Spring naar bijdragen

Maandag 26 april 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 423
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,
Zo wat heb ik lekker geslapen zeg, een dagje strand doet wonderen.
Bol, ik weet niet of je er goed aan doet, misschien heb je wel gelijk en kan Jos 1 glas per dag drinken?
Moeilijk lijkt me dat maar aan de andere kant, jij moet je er niet rot door voelen, Jos wil immers niet stoppen?
Hier is de zon niet aanwezig, het is mistig zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve Em:present: Je hebt gelijk hoor, eigenlijk moet ik me niet rot voelen, maar heb een beetje het gevoel dat ik hem er weer aan help. t'Is zo dubbel. Kijk als de arts zegt dat hij het mag, kan ik de verantwoording bij hem leggen. Ja en als hij mobiel was, zou hij ook weer drinken dus.:)
Schijnt het zonnetje niet bij jou? Wacht ff zal hem je sturen.:rose: Zo die is voor jou.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje, er is de afgelopen weken een heleboel gebeurd bij jullie thuis (mischhien duurt dat nog al veel langer). Blijkbaar is het elastiekje bij je man nu echt geknapt en lukt het hem (even) niet om op een normale manier met hem te communiceren. Geef dat tijd Suusje.
Hij gaat op zichzelf wonen, jij kunt in je eigen huis blijven, de kinderen blijven bij jou, maar kunnen altijd bij hem terecht..... Jij geeft aan dat alles al geregeld is, op een bittere toon. Aan de andere kant geeft het jou ruimte om je leven op te pakken, je hoeft geen grote veranderingen zoals een verhuizing aan te gaan.
Natuurlijk is dat moeilijk allemaal, maar je kunt nu wel vooruit gaan kijken, en gaan bouwen.
Ik weet niet of je mijn berichtje van gisterochtend heb gelezen, ik zet het nogmaals hieronder, want ik heb het gevoel dat je een beetje aan je kinderen voorbij gaat op dit moment, kinderen die al zo verschrikkelijk veel hebben meegemaakt.
Ze hebben je meer dan ooit nodig nu.

(25 04)
"Eigenlijk meer over haar kinderen.
Ik vind dat zo erg voor ze, een moeder die blijkbaar niet doorheeft waar haar kinderen doorheen moeten.
Een jochie van acht dat haar zoiets vertelt.......
Mocht je dit later op de dag lezen Suus: Jij heb niet gevraagd om je ongelukkig te voelen, jij hebt ook recht op blij zijn , gelukkig zijn , hulp en noem maar op.
Maar jouw kinderen hebben al helemaal niet gevraagd om ellende.
Zij hebben recht op een liefhebbende , verzorgende , vrolijke , lieve moeder (en vader).
Zij hebben niet de mogelijkheid om hun eigen plan te trekken.
Zij kunnen niet beslissen over hoe ze verder gaan.
JIJ WEL SUUS, JIJ KUNT BESLISSEN OVER HOE JIJ JE LEVEN OP GAAT PAKKEN.
En wat ook heel belangrijk is:
JIJ BENT OOK DEGENE DIE VERANTWOORDELIJK IS VOOR DE MANIER WAAROP JOUW KINDEREN GROOT GROEIEN.
Sorry Suus, ik wil je niet verdrietiger maken dan je al bent..... maar je bent wel echt verantwoordelijk voor ze.
Zij hebben er het recht op / mogen van jou eisen dat jij je bij elkaar pakt, je tranen droogt en verder gaat met leven......... het zijn JOUW KINDEREN Suus. "

Suus, dit is dus absloluut niet kwaad/boos/veroordelend bedoeld.
Ik hoop gewoon dat het je gaat lukken je te focussen op een nieuwe start, samen met je kinderen en dat je weer gaat genieten van de kleinde dingen om je heen.
Probeer het geregel van je man als iets positiefs te zien: het stelt je in staat om gewoon te blijven wonen waar je woont en de boel op de rails te krijgen.

Alvast een bloemetje voor op de eettafel .
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaa, dak je Bol, de zon komt vanmiddag wel tevoorschijn denk ik.
Ik zit even na te denken over wat Tas schreef. Het lijkt me logisch dat je eerst droog moet staan om therapie te kunnen krijgen.
Aan de andere kant, soms voert de drank wel de boventoon bij hulpverleners en gaat het idd niet meer over het probleem zelf. Ik heb in therapieland ook wel een gesjoemelt over het aantal glazen wat ik dronk. En dan gingen we naar het probleem waarom ik dronk en zo ben ik daar doorheen gekomen, wat vinden jullie daarvan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van de kinderen naar school brengen en de boodschappen. Hier ook een grijze dag helaas. Had me tijdens het werken van de afgelopen zaterdag verheugt op een zonnetje op zondag, maar dat viel hier dus dik tegen. In de ochtend wat zon, daarna bewolkt. Nu dus ook alles dicht:(

Bolletje: ik zou het idd als ik jou was gewoon eens navragen over dat glas wijn...Voel je je ook meteen niet schuldig meer! Maar ben je niet bang dat je eigen trek dan ook weer toeneemt??

Lianne: goed dat je de eerste niet gepakt hebt en geniet nu maar lekker dubbelop van het sporten. Dat was met een kater en schuldgevoel vast minder lekker gegaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola allen,

Ik moest nav het schrijven van Emmaroos vannacht aan een verhaal denken dat ik eens had gelezen over een arend die dacht dat 'ie een eend was omdat hem/haar dat altijd is verteld. Ik heb het in een apart draadje gezet omdat het een lang verhaal is, vind 'm zelf erg mooi....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou daar ben ik dan weer us.

Ik zie toch allemaal bekende gezichten (haha, er zijn dus nog steeds geen nieuwe icoontjes.... :)

Ik ben 12 dagen geleden geopereerd in België aan mijn nek.
Er zat (ZAT dus het is goed gegaan!) een flinke zenuw van mijn linkerarm al een hele tijd klem.
Daardoor had ik heel veel pijn, al 2 jaar ruim.
De operatie is geslaagd, maar was gecompliceerder dan verwacht.
De wervels waren aan het vergroeien geslagen naar achteren
(de tussenwervelschijven ben ik ergens onderweg verloren).
Die hebben ze nu "gekliefd" die wervels en er zijn ceramische blokjes tussen gezet.
Simpel toch, maar in NL krijg je dat niet zomaar, in België was het zo geregeld
(had mijn ziektekosten-
verzekeraar geregeld).

In NL zijn voor neurochirurgie enorme wachtlijsten, daar niet.
We lagen op een afdeling, halfvol met Nederlanders.
Je wordt wel na 1-2 dagen ontslagen (juist fijn vond ik) en moet je dan thuis
(aldus mijn huisarts en fysio)
echt nog gedragen als in ziekenhuis hier wordt je minimaal 6-7 dagen opgenomen.

Vanaf morgen ga ik mobiliseren d.w.z. tot nu toe in bed gelegen.

Hierbij (hoewel hij het niet zal lezen denk ik) een enorme veer voor mijn ex die
bijna 6 dagen hier in huis is geweest en voor de kinders en mij gezorgd heeft.
Dat heeft me ontzettend goed gedaan.
En maakt ook aan de kids duidelijk dat hij en ik er samen voor hun zijn.

Ik begin me wat beter(der) te voelen, dus ik dacht ik ga hier weer eens kijken.

o jaaaaaaaaaaaaaa niet gedronken hè. Neenee.

p.s. ben ook druk bezig van de morfine af te komen. Valt niet mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, zou het inderdaad gewoon even overleggen met de HA.
Als Jos er beroerd van wordt..... tsja , is het dan voor hemzelf wel een lekker en goed plan?
Dar en Vie en Jane.... diep petje af voor het vasten hoor, echt.
Rapilos, gefeliciteerd met je huis, mens wat moet jij een heerlijk weekend hebben gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

Allereerst wens ik je heel veel sterkte en beterschap toe:present:

en tjonge wat een kanjer die ex van jou en lief,
dat zie je niet vaak meer zo heerlijk saamhorig na de scheiding
maar je hebt het dik verdient Houtje echt wel
zoon heerlijke positieve meid chapeau hoor

Lieve Knuffel van mij voor jou:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Houtje..
Wat heerlijk voor je dat de operatie zo goed geslaagd is.
Heel goed idee om naar Belgie te gaan.
Als ik soms zie hoeveel mensen er hier lopen te tobben, met veel pijn en ellenlange wachtlijsten, begrijp ik ook niet dat ze het niet verder op gaan zoeken.
Ik zou het in elk geval zeker ook doen.
Nu maar lekker herstellen he.
Zal nog wel afzien denk ik, voor het eerst je bed uit.

Yvonne,
Ben ook dolblij met m'n nieuwe huis.
Maar mag er over een maand (of misschien nog wel langer) pas in.
Eerst het koopcontract tekenen, wat nog per mail opgestuurd moet worden.
Dan naar de notaris, en ik moet ook eerst officieel gescheiden zijn, wat ook over ong. een maand pas een feit is.
Misschien, moet ik zelfs langer wachten omdat al die nare feestdagen er ook nog eens tussen zitten.
Je ziet, geduld is op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heydeho allen.

Sapvasten gaat goed. Het rommelt allemaal een beetje van binnen maar dat is dan ook alles.
En ik moet even afkicken van elke dag lekkere dingen bedenken om te koken, hihi. Mijn echtgenoot vindt het maar niets, moet'ie zelf zijn gehaktballetjes draaien.

Houtje, fijn dat je zo opknapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...