Spring naar bijdragen

dinsdag 27 april

igor

Aanbevolen berichten

Beate, gefeliciteerd met je maand:musicnote::moon::sun:
Nee, dat maakt helemaal niet uit hoe oud je bent, genieten is leeftijdsloos.
Goed van je zeg.
Hannah, iedereen kan hier klagen, praten enz enz. Je zegt oordeel en raad. Daar vroegen die mensen de laatste dagen zelf om alleen logden ze weer uit als ze hun ding neergelegd hadden wat iedereen bezorgd maakt.
Zoals jij het opschrijft is het net of wij maar raad en adviezen geven en veroordelend bezig waren. Dat is beslist niet zo, mss kun je even teruglezen.
Misschien bedoel je het niet zo hoor maar het valt bij mij even verkeerd en dan uit ik dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 368
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beate: :DB):musicnote::heart::light::sun::P:):rose::present::moon::musicnote::DB):musicnote::heart::light::sun::P:):rose::present::moon::musicnote::DB):musicnote::heart::light::sun::P:):rose::present::moon::musicnote::DB):musicnote::heart::light::sun::P:):rose::present::moon::musicnote::DB):musicnote::heart::light::sun::P:):rose::present::moon::musicnote::DB):musicnote::heart::light::sun::P:):rose::present::moon::musicnote::DB):musicnote::heart::light::sun::P:):rose::present::moon::musicnote::DB):musicnote::heart::light::sun::P:):rose::present::moon::musicnote::DB):musicnote::heart::light::sun::P:):rose::present::moon::musicnote: voor je hele maand, neem maar mee om dat terrasje te versieren, van harte meid
en ja nuchter maakt je leeftijd niet meer zo uit, geniet per dag meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja goed he? alleen forumvrienden begrijpen dat het een overwinning is en dat het een strijd blijft en dat je echt bang bent terug te vallen. De rest heeft geen idee waarover ik praat! Jullie moesten eens weten, denk ik dan. En het aanbieden van 1 glaasje....dat doe je toch ook niet bij mensen die gestopt zijn met roken? zo van; ah toe nou jou, 1 sigaretje..dat kan toch wel? zo gezellig! Raar dat mensen dus wel altijd dat ene glaasje blijven aanbieden, ze snappen het dus echt niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och ja, iedereen helpt op zijn, haar manier. Het is soms zo moeilijk voor mij om een geschreven woord, goed te begrijpen. Ik weet wel dat toen ik begon te schrijven over de situatie met Jos, er sommigen mij p.b.den, en zeiden "Ga toch van die vent af, of hij is jou niet waard", maar daar ging het niet om. Toch voelde het goed aan dat mensen zo begaan met me waren.
Verder ging ik net weer met goeie moed:( de tuin in. Ben heel gauw weer naar binnen gegaan en heb iemand gebeld, in de hoop dat die mij wil helpen. Dit is gewoon te zwaar voor me. Ik denk dat ik al een paar kub. zand verplaatst heb en heb er geen zin meer in om het alleen te doen. Dus hulp vragen. Voor mij niet zo heel makkelijk om die stap te nemen.

O trouwens Goeie morgen Ya, en Beatle. voor jou deze slinger hoor. Geweldig :):heart::sun:;):rose:;):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgend iedereen,

hier schijnt de zon en ik ga sevens mijn bollen die ik gisteren in Keukenhof heb gekocht planten. Nog eens eerst goed lezen hoe want heb niet zo'n groene vingers maar kon het niet laten om het ook eens een keertje te proberen.
heb nog eens nagelezen wat er gisteren werd gezegd, ben zo'n nakauwertje ... stukje over geluk waar Yvonne kwam te zeggen; die momentjes. In de film The Hours (x maal gezien omdat die film over zoveel essentiele dingen gaat; verdriet, loslaten, rouw, de onmacht je partner zien te lijden en er machteloos over staan,...) is er een scene met Merel Streep en haar dochter waarin ze haar verwachtingen over geluk vertelt :
I remember one morning getting up at dawn, there was such a sense of possibility. You know, that feeling? And I remember thinking to myself: So, this is the beginning of happiness. This is where it starts. And of course there will always be more. It never occurred to me it wasn't the beginning. It was happiness. It was the moment. Right then!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb soms het idee Bol, dat ik dingen niet duidelijk schrijf. Dat is gekomen na mijn hersenbloeding.
En ik maar uitleggen en uitleggen en in herhaling treden. Theo zegt altijd, je moet eerder een punt zetten, als het onduidelijk is dan vragen mensen wel.
Dat probeer ik nu meer te doen.

Je bent ook wel een kanjer zeg, wat jij allemaal doet in die tuin. Ken je iemand die je met het zware werk kan helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk hannah en Bol, als ik van mezelf uit ga dat er naast het willen helpen toch ook een stuk ego bij komt kijken.
Ik merkete dat gisteren weer hannah, toen jij me een compliment gaf, ik wist niet hoe snel ik weg moest komen.
Maakte mezelf eerst wijs dat het valse bescheidenheid was.
Op de fiets naar de sauna kwam het terug.
Ik noem het bij mezelf vaak het (mislukte) Florence Nightingale syndroom.
Ja ik wil graag helpen, want ik help graag.
Maar ik wil ook degene zijn die heeft bijgedragen tot het helpen, snap je.
Daar zit een stuk ego in, niet noodzakelijkerwijs slecht ego, maar ook niet zomaar
de moeder Theresa goedheid. Ik voel me beter als ik iets kan betekenen voor een ander. maar doe ik
het daarom meer voor een ander dan voor mezelf? ik maak mezelf graag wijs dat zolang het mes aan twee kantebn snijdt, ik er geen kwaad mee doe. En dat hoop ik oprecht. Maar is dat zo?
Ik herken dat bij jou Bol, we weten geen raad met machteloosheid dus gaan oplossingen bedenken, tips geven enz. Wer duiken er met zijn allen op, maar misschien werkt dat wel averechts. Ik hoop dan altijd maar dat die ene tip die bij hem/haar past er tussen zit. Maar ik geef ze ook om zelf van die machteloosheid af te komen.
En als men hier alleen komt om hun binnenste even te leeg te maken, de zooi te dumpen zeg maar,
ja dat weet je misschien zelf niet eens. Onbewust willen we allemaal de gouden tip, zodat we in een klap van onze problemen af zijn toch? Dat een ander de verantwoording neemt en voor ons zorgt? Ik wel soms hoor, lijkt me heerlijk. Daarom zijn die crash-dieten ook never-ending stories.
Maar uiteindelijk werkt het pas als we stap voor stap zelf de verantwoording nemen.
amen, een heel verhaal weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
yajala

Heb je hulp kunnen krijgen voor je tuin Bol?

Balen als je dat alleen moet doen he,

ik heb de mazzel met een hele handige man gelukkig!

Die kan ik gaan opgeven voor HELP MIJN MAN HEEFT EEN HOBBY!!!!

zoveel klust hij,hij vind het geweldig!

Hahahaha Ya. Mijn man heeft ook een hobby. In bed liggen.

:angry:Dat heeft als voordeel dat het alleen rond zijn bed een klerenzooi is.:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gul? ik? Nou dankjewel maar weer hannah,
ik snap wat je bedoelt hoorm ,aar ik sta hier bekend als uiterst
zuinig. Mijn vader was een Zeeuw, dus dan weet je het wel he.
Maar je hebt wel gelijk het gaat om evenwicht. En in de vele ups en downs hier
en in ons leven zit ook een evenwicht. En misschien zouden we het snel zat zijn
als ons leven gaat kabbelen. Maar daar kan ik toch wel naar verlangen hoor, rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane een geweldig stuk wat je geschreven hebt. Natuurlijk zit er altijd een stuk eigenbelang in. Het gevoel dat ik iemand kan helpen geeft voldoening. Zo is dat nu eenmaal. Mijn Peut heeft me wel eens vergeleken met Moeder Theresa.
Alleen die zorgde eerst goed voor zichzelf. Vanuit dat gevoel, kon zij veel betekenen voor anderen. En dat vergeet ik nog vaak. Mijn geluk hangt ook vaak af van, hoe die ander zich voelt en baat heeft bij mijn hulp.
Ik wet het, ik ben dan afhankelijk maar het zit in de mens om zijn soortgenoot te helpen. Soms sla ik door en moet nog leren om die rem er op te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane
weet niet of het echt egocentrisme is; ik zie het eerder als een zoektocht;
jaren geleden bij mijn opleiding als hulpverlener zei een prof: mensen die kiezen voor de hulpverlening zijn 8/10 gevallen geschonden. zij zoeken naar antwoorden van het waarom om zichzelf te healen. Dit is ook een beetje wat we doen wanneer we iemand willen helpen, onrechtstreeks zijn we (niet altijd ik wil niet veralgemene) met onszelf bezig want de ander is ook een spiegel, een stukje van een puzzel die we willen vervolmaken. En idd zoals Hannah komt te zeggen de sterkte van een forum is juist de verscheidenheid van zoveel mensen; er onstaat hierdoor en balans in het geven en nemen van energie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...