Spring naar bijdragen

Woensdag 21 april 2010


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 360
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Môgge allemaal,

Brrr, het waait hier wel enorm hoor Emma!!
Ik heb regen nodig voor mijn graszaadjes.
Die zijn al ontdekt door de duiven!! Help.

Vriend en ik hebben berekend, dat we ook al 34 jaar verkering hebben.
Maar met een pauze van 31 jaar.... tsss

Oh, is Harry al zoooo oud?:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je EmmaRoos, ik hield al van hem toen ik 14 was, maar toen was dat leeftijdsverschil relatief gezien veel groter. Bovendien was hij getrouwd en had jonge kinderen, dus de zaken liepen gewoon anders.
Toch ben ik al die jaren aan hem blijven denken, elke dag. Niet in weemoed hoor, ik had helemaal niet het idee dat we elkaar ooit weer zouden zien.
Maar toen ik hem na een nogal woelig leven zes jaar geleden stomtoevallig weer tegen het lijf liep, dacht ik, pik in, nu laat ik je niet meer ontglippen. Dus ik heb hem met tamelijk grof geschut verleid, en ben tot op de dag van vandaag mijn beschermengelen dankbaar dat ik dat heb aangedurfd.

Maar hoe is dat, zo lang met iemand samen zijn? Is dat geborgen, veilig, leuk, saai, vertel eens? Of is dat te erg off-topic?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We leerden elkaar kennen in het ziekenhuis in Leeuwarden, ik was stagiere, hij leerling verpleegkundige.
Het was liefde op het eerste gezicht, ik was 17, hij bijna 20.
Ik kwam uit een ingewikkeld gezin, pleeggezin, met misbruik enzo en bij hem had ik het warme bad gevoel. Ook bij hem thuis.
Twee jaar later trouwden we, het was een moetje en we hebben zoveel verdriet en ellende meegemaakt, daarbij kwam dat ik een volle rugtas had wat mijn verleden betrof en dat kan twee dingen met je doen, je kunt uit elkaar groeien en je band kan niet meer stuk.
Dat laatste is bij ons gebeurd.
Hij is geen gemakkelijke man, ik ben geen gemakkelijke vrouw maar toch zijn we tot op de dag van vandaag nog verliefd. Humor heeft onze relatie ook gered, zonder humor kom je er niet, vooral niet als er zoveel gebeurd in de jaren.
Het is uniek, dat weten we en we zijn er dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je antwoord EmmaRoos. Dat klinkt sterk, die band tussen jullie.
Ik weet zelf niet goed hoe dat is, zo lang een band met iemand hebben. Hoop het mee te maken. Enfin daar ben ik zelf bij. Je hoort of leest vaak van mensen die in hun jeugd niet geborgen zijn geweest dat ze later ook niet goed in staat zijn om vaste banden aan te gaan. Jou is het dus wel gelukt.

Cathy, hoe is dat bij jullie gegaan, met die tussenpauze?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Bol dacht eens ff 10 babykoi's te kopen. (Karpersoort) Waren ze allemaal ziek. Balen. Nou moet ik volgende week terug komen.
Maar ik wilde toch graag iets mee naar huis nemen dus zag ik een hele mooie goudvis zitten. Driekleur. zwart, rood,en wit. "Ja die wil ik"riep ik, en de goeie man ving hem. "God daar was ik zo blij mee.
LAAT IE NOU EEN HAZENLIP HEBBEN:angry::(:devil: Schijnt bij vissen ook voor te komen. Dus wilde de man hem weg gooien. Ik dacht het dus niet. Hij kan eten en is voor de rest gezond, dus heb ik hem voor niets gekregen. Dat wordt m'n oogappeltje hoor. Hij is prachtig.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy,

Harry is 58 jaar jong, volgens zijn paspoort dan...
Heb Wil in '68 leren kennen toen we "aan de wal kwamen"
Wil 18, ik 17 en in '71 getrouwd.

Nog steeds blij om, goede keuze geweest, zou niet weten wat ik zonder haar moet.
Ook altijd nog leuk en spannend en iedere keer als ik haar zie weer verliefd.

We zijn totaal verschillend, ik ben impulsief, onderzoekend, zie overal de lol van in en als het niet gaat zo als ik graag wil maar er niets aan kan doen is dat jammer maar "Yesterday is dead and gone" en we gaan vrolijk verder.
Wil daarentegen is bezonken, beschouwend en zeker geen lachebek, misschien houden die contrasten de zaak levend.
En we geven elkaar de ruimte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, als ik geen liefde van mijn pleegvader had gekregen dan was het ook niet goed met me afgelopen.
Dan was het allemaal liefdeloos geweest. Mijn pleegmoeder was de boosdoener in mijn geval.
En ik heb de cirkel doorbroken door niet hetzelfde met mijn kinderen te doen, ik heb ze zowat doodgeknuffeld.
Theo zegt ook altijd dat dat zo ontzettend sterk van me is dat ik het zo gedaan heb en inmiddels kan ik dat zelf ook zien.
En natuurlijk denk je bij een lange relatie wel eens, hoe zou het bij een ander zijn, of, hou ik het nog wel vol met hem maar we hebben alles overleefd, zelfs mijn drankgebruik. Ook daarvan zegt Theo, je had ook aardig wat crediet opgebouwd, anders had ik het niet volgehouden.
We hebben het ook soms best moeilijk met elkaar hoor. Maar goed het blijft mooi wat er tussen ons is.

Bol, een vis met een hazelip, vind je het erg dat ik moest lachen, hahaha.
Maar ik had hem ook willen hebben dat weet ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, wat heb jij ook altijd een gekke dingen!
Een goudvis met een hazelip, wie bedenkt het!!!
Gered door moeder Bolletej! Je bent een schat hoor!


Vie, we hadden wat toen we 23 waren. Ontmoeten elkaar in Frankrijk op een camping waar we beiden werkten en zijn daarna gaan samenwonen, dwz bij mijn zus in, voor een paar maanden. Op een vreemde manier liep het af (en ik ging terug naar mijn vorige relatie, wat later de vader van mijn dochter werd).
Via schoolbank nam hij begin 2008 contact met me op, hij was me nooit vergeten, ondanks 2 andere vrouwen.... We hebben heel lang ongelofelijk leuk heen en weer gemaild en toen... ja, het sloeg in als een bom.

We hebben wel eens overwogen om van die leuke mails een boekje uit te geven. Het was helemaal schitterend hoe dat toen ging.
Later werd het complexer allemaal.... toen de roze wolk wat verdween. (wat kan een mens gek doen als ie verliefd is en dat op je oude dag!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harry, mooi verhaal.
Contrasten ja.
Wij hier lijken erg op elkaar juist, dat kan ook lastig zijn. Projecties enzo. Ook wel leerzaam.

ER, ik vind het een prachtverhaal!! Zo liefdevol!! Je bent te benijden, en zo te horen had jij zelf een belangrijke inbreng!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dag kan niet meer stuk Bol. Een goudvis met een hazenlip. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Cathy en jij ook dankjewel voor je antwoord. Hoe voelt het nu tussen jullie?

Hebben jullie ook wel eens zo'n ontzettend IRRITANTE zenuwtrek in je ooglid? Ik wel, dus.

Teveel, ik heb er geen woorden voor, 40 jaar getrouwd en nog steeds blij. In een volgend leven.... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal

Ik heb een paar dagen meegelezen, maat niet gereageerd. Er was zoooo veel. Ik kon het niet allemaal opnemen en daarom niet reageren.
voel me soms nog erg onwennig, een vijfde rad aan de wagen. Dat is mijn eigen onzekerheid, dat weet ik heel goed. Dus ik reageer nu toch maar wel.

Wat me erg raakt vanochtend zijn de verhalen over de lange relaties. Ik ben ook getouwd met mijn geliefde van de middelbare school, ook wij hebben heel veel moeilijke tijden meegemaakt, maar wat Emma schreef:

quote:


je kunt uit elkaar groeien en je band kan niet meer stuk. Dat laatste is bij ons gebeurd.



dat gebeurde bij ons dus helaas niet. Wij zijn wel uit elkaar gegroeid, onherkenbaar ver weg en uiteindelijk gescheiden. Als jaren geleden, maar het doet nog steeds pijn.
Zie wweer de toetsen bijna niet:(
Het was het allermoeilijkste wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt.
Sorry, ik misgun jullie natuurlijk jullie liefdes en relaties niet .:heart:, begrijp me ajb goed, maar het raakt me opeens zo.:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jan. Huil maar lekker uit hoor meis. Tuurlijk doet het pijn, te zien dat het anderen wel lukt om zo lang bij elkaar te blijven. Ben je op dit moment helemaal alleen of heb je vrienden waar je ff naar toe kunt gaan?
En nee meis je bent hier zeker geen 5e rad aan de wagen. Je hoort bij ons. Jammer dat we alleen maar een virtuele arm om je heen kunnen leggen maar het is zo gemeend. Denk maar dat we allemaal bij je zijn en dat je tegen ons aan kan hangen en laat die tranen maar komen hoor. Het lucht op.:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje, in mijn optiek hoor je er al helemaal bij hoor! Schroom niet meid!
Ik kan me je verdriet voorstellen. Scheiden is afschuwelijk. Huil het maar van je af, dat heelt.

Kate.... vreemdgaan.... dat is mijn grootste angst. Ik zou niet weten of ik dat verdragen kon.
Dat van die cynische hurmor... hahaha, ik herken het. Maar het is idd fantastisch als de ander die humor begrijpt. Zelf kan ik nog wel es dramatiseren en dan reageert mijn vriend daar heel leuk en luchtig op. Mooi!

Vie, ja hoe is het nu hier? We doen heel kalm aan. Het voelt goed, het is een ander stadium in ons leven.
We hebben beide alle hoeken van onze kamertjes gezien, dat viel even vies tegen, maar het mooie zien we ook nog steeds. Herstellen nu. We zijn meer respectvol naar elkaar. We weten beiden dat we erg ons best deden en doen. Het is een wat kalmere liefde geworden. Beter.
Over het wonen hebben we verder nog niet gesproken. Over een paar maanden wordt het duidelijker.


Ik moet nu echt in de benen hoor!

fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bleeehhhh, 873,- exclusief reiskosten door de gootsteen heen gespoeld!

ik had vandaag een keuring
voor de wsnp, of ik kon werken
helemaal naar Haarlem
ik ben exact 1 minuut binnen geweest :huh:

mijn vragenlijst had hij al ontvangen
Borderline en alcoholisme
therapie en veel medicijnen
niet in staat om te werken
punt en dubbel punt
ik heb niet eens gepraat!

dit heeft mij dus 3 weken van paniek bezorgd en een week van voorbereiding
de reiskosten laat ik maar
maar hoe kunnen instanties toch geld verspillen
ach, mooi minuuttarief denk ik maar

bij afscheidt heb ik heel duidelijk articulerend en goed ademend hem een goededag gewenst!
voor die 873,- mag hij op zijn minst mijn knoflookwalm ruiken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maakt me zomaar weemoedig

is er leven na de drank?

tuurlijk is dat er
maar het is verdomd hard werken, denken, doelstellingen bepalen, motivatie en volharding.

ik was en ben eigenlijk nog steeds zo trots op mijzelf
en zo stomme uitspraak met een verkeerde intonatie swiepert me zomaar even omver

ok, voetjes weer op de vloer!
er was een probleem en dat is nu opgelost
over en uit!

gebeurt er hier nog iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...