Otje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Tasseke zijn vandaag de winkel open in ons gehucht ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meshie Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Thanks allemaal, eindelijk op de plek hoop ik. Goed werk, zo'n steunforum. Maar wel een beetje eng, in de eerste plaats omdat ik nog nooit met iemand mijn alcoholprobleem heb besproken en ook omdat ik nog nooit eerder op een forum heb gezeten. Gewoon even wennen dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Meshie doe maar rustigaan hoor. Jij bepaald zelf hoe het gaat verlopen. Als alles te snel gaat, of we vragen te veel, dan kun je dat aangeven.Welkom op ons forum en ik hoop dat je er veel baat bij hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meshie Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Dank je Bolletje. Alleen bij het lezen begon ik me al beter te voelen, had eigenlijk geen idee dat er zoveel mensen, waaronder veel vrouwen trouwens, met dit probleem kampen. Ik ben nog opgegroeid in de tijd dat alcohol helemaal normaal was en alcoholisten bekeken werden als slapjanussen. Dat maakt het extra moeilijk, om van die mentaliteit af te komen. Mag wel (met trots ... zeggen dat het me aardig gaat, ik drink weer sociaal met een maximum van 6 eenheden per week. Bevalt zoooooooo goed!! Maar er zijn gevaarlijke momenten, de macht der gewoonte staat kijkt steeds over mijn schouder mee... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Hey Meshie, ik probeer helemaal niet te drinken. Bij mij haalt sociaal drinken niet uit, ik kan dat niet. Als ik een pintje gedronken heb, slaan bij mij de stoppen door en wil ik eigenlijk het liefst die kick blijven voelen en zelfs versterken.Ik vind het altijd heel knap dat mensen soc. kunnen drinken als ze verslaafd zijn geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Dar, Vie, Bolletje, Isa, Igor, Druppeltje, Filippa, Jane, Zonnetje en iedereen die ik vergeten mocht zijn:BEDANKT voor alle felicitaties en feestslingers:) SUPERLIEF:heart::heart:Ik ben er zelf ook erg blij mee! Moet zeggen dat het me best mee is gevallen tot zover. Ik vond de eerste 3 weken het moeilijkst. Had in die periode de meeste trek en sliep ook niet best. Maar nu zijn er dagen dat ik helemaal niet aan drank denk en staat er zelfs drank in huis zonder dat ik eraan kom! Dat was vroeger wel anders! Heb mezelf afgelopen vrijdag verwend met een dure dubbelwandige theepot:P Had ik wel verdiend vond ik;) Ik bespaar tenslotte ook aardig wat geld nu ik niet drink. Ik "zuip" er nu aardig wat liters kruidenthee doorheen, maar dat staat financieel gezien niet in verhouding met die flessen wijn van voorheen:PIk slaap heerlijk en voel me gezond. Ook is het lekker om zonder beneveld hoofd op te staan en ook geen schuldgevoel te hebben. Laat staan dat ik me zorgen hoef te maken over wat ik de avond ervoor gedaan heb en niet meer weet:$Ik ben blij dat ik gestopt ben. Hoop dit zo vol te houden: op naar maand 4:)Jullie bedankt voor alle steun en tips. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meshie Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Nou Bolletje, ik ben niet verslaafd geweest, ik ben er nog lang niet overheen. Zodra ik zie dat ik geen maat kan houden, zal ik er ook helemaal mee moeten stoppen. Het hangt erg af van het waarom. Iedereen drinkt volgens mij om een andere reden. Ik zag hier een post van Smid, die ter plekke heeft besloten helemaal te stoppen met de alcohol, en ik geloof hem. Iedereen weet voor zichzelf wanneer hij daartoe in staat is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Hee Han!Wel goed eigenlijkDan gluur ik door het raamom te kijken hoe hard ze doorde bocht sjeesen(11-stedenfietstocht)En steek een teen naar buitenEn ben wel lekker bij mij zelfIk ruim weer wat puinen streel de blauwe plekkenzachtjesHow bout joe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Eks. Bedankt voor je positieve verhelderend bericht. En ontzettend fijn dat het zo goed gaat. Tuurlijk moet je jezelf een cadeau doen voor de strijd die je geleverd hebt. Het is een bekroning. Mesh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Over animatieIk zal even wat vertellenWat ik gister heb geleerdIk zoek even de korte bewoordingen..Het is wel iets om te delen wellicht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Ook ik ben nieuw op dit forum en vind het, net als Mishie en om de 2 zelfde redenen eng.Ik zit al wel een tijdje mee te lezen, maar durfde gewoon niet te doen.Ik wil nog even reageren op Tasseke: Je zegt dat je het ergste nog wel vindt dat je je hebt laten leiden, de verkeerde kant op.Maar ik vind dat je LEIDING hebt genomen door zelf te gaan rijden, ondanks de mogelijke gevolgen. Petje af!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Haaa Kore,Ik zit hier ook nog niet zo lang hoor. Gewoon meeschrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 24 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 GoeiemiddagZo een hernieuwde witte hier.Lang leve de spierverslappers die ik veeeel eerder had moeten innemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Kore ook jij een heel hartelijk welkom op ons forum. Natuurlijk is het eng om dingen te vertellen die je altijd moest verzwijgen. Daarom is het zo knap dat ook jij de stap hebt genomen:heart:Ikzelf ben ongeveer samen met Co, op het forum gekomen. En dat heeft me geholpen om door te zetten. Ikzelf had het gevoel dat ik in het begin, me een beetje aan haar vastklampte, ik had een maatje. Het gevoel dat ik er niet alleen voor stond om de grote stap aan te gaan. Misschien komt dat bij jullie ook. Das altijd fijn vind ik.Goeie middag lief Witje. Lekker geslapen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Ik ga zo even naar de cafetaria hier. Sigaretten kopen (jaaa, ook daar moet ik nog eens mee stoppen maar nu nog niet). Voorheen ging ik daar op zondag bier halen. Genant eigenlijk. Ik schaamde me rot. En dan gauw naar binnen als de zaak leeg was natuurlijk zodat ik niet de kans had bekenden te zien.Hoe deden jullie altijd je 'boodschappen'? Door de week ging ik zoveel mogelijk naar verschillende supermarkten. Zodat ze maar niet door zouden hebben dat daar die mevrouw weer was met haar dagelijkse portie. Ook erg he. En altijd kocht ik dan toch ook fris erbij, of thee enzo. Dat ze maar niet dachten: Gut, drinkt dat mens niks anders dan bier? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meshie Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Kore,Ben ik even blij dat ik niet de enige nieuwe ben. Ik heet je ook van harte welkom, mag dat wel als newbie?Moet nu helaas weg, mag wel oppassen dat dit geen verslaving no. 2 wordt, of 3 eigenlijk (ik rook ook nog). Het is nogal een avontuur vind ik.Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Meshie ook net gearriveerd hier op het forum? Welkom van nog een newbee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Vervelend Marieke. Ja, probeer toch te gaan, alleen of vraag iemand mee als je kunt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 24 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Dhendro, Hannah en bol, dank voor jullie lieve berichtjes.Ze doen me heel goed merk ik.Ekstertje Erg knap van je.En deze speciaal:present: omdat je het niet drinken zo positief ervaren hebt op je vakantie.Meshie en Kore welkom hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Hey Marieke Ja ik ken dat hoor. De partners worden ouder, en zitten zichzelf vaak in de weg. Ze vergeten alles en worden daar sjagerijnig van. De eerste die dat dan op haar brood krijgt dat ben jij. Ik denk ook dat het heel belangrijk is, dat je toch probeerd zoveel mogelijk je eigen leven gaan leiden, dan wordt het geen lijden.Ik moet mezelf konstant in prenten dat ik niet verantwoordelijk ben voor het geluk van mijn partner, want dat kan soms ook gebeuren hé? Jos geeft mij altijd het gevoel dat ik verantwoordelijk ben voor zijn geluk. Dat kan niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Fijn ekstertje dat je je zo happy voelt met je mijlpaal en dat mag zeker de felies wel waard zijn.Meshie en Kore van harte welkom al is de reden triest maar wel een goede stap om hier te zijn. Spring er gewoon tussen en doe het in je eigen tempo. Probeer vooral niet overal op te reageren en alles te lezen wat dat is geen doen hier. Hoop dat jullie een plekje kunnen vinden hier maar dat is wel zeker want voor iedereen is hier een plekje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Marieke Ja Mupke herken dat heel goed. Als ik een fles jajum had gehaald zat ik al weer te bedenken naar welke slijter ik dan weer naar toe moest om niet op te vallen hahaha. Mijn man is jong gestorven dus ken dat humeur van ouder worden niet maar wel uit verhalen en geloof echt dat er velen met je zijn. Penopauze maar menopauze krijgt de schuld of zoiets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 24 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Ik ga de zon inLaterzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 Dank jullie wel voor het welkom.Ja Mupke, over dat boodschappen doen bij verschillende winkels, dat deed ik ook.Zelfs in verschillende dorpen!Leuk om dit zomaar te kunnen zeggen hier,Wat hebben/hadden we eigenlijk veel geheimen, waar je jezelf haast niet van bewust wasIk vend het zo fijn om daar hier open over te kunnen zijn!daarom wilde ik eigenlijk ook aan Tasseke schrijven, maar vergat dat in de zenuwen over mijn "maiden-speech"Tasseke, het zou allemaal nog erger geweest zijn voor je als je hier niet je verhaal had kunnen vertellen, denk ik. Dat moet je, ondanks alles goed doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2010 quote: Originally posted by: marieke44Bol, fijn dat we elkaar zo goed begrijpen Daar ben ik ook heel blij om meid. Dan heb ik heb toch niet het gevoel er helemaal alleen voor te staan. Dat geeft me toch een beetje rust.Ikzelf heb Jos net gebeld en voel me dan weer ontzettend moe en verdrietig worden. Vervelend is dat, want hij vroeg nog hoe het met me was. Maar goed er is de laatste tijd hier weer zoveel gebeurd, het kan ook niet anders dan dat ik daar een terugslag van krijg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden