suusje777 Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Ik kan het niet aleen gvd...morgen mag ik pas naar de psych.. Ik voel me zo wanhopig, heb mn kids net gesdproken, pff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 VM msn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 hoe bedoel je bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Bor: Zoiets ja. Hier kom je op mij slachtofferig over. Dat kan natuurlijk komen omdat BJZ heeft ingegrepen en je daarmee eigenlijk van je eigen verantwoordelijkheden heeft 'ontslagen'.Ik zou zo graag lezen wat je zelf, vanuit je zelf vindt wat nodig is om je situatie te verbeteren.Nogmaals, kan zijn dat ik dat laatste gemist heb.Goed van je dat je het eerst hebt laten zakken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Tida : Bor komt op mij absoluut niet slachtofferig over en als je de situatie in ogenschouw neemt is er vrij veel gebeurd rondom BJZ... waar haar zoontje het slachtoffer van is...Bor heeft de laatste tijd echt wel laten zien dat ze verantwoording neemt wat betreft haar zoontje, is al ruim 3 weken droog en bereidheid om alles te doen ook opname om haar zoontje weer thuis te krijgen...Daarnaast mag ze wel haar zoontje in de weekenden en in de vakanties meer thuis hebben...Je zou denken dat haar dat vertrouwen niet gegeven wordt als ze geen verantwoording voor haar zoon kan dragen...Bor : Je doet het super lieverd !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Kleine aanvulling wat betreft de zin; 'staat al ruim drie weken droog'.En dit even los van welke persoon dan ook. Een kind zou het recht moeten hebben op te groeien in een omgeving zonder alcoholisten. Nou is de werkelijkheid natuurlijk anders, I know.Het feit dat iemand drie weken droog staat zegt mij niet veel. Het is een begin, absoluut waar. Maar....action speaks louder then words.Doe wat jij kunt om jouw gedrag te verbeteren, elke dag en doe stille voort.Doe wat ik kan doen om mijn gedrag en acties te veranderen en doe stille voort. Op een ander heb ik geen invloed.Ik lees hier zo vaak en ik hoor het vaak: Ik drink al een maand niet meer of een week of een half jaar en nog is dit of dat niet geregeld. Hoe kan een mens nou verwachten dat vertrouwen hersteld kan zijn in een paar weken/maanden?????Toen mijn vader gestopt was met drinken duurde het maaaaaanden voordat ik in slaap viel als hij nog niet thuis was. Het heeft een paar jaar geduurd voordat ik er echt in ging geloven dat het hem zou lukken.Wees niet verontwaardigd over gebrek aan vertrouwen bij anderen. Kijk naar jezelf, je eigen rol en geef mensen/instanties/je kinderen/ wie dan ook de TIJD om je weer te leren vertrouwen. Ik voor mezelf heb dat vertrouwen maar al te vaak, helaas, beschaamd. Ik kon 's ochtends beloven dat ik niet of weinig zou drinken en die belofte 's avonds alweer verbreken. Geduld lieve mensen, geduld. En nogmaals, kijk niet naar de splinter in het oog van de ander maar ga aan het werk met die balk die in jouw oog zit, in mijn oog en blijf vertrouwen houden in jezelf. Laat die eerste staan en de rest zal volgen. Zij het langzaam. Niet alles verandert in korte tijd.Voor ons allemaal. Kijk naar berichten en onderzoek je boosheid, wat ergert je, wat maakt je kwaad. Luister ernaar, onderzoek en leer. Take care. Ik wens voor jullie dat het allemaal weer in orde zal komen, mettertijd.Voutje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Als wat ik schrijf en vraag aan Borretje alleen negatief gelezen wordt heeft een discussie weinig zin. Jammer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Bam Bam, mooi en duidelijk! Komt goed bij mij binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Tida, wellicht helpt het als je spreekt en verteld vanuit je eigen ervaringen. Heb jij ook iets dergelijks meegemaakt, hoe heb jij toen gehandeld. Vertel vanuit je eigen ervaring, dat werkt, mijns inziens, het best. Daarmee wil ik niet zeggen dat je geen vragen mag stellen.Maar ik heb wel gemerkt dat ik altijd en overal een mening over had(en heb:frown;).Maar is mijn mening altijd zo belangrijk om te ventileren? Dat is wat ik me vaak afvraag. Nu probeer ik te delen vanuit mijn ervaring. Dat is per slot van rekening wat ik heb meegemaakt en waar ik iets over kan vertellen. Ik probeer adviezen en raadgevingen in algemene zin te vermijden. Meestal weten de mensen dat zelf wel. Snap je wat ik bedoel te zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Take care Bor en doe stille voort zoals Rudy altijd placht te zeggen. Easy does it. Als jij volhoudt komt het goed. Misschien niet helemaal zoals jij nu denkt en wenst maar niet drinken is een goede stap in de richting. Voor wat dan ook.Tida, dat is fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Goeiemorgen,ik heb nog niets gelezen. Ga ik even doen.Ik las wel de bijdrage net van Bambam, fijn! Zulke dingen kunnen (aan mij) niet vaak genoeg gezegd worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Bor, heeft een discussie zin???Daar gaat het wellicht niet over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Jane, van harte gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Mogge slaapkop:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Ha die Anna. Goed van je.JANEEEEEEEEEEEE, gefeliciteerd.1 jaar niet gedronken. Top. Top. Top. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 BamBamKan me aansluiten bij hetgeen je schreefEens een alcoholist,altijd een alcoholistHet misvertrouwen dat ik heb veroorzaakt zal me altijd blijven vervolgenMaar nu ik al een tijd adb ben,kan en durf ik tegen mijzelf zeggen,tot hier heb ik de touwtjes in handenBegrijp dat er argwaan is,maar zolang ik mezelf in de spiegel kan aankijken enweet dat het goed gaat/is,ben ik nu trots opmezelfAltijd ligt de duivel op de loer,zal altijd op mijn hoede moeten/blijven zijn,maar de maanden dat ik al alcoholvrij ben,zijnmijn overwinning op het altijd durend gevecht tegen de drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Wat is goed van me BamBam ?De felicitatie? Dat ik er ben? De pijn in mijn rug?Daar heb ik overigens niets voor hoeven doen, kreeg ik helemaal vanzelf.Je hebt trouwens gelijk in wat je schreef: vertrouwen herstellen kost tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Bor, ik ben zo eigenwijs me in dit geval af te vragen of het zin zou hebben. En wat de meerwaarde voor jou zou zijn. Iemand vraagt je of je wel genoeg naar jezelf kijkt wat betreft BJZ. Lastig om daarover te praten. Jij zegt van wel, de ander zegt van niet enzovoort.Het helpt mij na te denken over wat er gezegd wordt en wat ik ervaar etc. Daar leer ik van. Niet zozeer van de mening van anderen. Die weten ook niet alle ins en outs dus is het bijna onmogelijk een gesprek/discussie te hebben. En alleen jij kunt zeggen hoe eerlijk je bent en hoe eerlijk je naar jezelf kijkt. Op grond van wat ik de afgelopen tijd heb gelezen geloof ik dat je eerlijk naar jezelf probeert te zijn en dat je hard je best doet. Daar gaat het toch om? En een ander mag je toch vragen of je niet teveel naar Jeugdzorg kijkt en te weinig naar jezelf wellicht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 je moet vaker langs komen bambam, dan loggen er weer is wat oude bekende in;)En je bijdrage natuurlijk he, die blijft ook waardevol.Hallelujah voor bammie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 ok mensen genoeg feli's hoor ik word er verlegen vandank jullie wel, voel me jarig, maar dan nog beter, want dat gaat vanzelf en dit niet,allemaal een rondje aanmaak strakkies bij de boterham, proost! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Anna, hihi. Dat je er bent. Dat spreekt voor zichB) Maar altijd goed om es te zeggen en te horen.Anna, fijn dat je er bent.Tevens fijn dat jij me eraan herinnert dat Jane een jaar alcovrij is. Ik had draadje van gister ff doorgescrold maar het niet echt opgeslagen. Dus dank daarvoor.Jammer van de pijn in je rug. Maandelijkse ongemakken of is er wat anders aan de hand? Luistert naar uwen buik zou Frannie zeggen, je weet het he!En nogmaals, fijn je ff te 'zien'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Witte, overdrijven is ook een vak he.Zo zit Bammie niet te doen wat ze zichzelf had beloofd te doen dus..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Ik weet ook dat mijn man nog lang geen vertrouwen in mij heeft. Het is niet voor niets dat hij me voor mn verjaardag een nieuwe GSM heeft gegeven. Als ik de thuistelefoon niet opneem dan belt hij me op mn GSM. Overigens belt hij zelden want op het werk hoeft hij niet aan mij te denken. Ookal gaat het nu veel beter met me, 'je-weet-maar-nooit" blijft heel lang knarsen. Andersom is dat ook want ooit zoop hij als een ketter en was ik bang voor z'n kwade dronk. Eigenlijk is die angst nooit weggegaan. Vertrouwen in zijn trouw en loyaliteit in mij heb ik wel. Mijn vertrouwen en loyaliteit t.o.v. hem is vast en zeker minder. Ik weet dat als ik mezelf niet bij de kladden houd, ik weer op drift raak. Dat wil ik mezelf maar hem ook niet meer aandoen. Ik vraag hem ook niet om vertrouwen. Gewoon dóen is het enige wat ik wil en kan. De pijn moet slijten en dat kost tijd, heel veel tijd.Heeft lang geduurd eer ik doorkreeg wat verantwoordelijkheid nemen inhield. Zelf om hulp vragen & goed voor mezelf zorgen resulteert in ook goed voor anderen kunnen zijn. Zelf kunnen genieten betekent voor mij dat graag te willen delen.Met Borderline is dat allemaal lastig en je mist daardoor ook zoveel. Vooral op mijn leeftijd is er al zoveel schade ontstaan dat wij nog steeds bepaalde dingen niet kunnen.Ik zou zoooooooooo graag weer willen studeren maar ik kan niets onthouden. Wat een teleurstelling Heb de teleurstelling omgezet naar wat ik nog wel kan. Dat is met m'n handen werken. Praktisch, creatief, leerzaam, fun. Tot het nieuwe knutselseizoen weer is geopend kan ik thuis heel veel doen. Vandaag ga ik nieuwe dekbedhoezen naaien en oude repareren. Maak er iig een begin mee. Heb nog zoveel leuke dingen af te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Ik zou willen dat ik ervoor betaald kreeg bam Nou in ieder geval leuk om je weer is te lezen....dat was eigenlijk mn boodschap;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2010 Bako, bedankt voor je bijdrage.Wat ik jammer vind te lezen is dat je schrijft dat je het niet drinken als een gevecht ervaart. Dat voel ik niet zo.Wel dat ik het leven niet altijd simpel vind. Maar dat is nu juist wat ik aan het leren ben. Hoe bied ik het leven, met alles wat zich daarbij aandient, het hoofd? Ik wist niet goed hoe en dat is voor een groot deel ook de reden dat ik zoveel zoop. Nu ik niet meer drink vind ik dat een zegen. Wel mis ik soms een roes, ff weg zijn van alles. Maar ja, ik weet ook dat als ik vandaag ga drinken, de wereld er morgen niet anders uit zal zien. Alles zal nog hetzelfde zijn alleen heb ik dan gedronken. En lukt het me dan de weg terug te vinden? Of blijf ik ronddolen zoals zovelen? Met weer dat gezuip, de katers, het schuldgevoel en noem maar op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden