leontien1987 Geplaatst 1 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Hallo, Ik ben Leontien ben 24 jaar en heb besloten dat ik niet langer meer wil drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Welkom Leontien op ons forum. Ik ben net thuis van het werk dus nog niet jouw verhaal gelezen maar kom je naar ditjes en datjes de dagdraad? Daar zitten we met z'n allen. Dat is onze virtuele huiskamer zeg maar. Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 1 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Hallo Leontien, Wat goed dat je nu die beslissing hebt genomen. Je bent nog zo jong en hopelijk heb je met je man nog een heel leven voor je. Mijn man kan ook op tijd stoppen en ik niet. Door mijn drinken was ik hem bijna kwijt. Al die verbroken beloften en stiekem gedoe. Bah. Ik baalde ook van mezelf. Er zijn er hier veel die alles kwijt zijn, dus reden te meer om het roer om te gooien, nu je nog veel hebt. Balen van je gezondheid, maar daar heb ik ook problemen mee en het moet niet een excuus zijn om zielig te zijn/doen, of te drinken. Ik heb de internetcursus gevolgd van Tactive. Ik heb daar veel steun aan gehad, doordat je o.a. een alcoholschrift bijhoudt (met horecamaten!), er achter komt waarom je drinkt en hoe je je gedrag kunt veranderen. Zet hem op meis. Ik wens je veel succes, hoe je het ook aan gaat pakken. Doorzettingsvermogen is belangrijk en vooral: mocht je struikelen, sta dan vooral de volgende dag weer op. Op de dagdraad zijn bijna altijd wel mensen die je kunnen steunen als je het moeilijk hebt of als er vragen zijn. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Druifje Geplaatst 1 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Leontien! Welkom! Ik herken je verhaal helemaal. Ben alleen zo weg, dus even snel een berichtje. Ik ben gisteren gestopt met drinken (zie ook mijn wie is wie). Laten we dit samen volhouden, moet gaan lukken, ik ben ervan overtuigd. Hou vol!!!!! Sterkte vanavond!! Druifje (die zo naar het cafe gaat waar ze zoveel rode wijn dronk - toedeelde - niks rode wijn - cola light) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Welkom leontien wat kan dat snel bergafwaarts gaan he eerst een slechte gewoonte en dan een verslaving die erin geslopen lijkt. Gelukkig heeft het in aantal jaren niet lang geduurd en ben je nog jong en veerkrachtig, zowel fysiek als psychisch. Dat heb je met het eet proces al bewezen. Met drinken ga je het ook kunnen. Vallen mag (liever niet natuurlijk) maar altijd weer opstaan. zolang jij niet opgeeft neem je jezelf serieus en zit je weer in de spiraal omhoog. Veel succes meis en ik hoop je nog veel te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leontien1987 Geplaatst 2 februari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 dank je voor jullie reactie!! doet me veel.. kan der met niemand over praten dus dit doet me echt goed ik heb hier totaal niet voor gekozen maar en kwam en en et was er.. en nu zit ik er mee.. en niemand die mij begrijpt me vrienden.. familie niemand weet ervan alleen ik zelf ik zei wel ik koop vanavond niets.. jammer.. niet gelukt morgen koop ik niets.. en ja makkelijk zegge voor iemand die elke dag drinkt maar wil der vanaf en ben heeeeeel blij dat ik hier gekomen ben.. voel me fijn met mensen om me heen die et zelfde doormaken ik wil jullie daarom ook bedanken voor jullie reactie dat vind ik echt zooo fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 2 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 Hoi Leontien, Ook namens mij nog welkom:present: Goed dat je je weg naar het forum gevonden hebt. Het is echt fijn om zo'n virtueel vangnet te hebben als je wilt minderen of helemaal stoppen. Ik sluit me aan bij Lytse voor wat betreft de internet- behandeling van Tactive. Ik ben daar nu ook ruim 2 maanden mee bezig en het is een goede steun in de rug. Ik vind het een aanrader. Heel veel succes en hoop je vaak tegen te komen op het forum. Groetjes, Ans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 Hoi Leontien, Wat ben jij dapper zeg!! En ik wil je van harte welkom heten hier. Ga ervoor meid en inderdaad, als je struikelt, weer opstaan. Hoor wie het zegt, hahaha, gisteren ook gestruikeld. Hier krijg je veel steun en niemand veroordeeld je. Nogmaals welkom, liefs Emma. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 2 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 Originally posted by: leontien1987dank je voor jullie reactie!!doet me veel..kan der met niemand over praten dus dit doet me echt goedik heb hier totaal niet voor gekozen maar en kwam en en et was er..en nu zit ik er mee.. en niemand die mij begrijptme vrienden.. familie niemand weet ervanalleen ik zelfik zei wel ik koop vanavond niets.. jammer.. niet geluktmorgen koop ik niets.. en ja makkelijk zegge voor iemand die elke dag drinktmaar wil der vanafen ben heeeeeel blij dat ik hier gekomen ben..voel me fijn met mensen om me heen die et zelfde doormakenik wil jullie daarom ook bedanken voor jullie reactie dat vind ik echt zooo fijn!quote> Hallo Leontienallereerst welkom!ik heb zonet hierboven gelezen wie je bentik heb je ook gelezen op de dagdraad van vannachttot 4 flessen wijn die er weg gewerkt kunnen worden....vannacht 2 flessen en ook bier...en als ik dan ook zie hoe perfect je schrijft en hier bedankt tussendoorin die tussen gelegen tijddan maak ik hieruit op dat jij een wel zeer doorgewinterde alcoholiste moet zijnik vraag me daarom ook af of het wel verantwoord voor jou isom dan nu zo ineens alleen te gaan stoppenmisschien dat je in jouw geval beter professionele hulp erbij kunt vragen?ik wens je verder veel succes!Shahire. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 2 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 welkom leontien ik vind het ook heel erg knap dat je na zoveel alcohol nog zo netjes kan typen en vandaag nog geen eens een kater kon na 1 fles als geen normaal woord meer neerzetten en na 2 flessen was ik toch behoorlijk ziek de andere dag maar ik ben 46 en jij 24 dus ik denk dat daar het verschil in moet zitten maar ik raad je toch aan om te stoppen en je te richten op je toekomst plannen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden