Spring naar bijdragen

woensdag 4 augustus

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 457
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jane,

meestal ben ik het eens met je, maar nu, t.o.v. Kore begrijp ik niet goed wat je bedoeld!

Kore was nogthans zeer duidelijk, vond ik en had ook niks te maken naar Madelief toe??
Ik zal me waarschijnlijk vergissen maar voor wat Kore aangaat denk ik echt wel dat ze het goed bedoelde! En op de juiste manier!

Voor Madelief dan,

soms zijn er reacties op dit forum die hard over komen, maar voor zover ik weet zijn dat reacties, uit de eigen levens sfeer gegeven met de bedoeling te helpen!
Dat "helpen" kan soms irritant overkomen maar normaal gezien bedoelen ze het goed!
Aan jou om er de boodschappen uit te pikken die iets voor je kunnen betekenen!

Ik ben niet heiliger dan de paus (gelukkig!), dus,

Madelief ik volg jou stappen en ben trots in jou plaats!

Hoop je nog te lezen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM om 21.02 schreef Kore aan Fleur
hoe zou je het vinden als iemand die jij graag ziet
een groot probleem heeft en dat op geen enkele manier met jou wil delen,

dat las ik dus alsof Fleur niet wil delen
dus ik schreef het kan ook zijn kniet kan delen
er kan onmacht, schaamte, angst zijn
we vullen vaak iets in
en iedereen kan dezelfde reaktie al anders interpreteren
door hier nu uitgebreid op in te gaan kan ik ook al weer
reakties uitlokken en mensen kwetsen
ik wil dat niet want het helpt niemand
dus beter vragen
of zelf delen
zo bedoel ik het Nina
dit had dus niet met Madelief te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenen kriebelen vind ik irritant Fleur. :angry:

Toch nog even een stukje teruggelezen.
Als je van drie flessen wijn terug bent naar ¾ dan is dat heel wat. Maar evengoed heb je dan nog een lange weg te gaan, want het is nog bijzonder slecht voor je gezondheid. Maar over gezondheid hoeven we hier allemaal niet een belend vingertje opsteken. Dat lijkt me duidelijk.
Maar denken dat je naasten niet doorhebben dat je een drankprobleem hebt vind ik wel wat naief. Men ruikt het namelijk. Net zoals men het ruikt als iemand een dropje of een pepermuntje gegeten heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,
Ik kan niet anders zeggen
dan dat ik het berichtje aan Madelief
vanuit liefde heb geschreven.
Natuurlijk is het subjectief,
ik zit hier niet als hulpverlener,
maar als iemand die in hetzelfde schuitje zit

Het is niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen
of weg te jagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Eks. Als ik down ben ga ik aan de vreet. Over het waarom wil ik hier niets kwijt. Alleen maar dat het een tijdelijk iets is. Het komt vanzelf weer goed en dat heeft zn tijd nodig. Sorry, ik wil niet in raadselen spreken, maar het is en blijft een openbaar forum dus vandaar dat ik het zo maar doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het Kore
en zie wat een woord kan doen he
niet dat je dat kunt voorkomen
je kunt niet op eieren gaan lopen hier
maar ik vind het zo pijnlijk
als madelief dit als aanleiding gebruikt
om weg te gaan
het is en blijft haar verantwoording
jij (of ik of een ander)
kunt de aanleiding zijn
nooit de oorzaak
ik hoop dat ik het zo duidelijk heb gemaakt
was al bang het uit te gaan leggen
net alsof ik het dan nog moeilijker maak
dan het al was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke en anderen..
Moeilijk zo'n discussie, want iedereen doet het op zijn of haar wijze. Vaak zijn er al flinke discussies hier over stoppen of minderen....Ieder glas minder die iemand drinkt is denk ik winst. Madelief is diegene die haar partner in de ogen moet kijken en niet wij. Ieder doet het anders en alles heeft 2 kanten. Madelief kan zelf het beste inschatten wat goed is voor haar en haar gezin. We kunnen (en mogen) er anders over denken en that's it. Deze discussie zegt over beide "partijen" wat denk ik. Maar ik las nergens een onvertogen woord, het is hoe of je het leest denk ik en dat is tevens ook de valkuil van het forum: het geschreven woord zonder de bijbehorende mimiek en lichaamstaal...Zo wordt iets dat goedbedoeld geschreven wordt al snel heel anders gelezen dan het bedoeld wordt. Maar nu heb ik het er weer over en Madelief is volgens mij al weg? Madelief ik hoop dat je de stukjes nog leest of gaat lezen meis:present:

En nu hou ik erover op;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke:
Niks erg hoor dat je er niets over kwijt kunt. Ik vertel hier ook niet al te veel details, kan gewoon niet altijd. Is de kast nu leeg? Alles op?:D Hoop dat je snel weer wat beter voelt! :present:
Je hebt je naam mee:D Ik word er vrolijk van, misschien als jij hem vaak achterelkaar zegt ook:D

Fleurtje:
50 euries!!!? Toemaar! Ik ben blut meissie, net een dure mobiel gekocht! Zal gaan sparen ok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...