Spring naar bijdragen

Donderdag 20 mei 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 475
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lief Emmetje. Kun je niet opschrijven waarmee jou hoofd zo vol zit. Waar denk je allemaal aan? Wil je dat misschien met ons delen?:heart::sun::present:
Brul maar flink hoor. Als je hoofd zo vol zit, word je daar erg moe van. Is er niemand die ff een arm om je schouder legt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft gewoon te maken met die verdomde acceptatie.
Daarom zit mjn hoofd zo vol.
Ik kan dingen niet.
Maar ik weet dat ik het wel kan(dus niet)
Zeg nou gewoon dat ik het kan......
Oud zeer, jij kunt niks......
Gatverdarrie, snappen jullie mij nog?
Ik ben in de war, wil drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos, drinken ga je toch niet want dan kunnen we je met ons allen een bloemetje in het ziekenhuis sturen straks.
Maar het gevoel van even rust willen hebben, daar gaat het toch eigenlijk om? Zijn er geen andere manieren binnen je bereik vandaag om die rust te krijgen?

Over sjoemelen, dat hebben we allemaal wel gedaan (of nog steeds), dus daar klets ik verder niet over. Maar je wordt er zo moe van! Dat: zal ik/zal ik niet/hoeveel/wanneer enzovoort. Het kost sloten vol energie.
Nou, die energie kunnen we wel voor iets anders gebruiken, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco ik heb je gelezen, merci

Emmaroos ik bespeur in je berichten veel strijd en kwaadheid.
Dat kost veel energie, niet voor niets ben je zo vermoeid.
Accepteren is dan het sleutelwoord.
Vertrekken vanuit de acceptatie geeft meer ruimte en uiteindelijk voldoening.
Een arbeidsdeskundige veroordelen staat gelijk aan voedden van de strijd.
Wraak en wrok zijn de grootste vijanden van een verslaafde.
Accepteren, weten wat je wilt, wat je nodig hebt is voeding voor de ziel.

Neem op tijd rust Emmaroos, oververmoeidheid en trekmomenten zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar.

Ik wens je sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Em. We zijn bijna allemaal opgevoed met, we moeten werken, we moeten veel dingen kunnen. Nu we zelf volwassen zijn, zit dat er van vroeger nog steeds in. Als je niets doet, ben je niets waard, als we wel wat doen, is het nooit goed. We hebben niet geleerd om onzelf gewoon maar te accepteren zonder dat we persé iets moeten. Het jezelf steeds maar afkeuren, hebben we overgenomen van onze opvoeders.
Zelfacceptatie hangt niet af van het moeten, maar van het kunnen. Je kunt een hoop, je hebt je kinderen groot gebracht, dat alleen al is een levens taak.
Wat zou je nu zo graag nog willen doen waardoor dat gevoel verdwijnt? Iets wat je nu nog wel kan doen? Waar ben je nu wel tevreden over Em.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Em net even gesproken, en ze vraagt me jullie dit even te melden.
Ze gaat even slapen en komt vanavond op het forum terug.
Goh wat was ik blij dat ik haar tel.nr. had! Even praten was goed.
Em haar laatste berichtje zegt even genoeg over de situatie.

Em:heart:

en zie ook wat anderen je zeggen: je bent zóveel waard... hebt zóveel te geven....
Niet luisteren naar al die negatieve oude rotstemmetjes!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is wel te luisteren naar de boodschap of stemmen uit het verleden.
Zij vertellen je over de pijn en het verdriet van vroeger.
Over wat jou is aangedaan.
Meestal mede oorzaak van het niet goed funktioneren op latere leeftijd.
Het leven niet aankunnen.
Met vroeger bedoel ik niet de drankperiode maar de kindertijd.
Alleen als je er last van hebt.

Emmaroos, klaarblijkelijk heb jij er veel last van.
Over het algemeen is het beter problemen van deze aard te bespreken met een professionele hulpverlener.

Rust goed uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Cath. het doet altijd verdriet, als je iemand ziet lijden, waar je veel mee op hebt. Het getuigd van een hoop medeleven meis. En het zegt ook iets over jou zelf. Je bent goed.:heart::sun:
Ik hoop echt dat Em. vanavond een beetje uitgerust is en zich weer een beetje beter voelt. 't Is vaak zo'n zware strijd.:(
Ja Ya zal het wel erg druk heben met de brand, en geen tijd om te schrijven. Ik hoop ook voor haar de ze de spanningende baas blijft, want het is verschrikkelijk als je dat mee maakt.

Ikzelf ben ook moe. Zal aan het idee moeten wennen dat anderen voor mij werken, maar het moet lukken. Ik ben daarvan een beetje aan het afkicken zeg maar.
Maar ik geloof dat ik met een paar dagen wel aan het idee gewend ben en het alemaal een beetje vroilijker in ga zien.
Er is de afgelopen tijd zoveel weer gebeurd met Jos. En nu de tuin er weer bij. ppppffftt. Maar het komt goed. Dat weet ik zeker.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, jij bent ook bezig met "uit handen geven" hè? Dat is toch ook een beetje een vorm van loslaten en dat gaat nooit zomaar, dat doet zeer omdat je daarmee ook dingen achter je laat, in jouw geval dan gaat het om wat je vroeger allemaal wel aankon.
Dat is heus niet makkelijk!!

De andere kant is dat het toch ook een beetje luxe aan zal voelen... iemand die lekker voor jou dingen doet!!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja natuurlijk Cat. voelt dat erg luxe aan hoor. En zeker is het een beetje afstand nemen van de tijd dat ik het allemaal zelf aan kon. 't Is een beetje rouwen. En groeien naar het idee dat je ouder wordt. Het hoofd wil wel maar het lijf nog ff niet, of helemaal niet meer. Dan zal ik het inderdaad naast me neer moeten leggen.
Ik ben ook al een beetje bezig aan m'n oude dag hoor. Het idee dat ik dadeijk niet zoveel meer hoef te doen, geeft me ook rust.
Verder voel ik toch ook dat ik veel meer afstand heb genomen van de alcohol. Ik denk er soms wel aan maar er zit dan geen zucht meer achter. Eerder iets van, "Nee ik heb niet echt meer de behoefte om me zat te zuipen".
Misschien komt dat ook door het ouder worden. Dan heeft ouder worden alleen maar voordelen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heerlijk gevoel is dat Cath. Ik hoop dat iedereen dat gevoel eens een keer mag ervaren. Die heerlijke rust.:heart:

Ik zie trouwens dat Druppie en Wil ook weer zijn geariveerd?

Drup hoe is het nu met je bolletje? Gaat het weer een beetje beter? Is de wond nu dicht, of niet?

Wil hoe is het met jou joh? Ben je weer een beetje uit het dal gekropen? Voel je je al weer een beetje beter?
Er is een hoop geschreven vanochtend maar zie het maar als goeie raad van mensen die het weten en die het beste met je voor hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ontroerd me weer, jullie reply's. Ik heb echt wel die tik verdient en heb er ook naar gehandeld. Het briefje voor de Antabus ligt klaar. Ik heb naar de HA gebeld, de situatie uitgelegd en ik neem hem mee op vakantie. Innemen doe ik (vooralsnog) niet, maar het bijhebben alleen met de gedachte dat als ik "over the top" ga, ik er onmiddellijk me begin, zonder drinken daarna uiteraard, zal me sterken.
Jullie inbreng is momenteel van zo'n groot belang voor mij, ook al ben ik het soms niet goed waard.
Ik lees alles aandachtig en tracht het tot me door te laten dringen, druppel voor druppel.
Mijn opmerking over al-anon was eentje die niet slecht bedoeld was hoor, maar T doet er erg geheimzinnig over. Voorlopig is dus mijn AA hier. Ik blijf vechten, daar kunnen jullie gerust van zijn.
Em, ik ben misschien de laatste die zijn mond moet opendoen, maar aub, niet doen. Ik hoop dat je sterker bent dan ik momenteel :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bolletje, het dipje is aan het verdwijnen, veelal door jullie mooie en straffe reacties. Ik ben nog steeds zeer wankel op dat vlak, maar ik word sterker en sterker. Ik voel het gewoon. Vandaag zeker njet tegen eender welke alco drank, ze mogen hem zelfs voor mijn neus zetten, dan draai ik me om. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil waarom ben je konstant bezig, je hier als een nietsnut neer te zetten? Dat is niet nodig denk ik dan. Van de andere kant denk ik, als je zo over jezelf denkt, denk je misschien ook wel, ik ben zo'n nietsnut dus als ik drink kan ik het niet helpen. Begrijp je wat ik bedoel? Je hebt altijd een smoes omdat je toch niets waard bent.
Dit is geen aanval hoor maar het valt me wel op.
Waarom zou je niet nu die Antabus nemen. Ga hem halen en neem er eentje in joh. Je zal zien dat dat je sterkt.
Je kunt lekker ontspannen op vakantie. Je vrouw zal dat zeker op prijs stellen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...