Spring naar bijdragen

woensdag 4 augustus

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 457
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rapilos: Van Harte met 2 jaar droog :musicnote: Dat vind ik wat hoor, zeker als ik lees dat je het af en toe nog steeds moeilijk vindt. Thumbs up voor je doorzettingsvermogen :moon:

Jane4: Van Harte met 1 jaar droog :musicnote: Net als van Rapilos vind ik dit een enorme prestatie :moon:

Borretje: Begrijp heel goed dat je boos bent en gelukkig zeg je zelf ook dat je daar niets mee opschiet.
Heb je weleens voor jezelf gedacht een cursus opvoeden te volgen? Gewoon om ook ervaringen van anderen te horen? Moeders doen het nooit 'goed' BJZ of niet. Waar het om gaat is dat we het goed genoeg doen. Ik lees veel beschuldigingen richting BJZ en dat zal allemaal best. Probeer ook eens hand in eigen boezem te steken en je eigen aandeel in dit alles te zien. Waar het om gaat is dat jij verantwoordelijkheid neemt voor wat je hebt gedaan en wat je gaat doen. Met de vinger naar de ander blijven wijzen voorkom je dat je zelf groeit.

Kore: Ztreepjezz maken doe je met shift en de onderbroken streep boven de slash back, vlak bij Enter ||||

Hannah: Heb goed gelachen om het verlies van -6 lenzen en steeds opnieuw :D Heeft hij de rest van de tocht aan de arm van je dochter moeten lopen? :D

Suus: Opname voor Borderliners heeft nauwelijks tot geen zin tenzij je een psychotische episode hebt. Bij Borderline is de lijdensdruk wel heel groot en is o.a. alcohol een graag gepakte zelfmedicatie. Wat echt schijnt te werken is een DGT 'therapie' waar je vooral praktische handvatten aanleert.
Ik heb ook Borderline-trekken maar het meeste is inmiddels 'uitgedoofd'. Dat heeft en met leeftijd te maken en met traumaverwerking. Later zal ik daarover wat meer over mezelf vertellen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief; je bent toch eerder opgenomen? Je man weet toch van een alco-probleem?
En wie hou je voor de gek door niets te zeggen, hem of jezelf?
En wil je nu de rest van je leven een halve of ¾ fles per dag gaan drinken om 5 uur smiddags?

Het maakt mij niet uit wat jij wilt, ik kan ook niets vragen en rustig een half jaartje of
langer wachten totdat je weer op 3 flessen per dag zit. Maar ik vraag er toch maar naar dus;
geloof je zelf dat je (drank) problemen nu over zijn? Het aperitiefje met man komt op mij over
als een leuke smoes om maar vooral niets aan je problemen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feestneus Jane, dat flesje bier van je dochter als kadootje weet ik nog doordat m'n man
op kerstavond een fles wijn meenam; de malloot, 10 maanden droog en een fles wijn meenemen.
Maar ja het was een kadootje wat hij had gekregen en hij nam het dus mee naar huis.
Ik heb 1 dag naar die geschenkverpakking met inhoud zitten kijken toen heb ik m
weggemoffeld achter de pijp van de afzuigkap en na 3 weken ofzo heb ik de fles gepakt
en voor m'n neus gezet. Kijken, doet het wat met me enzo. Nou ja het was alleen maar een fles,
meer niet, een nutteloos voorwerp. Op zich kreeg ik er niet echt trek van maar wel nieuwsgierig
hoe zou het nu zijn om wat te drinken. Na 2 weken voor m'n neus was ik m zat, weer in de
geschenkverpakking gestopt en als kadootje weggegeven. Toch maar liever geen drank in huis.

Maar dank voor het compliment over m'n geheugen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Is er nog koffie ?
Zwart graag !!!
Wederom slecht geslapen, zeg maar niets, alleen een beetje liggen dutten ...
Zo de dag gisteren begon met positiviteit zakte ik gisteravond weer helemaal in de negativiteit...

Maar goed, vandaag weer een nieuwe dag
Dag 25 droog en we houden het hier droog !!!

Jane : Gfeliciteerd met een jaar !!! :musicnote::heart::sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje: Als ik je boos heb gemaakt: spreek je uit! Het kan best zijn dat ik hier e.e.a. heb gemist en dit medium is natuurlijk heel beperkt, ik kan niet zien hoe het er thuis aan toegaat.

Ik reageer daarom alleen op hoe alles hier op mij overkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel hoor Madelief, ik heb je prima gevolgd hier, je afbouw, wat meer de deur uit enz.
Ik vind dat knap van je en heb dat ook eerder gezegd. Maar als jij nu zegt:
ik ga niets tegen mijn man zeggen, het aperitiefje blijft en ik ben een minderaar
dan frons ik mijn wenkbrauwen en dat wilde ik je, om over na te denken, alleen maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...