smart Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Tida: ik sluit me bij PP aan. Zo voel ik het ook.Be proud woman!Je zet al allerlei stappen. En het is fijn als je ze hier met ons komt delen!Voor PP ook een knuf!(dat rare ding wil het maar 1x doen, stomme emotions....) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Genoeg getreuzeld....straks familiebezoek, gezellie...wel wat te doen dus.Latersssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Cathy ik heb het huiswerk nog niet echt doorgenomen, het is een module van zo'n twintig a-viertjes. Wel veel praktische tips voorzover ik nu heb gezien, en ook helderheid in hoe zo'n automatisme werkt, jezelf naar beneden halen in je gedachten. En hoe je dat kan doorbreken.Maar voor vandaag laat ik het even rusten, de therapie op zich is best al intensief, daarna liever maar even het koppie leegmaken. Beetje rotzooien in de tuin ofzo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Goedemorgen!Hier een teveel aan rust..... Zou wel een procentje of wat van Suusjes energiekunnen gebruiken!Kan iemand me een schop onder m'n kont geven?Want ik kom bijna niet in beweging.Ik ben ADB sinds half januari,trekmomenten zijn er zo goed als niet,meer een denken-aan,maar nooit dat ik dat dan echt zou willen.Toch ziet mijn leven er,afgezien van een helder hoofden liefdevollere gedachten en gevoelens,[waar ik wel heel blij mee ben!]niet veel anders uit dan toen ik nog dronk.Ik had een opleving bij mijn verhuizing was actief en ondernemenden had daar plezier inMaar nu ik hier een nieuwe start moet makenlijkt het wel of ik gevangen zitin passiviteit,zie op tegen nieuwe dingen ondernemennnn,schuif alles voor me uit,zit maar zo'n beetje te zitten.....Herkent iemand dat?En hoe ik dat zou kunnen doorbreken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Kore,misschien de gedachte aan: dat je meer zou willen even loslaten?Het is kennelijk eventjes zo, voor jou, NU.Misschien heeft de verhuizing een tol gevraagd en moet je nu ff achteroverleunen.Je leven opnieuw overzien.Laat maar lekker even hoor! En geniet ervan; dat kan ook!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Goeie morgen Kore. Het kan nog net.Wat zou je graag willen doen dan? Ik heb het gevoel dat je je gruwelijk verveeld. Noem eens iets op dat je nu op dit moment graag zou willen doen? En dat vooruit zitten staren voelt dat goed? Heb je het gevoel dat je een beetje zit te dagdromen? Niet bewust denken of zo maar gedachten die je zelf niet beinvloed?Want dat ken ik maar al te goed na een periode hard werken. Pas geleden nog over gehad hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 de niwi sé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 ik wilde net afsluiten, wil...maar ik wens je alle droogte...maar komt goed he...net als iedereen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Lap, het is weeral middag, time flies.Jaja, ik ga nog steeds goed, geen enkele keer echt een trekmoment gehad en de alcovrije biertjes smaken dan in geval van nood. Grote test op 24/7. We gaan naar Polé Polé op de Gentse feesten. Nog nooit nuchter rondgelopen daarre, maar u kan ik niet hé Het zal een openbaring zijn, als ik nu maar niet na een uurtje of twee drie naar huis wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Dank Cathy,Jij trouwens heel veel moed en kracht gewensten je pactgenoten ook!!!Veel bewondering:heart:Ik heb er ook wel van kunnen genieten,maar vanmorgen realiseerde ik me,dat ik hier al drie maanden woon!Zat even te denken:zal ik mijn onderschrift veranderen?maar dat is toch een ander soort rust,of toch niet?denk ik nu ineens?iig heb ik het er nu erg moeilijk mee,met die passiviteit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Goedemorgen Wat een enorme bezige bijen zijn velen hier. Zou wel wat energie willen lenen De zogenaamde stappen die heb gezet zie ik niet zo. Oké, heb een psychologe aangedragen gekregen en afspraken gemaakt. Kind redden kan niet, dat moet hij zelf doen. Wel ondersteunen met soms tough love. Hij doet z'n best, dat merken we wel Echt schuw ben ik niet maar heb vaak geen woorden voor wat ik voel omdat ik vaak niet weet wat ik voel en al helemaal niet waarom.Veel behandelingen voelde als een herhaling geweest van m'n jeugd, waarschijnlijk omdat ik het allemaal niet begreep. Dat is een makke van me: ik wil alles begrijpen i.p,v. het laten gebeuren. Ooit, toen ik 7 jaar oud was schoot ik a.g.v. een ernstig voorval, in een 'vacuüm'. Een luchtbel waar ik in zat en nog vaak inschiet. Therapeut heeft me ooit bevestigd dat ik anderen tegen mezelf moest beschermen. Wéér een herhaling van ooit. Wat heb ik lang gewerkt om mezelf te verbeteren! Wat heb ik daar aan overgehouden? Isolatie, angst.Gisteren begonnen met nieuwe medicatie: Pregabaline. Eigenlijk tegen epilepsie en zenuwpijn maar wordt ook gebruikt als AD. Binnen 5 weken opbouwen van 150mg. naar 300mg.Ik doe maar wat me wordt geadviseerd want zelf weet ik het toch niet. Het is wel rustgevend, dat merk ik nu. Het beperkt me ook want ik mag voorlopig geen autorijden en lopen is nog te pijnlijk.Gisteren m'n voeten een goede kuur gegeven en voelen heerlijk zacht.Aan alcohol denk ik zeker. Ik ben zo'n type die alles wil uitproberen. Hoe zal het gaan als ik nu zou drinken? Ik kan het eigenlijk wel raden; na een paar slokken ga ik neer.Even de honden eten geven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 PPis mischien wel waar,maar ik ben de jongste niet meer....en als ik hier een nieuwe start wil maken,mensen wil leren kennen met wie ik mij nabijkan voelen,een groot verlangen is dat nu in mij.zal ik toch iets moeten ondernemen.Bolletje,ik weet niet zo goed wat ik zou willen doen,zou iig weer een dagrytme willen krijgen,zelfs dat lukt me niet.ik wil niet zielig doen,maar zo voel ik me wel een beetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Tida, er is er maar 1 die deskundige is waar het Tida betreft en dat ben jij. "Zelf weet ik het toch niet" ???? Kom nou toch! Hulpverleners zijn er om jou te steunen, niet om je iets voor te schrijven.Dat er tegen je gezegd is dat je anderen in bescherming moet nemen tegen jouzelf, vind ik gewoon schandalig. Wat een liefdeloos advies.Overigens even in het algemeen, heb ik bij tips en adviezen de training geplakt die ik vandaag van mijn therapeute kreeg. Onder het kopje Negatief zelfbeeld doorbreken.Het is een hele lap tekst maar misschien heeft iemand er iets aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Zo kids opgehaald van school,lunchpauze dus even lekkere tosti''s maken en weer verder. Heb bijna al mijn klussen al af gelukkig. Maar heb de buurvrouw ook even geholpen met stenen sjouwen, zijn best zwaar grindtegels.Cathy als je je aan me stoort zeg het dan aub, sorry dan,dat is niet mijn bedoeling,Zo even gauw de doggie uitlaten moet ook gebeuren. Ben best uitgeput aan het raken maar gaan zitten is geen optie op dit moment. Ben wel blij dat ik alle klussen af heb hoor haha.Nu eerst even de hond doen en mijn kindjes eten geven want het is zo weer 1 uur en dan moeten we weer naar school racen.Ik lees zo even bij als ik klaar ben,en dan reageer ik ook hoor.XSuusje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Kore, lieverd, kan ik een klein steuntje voor je zijn misschien. Er is al zon genoeg vandaag, maar ik schijn er nog een beetje bij, deze keer langs de binnenkant Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 sholom Hollanda e Belgiama'shlomh a ha'yom (hoe gaat het met jullie vandaag?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Ik werd ergens mee wakker waar ik serieus over ga nadenken. Misschien ga ik wel eens terug naar de Eerste Lijn Psychologe waar ik liep tijdens mn nekbreuk. Ik het gevoel dat ik dan iets afsluit. Maar dat kost veel geld. 90 euro ofzo per keer. En ze heeft vast wel een wachtlijst van heel lang.Eerst maar eens zien nog of deze uithuilpsych aanslaat. Ik hou het in gedacht. Leuk, ik heb toch een bos met een waterval op mn muur in mn slaapkamer ? Het begint te leven, ik heb al een draak ontdekt. Koffie en rustig wakker worden, werd met een zweetdroom wakker van niet zo'n leuke droom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Ha Vie,Ik begrijp wat je bedoelt en ik had natuurlijk ook Nee kunnen zeggen tegen de medicatie. Ik heb er zelf voor gekozen het iig te proberen. Voel me nu wel gedrogeerd maar toch wat opgewekter.Als ik me maar beter voel vind ik het best. Dan heb ik zeker geen alcohol nodig waar ik me toch ellendiger van ga voelen.Ik ga jouw lijst lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Hey zonnetje, wat goed dat je er weer even bent. Nog waardevolle dingen bovengehaald ??Gaat het goed met je ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Tida:heart:Ik hoop dat je nu een betere therapeut hebt,iemand die jou helpt omwie jij IN WEZEN bent terug te vinden,ipv de door de buitenwereld vervormde Tidate verbeteren, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Lieve Kore je doet niet zielig hoor je verteld waar je mee zit en dat kan hier. Heb je een hobby? Heb je een hond? Dan moet je n.l. regelmaat hebben. Hij moet uitgelaten worden. Kun je niet iets met vrijwilligerswerk gaan doen? En zo oud ben je niet hoor:)Ik werk bij de Dierenambulance en dat voelt goed. Ikzelf heb weinig moeite met regelmaat en sta bijtijds op en ga bijtijds naar bed. Maar ik kan me voorstellen als je daar wel moeite mee hebt, je leven een beetje rommelig aan voelt. Dat zou doorbroken kunnen worden door vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik noem maar iets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zonnetje Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 shalom Wilhier is 't snikheet over de 40° en de vochtigheid stijgt maar met de dag goh Wil wat noem je interessant hé, voor mij is alles de moeite waard maar vaak niet voor de leek , toerist. Maar zo'n gouden broche dat ik een week geleden heb gevonden, neen dat heb ik tot nu toe niet opgegraven, ik denk dat dat het hoogtepunt van deze expeditie is geweest met ... een groot exciting maar ook wel beangstigend nieuws voor het thuisfront. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Even voor de duidelijkheid Tida, ik had het ook niet speciaal over medicatie. Als dat jou helpt, en het je eigen keuze is, prima toch! Daar gaat het toch om, dat jij bepaalt wat er met je gebeurt.Hihi, lees ze, het zijn veertien blzzzzz. Ik ben er zelf nog niet eens helemaal doorheen, maar vond het begin wel hoopvol.Kore, als ik jou goed lees herken ik die impasse wel. Ik hoop dat je bereikt wat je wil - vriendschappen, nieuwe activiteiten. Zijn er bezigheden in jouw woonplaats die jou interesseren en waar je mensen kan ontmoeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Even over Dar, ik zei het al eerder die is weg! Is gewoon lekker op vakantie! Geen zorgen maken dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Vie: ik ga vast en zeker kijken naar wat je geplaatst hebt! Dank je.Suus, nee hoor, ik stoor me er absoluut niet aan. Word er alleen ook wat hyper van. Nix meer of minder.Tida, misschien ook een beetje somberheid? Dat kan toch, na enkele maanden droog- nog. Dat je je hele leven opnieuw lijkt te moeten inrichten? Lijkt me niet zo vreemd.visiste komt zo, bye. Heb een fijne dag allemaal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden