Spring naar bijdragen

Zondag 30 Mei

Aanbevolen berichten

Ja natuurlijk heeft het er bij hem ook ingehakt Em. maar als dat klinkt als een verwijt naar jou toe, doet dat ontzettend pijn. En natuurlijk weet jij ook dat hij het er moeilijk mee heeft, maar wat wil hij daar mee zeggen dan?
Je probeerd het nu toch goed te doen? Ik hoop dat hij dit ook ziet, en ook hoe je moet vechten om van die drank af te blijven. :heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 589
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vind ik wel een logische hoor PP
Dit is echt een site voor ons
Is eigenlijk ook een onderdeel van het programma ADB
Dit frum fungeert als een middel, voor moeilijke momenten.
Waar je naar toe kunt gaan om stoom af te blazen bijv bij grote onrust.
of vragen hebt aan andere.

Voor familieleden is al anon of al ateen opgericht
want het is idd een familieziekte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ruzie begon juist omdat ik zei dat ik er een paar dagen uit wilde.
Dit was klinklare onzin, waarom zou Ć­k er nou uit moeten. Ik had rust nodig? Waarom dan? en wie geeft mij eens rust dan?
nee PP Theo wil never nooit met iemand praten, heeft verschillende keren hulp aangeboden gekregen maar neemt dat beslist niet aan.
Zelfs met vrienden praat hij niet, hij is erg stug en stoer en kan alles wel zelf.
Hij vind dat ik nu ook weer zit te slachtofferen.
Dat ik thuis zit? Nou dat is nou eenmaal zo. Dat mijn situatie uitzichtloos is? Valt best wel mee.
Dat mijn biologische moeder mij keer op keer pijn doet? Niks van aantrekken.
EnzEnzEnz.
Soms word ik er zo wanhopig van, niet normaal, kan echt niet bij hem terecht momenteel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

best is toch Ć©cht aan jezelf te denken en even die rust op te zoeken
is toch nog even dat je moet wachten voor je gesprek met psycholoog
kan zo ook niet verder toch?
hoe heeft hij dan in het verleden gereageerd toen je depri was? had je dan steun? zag hij dan niet dat het totaal niet met je ging
(sorry voor de zoveel vragen Em)
:$ben gewoon bezorgd:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
wingchun

Mooi he Jannigje!

Ik zat af en toe bijna te janken

van de citaten van de /Xam.

Je bent in Namibiƫ geweest?

De San zegt me niks.

Maar de /Xam ook niet,

tot op de dag van gisteren.

Ja Wing, prachtig die citaten. En dan durven "wij" te zeggen dat "zij" primitief zijn?????

:wacko:

De San zijn ook Bushmen, of ze verwant zijn aan de /Xam weet ik niet, maar ik denk dat hun talen wel op elkaar (kunnen) lijken. in ieder geval hebben ze blijkbaar allebei die opvallende klikklank.

De San zijn ook verdreven van hun natuurlijke habitat. Zij zijn uiteindelijk terechtgekomen in gebieden waar niemand kon/wilde leven: de Kalahari woestijn en de Nabib woestijn.

Ik heb een kleine indruk gekregen daar ter plaatse hoe zij leven/jagen en van hun gebruiken.
Buitengewoon interessant.

Het landschap dat in de documentaire was te zien zou zo Namibiƫ hebben kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok ik begrijp je punt PP
Wil er ook wel heel wat op zeggen
maar ik moet zo weg.

eentje dan.
Ik denk dat er ook veel mensen mogelijk
hier zitten omdat ze zijn gaan drinken
omdat ze niet lekker in hun relatie zaten/zitten.

zo heb ik nog wel veel meer bedenkingen bij die vraag
want het is idd zo, dat partners heel wat te stellen hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdere uitleg.

Ik heb 45 jaar vluchtgedrag vertoont door (als kind) zoveel mogelijk bij mijn boze stiefmoeder weg te zijn en was alleen maar buiten te vinden. Binnen was onveilig door misbruik op alle vlakken maar vooral het geestelijke misbruik. Ik werd geslagen, misbruikt en hoorde dagelijks dat ik niks en niemand was en ben totaal ontkent. Ook bij mijn biologische moeder ben ik ontkent, moest liegen over wie ik was en beide ouderparen zeiden, jij hoort er niet bij.
Ik ben door dat alles te vergeten gevlucht in werken later. vanaf mijn 13e werk ik al als een paard want dan hoef je niet zo te denken.
Ben getrouwd, kreeg kinderen en heb mijn kinderen liefdevol opgevoed. Maar ook zorgen, zorgen, zorgen. Oudste dochter een flinke gedrachtsstoornis, in de puberteit borderliner geworden, financiele zorgen, enz enz.
Was regelmatig overspannen maar de aap kwam nooit uit de mouw.
Weggestopt, te diep, veel te diep. Totdat 9 jaar geleden, toen begon ik te drinken en dat ging van kwaad naar erger en alles kwam er toen uit.
Heb veel steun van theo gehad maar snappen deed hij het niet. Zelf een karakter van niet zeuren, doorgaan.
veel therapie gehad en uiteindelijk bij de verslavingszorg terechtgekomen en dat was goed.
Alles werd eindelijk rustig, heb me erg opgewerkt met opleidingen en was bijna klaar met mijn verpleegkunde studie toen ik op mijn 50e verjaardag een hersenbloeding kreeg.
En dat is nu anderhalf jaar geleden.
Een rot anderhalf jaar, ziekenhuis in ziekenhuis uit, onderzoek dit, onderzoek dat.
Ook steeds terugvallen in de alcohol.
Studie toch afgemaakt en vorig jaar december gediplomeerd en januari weer aan het werk wat is mislukt.
Mijn biologische moeder waar ik weer 6 jaar contact mee heb, trapt me nog steeds op mijn ziel en ja, ik ben daar gevoelig voor.
Hoor die stemmen weer van: jij hoort er niet bij en jij bent niks.
Ik weet wat ik moet denken maar ik ben moe van alles en zit in een depressie.
En theo is ook moe van alles en reageert zijn onvrede op mij af.
Ik geloof dat dit het wel was en als jullie nog meer willen weten sta ik open voor alle vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Emma, wat een ellende toch.

Ik ben even va de praktische kant nu hoor. Als het contact met je moeder je zoveel pijn doet, dan moet je daarmee stoppen. Heb ik 10 jaar geleden ook gedaan. En ja, ik mis familie, maar mijn familie mis ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ten eerste Em chapeau meid, even stil over al wat jij hebt doorgesparteld:heart:dat jou rekje is gesprongen tja je zou voor minder...
ten tweede : en nu mijn vraag:D
wat wil jij nu eigenlijk, mss verkeerd geformuleer: wat heb je nu nodig, wat kan jou nu helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em, wellicht zoek je steun voor de 'verkeerde' zaken bij Theo. Hij steunt je door dik en dun maar kan je niet geven wat je ook nodig hebt. Niet alles is te vinden bij 1 persoon. Toch? En als jij een paar dagen weg wilt, dan ga je toch een paar dagen weg. Je wilt graag een beetje begrip en steun en hij geeft dat wel maar niet op de manier die jij graag wilt.

De items die je beschrijft kan hij ook niet 'goed' maken als je snapt wat ik bedoel. Hij doet het op zijn manier en begrijpt de jouwe wellicht niet zo goed. Toch hebben jullie het ook leuk samen en heb je al veel samen meegemaakt. Vraag je niet teveel? Ik weet het niet hoor maar dat vraag ik me dan ff af. Ik snap je echter wel hoor maar ja, hij kan niet alles hebben.

En als je biologische moeder je steeds op je ziel trapt wordt het niet es tijd daar anders mee om te gaan dan? Ik weet het; makkelijk gezegd maar....een ander kun je niet veranderen, ik kan alleen mezelf veranderen. Over anderen ben ik machteloos, sta ik machteloos. Dus als het je elke keer zo kwetst zul je iets, wat weet ik niet, anders aan moeten gaan pakken als jij wilt dat het verandert.
T'is een hele kluif! Succes en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat zijn moeilijke vragen.
Kappen met mijn moeder, daar heb ik ook aan gedacht. Ik zou kunnen denken: verwacht niets, denk gewoon dat het kennissen zijn maar dat kan ik niet alleen, daar wil ik het ook met de psycholoog over hebben.
Wat wil ik nu eigenlijk?
Praten, mijn ei kwijt en dan met iemand die het niet raar vindt dat ik zo gevoelig ben, dat ik nog steeds de spoken uit mijn verleden hoor.
Het kan zijn BB dat ik teveel vraag, het gaat Theo ook allemaal boven zijn pet. Hij kan er echt niet bij dat iets van 50 jaar geleden, je nĆ³g steeds parten speelt.
Daarom wil ik zo graag eens praten, ook over mijn relatie want ik hemel Theo altijd maar op en het is inderdaad een kanjer maar ook kanjers kunnen je pijn doen.

En van mij zullen jullie nooit horen dat partners het niet moeilijk hebben met een alcoholist, nooit, want het is een hel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke, ik zou deze week gaan maar ik heb tot en met donderdag afspraken in het ziekenhuis.
Waar ook nog bijkomt dat mijn oudste dochter woensdag jarig is.
Nu ga ik na de meeting van 12 juni en blijf dan een paar dagen.

Zon, mijn moeder heeft drie zonen en nog met twee contact. ik probeer het uit te leggen maar het is zoooo ingewikkeld.
iedere keer zegt ze dan dat haar zoons haar alles zijn. Op mijn vraag of ze niet blij is dat ze haar dochter terugheeft zegt ze, mwah, jawel.
Ik weet wel, ik ben daar niet opgegroeid en we hebben 17 jaar geen contact gehad maar toch.
Wij helpen iedere keer als ze gaan verhuizen en dat doen ze vaak maar haar zoons worden bedankt en wij niet.
Onze kinderen wil ze niet zien, belt ze nooit maar ze is boos dat ze niet de hele dag is uitgenodigd voor de bruiloft.
Er hangt geen enkele foto van ons in de kamer. Ik wordt nog steeds verstopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de verwachtingen die je hebt naar je moeder kan ze blijbaar niet inlossen
lijkt me dat je iemd bent die enorm geeft maar weinig terug ontvangt
ooit gehoord van IvƔn BƶszƶrmƩnyi-Nagy en contextuele therapie? indien niet, moet je eens lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em, je wordt pas verstopt als jij je laat verstoppen. Een ander kun je NIET veranderen. Waarom blijven verlangen naar iets wat je NIET krijgt?

En als jij je situatie als uitzichtloos bestempeld wat zou dat voor Theo kunnen betekenen? Zo genoeg van mijn kantje, ik ga zo es opslomen en mn compu uitzetten. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Vergeet niet dat deze problemen niet in 1 dag ontstaan zijn, het lost ook niet 1,2,3 op. Take care en laat die eerste staan. Dat is een belangrijk begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...