Spring naar bijdragen

Maandag 31 mei 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 490
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ok Mupke, fris en fruitig hier op het forum!! welkom. Doorzetten nu maar! Ook ik heb een vrij bewogen leven achter de rug, vergelijkbaar met het jouwe. Koegen,mannen, zuipen, feesten,beesten.
En ja, met een glimlach herinner ik die tijd. Maar het was over the limit, dat wel. Maar lachen!!
Bolletje nee ik eet niet, helaas, nog een frustratie van mij. Ik ben/was anorexia, BM van 18,5 dus op het randje. Ze zeggen dat ik mager ben, denk ik; hoe kun je dat zeggen? ik ben best gevuld, moet niet meer worden. Ik eet, dwz ik ga achter dat bord zitten en zeg tegen mezelf: dat moet op! De helft dus, ga meteen de rest weggooien, afwassen, tandenpoetsen...zo geen herinneringen meer aan die eetpartij, bah. Zoiets dus. Ik hou niet van eten, vroeger had ik daar nog een groter probleem mee. En hoe meer mensen zeggen; hallo...je wordt weer te mager...hoe minder ik eet. Laat-me-met-rust! zoiets is dat. Schijnt niemand te begrijpen. Ook moet ik meedoen aan allerlei sociale aktiviteiten; wil ik niet. Ik ben een individualist, hou niet van groepen mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he wingchun, ouwe fries...ik weet het, ik weet het.
Een gezonde eetlust zal ik nooit krijgen, denk het niet. Van die drank probeer ik mn levenlang al vanaf te komen. Soms lukt het 2 jaar, soms 1 jaar, dan weer 2 maanden...en zo modder ik maar voort.
Mn psyche is niet mn beste kant, dus daar moet ik ook heel goed op passen, anders flip ik. snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor ik dacht ook in de eerste instantie dat jij een jongetje was, toen je hier pas was.
Maar those who know better, know better (quote Marilyn Monroe). ;)
Toen ik eenmaal voor mezelf geaccepteerd had dat ik een drankprobleem had of heb, heb ik het aan iedereen van wie ik het nodig vond dat ze het wisten, verteld. In de eerste instantie mijn huisarts, en gaandeweg mijn naasten.
Het is eigenlijk nooit een probleem geweest. Niemand zei nou van: jeeeee, wat ben jij een eng wijf zeg!
De meeste reacties waren positief.
Maar ik kan me wel voorstellen dat zoiets een drempel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, de eerste reactie was, moet je maar niet wat in huis halen.
met een vriendin en haar man worden alleen de leuke kanten ervan besproken (helpt ook wel een beetje, de negatieve komen dan vanzelf om het hoekje kijken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hey julie sien dronken!!

Au cune probleme, (voor wing, niet echt frans maar Cors)

En nu? Nie dat ik het beter weet hoor!! Ook niet erg dat jullie soms nog drinken!

Maar,,,,,,,,,,,,,, Als ik begin, hoe graag ik dat soms wil! Pffffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ik zie dat het nog maar half 10 is, ik ga dus vroeg op bed vanavond, morgen een confronterende dag! ik maak me "sterk" vanavond. Financieel word ik uitgebuit/gechanteerd, ik ben zo moe van die ellende, zo moe. Vanavond dus "moed" ingedronken. Dat zal morgen niet helpen, maar wel mn nachtrust nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar Igor, zo werkt het niet, vind je niet? Het is niet zomaar van: oh dan stop je toch gewoon?
Er zit veel meer achter. Het is het hele doorbreken van een levenspatroon en het opnieuw proberen. En ik weet wel, het is een nieuwe kans, een nieuw begin, maar ik weet ook hoe verrekte moeilijk dat is, om zoiets te doorbreken.
Want nu ben ik er bijna twee jaar vanaf, en nog steeds denk ik wel eens: roes, roes! Ik kan ook niemand veroordelen die "de fout" (wat is de fout) in gaat. Als mijn leven niet zo was als het nu is, ik weet niet wat ik dan allemaal zou uitvreten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...