fleurtje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 goede morgen lieve mensen Ook van mij suusje, veel sterkte en ik ben er zeker van dat je het goed gaat doen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 goedenmorgen allemaal, zoals Carolien het zegt: gun jezelf het beste in het leven. Dat doe ik door niet te drinken al 2 maanden lang, maar dat doe ik niet door nog steeds afhankelijk te zijn van mn vriend die zwaar alcoholist is en opgenomen is, dat wel, maar hij terroriseert mij nog steeds door de telefoon en ik ben zo stom dat ik hem ga opzoeken. Ik wil bij die vent weg, ik moet dan wel verhuizen en daar zie ik tegenop. Hij verpest mn leven al jaren en het gaat gewoon door. Ik wou dat iemand hier kwam en me meenam onder de arm en die zegt: spullen pakken en nu wegwezen. Ik ben wel sterker nu ikzelf niet meer drink maar nog niet zo sterk om eens een goed besluit voor mezelf te nemen. Ik heb nachtmerries van die vent, ook nu hij niet meer thuis is. Nou, dat wou ik even kwijt. Ik ben stom dat weet ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 je zult je vriend nooit kunnen veranderen, Beate....alleen jezelf...en voor jezelf kiezen, want zo is het ook geen leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 hey Beatestom??? helemaal niet hoorjuist wijs en gezond verstand, die opkomt voor haar eigen geluk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Beate, nee hoor je bent niet stom, je bent "mens" met al zijn voordelen en tekortkomingen. Je bent goed bezig om jezelf opnieuw te ontdekken. Dikke prof met je 2 maanden, en schrijf het hier maar van je af. Ik ga mijn dagje beginnen, c u all l8tr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 tot laters mss Wilik ga ook eens beginnen, werk roeptfijne dag nog allemaal:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Ja ik weet het, iemand kan je niet veranderen. Ik denk dat hij altijd een verslaafde blijft, maar hier zijn toch legio mensen die wel echt gestopt zijn...dus het kan wel! Soms wil ik die hoop dan houden, maar sommige mensen willen gewoon niet stoppen denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Goeie morgen Beate.Wat ontzettend vervelend dat je in deze situatie zit, maar zoals je zelf al zegt, je gaat toch naar hem toe. Ben je bang voor hem? Is er niet een mogelijkheid dat je naar vrienden kunt gaan en ergens je spullen kunt plaatsen? Als je echt weg wil, moet je dat doen. Dan pas kun je een eigen leven op gaan bouwen.Maar het lijkt me vreselijk om zo te moeten leven met iemand die jou iedere keer manipuleert, en je zo ver krijgt dat je toch dingen voor hem gaat doen. Wel ontzettend knap dat je ondanks dat, niet meer gedronken hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Oh ja, bedankt nog voor je bezorgdheid zonnetje. Ik ga een goed gesprek aangaan met de dokter en zal me niet laten verleiden. En nu ben ik echt weg, tot strakjes ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Ja Bolletje, ik ben zelf gestopt omdat ik vreselijke hartkloppingen krijg van drank en ik jank eigenlijk alleen maar als ik dronken ben (als ik alleen ben) of ik word agressief (als er iemand is). Hel dus! Die situatie wil ik niet weer creeren voor mezelf. Nu nog die andere stap in mn leven zetten. Moeilijk, ik heb de energie bijna niet meer. Weer opnieuw beginnen in mn leven. 3e keer dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Beate, wat wil je nu gaan doen dan? Wil je in het huis blijven of wil je daar, waar je bent, weg? En is er een mogelijkheid dat je in de toekomst onderdak ergens anders kunt krijgen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Hoi Beate,Ik kon pas stoppen nadat mijn man een jaar uit huis was.Ook ik vond mezelf jarenlang stom, maar heb me nooit gerealiseerd datwe de situatie in stand hielden. De partner van een alcoholist heeft ookeen rol. En ik praat niet over schuld of stom, want er zijn geen winnaars,alleen verliezers. Met het weggaan van mijn partner viel er ook voor mijeen stuk stress weg. En ik werd gedwongen naar mijn eigen rol en verantwoorde-lijkheid te kijken en daarnaar te handelen.Hoe vaak ik niet gedacht heb: was er maar iemand die mij bij de hand kan nemen en me helpen,want ik kan het niet alleen. En nog steeds soms.Maar helaas die is er niet. En ooit zal ik daar blij om zijn, want ik word sterker van het zelf doen.Ik zie dat bij jou ook speelt dat je de eerste stap moet gaan zetten, en die is juist de moeilijkste.Maar net als de eerste dag niet drinken, volgen er meer en je kunt dus veel meer dan je nu misschien denkt. Zo was het en zo is het bij mij ook. Sommige dagen is het overleven en sommige dagen is het leven. Maar als ik het kan, dan jij ook, dat bewijs je met je 2 maanden niet drinken:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 ZonnetjeGefeliciteerd met je maandde eerste mijlpaalOp naar de volgende!:light::light::musicnote::light::light:goedemorgen en een prettige dag aan allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Goeiemorgen alklemaal.Beate wat een allernaarste situatie. Het heeft mij met mijn vorige realatie twee jaar gekost van het moment van realiseren dat het zo niet langer kon, tot werkelijk de stap nemen en mijn biezen pakken. Zoiets doe je nou eenmaal niet 1 2 3, dat is een heel proces. Sterkte! Ik vind het superknap van je dat je niet drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Goeie morgen lieve vriend Alf en Vie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Oeps vergeten...Zonnetje!! Van harte met je eerste maand!!! (die slingers zijn te ingewikkeld voor me ).Hoop dat ik net zo sterk kan zijn als jij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Goedemorgen jacc, tasseke, Carolien, Alf, fleurtje, Vie, jane4, niwi, bolletje, pietjeparel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Carolien, ik heb dat ook met Zowie. Ze is echt een klein wondertje Elke dag is ze blij en ethouisiast. Soms zo entousiast dat ze een klein plasje doet, haha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Hai die woman Alles beter met het oogje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 leuk liedje, heb m ff naar mijn zoon gestuurdZonnetje gefeliciteerd: :rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:ff spinnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Ja oogje is primaDenk dat ik vandaag wel weer makeup op kan. Maar goed ook want morgen heb ik de derde date. Wat een rommelweek was dit. pfffNou ja. Vandaag extra boodschappen halen want ik ga koken, en dat neem ik dan morgen mee. Liefde van de man gaat .... Verder wil ik vandaag aan mn nieuwe topje werken, die schiet al lekker op. Ik zal vandaag nog een foto laten zien van het roze topje die ik voor iemand gemaakt heb. Ik krijg er veel te weinig voor, en toch heb ik het gevoel dat ze beetje gaat zeuren. Ze wilde graag van die strengen kralen, maar dat is echt loeiveel werk, dat heb ik ook uitgelegd. En voor dat vriendenprijsje is ie nu mooi genoeg. Als ze meer wil moet ze bijbetalen. Nou ja eerst maar eens naar de supermarkt. Ik zal een lijsje maken en ik mag 1 ding extra wat niet op het lijstje staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 't Is zeker koffietijd, het wordt zo gezellig druk hier.Bol ik heb het misschien gisteren gemist, maar hoe is het met J.? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Goeie morgen Caro.Woman, vind je dat niet eng? Nu al op maken?Vie goeie morgen lieverd. Ja Jos komt vandaag weer thuis. Dus ben ik vanmiddag weer bij hem. Het gaat beter met hem en hij klinkt weer normaal. Krachtig en geen klein zielig stemmetje. Van de week vroeg hij, toen hij mij belde, hoe het met mij ging en ik heb daar over kunnen vertellen. Dat was erg gaaf en heb hem gelijk gezegd dat ik me daar heerlijk bij voelde, en ik voelde gelijk een hoop spanningen weg trekken in m'n rug. Hoop dat hij dat meer gaat doen.Verder vroeg hij wel om een neutje, dus moet ik dat vanmiddag maar geven. Hij wil met de h.a. bespreken of dit weer mogelijk is in de toekomst.Verder voreg ik me af hoelang het nu geleden is dat ik gedronken heb. Weet het niet meer precies maar ik denk dat ik al 5 mnd. droog sta. Wat gaat het allemaal vlug. En ik heb er weinig moeite mee. Gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Dat is fijn Bol, dat je je er zo goed bij voelde.Ja, de tijd vliegt. Ergens in juni kom ik aan de 24 maanden, maar ben de datum kwijt. Er is in die tijd wel erg veel veranderd, ten goede, vind ik.Ben ondertussen mijn werk-administratie aan het doen, nogal een vervelende klus. Is mijn eigen schuld, want ik hou niet voldoende bij wie mij nog wat moet betalen.Vanmiddag beloning in de vorm van duinwandeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2010 Oh derde date Woman? Spannend! Wou dat ik nog eens van dat soort spanning had..miss dat die ex van me dan eindelijk eens uit mijn hoofd is.Maak jij zelf kledij? Sapperdeflappen (das ni vloeken hé ). Had dat ook graag gekunnen maar heb zoooooo geen geduld! Laten zien hoor dat topje..ben benieuwd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden