Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 juli 2010

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 767
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben even deze gekke
dag aan het bezinken

Wel 10 zinnige punten
in de discussie getypt

Maar dat lukt dan niet
Dan duizelt het

Amersfoort, was dat met
die ober en dat wijnglas met
die kaasdip van appelstroop
en die vijver?

Daar was ik
Hoeveel mensen
weet ik niet
15 misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hannah1: denk dat toch veel mensen zich schamen dan. Maar dat is helemaal niet nodig!

Het grappige is dat ik de afgelopen week een paar keer een man zag fietsen die in mijn groep zat bij Centrum Maliebaan (therapiegroep alcohol). Hij was eerst ruim tien jaar adb, toen toch weer gaan drinken, daarna weer gestopt. Toen ik hem ontmoette in de groep, was hij 'echt echt' gestopt. Hij voelde zich zo gelukkig, vertelde hij me.En nu zag ik hem dus meerdere malen fietsen door de stad; wederom zo gelukkig. En hij fietste recht he:)!

Anyway; die schaamte die veel 'alcoholisten' hebben zou echt niet nodig moeten zijn. Iedereen die ik informeer over mijn probleem reageert ontzettend positief. Ze snappen de verslaving soms niet helemaal, maar hebben wel enorme bewondering voor mijn wil om niet meer te drinken. Ook gaan ze door mijn verhaal ook bewust(er) nadenken over hun eigen alcoholgebruik.

Hoewel ik het echt nog ontzettend moeilijk heb met mijn verslaving, ervaar ik echt dat de omgeving er dus juist echt door gaat nadenken.

En daarnaast: een meeting tussen mensen die hetzelfde 'hebben' en die hier verkeren, zou mijns inziens alleen maar een band versterken en elk individu juist sterker maken als hij online komt om hulp te zoeken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, jij doet er even hard aan mee.
Het gaat nergens, helemaal nergens meer over.

Vroeger was er ook een grap.
Een leuke anekdote moet kunnen!

Het is een grote stroom nietszeggende oneliners.
Praten om het praten.

Leeg, volstrekt leeg.

Er is nauwelijks nog een aan drank gerelateerd bericht.

Fleurtje, ik vroeg het je eerder, wat denk je hier te vinden?
Dit is niet de weg om de drank te tekkelen.

Zal wel weer een hoop commentaar krijgen, maar dat geeft niet.

Ik sta op het punt om te verdwijnen als het zo blijft.

Tenenkrommend is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil kan wel tegen een stootje hoor, maar ik hoop wel dat je hem van Wil terug krijgt dan.
Iemand kan een opmerking maken die niet verkeerd bedoeld is maar bij mij verkeerd valt. ik reageer daar niet meteen op (misschien wel nooit) maar ga er op door malen wat bedoelen ze wat doe ik niet goed enz enz. dit kan dagen door m'n hoofd spoken en dan zie ik natuurlijk niets positiefs in die opmerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Voor zover ik lees hoor ik nieuwelingen niet zo fel klagen..

Het zijn de oudjes die zagen

:D

Maar Fleur, we moeten het wel van die oudjes hebben meid. Een kind leert ook niet uit zichzelf lopen. Daar moeten de ouders ook bij zijn.
Hier gaat dit denk ik ook op. We zullen van de ouderen moeten leren. Die staan vaak langer droog en hebben heel de moeilijke periode doorgemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb maar een deel gelezen..
Niets is meer zoals het ooit was. Dat noemt men vooruitgang..niet toch? Vandaag is gisteren niet..
Het is niet omdat iets een andere richting uitgaat het plots veel slechter is.
Je sprak me persoonlijk aan soothe. Das gek..maakt dat ik me persoonlijk aangevallen voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...