Spring naar bijdragen

dinsdag 29 juni


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 662
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Tjonge jonge,
alweer lekker druk geweest!
De stad in geweest om (alweer) een nieuw zwembadje voor de kids te kopen!
Tja das al nummer 4!
Onze geweldige lieve pup vind het namelijk geweldig om erin te duiken!

GGGRRRRR!!!!!!!!!


Nagels erin natuurlijk! hihi!
Wel grappig maar elke dag een nieuw bad is ook geen optie natuurlijk haha!
Denk...ik ga vroeg dan hebben ze nog wel wat!
Nou overal uitverkocht natuurlijk!

Maar missie toch geslaagd!
Bij de laatste winkel hadden ze er nog 1!!!!!!

Verder heb ik gisteren mijn on-line ADB behandeling afgerond en kan niet anders zeggen dan dat ik er heel veel baat bij heb gehad en ik het veel eerder had moeten doen!

Dikke kus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilrijk, misschien heeft je vrouw wat moeite met dat het nu wel erg serieus begint te worden:
mijn man heeft een drinkprobleem.

Mijn man had dat wel; in het begin dat stoppen, zag hij meer als een gril van mij
totdat het besef begon door te dringen: o het is serieus, er is echt een drankprobleem
en ze kan/wil misschien nooit meer drinken. Het besef bij hem dat hij dus inmiddels een vrouw
had met een drankprobleem was wel een tijdje ontnuchterend, zowel naar mij toe als naar
zich zelf toe. Pas na die acceptatie begon de relatie weer wat hanteerbaarder te worden.
Waarbij hij dus mij heeft te accepteren zoals ik nu ben maar ook zichzelf,
want hij komt zichzelf ook wel tegen doordat ik verander ;)

Wij zijn na stoppen vrij lang nogal verwijdert van elkaar geraakt en pas de laatste,
circa 6 maanden, is er voorzichtig wat meer toenadering. Het belangrijkste voor mij is
dat het 2 solobewegingen zijn; zijn verandering en mijn verandering, pas daarna komt weer
aftasten ok en hoe zien we samen nu. Het was en is voor ons onmogelijk om op dezelfde wijze
met elkaar om te blijven gaan als in onze dranktijd; dat was teveel gebaseerd op
van 2 ikjes 1 leven maken. Nu is er een beweging gaande van 2 ikjes die een eigen leven
bouwen en daarbij elkaar ontmoeten en een stuk samen lopen.

Het lijkt misschien een tijd afstandelijk maar uiteindelijk verandert de individuele
afhankelijkheid in zelfstandigheid waarbij een individu een gezonder zelf ontwikkelt
en vanuit dat zelf open staat voor liefde, vriendschap en niet vanuit noodzaak,
verwachtingspatronen, afhankelijkheid etc.

Pfff wat een woorden heb ik nodig;) we (of beter ik) zijn daar trouwens nog lang niet klaar mee,
ik herken de beweging, maar mijn onafhankelijkheid (en hij de zijne) heb ik niet 1,2,3 terug,
ik zit bij 1 ½ ongeveer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een drukte hier op het forum, krijg het niet allemaal gelezen. Komt door de warmte. Ik zoek zoveel mogelijk de koelte op (slaapkamer met airco) maar daar geen computer.

De laatste dagen gaat het redelijk met me, de laatste uitglijder van vrijdag heeft me veel gekost: zeer moe, dagen misselijk en vooral: spijt en angst om het niet te redden. Het geeft verdriet.
Wat doet een mens zichzelf aan, mijn god, ik snap niet waarom het zo moeilijk moet zijn.

Ik begrijp dat er nogal wat mensen op het forum zijn die veel aan hun hoofd hebben, verdrietig zijn ook en/of ziek: veel sterkte voor jullie allemaal.

Vandaag drink ik niet en als het moeilijk wordt kom ik eerst hier want volgens mij geeft dat een flinke steun in de rug.

Veel liefs en...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owww nog een vraag; waar zit de volgende dip? Ik weet de 3-maanden dip,
de 8-maanden dip en toen? Ik had nu ergens bij 15-16 maanden een dipje,
maar goed allemaal weer overleeft ;) en nu waar zit de volgende serieuze dip ?
Of tuin ik er dan juist harder in als ik dat weet? Nou ja vertel toch maar,
zit er nog een veel voorkomende dip bij 18 maanden ofzo?

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro, ik denk dat het einde der dipjes nabij is.:D
Na 15 maanden geen dipjes meer hier.

Tenminste als je bedoelt dat trekmomenten wat heftiger kunnen zijn.

Ik denk dat je aan het einde der dippen bent.

Ik wil het!!;)


Echter, wees alert. Er valt niet met Dionysos te spotten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha mensen! Ben nieuw hier, heb me net aangemeld. In wie is wie kun je meer lezen. Als ik zo kijk zijn jullie een zeer actief forum. Maar voor ik weet wie allemaal wie isd zal ik wel een paar dagen verder zijn!:) Nou ik ga mijn best doen om iedereen een beetje te leren kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Madelief en andere forumdeelnemers/sters,

Ook ik heb me vandaag voor het eerst aangemeld. Ik heb dit forum nu een aantal dagen wat intensiever gevolgd en vind het tijd worden om ook maar eens mee te praten. Op wie is wie zal ik me de komende dagen wa nader voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Madelief, wees welkom hier, ik ga gauw je verhaal even lezen.

Dhendro, dat van dat drinkprobleem weet ze eigenlijk al veel langer dan ik, besef ik nu. Ik was het die steeds maar weer zei: nee joh, ik niet, alles onder controle, ik ben toch geen alcoholieker hé. Dat besef is echt doorgedrongen begin mei. We staan nu verder van elkaar dan ooit, maar ik durf hoop te kweken. Het doet me goed om te lezen dat dit een begrijpelijke situatie is, temeer daar ik ze nu meer dan ooit zal nodig hebben. Haar geloof in mij is dusdanig geschokt, dat zelfs het nemen van die antabuse haar nog niet overtuigd. Integendeel, ze heeft nu nog meer schrik dat ik alsnog ga proberen te drinken. Ik heb geen glazen bol, maar ik denk niet dat ik dat aandurf. Teveel erge dingen over gelezen. Ik zet mijn verstand gewoon op nul en zal het pilletje blijven nemen, drinken durf ik dan toch niet, en alleen de tijd zal me hierin kunnen helpen. Je hebt idd zware woorden geschreven, zeker met dit weer en ik probeer ze begrijpend te lezen. Als ik het goed begrepen heb, duurt het nog wel enkele maanden voordat er iets hersteld is, maar dat heb ik er voor over. Ze heeft tenslotte jaren mijn drankmisbruik ook moeten dulden.

Alleen een heel klein beetje geloof of vertrouwen van haar kant in mij zou me zoveel sterker kunnen maken, nu gebeurt het na de zoveelste ruzie dat ik zoiets heb van, pfffff, waarom doe ik het eigenlijk, alhoewel dat antwoord erg simpel moet zijn nl: voor mezelf !!!!

Geertje, ik drink vandaag ook lekker niet en als je het moeilijk krijgt verwacht ik je hier stanté pédé ;)

Ook Malloot, niet inhouden hoor, dit is de plaats om je even onbevooroordeeld te laten gaan, ik hoop gauw je verhaal te kunnen lezen. Welkom !!!

Bor, ik sla met fleurtje de handen in elkaar voor jou ;)

Soothe, Marjo, :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Riepen jullie om mij ???;)

Ben er weer hoor en alles goed hier...
Was alleen gisteren zo moe dat ik geen puf meer had om hier te komen, sorry Bor !!!:$

Heerlijk weekend gehad, met veel praten en ook wel wat discussies... Temperament volkje die familie van mij !!!
En droog gebleven !!! :D
Vrijdag had ik het inderdaad wel effe moeilijk, nadat ik de dag ervoor eeen uitglijder had gemaakt, maar dat sterkte me om de drank voorlopig of misschien zelfs wel voor eeuwig te laten staan !!!

Nu effe teruglezen !!!

Bor : Jij een lekker weekend gehad met je knulletje ???
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Malloot, ik heb vrijheid zat.
Wat wil je voor vrijheid?

Praat over wat je bezighoudt etc.
Je zal zien dat alles hier kan.

De essentie hier is delen en dat gebeurt in ruime mate.
En ook is men persoonlijk. Ons kent ons immers, dus geen schaamte.
We hebben het allemaal ervaren.

Stort je hart uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...