Spring naar bijdragen

Woensdag 21 juli 2010


will

Aanbevolen berichten

Ha ik ben d'r weer. internet lag eruit.

Fleur ja ze krijgen een diploma:D en een zak lekkers. voorkomen is dat ze moeten komen als je roept. als we straks verder gaan met de school moeten ze voorkomen en netjes voor je gaan zitten, dus ik speel daar al vast een beetje op in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 491
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morge Will!

Zo,

bijlezen lukt niet meer
ipv van één draadje hebben we er twee
dat gaat mij teveel energie kosten
jammer want de betrokkenheid raakt verloren hierdoor
maar tja, het is niet anders

ook goed, simpel voor je uit kletsen
ik heb alleen niets te vertellen

fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning all :)

Fleur: Kinderen (en volwassenen ook) worden bang van iemand die verandert van gedrag. Helemaal als dit de ouder is. Die angst kan een heel leven blijven bestaan.

Ze is bang voor haar vader maar wrschnlk ook voor jou als je bier koopt. Ze weet namelijk niet wat haar staat te wachten. Die onzekerheid is schadelijk voor haar opgroeien.

Je kunt haar niet dwingen daar met een psycholoog eens over te praten maar jij kunt wél met haar praten. Vooral luisteren wat ze er nu echt van vindt als jij drinkt of als je in de supermarkt bier pakt.

Dat zal voor jou wel moeilijk zijn omdat je je dan echt helemaal open moet kunnen stellen voor je dochter en je niet gaat verdedigen. Waar het om gaat is dat zij alle ruimte krijgt eens alles te zeggen wat haar dwarszit.

Sterkte en succes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zojuist mijn eerste eten van de dag gehad (klein blikje tomatensoep).
Ik heb echt het gevoel dat gisteren de druppel (no pun intended) was...

Niemand weet van me dat ik zoveel dronk. Ik dronk thuis. Door de week.
En gisteravond 9 halve liters bier... en vanmorgen om half 8 weer op kantoor.
Het eerste uur was lastig maar de buikpijn heb ik nog.. En de lever steekt ook wat...

Dat zijn allemaal van die dingen die moeten ophouden en wel nu...

Sorry dat ik jullie hiermee verveel, maar het moest me even van het hart. Aangezien niemand weet van mijn alcoholgedrag kan ik er ook met niemand over praten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Frans, vervelen doe je ons nooit hoor, daar zijn we tenslotte hier voor elkaar. Het eigen inzicht op zich is al veel waard. Nu het karakter en de moed nog om door te zetten !!
Laat vandaag een mijlpaal in je leven worden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga voor 1 keer in mijn leven eens daadkracht tonen door nu te stoppen.
Zowel met drank als met sigaretten.
Bij mij horen die 2 bij elkaar. Roken en drinken
Als ik drink wil ik roken.. Zonder drank kan ik goed van de sigaretten afblijven.

Ik weet dat me een moeilijke tijd te wachten staat.
Maar het gaat me lukken. Dat moet gewoon...
Het is 5 voor 12 heb ik het idee...
Nee Igor.. Ik vrijgezel.
Vrienden heb ik voldoende maar geen die het weten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Frans je hoeft je niet te verontschuldigen joh. We zijn hier met allemaal mensen die weten hoe moeilijk het is om een leven te leiden met alcohol. We zijn hier om elkaar te steunen en te helpen om op een andere manier, om te gaan met de alcohol. De een stopt, de andere gaan minderen. Dat is net hoe de behoefte ligt van iemand.
Het is juist erg goed voor je dat je ventileert en het niet meer wilt opkroppen. Gooi het er maar uit, praat met ons, huil, lach, scheld enz. Het kan hier allemaal, en het lucht zo op, je zit er niet meer alleen mee. Het is een grote huiskamer waar iedereen z'n zegje doet maar dat zal je wel zien.
Ik wens je heel veel sterkte, samen staan we sterk.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je bolletje. Dat vind ik fijn.. Ik heb het altijd voor mezelf gehouden dus alles zelf ook opgekropt..
Ik sta ervan te kijken dat ik een 45 urige werkweek heb, een normaal sociaal leven, en het toch voor elkaar kan krijgen om zeker een keer of 4 a 5 per week lavenloos in slaap te vallen op de bank om vervolgens de dag erna weer op kantoor te verschijnen... En niemand heeft het door.. Nu denk ik aan de mensen die ik verdriet ga doen als ik zo door zou gaan.. Mijn moeder, mijn vrienden...

Hoe is dat bij jullie? Zijn er mensen die alcoholist zijn (want dat ben ik gewoon...) combineren/combineerde met een "normaal" leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans, welkom, bij de AA adviseren ze om 1 verslaving tegelijk aan te pakken. Als je toch veel minder rookt als je niet drinkt zou ik de drank eerst aanpakken.
Ik sta nu wat maanden droog en wacht nog steeds met stoppen met roken. Eerst even die drank flink uit mn systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

frans dat lukte mij ook hoor. gewoon werken ziek of niet ziek (want waar was ik ziek van?) en dan kotsend boven de wc met de smoes iets verkeerds gegeten, griepje in de lucht, maandelijks probleempje :D

en nu: nu ben ik te ver gegaan, heb nergens geen last meer van alleen dat ik in slaap val op een gegeven moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...