Spring naar bijdragen

Woendag 28 april 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

Heel goed Jannigje dat je aan geeft eigenlijk alleen een luisterend oor te willen, ik ga er proberen rekening mee te houden hoor. Als het me niet lukt zeg het dan a.u.b. want ik wil nog wel eens de fout in gaan. Jij voelt ook zelf wanneer je raad nodig hebt.:heart: Hier is een goeie leersituatie om voor jezelf op te komen.;) Je mag er zijn hoor. Ieder mens heeft recht om op deze aardkloot rond te lopen.

Alf,.... Alf. hoe was het gisterenavond? Hebben jullie genoten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Alf dat heb ik ook vaak en helemaal in de tijd dat ik hier ben. Soms hebben mensen even tijd nodig voor zichzelf en somigen zijn hier klaar of gaat het fout. Daarom ben ik altijd blij als mensen toch nog wat van zich laten horen want je weet niet hoe het ze vergaat en je leeft toch met elkaar mee. Coco en Tina kennende laten ze heus wel wat horen.

Hoe gaat het nu met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me ook eventjes. Goeiemorgen allemaal.

Jannigje, ik begrijp je wel. Dwz over al die goedbedoelde adviezen. Ik zal mijn aandeel daar ook eens in bekijken. Echter, het is lastig omdat dit een forum is en je elkaar niet kunt zien. Ik probeer wel eens vragen te stellen en krijg dan geen antwoord. Het is niet altijd duidelijk wat diegene aan de andere kant nodig heeft. Iets plompverloren opschrijven en dan wegzijn dat maakt machteloos. En vanuit die machteloosheid reageer je dan. De vrager zou misschien beter kunnen omschrijven wat ie nodig heeft??

Moeilijk.

Ik heb net te horen gekregen dat ik nu echt moet stoppen met roken.
@#$%^&*

Dus ik moet dat dan maar gaan doen. Geen idee hoe. Ja, de eerste niet opsteken.....pffff

mensen een fijne zonnige dag gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, van harte gefeliciteerd dat je moet stoppen met roken. Ik meen het uit de grond van mijn hart.
Ik heb vier of vijf verschrikkelijk goede beslissingen in mijn leven genomen, en 1 daarvan was: geen peuken meer.
Ik wens je er alle sterkte mee (makkelijk is het inderdaad niet) maar over een tijdje zie/ruik/voel je alleen nog maar de voordelen.

Jannigje, ik bekommer me er maar niet meer om of ik adviezen geef, ik reageer gewoon vanuit mezelf. Dat is dan mijn intentie: dit ben ik, als het niet leuk wordt gevonden, ja dan is dat maar zo. De een heeft er iets aan en de ander weer niet. En zo is het in het hele leven toch?

P.S. Hannah, dan hebben we het toch eigenlijk over hetzelfde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, Bol..
Even je beschrijving gelezen Drup
grappig te weten dat er 2 Druppen nog zijn om een Alf
te bouwen, haha, weeg dus 96 kg bij 1.83m.
Gewicht komt vooral door mijn gouden hart, stalen zenuwen en ijzeren wil. En spieren
natuurlijk.
Ben geen maatpaktype, heb ze wel,
maar voor B&B gelegenheden(bruiloft en begrafenissen)
Geef weinig om kleding, kleding dient vooral om je tegen weersinvloeden te beschermen.
Maar loop er niet als een schooier bij, kan niet qua werk, dus wel verzorgd
en als de prijs het toelaat ook nog een beetje leuk, trui, polo, geen blousjes.
Geen felle kleuren, meer blauw, grijs en zwart(hoe kan het ook anders!)
Thuis altijd direct omkleden in sportkleding(tr.broek,sweatshirt met capuchon)maar
niet om te sporten, haha, bankhangen. Nog meer weten?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond was heel geslaagd, kon ook niet anders.
Ik genoot vooral, omdat M. genoot. Het leukste was dat
ze niet zeker wist waar ze heen ging en er dus moeite mee
had om de controle niet te hebben, het over te moeten geven aan een ander.
Maar ik wist dat ze het leuk zou vinden.
Kees Torn is een bijzondere man, woordkunstenaar en schrijft
waanzinnig mooie/grappige liedjes en begenadigd pianist ook.
Speelt alleen in kleine zalen. Soort jonge drs. P. maar dan 3x beter.
Wereldvreemd type, heeft ook iets met drank, eenzame man ook, denk ik

Enfin, voel me wel wat beter, maar beter voelen is contextafhankelijk
Nu, achter de pc gaat het wel, vrijdag moet ik weer met de muziekgroep op pad
zie daar tegenop, abnormaal eigenlijk, was altijd leuk, dan blijkt
wel weer hoe ik ervoor sta. Verschillende situaties roepen verschillende
gevoelens op. Morgen naar baan2, waar ik het gevoel heb genegeerd te worden
heel naar dus. Ben dan ook ijverig op zoek naar een baan voor 2 dagen.

Overigens heb ik de eerste ronde van het ontslag gewonnen.
Fouten gemaakt in de begeleiding, kan voorlopig niet
ontslagen worden, maar het vervolg ziet er niet aantrekkelijk uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen jane4, bolletje, marieke44, ikkehier, isa, Vie, Hannah1, bekkie, Alf, Jannigje, blondie6173 en iedereen die dit later leest.

Cathy56, wil je heel veel sterkte wensen met het niet roken, ben benieuwd of je nu weet in welke fase je zit nadat je de uitslag hebt gehad. Ik heb het dan over de zgn. gold fase.

Verder wil ik iedereen een hele fijne dag toewensen, het zonnetje schijnt de lucht is blauw...........


liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk dat iedereen vandaag ook gewoon doorgaat met beschrijven van zichzelf.
Ik ben het met grote belangstelling aan het lezen en de ene keer had ik het wel verwacht en de andere keer is het een verrassing.
Echt heel leuk.
Dees, heel veel sterkte ook vandaag weer hoor.
Jannigje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, ik denk dat wij elkaar wel nooit zullen begrijpen, hoewel de intentie meestal goed is. Dat accepteer ik, jij ook? Zo ben jij, zo ben ik.

Alf ik heb dat ook wel eens, dat ik iets doe alleen maar om een ander te laten genieten. Dan heb ik weer even "krediet" om zo te zeggen. Maar het fijnste is toch, denk ik, dat je kan zijn wie je bent.
Het lijkt er een beetje op dat je jezelf nu niet zo waardeert en denkt dat anderen dat ook niet doen.

Nu even naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy heel veel suc6 met het stoppen. Dat lukt jou wel hoor meis. Je komt bij mij altijd over als een sterke vrouw.
;)

Alf wat geweldig joh dat het gisteren zo fijn is gegaan. Dat geeft toch wat positieve energie. Dus gewoon vaker gaan doen.
Ik ben happy voor je, maar dat zal je hoogstwaarschijnlijk wel gevoelt hebben.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekkie, ik had nog nooit van de Gold fases gehoord; heb net even gegoogled. Ik vermoed dat ik ergens bij 2 richting 3 zit?

Ik ben er in elk geval ook wel flink zat van hoor. De shag was toevallig op, ik zat al bij een pakje van mijn vriend (zware), maar heb dat opgeborgen en nu al een uur niet gerookt. Ga eens kijken hoe dat bevalt vandaag.

Ik vind het wel leuk hoor, dat Vie uit de grond van haar hart me feliciteert! Ja dat doet me wat.
Ach joh, ik wou echt dat ik van die viezigheid af was!!

In plaats van blijven hangen en roken ga ik zo maar een stuk fietsen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje
Goed luisteren, in dit geval goed lezen, begint bij het eerste bericht
wat schrijft iemand, wat geeft iemand aan, wordt er om hulp gevraagd
of wordt een gevoelstoestand weergegeven? In het laatste geval
volstaat het al als je het gevoel spiegelt, je aangeeft dat je het (her)kent
en dat je meeleeft. Een reactie is sowieso al helpend, het is erg
teleurstellend als er helemaal geen reactie komt.

Uit de volgende reacties kun je opmaken wat iemand wil of
er zelf naar vragen als je twijfelt: wat wil je hoe kan ik je helpen?
Als ik meld dat ik me erg somber voel dan heb ik er niks aan
als iemand zegt dat ik dan maar positief moet gaan denken
of van de zon moet gaan genieten, dat kán ik dan juist niet, hoe goed bedoeld ook.
Ik heb er meer aan als iemand zegt het te herkennen, het te hebben meegemaakt
en aangeeft wat hij/zij toen heeft gedaan om er uit te komen. Dat is de kracht
van het forum, de veelvoud aan ervaringen.

Geef je toch advies dan is het aan de ander wat die ermee doet, dat moet
geen invloed op je hebben, het is bruikbaar voor de ander of niet.
Natuurlijk is het naar als iemand niet naar je luistert of je raad niet
opvolgt, maar soms valt het kwartje pas later. En idd je grenzen aangeven
is belangrijk, het houdt ook een keer op en het blijft me opvallen dat er
toch maar weinig mensen echt boos worden hier, terwijl daar toch vaak aanleiding toe is.
Over boos worden wordt wat negatief gedaan maar is ook een vorm van betrokkenheid
die soms een verandering kan geven, waar pappen en nathouden dat niet doen.
Veel van het voorgaande is natuurlijk ook op mij van toepassing, ik heb ook
nog veel te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie


Bol blij voor je dat je nu hulp hebt. Gezellige hulp?



Vie het is zo'n heerlijk ventje. Echt een knuffelbeer. Heel de D.A. mag hem graag en iedereen wil knuffelen met hem, als hij binnen komt. Het is een jongen waar, als je er langs loopt, ff aan moet zitten, ff een aai over z'n bolletje of aan z'n staart moet trekken.
Heeft kraaloogjes en een tutmondje als hij lacht. Nee het echt een lieverd.

Goeie middag Em:present: Je helemaal vergeten om een goeie middag te wensen. Schaam me diep dus een dikke :sun: voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Vie

Alf ik heb dat ook wel eens, dat ik iets doe alleen maar om een ander te laten genieten. Dan heb ik weer even "krediet" om zo te zeggen. Maar het fijnste is toch, denk ik, dat je kan zijn wie je bent.

Het lijkt er een beetje op dat je jezelf nu niet zo waardeert en denkt dat anderen dat ook niet doen.


Ik heb wel eens het gevoel bij Jos dat hij niet van zichzelf mag genieten. Ik merk ook vaak, ook bij mezelf dat je voor anderen wel van alles mag doen maar voor jezelf daar meer moeite mee hebt. Net of ik het niet verdiend heb.:(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, dat ben ik helemaal met je eens, dat boosheid een vorm van betrokkenheid is.
Is dat er bij tijde niet, dan kan je het ook als onverschilligheid aanmerken. En dan is men verder van huis toch? Ik vind ook dat oprecht booszijn hier ook wel eens op zijn plaats is!

Je legt het goed uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me hier best al thuis inderdaad Marieke44, hoe het gaat ja ben wel al aan het minderen ook al zie ik hier vaak dat dat niet de oplossing is. Ben gisteren naar de huisarts geweest en heb librium gekregen. Dus even wachten op de hulpverlener en kijken wat ze ervan zeggen. Durf het niet echt op mijn eigen houtje te doen omdat ik nogal veel andere medicatie gebruik, veel benzo's en dat soort shit.

Cathy56, ja goldfases zijn er al heel lang alleen geeft een arts dat nooit door zonder dat je het vraagt, ik zit in twee, vier is het hoogste, maar knap van je hoor dat je het al een uur volhoudt voor mij is dat zelfs nog te lang :). Sterkte nogmaals.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Snel ff voor ik buiten van alles moet gaan doen.

Leuk al die beschrijvingen van zichzelf!!!
Ik ben blijkbaar ook 1 van de kleintjes hier, maar ik ben dan ook maar een klein vlaams meisje!

Cathy je bent B)

Bor . :heart:

Alf je hebt nog niet gezegd hoe je haar is?????

De rest moet ik nog lezen!

Liefs N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Cathy
Je kunt iemand helpen door aardig en lief te zijn. Als dat niet aanslaat kun je
je afkeren en je niet meer bemoeien met iemand. Dodelijk lijkt me, idd verder van huis
de laatste vorm van betrokkenheid, ook vaak als liefdevolle onmacht, is dan nog boos worden.
Als ik depri was dan haalde M. alles uit dekast wat ze kon om dat op te heffen.
Als niets hielp werd ze boos, uit onmacht, uit liefde ook, zag iklater natuurlijk pas.
En merkwaardig genoeg hielp dat dat dan soms wel, niet altijd, maar het schudde me wakker.

Leuk boekje geschreven door Riekje Boswijk Hummel van Centrum Boswijk
(een instituut wat aan te bevelen is voor hulpverlening)


boos, ruzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen,

Hier na een heftig en moeilijk weekend mezelf weer bijeengeraapt en inmiddels bijgelezen !!!
Althans voor zover mogelijk !!! ;)

Zit hier nog steeds niet lekker in mijn vel en zkers niet na gisteren een vrij confronterende afwijzing te hebben gekregen op de sollicitatie op de afdeling waar ik momenteel werkzaam ben...
Gelukkig wel goed kunnen doorspitten met mijn psych wat de reden van afwijzing nu echt inhoudt, maar toch wat onzeker om zo richting werk te gaan...
Aan het werk te gaan met mensen die op de een of andere manier dubbele signalen afgeven...
Pfffff... Beetje vaag, maar kan er zelf nog niet echt mijn vinger opleggen dus wacht het gesprek met de teamleidster nog maar even af voordat ik me ernstig zorgen ga maken om mijn sociale vaardigheden en mensenkennis....

Afijn, wilde iedereen nog wel effe laten weten hoe het hier ging, niet zo best dus, maar knok mezelf er wel weer bovenop !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje dan moeten die modeontwerpers maar eens stoppen met een bepaald idee te hebben over het figuur van een vrouw.:angry:
In de derde wereld landen moet men alles doen om een beetje aan te sterken, en in de rest van de wereld moeten vrouwen er maar uit blijven zien als kinderen met heel weinig B.H.cup. Kijk daar kan ik nu kwaad over worden.
Kijk als je gaat lijnen omdat je er last van hebt is het wat anders maar wie bepaald nu wat mooi is.
Ik heb er inderdaad ook erg poep aan hoe ik er uit zie. Dat is allemaal de buitenkant. Ikzelf hecht meer waarde aan hoe iemand is. Net zo goed als mijn schoonzus. Die kwam hier kijken naar de keuken die ik van hun had gehad.
Ik was erg benieuwd hoe zij hem vond. Maar nee ze zij meteen tegen mijn broer, "O dat en dat wil ik eigenlijk ook".
Daar heb ik een hekel aan. Wie zei er dat je hier kwaad mag worden?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...