Spring naar bijdragen

Maandag 26 april 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 423
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yvonne
Ik weet het
dat het ook weer voorbij gaat
ik vertrouw er ook op
en omarm ook alle armen
echt, ben er blij mee
Ik blijf er niet in zitten hoor
maar weet af en toe niet meer hoe
het anders moet
Ik verbaas me
wat er allemaal gebeurt als je stopt
Truste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er niet ook zoiets als een connectie tussen serotonine en alcoholgebruik?
Het is me te ingewikkeld om dat precies na te vertellen, maar ik vind het schrikbarend hoeveel drinkebroeders en - zusters aan de ad zijn.... alsof er iets beschadigd is, wat we nu met de ad moeten opheffen. (?)

Tuurlijk moet je er heel voorzichtig mee zijn. Ik heb goede en minder goede ervaringen. Ben onlangs gehalveerd op mijn ad en dat ging zonder 1 centje pijn. Maar was vorig jaar een periode zonder en toen ging het helemaal mis. Ik hou het dus op een stofje wat er bij mij ontbreekt/niet meer is. Maar waar ik niet zonder kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy ik weet niet of die connectie er is, want toen ik pas begon met drinken (Ik bedoel serieus drinken) heb ik nog de marathon van Rotterdam gelopen en niet eens een slechte tijd. En 's avonds was ik laveloos omdat ik feest wilde vieren.
Ik denk dat er meer aan de hand is. Wat AD betreft weet ik het nog niet goed, want daar ben ik nog maar pas nuchter mee begonnen. Maar de behoefte aan roes is niet voor niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate een zaaaaaalige vakantie gewenst meis. En blijf niet te lang weg hé? Ikzelf vind een dag of drie meer dan genoeg. 't Ja dan zitten we te lang zonder.:)

Alf grote vriend. Misschien zijn al die viruele armen om je heen, net genoeg om je iedere keer weer ff over dat neg. gevoel te trekken:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, ik zou nog even op jou terugkomen.
Ik heb 8 maanden geleden, toen ik behoorlijk depri was, om AD gevraagd. Heb het al eerder in mijn leven gehad.
Soms is AD even nodig om je hoofd rust te geven om niet al te veel te voelen.
Natuurlijk is het goed om na de drank weer alles te voelen, niet leuk maar broodnodig voor de verwerking. Maar soms komt alles zo heftig binnen dat je het alleen niet kunt, je hebt hulp nodig. Pillen en praten is dan het motto.
Gewoon even rust in dat grote, bolle, altijd malende, altijd wakkere hoofd van je.
Die rust geeft AD. Het gevoel komt niet meer zo intens binnen en dan kun je verder met verwerken.
Dan komt er een moment dat je denkt, en nu kan en wil ik het zelf weer doen.
Voor mij is dat nu 4 weken geleden dat ik het zelf weer wilde doen en dat gaat. Ik ben blij dat de AD me er even doorheen heeft geholpen maar ben nu weer zover dat ik het zelf kan.
Inderdaad moet je nooit te licht over medicijnen denken maar ik vertel je ook alleen maar hoe ik het deed en geef je een beetje advies.
Want Alf, ik geef om jou.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Dar

er zijn de laatste dagen zulke mooie dingen ook geschreven, goede tips, inzichten... maar het lijkt roepen in een woestijn.


Eén tip: steek
altijd
de hand in eigen boezem, kijk naar je eigen aandeel in een situatie en onderschat die niet. Het is ook het enige wat zin heeft want jij kunt iets aan een situatie veranderen vanuit waar jij staat. Je kunt een ander niet veranderen, je kunt alleen je eigen aandeel, inbreng veranderen, daar je best voor doen, verbeteren, de drank laten staan, aan jezelf werken.

Je bent geen slachtoffer van een situatie. En het ligt aan ons dat wij alcoholist zijn, niet aan een ander. Of het nu een ziekte is, een verslaving, een genetische afwijking, dat doet er niet toe.

Het enige wat telt is dat ook wij de enige zijn die er daadwerkelijk iets aan kunnen doen.

Niemand kan dat voor ons doen.



Hier ben ik het helemaal mee eens. De verandering begint bij jezelf en ook hoe je met situaties omgaat. Ik heb het met andere verslaafden meegemaakt en ook met mezelf dat je soms ondanks de adviezen en oppeppende talk van anderen er zo in kan gaan zwelgen eigenlijk onbewust met als doel zover te komen om te kunnen roepen:"en nu is het allemaal zo erg, ik kan het nu echt niet meer aan, ik ga alcohol halen", alsof het zover moest oplopen om het voor jezelf te kunnen rechtvaardigen dat wat je nu overkomt toch echt niet zonder een drankje aankunt....

Hier wil ik niemand hier mee aanvallen, het is puur wat ik bij anderen in mijn omgeving en ook bij mezelf (toen ik eens een keer heeeeel eerlijk naar mezelf kon kijken) heb geconstateerd en misschien is het voor anderen iets om te overdenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, dat zou best kunnen hoor, ik krijg ook een allergietest en ze zoeken het verder ook uit hoor.
Het is alleen lastig en pijnlijk.
Dar, klodders vaseline komt er op soms en dan sokjes aan idd.
Heel sexy lig ik in bed snachts, helemaal in mijn blootje maar sokjes aan, hahahaha.
De katoenen handschoentjes ontbreken nog.
Zou Theo me nog wel aantrekkelijk vinden???? Hahahahahaha:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve vrienden. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om te stoppen:angry: maar ik moet gewoon, ben erg moe. Dadelijk lekker vroeg naar bed, want ik wil toch morgen weer eens flink aan die tuin van me gaan werken.

Alf jongen ik hoop dat je vanacht goed slaapt en morgen weer een beetje beter in je vel zit. Ik gun het je zo.:heart:

Trusten allemaal en tot morgen weer:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie
Haha, ja dat was eigenlijk de zin waarmee ik wilde eindigen: dat ik het voor mezelf schreef.
He Vie ook Rotterdam gelopen? Ik ook in 1994. Wat een feest was dat. Tijd: 4 uur 10


VM
Ik voel me helemaal niet eenzaam tussen meisjes. Zo denk ik ook niet.
Er zijn hier mensen, het geslacht doet er niet zoveel toe, hier niet

Avond Darcy
Ik doe niet meer aan sport, helaas, veel gelopen. Sportschool maand geleden nog gedaan
was geen succes, moest me erheen slepen

Cath
Er is en duidelijk verband tussen serotonine en alco. Ga er nu niet verder op in
Is veel over te vinden.

ER
Je geeft een advies en ook weer niet. Dat is goed. Je beschrijft je eigen ervaringen, je weet
waar ik het over heb, dat helpt, is duidelijk, niet dat ik meteen overtuigd ben, maar
het helpt. Ik was ook niet direct overtuigd dat ik niet meer gecontroleerd kon drinken.
Ben er toch uiteindelijk in gaan geloven. Je praat als mijn psy, hij zegt precies hetzelfde.
Dus wie ben ik om dan nog te twijfelen?

Wordt erg moe
opeens
Ik denk dat ik niet zolang
nog verder kan praten
kost me veel energie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, ga ook lekker slapen joh.
Emoties putten je hartstikke uit!

Wat Dar schreef om 18.45 u vond ik ook heel mooi, dank Dar en slaap ze.....Bol ook lekker maffen.


Ik sluit af, ben eigenlijk ook wel moe van vandaag.
Even wat afstand nemen.

Sterkte allemaal en tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...