Spring naar bijdragen

Goeiemiddag!


SW

Aanbevolen berichten

Na 7 jaar zwaar drinken waar mijn relaties met mensen erg onder leden en ik ook, ben ik van de één op de andere dag gestopt met drinken. Ik heb erge ontwenningsverschijnselen gehad zoals de bekende trillingen, koude koorts, hallucinaties, hartkloppingen, niet kunnen slapen. Ik ben naar mijn huisarts gegaan en heb een tijdelijk slaapmiddel gekregen waar de angstaanvallen ook worden getemperd.

Vandaag is het 2 weken dat ik nuchter ben en ik voel me goed. Ik heb een goede vriend die me steunt en mijn familie steunt me ook. Ze hebben me gelukkig niet laten vallen.

Het advies van mijn huisarts was me aan te melden bij Brijder, maar mijn goede vriend zei dat ik het eerst eens zou moeten proberen bij de AA.

De stoute schoenen aangetrokken en naar de AA gegaan waar ik met heel veel warmte en "liefde" werd ontvangen. Verhalen gehoord, ik werd er wel emotioneel van hoor, zoveel herkenning, maar toen kwam er een dame naast me zitten met een arm om me heen, een zakdoek en een glaasje water, heel warm dus.

Afgelopen week weer geweest en natuurlijk waren ze benieuwd hoe mijn week was geweest en ik kon met trots zeggen dat ik nog steeds nuchter ben.

Zelfs de borrels op mijn werk, een koffie in een café en een verjaardag alcoholloos kunnen doorstaan.

Maar het blijft trekken. Mijn ogen worden toch getrokken naar dat biertje of die fles wijn of mensen die lekker drinken en een beetje gek worden. Maar ik hou vol! Ik wil niet meer eenzaam in mijn huis opgesloten zitten met flessen wijn om me heen om zo mijn emoties te verdringen (verdrinken). Ik tel nu nog de dagen dat ik alcoholvrij ben, maar ik hoop dat het snel omgezet kan worden in weken, maanden en vervolgens jaren.

Het klinkt allemaal voorspoedig, maar ik heb het echt wel moeilijk hoor!

Groetjes Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Sas!

Ik moet er zelf niet aan denken cold turkey te gaan, erg knap dat jij dat wel durft! Ik ga zelf aanstaande woensdag naar de detox en denk dat het wel iets makkelijker wordt dan cold turkey te gaan, althans dat hoop ik. Heel veel sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel!

Ik ben vergeten te vermelden dat ik zo strontziek was en 2 dagen achter elkaar alles eruit gooide wat ik maar dronk (ik at niks). Mijn zus was kwaad en heeft via mijn broer gezegd dat ik haar zoontjes niet meer mocht zien als ik nog dronk. Ik hou van ze en wil ze absoluut niet kwijt!

Tellurian, ik heb je verhaal gelezen en wens je heel veel sterkte toe! Neem inderdaad maar genoeg te lezen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sas, ik zit in dezelfde fase en zo zijn er meer hier. Als je jaren gedronken hebt, is de trek, maar ook de gewoonte niet in een keer weg na een of twee weken niet gedronken te hebben. Daar moeten we allemaal doorheen. Ik heb ook elke dag zo tegen 16.30 uur trek in de zin van een hol, knagend gevoel alsof ik honger heb.

Maar knap dat je al 2 weken niet gedronken hebt, steun krijgt van vrienden en familie, de AA hebt opgezocht en je hier hebt aangemeld! Al heel wat stappen gezet. Succes en hier zul je mensen treffen die precies hetzelfde doormaken of doorgemaakt hebben :present:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen en welkom nieuwe mensen hier,

ik ga uit de lucht vanavond en denk hier niet meer te kunnen zijn

dus wens jullie straks vanuit de bieb verder veel adb dagen toe.

als je dit forum vindt gaat het uiteindelijkm omhoog in de spiraal

met vallen en opstaan

hard werken en oogsten

ben ik ook mee bezig

dus gauw verder gaan verhuizen

t wordt prachtig en is al knus en een thuis.

dag dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond net een boekje waar ik teksten in schrijf. Vorig jaar schreef ik:

Drink ik

omdat ik het

moeilijk heb?

Of heb ik

het moeilijk

omdat ik drink.

Iedereen heeft wel een reden gehad om te beginnen met drinken, om er bij te horen, omdat je ouders het deden, om in de roes te komen, om je gevoelens weg te drinken enz. enz. enz. Mijn reden is toch wel geweest dat ik wees werd op veel te jonge leeftijd en behoorlijk wat te verduren heb gehad. Mijn broer heeft ook een tijd in dezelfde modus gezeten van veel te veel drinken. Gelukkig is hij nu getrouwd en krijgt een kindje en kan nu zijn maat houden qua drinken. Ik ben zelf single en het is zo makkelijk om jezelf dan zielig te gaan vinden en te gaan drinken. Met alcohol op lijkt alles zoveel makkelijker te gaan. Uiteindelijk is dat natuurlijk de verkeerde keuze, eigenlijk verlies je alleen maar van/door de alcohol.

jane4: succes met de verhuizing en tot ziens op het forum.

sofie: hoe krijg jij hulp?

Thnx tine en josje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga straks naar een café waar een open podium is.

Vroeger dronk ik daar stevig, nu een jaar niet geweest (omdat ik te brak was of alweer dronken.)

Mijn maatje is er ook, dus het gaat me lukken die 1ste te laten staan.

Én ik wil aan het einde van de week weer trots op mezelf zijn, bij de AA, maar vooral voor mezelf!

Maar het knaagt... ben nu al een paar nachten zonder slaappil gaan slapen en merk dat het wel goed gaat, maar dat denken aan dat biertje of wijntje... pfff. Is daar geen knop voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...