Spring naar bijdragen

Maandag 26 april 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

Nou Bor, laat ik nou net vanmorgen een pak hebben gekocht, geheel recyclebaar...
Maar weten jullie, ik heb dat nog nooit meegemaakt, zoveel verdriet. Dus ik weet er gewoon niet zoveel op te zeggen.
Als huilen helpt, huil dan.

Alf dankjewel voor je uitleg. Weet niet of je het nog gelezen had, maar zag jouw berichtjes ook niet als zelfmedelijden. Enfin als je wil lees je nog maar terug. (Had jij inmiddels al beantwoord Alf.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 423
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja Alf die ladder zul jij er toch echt zelf moeten neerzetten
en dan treetje voor treetje om hoog klimmen
al is dat een hele zware klus (geloof me ik kan het weten)
ook ik heb in een heeeeel diep dal gezeten
maar ben er toch door wilskracht tree voor tree er weer uitgeklauterd
en ik zeg ook helemaal niet dat het makkelijk is NEE
maar het is toch de moeite waard om in de spiegel te kijken echt wel
en ja er zijn er zat die he tmet minder doen maar
nog veel meer die het met meer doen hoor geloof dat nu ook maar
dus kies voorjezelf de (makkelijkste kant)

wens je veel sterkte toe:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf ik ben hier nog niet lang genoeg om je een beetje te kennen. En dan kan ik wel van alles gaan roepen... Voelt niet goed voor mij...Het enige dat ik wil zeggen is dat ik je wel erg somber vindt klinken. Je wil geen medicatie begrijp ik uit je woorden, maar kun je niet wat steun van een psycholoog of zo gebruiken? Heb zelf een tijd in een moeilijke en sombere periode gezeten ivm een sterfgeval en heb erg veel baat gehad bij een paar gesprekken met een psycholoog. Ik wilde ook niet aan de antidepresiva en heb het hiermee gered...
Maar goed, nu ben ik toch dingen aan het roepen:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ekster
Ik heb hulp van een psy
onderhoudscontact, 1x/3 weken
Kom elke keer met een overdenking
van hem terug. Gaat dus wel goed, maar langzaam
en dat is ook goed. Mensen kennen me hier ook
als ongeduldig:D. Leerpunt dus
Heb AD met hem besproken
bel hem er deze week over
want wil wel goed psycia consult.
Weet zelf wel eea van depr. en AD
Ben nogal eigenwijs en denk nog steeds
dat ik er zonder pillen doorheen kan komen
maar ja ik dacht ook heel lang dat ik wel
gecontroleerd kon drinken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kate

Alf, als het niet leuk is is het niet leuk. Klaar.


Niet leuk is natuurlijk een flauwe uitdrukking maar krachttermen zijn hier niet toegestaan.


Blijkbaar moet die somberheid er nu uit, misschien jarenlang onderdrukt.


:present:



Precies Kate
en ik wil bevallen zonder verdoving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf
Jij lijdt ,of dat mede met jezelf te maken heeft of niet,is een vraag ,waarbij je het anrwoordt alleen
bij jezelf kan vinden
eenzaamheid,vervreending,somberheid
de ladder hiervoor ligt toch echt bij jezelf
een ander kan en lijdt jouw leven niet

verder zeg je,dat niet drinken een minuscuul probleem is met hetgeen wat je nu meemaakt
met je stelling dat rot voelen subjectief is,ben ik met je eens
Dus steek minder energie in negatief voelen/denken/redeneren
alleen jij kan er wat aan doen
geef niet af,op iemand die positief is en zal blijven,ook dat is een manier van overleven
Als je er zelf niets aan doet,gebeurd er ook niets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf:
Snap je verhaal nu beter. Klinkt alsof je er weloverwogen mee bezig bent, al gaat het je niet snel genoeg. Denk dat dat voor de meesten wel herkenbaar is: het gisteren al beter willen voelen en dan ook nog op eigen kracht...Een soort van controledwang ook, maar soms moeten we durven loslaten. En dan misschien idd maar aan de antidepressiva...Soms heb je even dat zetje nodig om dingen weer in zijn perspectief te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, één iemand zei het woordje zelfmedelijden en de rest ging daar op door, zo ook ik.
Dat wil niet zeggen dat iedereen vindt dat je vol zit met zelfmedelijden.
Je bent mss wat zwaar op de hand? Mag ik dat zeggen? Kan ik ook soms hebben hoor.
En dat je nu door een hel aan zorgen gaat is ook niet fijn.
Alf:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er mis met medicatie als ruggesteun
in het begin Alf, je kunt er daarna als het een beetje beter gaat
altijd weer vanaf toch??dus ik zie dan niet in waarom een bevallig zonder verdoving
het wordt tijd dat er iets aan gedaan moet worden

Daarom kunnen vrouwen die in het weekend NU ook bevallen met een ruggeprik
als verdoving;)
ik wist het dan wel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn verdriet om alles op deze wereld komt nu naar boven, hoe kan ik dit handelen. Er zijn zoveel dingen die ik niet kan handelen in deze wereld en al die machteloosheid, en nu nog alle persoonlijke zaken, ik weet het ff niet meer. Al de persoonlijke problemen op deze site en alles eromheen maken me zo machteloos. Mijn zusje strijdt dagelijks voor haar leven terwijl we weten dat dat een oneerlijke strijd is en ik maak nog meer moeilijkheden WAAROM!!!!!!!!. Ik denk dat ik geen recht heb om te leven. Misschien help ik er anderen mee om te verdwijnen of niet? Nee ik moet aan mijn kids denken natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Phoe beland in behoorlijke gesprekkken met emoties maar ook daar is forum voor: samen janken en samen lachen.

Alf ik proefde uit jou verhaal ook geen zelfmedelijden maar idd wel lijden. Pas a.j.b op dat dit geen trigger wordt want toen ik ging lijden werd ik een alkie. Ik hoop dat je de juiste hulp kan vinden want met pillen zou je weer een ander probleem kunnen krijgen. Wens je heel veel KMW.

Desi natuurlijk mag je wel zo reageren. Je zit in een heel zware periode in je leven die afwisselende gevoelens geven. Deze fasen zijn heel duidelijk beschreven door Elisabethe Kubler Ross. Ze was een oncoloog die veel boeken over kanker heeft geschreven over gevoelens van de patient, de naasten maar vooral het sterven en daarna. Wellicht kun je eens op haar site kijken en hebben jij en je zus er wat aan.

Suus kom op meid, hou je hand nog steeds vast hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belangrijk dat jij zelf weet hoe het zit Alfie. Onderscheidend vermogen heb je wel.
Maar als je niet kiest voor de ad dan is dat ook een keuze.

Vroeg me nog af hoe zwaar je het hebt door de apneu? Want dat is een heftige hoor, als je continu niet uitgerust bent. En dan de behandelingen moeten ondergaan...

Nu wordt er ook wel veel in algemene termen gepraat en gereageerd, maar niet het precieze van waar de zwaarmoedigheid vandaan komt. Miss kun je meer vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, inderdaad: je hebt kinderen, die hebben recht op een moeder die er voor hen is, Klaar.

en verder: denk je nou echt dat de wereld er zonder jou beter uit zou gaan zien?
nee dus, dus dat kun je rustig vergeten.

De wereldproblemen kun je niet oplossen, dat kan niemand.
ik kijk al vaak helemaal niet meer naar programma's waar wereldproblemen in besproken worden.... heb ik toch geen invloed op.

De problemen in jouw eigen direkte omgeving kun je ook niet allemaal oplossen.
Jouw zusje is ziek, heel ziek en zal binnenkort doodgaan.
Je kunt daar niets aan veranderen, je kunt er alleen 'zijn' voor haar.

JIJ ben DESI, iemand die er mag zijn.
JIJ bent degeen die zichzelf moet gaan accepteren.
Natuurlijk heb je minder leuke kanten... dat hebben we allemaal(en degeen die dat niet heeft is verschrikkelijk...... zo saaaaaaai dan).
Maar zonder gekheid, naast minder leuke kanten heb je zat goede eigenschappen, je moet ze alleen wel willen zien.
Jij moet jezelf waarderen en in jezelf gaan geloven, dat ben je waard hoor Desi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh
Omdat ik van mailadres ben veranderd heb ik iedereen die in mn oude mailbox staat een adreswijziging gestuurd. Waaronder mn halfbroertje waar ik zelden contact mee heb.
Nu lees ik dat hij 2e kerstdag een kindje heeft gekregen met een prachtige voornaam. Dus ik ben nog weer eens tante van een nichtje die ik nooit zie.....
Nou ja toch leuk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...