Spring naar bijdragen

dinsdag 20 april


tapas

Aanbevolen berichten

Zouden ze al verliefd zijn geweest Bollie?

Of dicht ik de dieren nu weer teveel menselijke eigenschappen toe?
Het is ook nooit goed.
Kan jij die afstand wel een beetje bewaren, nu je op de DA meerijdt?
(ik heb zelf nog even diergeneeskunde willen studeren, wat was er dan van me geworden? eens denken...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 329
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gelijk heb je Alaine
beetje van ying en een beetje van yang
dan hou je het, t langste vol...

Dat is een hele mooie Vie
moest m even 2x lezen maar
hij is prachtig.
Nou maar hopen dat de mensen
die er iets aan kunnen hebben het ook lezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier pas een paar uur. Heb me net aangemeld voor de internet behandeling.
En ik voel me schuldig, want ik ben bij een vriendin blijven eten en die vroeg heel eenvoudig: lust je een biertje?
Na 3 biertjes en lekker eten en wat foto's kijken op de laptop ben ik naar huis gelopen. Ik ben niet dronken, ben niet aangeschoten, maar voel me lekker.

***, ik bedenk me net dat dit heel confronterend kan zijn voor andere mensen. Mijn excuses daarvoor!

Ik ben aan de vooravond van verandering in mijn leven. Ik zie de noodzaak in van verandering. Ik hou mijn huishouden bij, ik probeer regelmatig een maaltijd te koken voor mezelf en zeg geen afspraken meer af omdat ik liever alleen thuis zit te drinken met de muziek kei hard aan.
Rome is ook niet op een dag gebouwd, hou ik me voor. Ik kan veranderen, maar het kan niet allemaal op 1 dag gebeuren. Ik heb mijn doelen gezet en ik ben aardig op weg.
Maar ik ben bang....bang voor verandering, bang voor mijn eigen emoties en wat er komen gaat als ik de pijn niet meer kan verdoven. Wat blijft er van me over als die golf van emoties komt en me overspoelt?

Maar ik ben sterk. Ik heb al zoveel overtroffen, heb me al door zoveel tegenslagen geknokt. Ik blijf mezelf voorhouden dat ik dit kan. Ik kan mijn leven aan, ik kan mezelf aan. In welke vorm dan ook. Want ik heb vertrouwen in mijn kunnen. Er zijn mensen die achter me staan en me alle hulp willen bieden die ik nodig heb. Ik ben niet alleen, ik ben geen eiland en mijn strijd is er niet een van eenzaamheid.

Samen staan we sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Vic, Wat tof dat je de weg naar Ditjes en Datjes gevonden hebt. En voel je niet schuldig, ook al zeg je dat je je tof voelt, het zijn allemaal dingen die er nu nog bij horen. Heel knap dat je al zo eerlijk bent en je gevoelens zo goed weet te verwoorden. Je bent van harte welkom hier hoor.
Er zal een tijd aan breken dat je zonder dat je alcohol drinkt, je je nog beter gaat voelen, en eerlijk beter. Ik bedoel, zonder alcohol.
Ik geloof dat er meerdere mensen hier op het forum zijn die ook borderline hebben, dus ben je niet alleen met je strijd tegen de alcohol en je handicap, sorrie ik weet niet hoe ik het anders moet benoemen.
Je zult merken dat je hier veel steun krijgt in jouw strijd, gewoon omdat we het zelfde mee gemaakt hebben en sommigen van ons moeten nog een dagelijkse strijd leveren. Maar weet dat het meer dan de moeite waard is om te vechten. Kijk maar eens over een paar maanden.
Ik wens je heel veel moed, kracht en wijsheid toe.
Liefs Bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vicarious,
Wat goed dat je je hebt aangemeld voor de ADB behandeling
Ik hoop dat het jou net zoveel gaat brengen als het voor ons gebracht heeft.

1 puntje, maar dat kun je misschien niet weten omdat je hier nieuw bent.
Daarom leg ik het je gelijk maar ff uit.
De meeste hier drinken helemaal niet meer en daarom kan het best lastig zijn dat je nu schrijft,
dat je gedronken hebt, als ze dat lezen.
Gelukkig had je dat zelf al door.

Naar mijn idee kun je beter helemaal nuchter zijn als je hier schrijft.
Dan wordt je serieus genomen, en weten we dat jij het forum ook serieus neemt.

Ik hoop dat je veel aan het forum hebt en dat je over een tijdje de alchohol helemaal
de baas bent.
Ik wens je heeeel veeeeel suc6 en hoop je vaak te spreken hier.
Go for it!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee Isa,
dat zijn mooie compensatie-uren die je gemaakt hebt zeg...
Ben je nu niet bekaf??

ER ik had op 19.40 nog een berichtje geschreven voor je

Ohh ik realiseer me net dat ik toch mag hopen dat vicarious
niet zo geschrokken is van mn berichtje, dat ze niet meer terug komt.
Want dat was natuurlijk niet mn bedoeling....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte....daar voor al mijn excuses. Ik ga er vanuit dat ik in de toekomst gewoon helemaal nuchter kan posten, zonder iets mijn systeem.
Ik ken de onderlinge regels idd nog niet. Is het een taboe om te posten als je per ongeluk iets gedronken hebt, of als je pas net begonnen bent? Ik weet niet hoe het er hier aan toe gaat.

Em...dank je voor je lieve woorden. Ik hou ervan om van me af te schrijven en hoop hier ook echt mijn plekje te vinden. Waar mensen mijn angsten begrijpen en me misschien zelfs kunnen helpen deze te overwinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohh ik realiseer me net dat ik toch mag hopen dat vicarious

niet zo geschrokken is van mn berichtje, dat ze niet meer terug komt.

Want dat was natuurlijk niet mn bedoeling....




Hehehe Lief van je dat je mee denkt Witte...maar je was zo respectvol in je bericht datg ik niet geschrokken ben, maar me juist graag wil aanpassen :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor je bent net nieuw joh ben je mal
als je iets niet weet, dan weet je het niet, zo simpel is het.
dat schreef ik net ook al.

Het is voor jezelf ook beter om iedereen hier en jezelf serieus te nemen, door hier te komen als je niet gedronken hebt. Het is hier ons kent ons nl.

Je treft me ook gewoon op een slechte avond
ik heb onwijse trek nu nl en dit is foute trek.
Gebeurd me niet vaak meer, maar zie hier het gebeurd, soms nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, ik zie het en dat is het misschien ook wel.
ik wás al boos en verdrietig door mijn bezoek aan het revalidatiecentrum en toen kwam dit er ook nog eens overheen.
Het is ook moeilijk om de eerste stap te nemen om hier te schrijven, temeer als je in de ontkenningsfase zit dat je de drank toch wel heel erg nodig hebt.
Maar goed, ik wil hier gewoon kunnen schrijven over alles wat mij bezighoudt en ik hou van eerlijkheid en respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...