Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 augustus


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 501
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Helahola goedemiddag mensen.....

De afgelopen paar dagen heb ik vooral met een schaterlach de discussie omtrent het nieuwe forum gevolgd.

Ja, een schaterlach, want ik ken na twee jaar mijn pappenheimers wel

En toch ben ik verdrietig en ik heb pijn.

De afgelopen dagen heb ik van een aantal personen pb gekregen, de een lief met een vraag en de ander weer beschuldigend.
Tja.......................
Ook ik ben één van de hoofdschuldigen en misschien wel het opperhoofd.
Een forum met zijn tweeën is geen forum en ik ben diegene die alles heb aangezwengeld en we hebben gebruik gemaakt van iets wat er al was.

ADB is een forum voor mensen met een drankprobleem!!!!!!!!!!!!
Na twee jaar kan ik wel zeggen dat ik weinig problemen heb met drank.
Echter heb ik genoeg andere problemen, problemen die ik niet kwijt kan op ADB maar ik blijf hangen op het forum omdat ik geen afscheidt kan nemen van al die mensen die me dierbaar zijn geworden maar zeer zeker ook voor al die nieuwe mensen die nog wel een probleem hebben.

Voor mij dus een nieuw tijdperk aangebroken om te zoeken naar een nieuw iets waar ik wel mijn problematiek mee kan bespreken.
Dat is dus de aanleiding geweest en daarmee ook de opzet en de bedoeling.

Wat iedereen ervan vindt doet mij eigenlijk geen ene..............(vul zelf maar in)
Maar wat mij wel wat doet is de beschuldiging van ontrouw, schijnheiligheid en liegen.

Ik had vandaag of vanochtend geen tijd............
En onbewust loop ik met het idee "dat mag, niet ik moet inloggen"
En juist dat.......... Doe ik dus niet, maar doet ongelofelijk veel pijn, de wetenschap dat ik MOET inloggen, anders wordt ik beticht van schijnheiligheid of leugenaar.

Er behoeft geen reactie te komen, ik moest alleen even mijn gevoel kwijt.

Ik weiger om te stoppen met ADB want er zijn genoeg mensen die wel de ervaring van een oude getrouwe op prijs stelt.
Maar ik kan wel zeggen dat alle beschuldigingen die zijn gedaan.......
Juist van de mensen komen die hier ook al heel lang komen.

Kortom............zoek een nieuwe hobby of zet zelf een forum op

Zo, ik ben het kwijt.................en blijf rustig ingelogd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ga ik ook even zeuren. Heb een paar dagen geleden iets geschreven hier op het forum, dat ik geconfronteerd werd met een zwangere dame op een feestje die verlekkerd zat te vertellen dat ze zo uitkeek op de wijntjes die ze weer mag drinken na haar zwangerschap. Daar is nauwelijks op gereageerd. Alleen maar elkaar de vingers wijzen jij dit en die dat. Voor mij was het heel fijn geweest deze kwestie hier te bespreken, want het was voor mij een heftige alcoholconfontatie waar niet wist wat ik er mee moet.
Ik vraag me dan ook af wat ik hier dan nog doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Caro, dat klinkt niet goed zeg. Ik hoop voor je dat ze er nog iets aan kunnen doen maar meestal geeft de kat zelf aan, niet meer te willen. Er zijn wel blikjes in de handel die een dier aansterken. Wij hebben ze bij de d.a. ook, dat is een soort paté met van alles erin. Het is erg duur maar dat kunnen dieren zelfs zonder tanden eten. Ze hoeven niet te kauwen. Bij de dierenarts verkopen ze dat spul ook. Wil ik eens naar de naam vragen bij de D.A?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heee woman,


mmmm, een zwangere?

tja, ik weet nog dat ik zelf zwanger was
ook ik keek uit naar het eerste biertje (heb het wel geweten overigens)

wat moet je nu?
prediken dat alcohol sleht is?
of iedereen laten gaan?

beide vind ik niet de oplossing
misschien een idee om je eigen ervaring te vertellen en meer niet?
uiteindelijk moeten we allemaal onze eigen keuzes maken.


fijne reis overigens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O en Caro, als je zelf het vlees klaar wil maken dan kun je het ook fijn malen met een blender of iets anders. Als je er dan ook nog veel water bij doet, kan de kat het als het waren op likken.:present: Hij zal hoogstwaarschijnlijk wel gecastreerd zijn. Hebben ze ook de nierfunctie nagekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij nog herinneren dat ik heel makkelijk kon stoppen met alcohol drinken tijdens de zwangerschap. Ik had toen juist moeite om te stoppen met roken. En nu jaren later ben ik ondertussen al 13 jaar gestopt met roken, maar heb er een drankprobleem voor terug gekregen.

Ik denk dat wij ons er voor moeten waken om te denken dat alle andere mensen die alcohol drinken ook een probleem met alcohol hebben. Er zijn er genoeg die zich verheugen op een drankje en het ook bij een paar keer per maand/week kunnen laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was 18 toen ik zwanger was, bijna 19 (maakt heeeel veeeel uit)

ik had geen benul van het feit dat ik een kind kreeg
ik vond het veel erger dat ik niet meer kon uitgaan
het hele dorp sprak schande over ht feit dat ik in de disco zat, bovenop de boxen
iedereen aan de drank en ik aan de sinas?????

heel erg...........
maar aan het einde van de avond nam ik wel een rood wijntje
2x keer per week, in totaal 4 glazen

ik heb mezelf altijd blanco geluld want roken is erger...........
deed ik ook overigens 1 pakje per dag
:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jezus zeg. Wat een rotzooi allemaal. Wijfie blijf a.u.b. We hebben elkaar zo hard nodig. Jij moet toch vaak je verhaal kwijt, waar ga je dat dan doen? Ik ben zo blij dat het nu goed gaat met je. Je kunt toch scrollen? Ik lees veel berichten niet meer, omdat ik niet mee gesleurd wil worden. Dus word ik ook niet leeg gezogen. Ik antwoord alleen nog op mensen die ik serieus wil nemen. Dat kun jij toch ook doen? Ik zou het echt heel erg vinden als je niet meer zou komen meis. Je hoort er gewoon bij.:heart:
Reageer en schrijf naar mensen die jou kunnen helpen ook al zijn het er misschien niet zoveel voor jou, ze zijn er toch nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

Okidoki Tas!
:heart:



Ik val nog steeds stil


als ik lees van mensen


die rare peebees krijgen




Het lijkt me een


uitermate rot gevoel



Marjo, vaak zijn dat mensen die niet goed nadenken wat zo'n p.b. bij een ander teweeg kan brengen. Vervelend maar het is niet anders.
Ik ben er van overtuigd dat de sfeer weer beter zal worden. En eu jij bent een lieverd.;) Maar dat wist je allang hé:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga helemaal niet nadenken!!!!

kortom..........

jammer voor de jonkies
lul, klets, roddel raak, wat een ieder wilt

ADB is al lang niet meer wat het is geweest
we mogen niet chatten maar dat is wat er continue gebeurt
ook door de zeikers onderons.

jullie weten beter?

succes ermee!!!!!

*

have fun, er zijn genoeg andere plaatsen waar ik wel mensen kan helpen met mijn ervaring

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...