschappij.Heb daar nog wel eens last van hoor maar het is grotendeels weg, omdat ik toendertijd toch de keuze heb gemaakt om me meer onder de mensen te begeven. En ik moet je zeggen dat me dat erg goed bevalt. Dat me onder mensen begeven ging heel geleidelijk zodat ik er aan kon wennen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Persoonlijk denk ik niet dat er een specifieke mannen- of vrouwenproblematiek bestaat, het is meer de benadering en rationalisering. Vrouwen hebben nu eenmaal een uitgebreider vocabulaire dan mannen dus wij zullen het anders brengen maar het probleem blijft hetzelfde. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een gemengde groep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Bol,ik heb altijd het gevoel dat ik niet aan de wensen van een ander kan voldoencontact met mensen voelt voor mij aan als verplichting en dan schiet ik vast in mijn gevoel.als gevolg van dat onbekende gevoel kan ik hele rare dingen doen waardoor ik mensen weer kwets.maar juist omdat ik niet weet wat er gebeurt kan ik er ook slecht over praten.komt er ook nog bij dat ik mensen niet vertrouw, voel me heel snel aangevallen in het normale leven.dat heeft allemaal weer consequenties in mijn werk, relaties enz.het rare is dat ik eigenlijk heel goed met mensen om kan gaan, zolang het maar niet over mij gaat.uit zelfbescherming houdt ik mijzelf zo oppervlakkig mogenlijk maar tja, dat geeft weer heel veel boosheid, het gevoel dat ik nooit mijzelf kan en mag zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Oké Tas gesnopen. Ik hoop echt dat het zo ver komt dat je inderdaad jezelf kunt zijn bij anderen en dat je niet iedere keer moet doen wat jij denkt dat anderen van jou verwachten. Het zal je een hoop rust en gevoel van vrijheid geven meid. En dat gun ik je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden