Spring naar bijdragen

EXTRA AANDACHT VOOR JOUW PROBLEEM

bolletje

Aanbevolen berichten

Er zijn altijd wel redenen om te gaan drinken. Maar bij de AA noemen we dat smoezen. Ik schrok daarvan toen ik dat voor het eerst hoorde. Ik smoezen??? Ik ging daarover nadenken. En ja het was waar. Altijd was er wel iets wat voor mij een reden was te gaan drinken. Nu weet ik, er is nooit een reden om te drinken. Wat er ook gebeurt. Vrolijk of rot of zelfs zeer moeilijk. Ik gebruikte die zaken om te gaan drinken omdat ik wilde drinken. Ook al zei ik altijd dat ik echt wilde stoppen. En ik meende dat oprecht. Toch als ik weer ging drinken wilde ik dat toch. Niemand dwong me te gaan drinken. Ik zocht de roes en de vergetelheid.

In het begin was het moeilijk mijn eigen smoezen te doorzien. Ik was daar heel knap in. Maar door naar de verhalen in de AA te luisteren leerde ik mijn eigen smoezen doorzien. En toen werd het mogelijk niet meer te drinken.

Een blij nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink nu niet en zo wil ik dat voorlopig zo houden. Ken m'n eigen smoesjes wel. Ik weet niet wat voor indruk ik heb gewekt maar ik kon even niet slapen door de onrust, niet omdat ik wilde drinken.

Heb trouwens goed geslapen en klaar voor een nieuwe dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Hannah. Ik denk dat het beter is, je niet af te vragen wat voor 'n indruk je hebt achter gelaten hoor. Het is meestal een invulling van hoe jij zelf te je aan kijkt.
Je bent het gevecht aan gegaan tegen de drank, en iedereen moet zelf uit zoeken wat die mannier is. Wij kunnen je alleen helpen.
Ik vind dat je goed bezig bent. En die onrust kan er inderdaad mee te maken hebben dat je nu niet meer drinkt. Je geest en lichaam moeten zich aan passen aan je nieuwe leefstijl en dat heeft tijd nodig.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel normaal Hannah. Alles beleef je nu veel intensiever doordat je niets meer verdoofd. Een niet makkelijke opgave om daar mee te leren om te gaan maar in de toekomst wel veel fijner. Dingen raken je veel sneller, en het is vaak een van de reden waarom mensen drinken. Om dat juist niet te voelen.
Met ons samen kun je leren om daar mee om te gaan. Wij hebben vaak het zelfde mee gemaakt als jij.
Betere leermeesters kun je niet hebben. Wij zijn praktijkmensen dus hebben het niet uit de boeken. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Heel normaal Hannah. Alles beleef je nu veel intensiever doordat je niets meer verdoofd. Een niet makkelijke opgave om daar mee te leren om te gaan maar in de toekomst wel veel fijner. Dingen raken je veel sneller, en het is vaak een van de reden waarom mensen drinken. Om dat juist niet te voelen.

Dat is zeker 1 reden waarom ik kan drinken. Andere reden is dat ik me er zo lekker bij voelde. TE lekker. Dan word ik TE blij en daar word ik onrustig van.
Ben inmiddels verhuisd naar "Stoppen of matigen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hannah, was niet zo voor jou bedoeld hoor over die smoezen. Er zat nog een bericht tussen geloof ik. En ik reageerde niet om wie dan ook Terecht te wijzen of zo. Maar ik weet uit ervaring hoe gevaarlijk smoezen zijn.

Trouwens wat kan jou het schelen wat voor indruk je wekt??? Daar ben ik ook vanaf gestapt toen ik nuchter werd. Ik probeer nu gewoon mezelf te zijn. En wat een ander van me vindt, wel dat is zijn/haar probleem.

Groetjes hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke zei:
"Je hoeft je woorden voor mij niet op een gouden schaaltje af te wegen hoor, ik snap het allemaal wel en ik weet inmiddels wel hoe je bent, maakt niet uit,"

Ik vermoed dat hier sprake is van een misverstand. Marieke verwart je met Hannah1.
En dat ben jij niet toch?
Er is hier namelijk ook (al veel langer) een Hannah1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...