Spring naar bijdragen

zaterdag 24 april 2010


smart

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve mensen, lekker gesport, broodje gegeten en nu bijgelezen.
Dank voor jullie felicitaties voor mijn 1e maand. Het is toch wel erg fijn om het samen te "vieren", daar is geen alc. voor nodig!!! :heart: En door het "samen"is die behoefte er ook niet, terwijl vroeger als er iets te vieren viel......... :angry:

Meiske: sterkte met je man. Uit wat je beschrijft kan ik me voorstellen dat hij veel last heeft. Ik hoop voor jullie dat alles goed gaat en dat hij snel weer op de been is.

Vie en DAR: STERKTE de sapkuur!!! :present::moon: Lijkt me niet gemakkelijk. Ik wil het ook een keer doen, maar nu nog niet. Volgen jullie een speciale kuur? Ben ik wel benieuwd naar.
Dar, ik vind je meer lijke op Robin Williams, die van Goooooooooooood Morning Saigon! ;):D

Bol: de suggestie van Witte: saté voor iedereen? Ik hou me aanbevolen ;)

Ekstertje: GEFELICITEERD :present::moon::heart::musicnote::moon::)
ik hoop dat er steeds 1 maand tussen ons blijft: dan gaan we allebei goed ;)
Alleen die dromen, rot voor je :rose:
Meiske schreef iemand dat zij die pas na een aantal maanden kreeg? Ik hoop dat me dat bespaart blijft.

Suusje: beterschap. En fijn dat je zo'n stuk gemakkelijker te lezen bent met je nieuwe toetsenbord.:D
En sterkte meid, moeilijk voor je dat hij weggaat en dat hij je negeert. Dat laatste herken ik van vroeger, ik vond het vreeeselijk! :(

Drup: jij ook sterkte met je hoofd, klinkt wel heftig!

Ogor: wat goed van je en fijn voor je

He Tas, leuk toch dat die mooie jonge mannen nog op je vallen????;)

Ha Emma, lijkt mij ook een mooie film. Dank voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stom, stom!

Alf, ik vergeet nog iets tegen jou te zeggen. Ik ben nog betrekkelijk nieuw, dus ik ken je nog niet goed. Maar wat je over jezelf zegt geloof ik niet. Dat is niet de man die ik tot nu toe heb leren kennen!
Ik vind het heel erg voor je dat je zo'n akelig weekend hebt gehad en dat er daarna nog zoveel tegenslagen zijn geweest.
Maar ik lees ook tussendoor dat je niet hebt gedronken! En dat vind ik heeeeeeeeeeeeel kanp van je.:moon::present::moon:
Verder weet ik niets te zeggen, allen dit: VEELS STERKTE EN MOED EN WIJSHEID :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Jan. goeie middag meid. Wie weet kan ik voor het frum wel eens lekkere saté maken en koude schotel. Iedereen is natuurlijk van harte welkom.;)

Ja en onze aller Alf. De beste man. Ik hoop dat we hem vandaag nog op het frum zien. Al is het maar even. Dat stelt me toch weer wat gerust. Ik zie het niet graag wanneer hij zo'n negatief beeld heeft over zichzelf. Dat voelt bij mij niet zo prettig aan. Weet gewoon door de ervaring van Jos, dat de mensen die het dan zo moeilijk hebben, door een hel gaan.:( Dan is praten of schrijven toch een heel goed medicijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Bol dat is echt zo, het gaat alweer een maand alleen maar bergopwaarts.
Natuurlijk zijn er dagen van boosheid en verdriet maar dat mag ook vind ik.
Dank je lieve Bol:sun:
dat negeren dat herken ik ook van vroeger en ik kan razend worden als me dat nu gebeurt. dat is gewoon die assiosiatie, het was zó erg!
Maar weet je wat Theo altijd zegt, refererend aan het verhaal van Suus, jij negeerde mij in wezen ook door door te gaan met drinken.
We konden hele goede gesprekken hebben en dan zag ik het licht weer en beloofde beterschap maar het duurde maar even of ik lag weer lam.
Dat is ook negeren van onze partner. Zo had ik het nooit bekeken en zo zie je maar wat wij niet alleen onszelf maar ook onze naasten aandoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lekker heel hard meebléhren met Frankie Goes To Hollywood.
Achter de naaimachine :)
En nee dan niet die nummers van Two Tribes en Relax en War, maar al die anderen, zoals Born To Run. Deze versie is zoooooveel beter dan die van Bruce Springsteen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is ook fijn Foto.
In die tijd dat ik dronk was er geen gesprek mogelijk natuurlijk. Ik zat in de ontkenningsfase en het viel met mij allemaal wel wat mee. Nee dan die ander, díe dronk pas veel en dé had pas een groot probleem.
Wat was iedereen toch aan het zeiken, waar bemoeide iedereen zich toch mee enz enz enz.
Maar nu weet ik wel beter en kunnen we er ook over praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lekker even een paar uur in de tuin zitten lezen.
Dit keer Agnes, tip van het boekendraadje.
Een soort tragische komedie over het leven van een drinkende vrouw.
Met humor dus maar zeker ook de donkere ondertoon van het drankleven.
Knap geschreven door Peter van Straaten.

Emma, wat een mooi inzicht.
Dat doet me aan iets denken waardoor bij mij een lampje gaat branden.
Toen we nog veel dronken zat ik een keer 's avonds laat tegen mijn man uit te weiden over mijn problemen. Hij viel in slaap. Ik voelde me diep gekwetst.
Nu ik jou lees schiet er door me heen: ik had alleen aandacht voor mijn eigen problemen en niet voor hem. Geen wonder dat het een keer slaapverwekkend werd.
Haha, dank je voor dit inzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie, valt niet altijd mee, he, eerst tot tien tellen.
JUist via internet zo belangrijk.

Druk met de site bezig, nog steeds. Gaat nog wel even duren voordat hij 'on air' gaat.
Is trouwens niet mijn eigen site hoor. Is voor COC Flevoland (in oprichting). Ik doe het niet allen, mijn aandeel is de vormgeving, fotografie en ik redigeer en plaats de aangeleverde teksten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

een goed zonnige namiddag!
aan deze die aan het sapkuren zijn (Vie-Dar,...) go for it, heb in het verleden er ook positieve ervaringen mee gehad. Doe nu even met jullie niet mee, ben juist aan het nuchteren, dus vergeef me mss een andere keer.

@ Jannigje sorry dat ik je nog niet heb gefeliciteerd met je 1 maand nuchterheid! men oprechte felicitaties en up naar de 2de maand.

@Em je verhaal met je partner praten= herkenbaar. Ook ik hier aan het thuisfront had meer durf na alco om effe te zeggen wat mijn probleem was en mijn vriend lag naast me te slapen. Was ik even gekwets en niet serieus genomen nu dat ik er eindelijk eens durfde over praten en m'n "zieltje bloot legde"....
Maar natuurlijk zag hij dat ik onder invloed was dus...tja de vraag is moet je iemand serieus nemen die zich eerst moet (ver)drinken. Er is een gezegde (bij ons in B toch) wie heeft gedronken spuwt zijn lever.
ik weet het niet ben nog te weinig ervaren in mijn nuchterheid om daarover nu een uitspraak te doen. Aan andere en ervaringswijzere om hierover te spreken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...