Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 mei

Aanbevolen berichten

Een heel goeie morgen allen.
Regen, regen en nog eens regen. Je ziet het groen gewoon opschieten en uitschieten of hoe heet het. Geweldig vind ik dat.
Hoop dat we er allemaal weer een adb-dag van maken. Ik wel in ieder geval.

Heb overigens de discussie van gisteravond niet meer nagelezen. Heb bij mezelf besloten dat ik gewoon even beter op ga letten welke draad ik open in plaats van klakkeloos de bovenste te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 326
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen vanuit een somber, grijs Groningen.
Alf, je bent lief:heart:
Suus, ga ervoor meid, werk de boel niet tegen.
Als je niet achter de opname staat, werk je de boel alleen maar tegen en km je geen stap verder.
Ik heb het al eerder gezegd hier maar ik ben ook opgenomen geweest bij de verslavingszorg.
Jarenlang GGZ gedaan en een 'gewone"psych gehad. Ik kwam er geen stap meer verder.
Toen kwam ik bij de verslavingszorg, eerst 6 wekeb detox, toen 6 weken diagnostiek en toen vervolgbehandeling.
Het is het beste wat me ooit overkomen is. Betere psychologen kun je niet vinden en drank is geen issue zeg je? Natuurlijk is drank een issue....maar het gaat niet alleen over drank, jouw rugtas moet leeg en dat kunnen ze daar als geen ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf :sun: Ik denk dat het de hitte was die de sfeer een beetje grimmig maakte;).
Natuurlijk hebben de oudgedienden niet meer rechten (of plichten hihi) .

Tas, wat goed van jou... nou niet die dubbele kapstok natuurlijk maar wel dat je gelijk de boel aanpakt..... dat soort plannetjes wil hier nog wel eens in schoonheid sterven.
(hm , wat een belachelijke uitdrukking eigenlijk :$)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er geen woorden meer aan spenderen Hannah. Sorry
Het sop is de kool niet waard. Men bekijkt het maar.
PP schreef over 'gewoonterecht' en verder was het duidelijk
tussen de regels te lezen dat er aan iets gezeten werd
waar niet aan gezeten mag worden, een speeltje.
Mijn enige intentie was de boel wat op te ruimen op de draad
en alleen om dat anderen dat ook al als prettig hadden aangegeven.
Het kan niet zo zijn, nou dan niet, even goede vrienden
Maar kom niet aan met vermeende rechten of hoe je het
ook moet noemen, zielig doen omdat iets is verplaatst
waar gaat het over zeg..
#$%^^& heb ik er toch weer woorden aan verspild.
Ik ga maar wat anders doen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik doe met je mee!

Hoera, hoera, hoera! Het is me gisteren gelukt om niet te drinken! Sterker nog, ik had meer lol en
energie dan mijn vrienden met kater en nieuwe fles wijn, waarvoor ze een paar blokken om voor moesten lopen. Ik heb deze mensen wel verteld dat ik gestopt was en misschien wel helemaal niet meer
zou gaan drinken. En dan zie je aan de eerste reactie dat men dat wel beangstigend vind. Maar dat is
dan wel hun eigen projectie. Ik weet wel beter. Oh ja, een goede voorbereiding op een feestdag is essen-
tieel en zorg ervoor dat je je verhaal klaar hebt voor de lastige vragen van vrienden.
Er was gelukkig begrip, maar hoe zijn ze over een half jaar? Over 3 of 6 maanden moet ik nog steeds dezelfde
argumenten naar boven kunnen halen en niet in een verval geraken. Gelukkig zit ik nog halverwege
de behandeling en krijg ik hopelijk nog wat handvatten aangereikt.

Ik ben na 3,5 uur weer naar huis gegaan, gewoon omdat ik de band niks aan vond en het pleintje
waar we waren saai vond. Ik heb weer lekker geslapen en ben nu weer fris en energiek.

Het is hier in Amsterdam bewolkt en regenachtig en moet nu de poncho aan voor op de fiets... (wel lekker voor m'n balkonplantjes).

groet, Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Joris
Heel goed dat je je niet hebt laten verleiden
om mee te doen. Lijkt me best moeilijk.
Je voorbereiden is zeker belangrijk en die lastige vragen
krijg je ook nog wel vaker. Die vragen zijn vooral
ongemakkelijk voor de vrager, of liever gezegd het antwoord
dat jij geeft, want zij vinden het niet leuk
als er één niet mee doet. Ja, de tijd zal het leren
en je merkt nu ook al dat je beleving anders is
dan wanneer je wat op hebt, daar moet je ook rekening
mee gaan houden.
Maar ga vooral zo door, je bent goed bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joris proficiat. Leuk dat je zo blij met jezelf kan zijn :present:
Denk maar niet teveel na over hoe het over 3 of 6 maanden zal zijn. We leven vandaag, morgen weer een dag. En wie weet, gaat het wel zo goed dat je vrienden ook eens op hun hoofd gaan krabben over hun drankgebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik vertel dat ik niet meer drink dan krijg ik altijd hele verbaase reacties.
Drink jij niet meer? En je hield zoveel van een wijntje.
Als ik dan zeg dat ik veel te veel dronk verbazen de mensen zich nog veel meer, ik dronk thuis dus nooit heeft iemand dat gezien maar toch gaan ze dan inderdaad nadenken over hun eigen drankgebruik.
Diegenen die ook fors drinken vinden zichzelf geen zware drinker, ontkennen de boel behoorlijk.
Dan zwijg ik want wil niet als anti overkomen, net als rokers die stoppen en dan ineens anti worden.
Waar ik me wel aan stoor is dat mensen zeggen, goh wat ongezellig dat je niet meer drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Dar, dat oog voor de natuur (en ook mijn verdere omgeving) wordt helderder naarmate het hele drankgebeuren verder weg raakt. Heb jij - en anderen die al langer niet meer drinken - dat ook?
We hebben ook kikkers in de sloot, haha, en die maken me een herrie! Ik moet natuurlijk meteen denken aan gefrituurde kikkerbilletjes... :D

Wat ik nog wilde vragen, in het algemeen. Hebben jullie in je omgeving vrienden/kennissen die nog flink aan de fles zijn? (Inderdaad Emmaroos, voorzover je dat kan weten natuurlijk. Ik was ook een thuisdrinker.) En hoe staan jullie daar tegenover, nu je er zelf wat aan doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 3 vliegtuigen met verse Hollanders ;) das aardig, normaal zouden er 2 komen
maar ze hebben er 3 weten vol te maken. Het is stralend weer en een officiële feestdag vandaag,
dus we doen gewoon alsof gr niet bijna bankroet is. Voordeel van vakantie; altijd grappig hoe
men alles wat ze thuis dragen van zich willen afschudden; door zon, zee en terrasjes.
Misschien handig om alco-vrij gewoon als levenslange vakantie te zien ?

;)B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi vie,
ik zie bij een familielid(met kinderen) dat er soms abnormaal gezopen wordt. en dan wordt er ook nog doodleuk gezegd, als de kinderen willen drinken mogen ze dat zoveel ze willen, als ze maar nooit met roken beginnen.
ik heb er weinig contact mee. ik kan sowiezo al niet tegen dat gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel grappig eigenlijk
na een half jaar is mijn sociale leven
al zo veranderd/aangepast dat het
normaal is geworden dat ik niet drink
Ik krijg zelden meer de vraag waarom ik
niet gezellig een glaasje meedrink.
Alf drinkt niet, een gegeven, punt, behoeft geen navraag

M. zei laatst wel: jammer dat je niet meer kunt drinken
was toch leuk om samen een glaasje te nemen'
Ja, dat is zo, maar ja M. kan gecontroleerd drinken
en doet dat ook, daar heb ik totaal geen moeite mee
Vind het fijn voor haar dat ze dat kan, geniet ik ook weer van.
En blij dat zij niet die afwijking heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk wil ik wel ff de tuin in maar moet tegelijk aan de woorden van Vie denken. Ik weet niet meer of het nu een plicht is die ik mezelf op leg, of dat ik er nu echt zin in heb. Maar ik ga stoppen als ik er geen zin meer in heb das zeker. Voel toch dat het me erg bezig houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, mijn (biologische) familie zit zoals jij noemt behoorlijk aan de fles maar zijn geen alcoholisten, welnee.
Ze kunnen geen dag zonder drank.
Mijn moeder en mijn stiefvader hebben een huis in Turkije en op Schiphol slaan ze dan behoorlijk in.
Ik was, samen met mijn moeder en 2 schoonzussen ook eens mee naar hun huis en kocht mijn moeder 8 grote flessen idrakaB, dat is totaal 12 liter, 6 weken later is dat op. Daar komt de nodige wijn dan nog bij wat ze daar kopen, terraswerk en fustjes bier. Zo af en toe ook nog likeur voor de gezelligheid.
Nee, ze hebben geen drankprobleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Hier in Zuiden stralend weer! Daarom is het ook het Zuiden hè ;).

Heb van gisteren niks meer bijgelezen, vond wel Alf z'n teks van vandaag over het clubhuis grappig.

Vie kikkerbilletjes met veel look! Heerlijk!
Ik ga netelsoep maken.
Tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Suus veel sterkte meis en weet dat ik in gedachten je hand vast blijf houden.

Joris toppie hoor!!!

Gatverdamme Vie ik heb ook kikkers in mijn vijver maar moet er niet aan denken ze op te eten.

Heb slecht geslapen want kan mijn ongerustheid over Desi maar niet van me afzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...