Spring naar bijdragen

Maandag 26 april 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 423
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik voel me &%#$@ over wat ik veroorzaakt heb. Het meest liefste in mijn leven heb ik ongelukkig gemaakt. Waarom toch? Ben ik dan zo'n monster? Mijn kids begrijpen me en horen me aan. maar hij niet. Waarom toch, al weet ik het wel toch gebeurd het. Maak me maar af allemaal dan begrijp ok het misschien eindelijk.Wat ben ik toch een monster.:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje?
Wat is er gebeurd dat het niet goed gaat met je zoontje???

Desi, misschien heeft jouw partner gewoon net ff meer tijd nodig om je weer te gaan vertrouwen.
Iedere keer dat het fout gaat, hoe een klein beetje ook, is de klap bij een partner groter, wordt er weer wat verder in een wond gepeurd, duurt het langer voor het vertrouwen er weer is, geef hem tijd en verwijt jezelf niet zoveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje,
Kan me indenken dat je hier erg verdrietig over bent.
Maar op zich ...... natuurlijk heeft hij heimwee, hij wil het liefst bij zijn moeder zijn, dat is normaal.
Het is ook niet gek dat hij boos en verdrietig is. Heeft waarschijnlijk meer meegmaakt dan goed voor een knulletje is.
Daarbij zijn kinderen ongelooflijk trouw aan hun ouders......
Die therapie is denk ik best goed.
Hou je haaks hoor meid, hier kunnen jullie allemaal alleen maar sterker uit komen.
:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi.
Je zit ook wel in een heel moeilijke periode.
Aan de ene kant is daar jouw zusje, ze wil zo graag leven en kan niet meer.
Aan de andere kant ben jij daar. Jij wilt ook leven, maar het gaat niet helemaal zoals je wilt.
Je bent echter wel aan het bouwen....... en af en toe een uitglijdertje.
Dat laatste uitglijdertje kun jijzelf wel op waarde schatten... is dus niet echt belangrijk.
Maar voor je man is het wel degelijk een zwaarwegend iets, ook omdat jij eerst niet vertelde....
Geef hem de kans Dees, laat zien dat je het wel kunt, geef hem rust om dat ook weer te zien.
En val jezelf ondertussen niet af.
Kijk naar hoe ver je al bent gekomen.
Zie hoe je het redt , ook nu het zo'n verdrietige tijd is.
Desi, dit komt vast in orde, maar gun het zun tijd . :sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje: Moeilijk hoor! Maar ook wel begrijpelijk dat hij verdrietig is toch? Ben het in die zin met Yvonne eens. Goed ook dat ze hem leren om met zijn verdrietige en misschien ook wel boze gevoelens om te gaan. Het is niet niks voor zo'n manneke om ineens ergens anders te wonen en je ouders te moeten missen. Maar ik snap heel goed hoe machteloos je je hierbij moet voelen...
Het enige dat je kunt doen is héél hard knokken om hem snel weer thuis te krijgen en er zoveel mogelijk voor hem zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen zelfmedelijden, (ik lijd, dat wel)
dat moet ik toch even rechtzetten
dat gaat me te snel hier
ik constateer een en ander, eenzaamheid, vervreemding, somberheid
waar ik weinig tegen kan doen
dan blijkbaar alleen pillen en dat wil ik niet
maar lijkt onvermijdelijk
Natuurlijk heb ik al het andere al geprobeerd
het houdt een keer op, alles positief benaderen
Zeg tegen iemand die in een diepe put zit: ach joh
je moet het positief bekijken, heeft ie niet veel aan denk ik
Geef hem een ladder heeft ie meer aan.
En ik heb ook veel moeite met
de term 'jezelf' en 'jezelf zijn' Wat is dat?
hebben we het al eens over gehad. Alles wat je doet is 'jezelf'
En niet drinken is een minuscuul probleem vergeleken met wat ik nu doormaak.
Lees Dhendro nog eens, die had het over de hel (en daarna de hemel gelukkig)
het is een fase, een beproeving, ik moet er doorheen, meer niet
ik ben niet zielig, wel wanhopig en somber, maar zie af en toe wel
een flauw lichtje
aan de horizon.

En geluk? Ja bestaat altijd naast ongeluk, zwart ken je omdat er wit is
vrije tijd, omdat je ook werkt.
En, ik meen dat Houtje het laatst schreef, het heeft geen zin te kijken naar iemand
die het nog slechter heeft dan jij, tuurlijk die is altijd wel te vinden
maar maakt dat jouw/mijn situatie beter?
Je rot voelen is subjectief, want je weet hoe je je ook kunt
voelen en dat je steeds meer machteloos bijna, afglijdt is
om dol van te worden.
Ik kan het ook allemaal anders zien, maar dat kost me veel energie en dat heb ik
nu juist niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bako, hier gaat alles best goed hoor. Mijn medicatie bevalt me niet zo goed, tenminste ik weet er nog geen weg mee. Verder begint mijn therapie binnenkort, dus ik heb wel allerlei dingen om mijn tanden in te zetten.
Lief dat je het vraagt, want momenteel zijn er nogal wat heftige zaken bezig....

Hee meiden, zoveel tissues heb ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees, met je kinderen heb je een heel andere relatie dan met je man. Je kinderen kunnen veel meer van je hebben, je bent en blijft hun moeder.
Je man, dat is een ander verhaal, met hem heb je geen bloedband en als je het al te bont maakt kan hij een keuze maken die niet fijn is voor jou.
Ik kan me zijn reactie wel voorstellen ook al is het hard.
Theo is net zo, heeft een hoop meegemaakt en jouw en mijn man Dees, hebben ook gezien dat wij een hersenbloeding hebben gehad allebei en dat maakt hen nog veel meer bezorgd.
Daar komt bij dat P het trauma van zijn vader heeft en Theo van zijn broer, allebei kapot gegaan aan de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Fotograaf, mooi je uitroep dat je het glas altijd als halfvol ziet. Als je dat beoefent dan is er altijd veel om dankbaar voor te zijn. Byron Katie heeft ook zo'n uitspraak: alles gebeurt niet met je, maar voor je.
Overal valt wat uit te leren en vaak blijkt iets wat vervelend lijkt toch een kleine zegen.

Emma, ik dronk ook nog in mijn therapietijd. Ik heb nooit zoveel gedronken dat ik niet meer kon functioneren en ik heb inderdaad het idee dat het met elkaar samenhing. Toen ik mijn verleden verwerkt had wilde ik ook van de drank af. Dat duurde wel iets langer dan ik gehoopt had.
Uiteindelijk komen we steeds verder.

Bol, jij bent toch niet verantwoordelijk voor de drankvoorziening van Jos?
Hij kokhalst bij de eerste slok zeg je, dat is toch duidelijk dan? Of ben ik nou gek.
Je houdt zo ook je verzorgersrol in stand. Bril kapot en Bol komt weer opdraven.
Nou nu klink ik te streng, je mag het natuurlijk helemaal zelf weten.

Hannah, goed om te lezen dat je weer wat lekkerder in je vel zit.

We gaan er een paar dagen tussenuit en nu zit ik het steeds uit te stellen om mijn koffer in te pakken.
Want dan moet ik bedenken wat ik de komende dagen aan ga doen. Zucht.
Was ik maar meer als mijn huisgenoot, die gooit een half uur van tevoren wat shirts in zijn tas en is klaar.

Desi, misschien elkaar even wat ruimte en tijd geven.
Misschien kwam zijn migraine al opzetten en kan hij het even niet positief zijn.
Knuffel :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Vie
Nou, ik lees eigenlijk niet zoveel zelfmedelijden in Alf zijn bericht. Wel zelf-hekel. Maar dat is ook maar hoe ik het interpreteer.

Vie
Dank je, lees nu net je bericht, je hebt het goed gezien. En hekel, ach ik heb een hekel aan de toestand van nu. Die kan volgende week weer anders zijn: beter of nog slechter.
Medicatie valt niet goed?

Dank je Dees en sterkte!:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...