Spring naar bijdragen

Donderdag 22 April

Teveel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 281
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Over zorgen maken gesproken...Ik heb me ongeveer gelijk met marja2010 aangemeld. We werden toen meen ik door Jane aan elkaar gekoppeld als steuntje in de rug naar elkaar toe. hebben in het begin zeer intensief via de PB gemaild en ook voor geval van nood mobiele nummers uitgewisseld. Hoor nu al 2 weken niks meer van haar en maak me zorgen... Volgens mij logt ze ook niet meer in...

Jammer, want ik had steun aan de PB-tjes. Hier op het forum is het moeilijk (vind ik) om de draad van de gesprekken vast te houden juist omdat er zoveel mensen zijn en dus ook zoveel lijntjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,
wil echt geen pain in the ass zijn maar t jonge het is echt moeilijk vandaag. Die dromen van vannacht en gisteren blijven maar malen door mijn hoofd. Ik probeer afleiding te zoeken maar lukt me amper.
Mijn verleden achtervolgt me en wil dat niet. Wat het maar terug nacht= de rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ek, ik heb jullie gekoppeld, ha ha
wat jammer dat het verzandt
ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt'
en het pb-en mist,
Ik had er nog niet aan gedacht dat het je ook meer kwetsbaar maakt.
Mijn maatje is erg trouw gelukkig
en we hebben een 06 voor nood, en dan kun je ook een sms sturen
als er iets dringends is.
Maar ik denk dat jullie dat niet hebben, en dan moet je dus afwachten he
daar kan ik zelf ook niet goed mee omgaan
hopelijk leest ze wel mee en dan reageert ze misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hadden afgesproken dat we alleen zouden sms-en wanneer we zelf trek hadden en dus steun nodig hadden online. We zouden niet bellen of anderzijds. Het voelt alsof ik die regel overtreedt wanneer ik haar nu zou sms-en...Heb haar regelmatig bp-tjes gestuurd en ook daarin mijn zorgen geuit. Maar denk dat ze hier niet meer gaat komen of ik moet het mis hebben...
Misschien leest ze mee, dat zou kunnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Ari : Precies mijn gevoelens verwoord...

Had het gevoel dat ik na het starten met de AD in een stijgende lijn zat, en daardoor waarschijnlijk vorige keer ook door mijn goed voelen/vrolijk/etc... dat ik er wel weer een keer een wijntje op mocht nemen van mijzelf... daarna weer ingekukeld en het gevoel dat mijn depri gevoelens weer de kop op staken, ondanks de AD !!!

Een valkuil waar ik niet meer in dacht te stappen, totdat ik gisteren toch weer een klein flesje wijn kocht, in mijn auto laten liggen omdat ik direct daarna alweer spijt had en gister niet gedronken...
Vanmorgen met een down gevoel opgestaan, het gevoel dat het me allemaal niks meer kon schelen en het flesje uit mijn auto geklauterd !!!
Pfffff............
Wat heb ik zitten twijfelen om hem op te zuipen, keek het uit het flesje figuurlijk in mijn glas:huh:

Wat een gevecht iedere keer weer, en moet eerlijk zeggen dat ik het mezelf ook niet makkelijk maak door toch weer te kopen...
Lijkt af en toe wel soort van zelfkastijding:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje, schrijf het van je af, dan is het tenminste uit je hoofd.
Je kunt het altijd ritueel verbarnden, verscheuren of begraven als het zijn therapeutische functie heeft gehad, dan kun je het loslaten. Maar het moet gebeuren, anders blijft het altijd de kop opsteken als je gevoeliger wordt. Het klinkt raar, maar het is juist goed dat dit gebeurt. Een soort van zelfhelend vermogen, grote schoonmaak of hoe je het maar wilt noemen. Maar je kunt het dus niet overslaan.
Bij mij gebeurt het ook, erg verdroetig en pijnlijk. Je bent er niet alleen is!

Ek, wel wat kort hoor:D, maar natuurlijk doe je mee, ik weet niet of Ari dit nog leest, maar dan hebben wij alvast een pact voor de meivakantie en iets langer dus. Ik heb vaak een extra stok achter de deur nodig en ik hoorde dat bij deze georganiseerde reis flink doorgehaald wordt. ga met dochter van 14, die mag nog geen alcohol, dus alleen voor haar al moet ik sterk zijn, maar wil het voor mezelf ook heel graag, anders blijft vakantie voor altijd verbonden met drinken en dat wil ik niet meer.

Blondie, goed dat je die wijn hebt weggekiept, gekkie, zo vroeg al! Niks in huis halen nu juist, wel hierkomen (Fikkie,.....hiieeer!) en mooi, en pootjes geven, braaf zo;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, stoppen met drinken is ook een rouwproces.
afscheid nemen van een fout vriendje!
daar horen die depressieve gevoelens bij, helaas
Als je het kan zien als rouwen wordt het misschien wat dragelijker!

en als het rottige gevoel te lang aanhoudt is het een idee om hulp te zoeken
onderzoeken wat er onder zit en dat aanpakken.
werkt beter dan maar weer te gaan drinken ;)

goed dat je de fles hebt leeggegooid!! het heeft tijd nodig en je mag verdrietig zijn
het hoort er allemaal bij!!

en weg ben ik weer
moet werken!

fijne droge donderdag zonderdag toegewenst aan iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, zou ook graag langer op vakantie willen:P Maar moet werken en zo...
Vakanties vind ik dus een hele moeilijke qua drank:( Dit zal mijn eerste alcoholvrije vakantie worden sinds héél lang...Maar goed, het duurd nog even..Eerst de komende weken nog door zien te komen;) Nu het weer mooier weer wordt vind ik het moeilijker worden. Al die terrasjes...zucht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie gaat er naar Callandsoog? Mag ik mee? Dat is daar hartstikke mooi, en het weer ziet er ook goed uit voor het weekend.

Zonnetje, dat krijg je er nou van. Stoppen met drinken is niet zomaar een stap, maar de aanzet tot nog veel meer. Ik hoop dat je het kan gaan zien als een interessante reis. Lastig vaak, moeilijk en soms pijnlijk. Een pretje is het niet.
Maar wel de moeite waard. In welke reclame zeggen ze ook weer altijd: Because you're worth it?

Hee Emma, beetje uitgeslapen? Was best wel genieten vannacht van de mooie links.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane : Woeffffffffff... Klein glimlachje inmiddels weer om mijn :sun:

En ja, ook ik vrees :angry: dat ik eraan moet geloven om volledig te stoppen en dat foute vriendje de deur moet wijzen !!!
Waarom trek ik nu altijd foute vriendjes aan of trek ik hun aan ???;) Relaties, terugkomend op de draad van gisteren, waren bij mij ook altijd fout !!!
Gelukkig nu in de liefde, maar lijkt wel of ik al het foute naar me toe trek !!!
Hoezo bedoel je zelfkastijding/SM ??? :devil:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Em
je schrijft dat dit lang gaat duren , heb jij daar ervaring mee? Voor mij geeft alleen de avond en nog liefst de nacht rust.
Jane
alles van me af schrijven, ... lijkt gemakkelijk als ik jullie zo bezig zien op dit forum maar het is voor mij ontzettend moeilijk. Ben al fier over mezelf dat ik na een aantal maanden "stieken" jullie wel en wee heb gelezen me einderlijk heb toegevoegd aan de "groep". En nog zie ik dat ik moeite heb om er bij te horen, wat trouwens normaal is hoor. Geen verwijt aan niemand want iedereen heeft me tot nu toe oprecht en eerlijk geantwoord/advies gegeven op mijn vragen, en mijn wel een wee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het vandaag gewoon m'n dag niet
Ben niet gewoon om zelf hulp te vragen (ben zelf hulpverleneren dan nog zelfs in de psychiatrie) en misschien maakt dat het nog extra moeilijk, maak ik voor mezelf de drempel te hoog?
Bijna gans deze week ben ik vanaf (ongeveer) 5u ' smorgens op dit forum aan het lezen (mede door toedoen van mijn slecht slapen). En toch bemerk ik telkens weer dat ik aarzel om jullie te bereiken.
Nogmaals zeer duidelijk dit probleem ligt bij mij, ik moet hieraan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Zonnetje,
het is niet gemakkelijk maar het wordt wel gemakkelijker hoor.
Ik ben hier al 8 1/2 maand bezig, dus das ook geen vergelijk, en sommigen nog veel langer.
Maar t is mijn eerste forum en reken maar dat ik het ook niet kado kreeg, heb rare dingen meegemaakt.
Maar ik groei er nog steeds in.
Juist daarom bedoelde ik met van je af schrijven, thuis in een schriftje of zo, zo veilig dat je alles neer kunt schrijven, zelfs al denk je dingen die misschien niet waar zijn. Als je het opschrijft krijg je het juizt op een rijtje of zie je bijv. dat sommige dingen meer symbolisch opgevat moeten worden ipv letterlijk.
En wat belangrijk is, we hebben allemaal een geaccepteerde, maar ook een schaduwkant. En daar zijn we meestal bang voor. maar om dat op te schrijven is al een vorm van acceptatie en dan kan die schaduwkant ook iets goeds in zich blijken te hebben. Bijv. jaloezie kan een verkapte vorm van verlangen naar zijn. En dat is goed om duidelijkheid over te krijgen want daar is niks mis mee. En dominant zijn, kan tiranniek zijn, maar ook betekenen dat je heel goed kunt oragniseren, snap je?
Gewoon maar eens proberen. Als het niks voor je is, heb je weer wat geprobeerd en komt er wel weer wat anders. Maar niks doen levert ook meestal niks op.
Zei de luiwammes, die de stad in moest.
Doeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, zullen we zondag dan maar langs jou rijden en je ophalen?
Pak je bikini maar vast in.

Zonnetje, zeker heb ik er ervaring mee, ik heb een verschrikkelijk pijnlijk leven achter de rug en heb er jaren en jaren over gedaan om het te verwerken Nog heb ik momenten dat het allemaal wel weer boven komt en dat zal ok altijd zo blijven, dat hoort bij mij en daarvoor is er teveel gebeurd.
Heb je wat aan mijn antwoord? Als je meer wilt weten, vraag gerust hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje: je kunt het ook voor jezelf van je afschrijven in een dagboek of zo? Maakt het misschien iets gemakkelijker? En gewoon hulp vragen hoor! Waarschijnlijk zeg je dat zelf toch ook tegen de clienten waarmee je werkt? Probeer de adviezen die je hen geeft eens om te buigen naar jezelf...
Makkelijk gezegd, ik weet het...
Maar je kunt pas goed een ander helpen als je jezelf goed helpt! Denk maar aan het vliegtuig en de zuurstofkapjes die in geval van nood naar beneden komen...Wie moet je het eerste het kapje opdoen? jezelf of je kindje die dat zelf nog niet kan?

Jezelf! Alleen dan kun je de ander helpen...
In dit geval ben jij net zo belangrijk en zo niet belangrijker...
Ga dus nu maar eens bij jezelf na wat JIJ nodig hebt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...