Spring naar bijdragen

14 juli 2010


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 433
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste Jannigje,

Ik herken elk woord wat je hebt geschreven. Niet van nu maar toen ik in therapie was bij de psychiater. Het was een enorm roerige tijd en dat is mild uitgedrukt. Het is loodzwaar maar.................het gaat voorbij! Als je echt eren goede psych hebt zul je ook van je nachtterreurdromen afkomen. Die maken dan eventueel plaats voor gewone nachtmerries die goed te hanteren zijn :)

De angst, die eeuwige angst, de rode draad door mijn leven begint nu eindelijk (ben nu echt bijna 52) af te nemen door de nieuwe medicatie Pregabaline.

Eerder had ik altijd zo'n het-zwaard-van-Damocles-boven-m'n-hoofd-gevoel. Dat is nu wég.

Niet alles kan worden opgelost maar met de juiste diagnose(s) kun je wel een heel eind komen en een betere kwaliteit van leven bereiken.
Misschien per periodes, dat weet ik nog niet of misschien wel blijvend met mildere golven.

Ik voel met je mee, weet hoe zwaar het is want in die tijd dronk ik niet echt.

Misschien eens vragen of je ook een angststoornis hebt?

Wat mij destijds veel heeft geholpen is schrijven, schrijven en nog eens schrijven. Al m'n herinneringen. Heb toen ook de beelden in m'n hoofd allemáál getekend en die zitten nog steeds in een foto-albumboekje. Altijd handig als ik iemand wat wil uitleggen van wat er ooit is gebeurd.

Ook kleien hielp me bij mezelf te komen, te leren mezelf te troosten.
Iedereen heeft zo z'n voorkeuren.

Ik voel erg met je mee. Kreeg in die tijd al veel lichamelijke klachten, het lichaam liegt niet. Voelde me soms een lap rauw vlees, zó overgevoelig werd ik. EMDR heeft daar later ook veel van weggenomen.

Laat de depressie z'n gang gaan. Er tegen vechten heeft echt geen zin. Doe wat je wilt en kunt (Dat sporten is heel goed!) maar ook niets méér.

Hoop dat je dit nog eens leest en er iets aan hebt. Je bent niet de enige en er is een rustiger vaarwater mogelijk.
Neem nu de golven zoals ze komen en gaan.

Wat mij altijdgoed helpt, nog steeds, is vooral zo regelmatig mogelijk te leven.

Op tijd naar bed, ondanks de angst. De dromen komen toch wel. Eventueel in bed naar domme tv kijken en als het kan de tv op timer zetten. Tijdens reclame je ogen dichtdoen maar wel blijven luisteren. Zet het geluid heel zacht zodat je er moeite voor moet doen.

Wat mij ook heeft geholpen is om overdag met kookwekker een uur of langer, bewust aan al die nare dingen te denken, ook voor het slapen gaan. Overdag, na de ring van de wekker iets anders gaan doen en voor het naar bed gaan lekker douchen.

Ik heb een naar-bed-gaan-ritueel ontwikkeld en dat werkt 99% van alle dagen. Als het niet werkt dan laat ik het voor wat het is want ik hoef overdag niks meer dan de honden uit te laten.

Het is al zoveel wat ik heb geschreven.......
Rest me je veel sterkte te wensen en je een welgemeende hand vol compassie toe te blazen :)

:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook pikzwart!!!
Al gerommel en bliksem schichten boven de weilanden.

Veel plezier met dat kleintje morgen Caro! Het zal vast wel frisser zijn, dus die mannen amuseren zich met een teiltje water en wat potjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...