Spring naar bijdragen

ZONzondag 22 augustus

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

lieve mensen

zal maar meteen met de deur in huis vallen!!!

ik ben helemaal de mist in gegaan!!!!!!!!!!!!!!!!
heb gisteren 2 flessen wijn op, en ik voel me zoooooooooooooooooo klote!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zit te janken achter mijn pc,
IK KAN HET NIET
IK KAN HET DUS NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JE KAN HET DUS WEL!!!
JE KAN HET ZELFS ECHT WEL
JE KAN HET ZELFS BETER DAN JE DENKT

Dune,
was maar waar dat alles in het leventje direct lukt.
soms moet je extra hard knokken om iets te bereiken.
maar wat is er mis gegaan? en waarom?

als je daar eerst antwoord op geeft, beschrijf het desnoods in je schrift
dan kan je weer met opgeheven hoofd verder.
want.........zonder fouten leert men niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 dagen

ik ben bezig met alcohol onder controle,. maandag begonnen, maar had helemaal niets gehoord, tot gisteren, maar dat zag ik vandaag pas

ik heb nu de balans gemaakt (neem aan dat de training ongeveer t zelfde is)

de balans gaf aan dat er geen voordelen zijn aan drinken en geen nadelen aan stoppen

was wel mooi om dat te ontdekken,
alleen nu moet ik het wel eventjes (!!!) doen

en ik weet niet of ik de kracht heb
ik ben echt zo'n loser!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve Dune.
Wat ontzettend jammer voor je meis, en we weten allemaal hoe je je nu voelt hoor. Vreselijk. Heb je op het draadje van neg. ervaringen met alcohol ook al geschreven? Misschien moet je dat nu doen zodat, als je in de toekomst weer dreigt de mist in te gaan, je altijd ff terug kunt lezen. En anders vul je het draadje gewoon weer aan. Dat is goed als je dat zou doen. Zal het zo ff naar boven halen.
En verder, je bent nog zo kort bezig om de alcohol aan te pakken dus verwacht niet te veel van jezelf. Het heeft gewoon veel tijd nodig om te voelen hoe je de alcohol de baas kunt worden. Straf jezelf niet met verwijten of je schuldig voelen, daarmee haal je jezelf nog meer naar beneden en dat is niet nodig.
Zit vandaag je kater uit en besluit morgen gewoon weer verder te gaan met je gevecht.
dikke knuffel voor je meis. want je verdiend het, geloof me maar.:):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je tasseke,

ik weet zeker dat ik niet kan minderen...
ik MOET stoppen
HELEMAAL

terwijl ik eerder steeds heb gedacht dat ik wel kon minderen!!!

op zich is dat een overwinning, zo zie ik dat

Want ik denk dat ik nu voor het eerst (ook door mijn expiriment van donderdag, dat was dus niet helemaal zinloos) me das ten volle realiseer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune,

als eerste bemerk je dat je een probleem hebt met drinken
daarna ga je onderzoeken wat voor jou het beste is
de mindert de ander stopt helemaal
als je nu tot de conclusie bent gekomen dat stoppen het beste is........
heb je toch iets geleerd?
hup, op naar het volgende leerpunt.

heb je hulp erbij of doe je het alleen?

neem in ieder geval het aanbod van Igor aan, samen ben je sterker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan we samen op Dune. ik weet van mezelf dat ik niet gecontroleerd kan drinken en s'morgens heb ik het allemaal zo 'helder' voor ogen en vindt het ook niet erg om nooit meer te drinken (ik mag wel maar wil niet, er is niemand die het me verplicht :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja natuurlijk doe ik mee Igor, maar ik moet een dag na zuipen sowieso niet denken aan drank. bah

Ik heb steeds het idee dat iedereen hier zoveel beter en sterker is dan ik
en dat jullie allemaal al zo veel verder zijn

Ik kom nog maar kort hier, dus heb ik nog geen uitglijders meegekregen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog snel even hallo voor de nieuw ingelogden.

Speciaal voor Dune: kan me helemaal aansluiten bij de vorige berichtjes aan jou.
En: POSITIEF DENKEN! Hoe moeilijk dat ook lijkt/is, zodra je in het negatieve valt (ook over jezelf in termen als "loser"enzo) zit je in een negatieve spiraal en is het veel moeilijker om van de alc af te blijven. Probeer naar de positieve kanten te kijken, echt, dat helpt. Ook mij helpt het om "foutjes" niet zwart te zien maar te beschouwen als "klein zijspoortje".
Jij bent de Dune die van de alcohol af wil en dat ben je nog steeds, en was je ook. Dat je op die weg zo nu en dan struikelt is vervelend maar kijk vooral naar wat je WEL kunt en al hebt gedaan, zoals de behandeling beginnen, probleem herkennen enz.
JE KUNT HET! :present:

Nu moet ik helaas echt weg.
Dagdag, fijne dag, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen al te zaam.

Dune, dank je voor het delen, het vraagt moed eerlijk te zijn. Wees niet te hard voor jezelf.
Je hebt jezelf een doel gesteld en dat is niet gelukt. Als ik jullie allemaal een 1 euri zou geven
voor alle keren dat ik niet zoveel wilde drinken, sociaal drinken dus, en wat niet lukte, was ik
finaal blut.

Ik kon maar niet begrijpen waarom ik zoveel dronk. Ik wilde het niet en deed het toch. Ik kon
mn vrouw, of mezelf, 's ochtends beloven dat ik niet zoveel zou drinken en tegen acht of negen
uur 's avonds was ik dat niet vergeten maar kon ik geen weerstand bieden aan de fles.
Voor sommige mensen is drank verslavend. Het wordt ook wel een ziekte genoemd of een
allergie.
Als ik 1 glas neem wil ik meer. Is altijd al zo geweest, al vanaf de eerset x dat ik dronk. En
het was nooit, echt nooit, anders. Jij behoort wellicht tot die mensen die die allergie voor
alcohol hebben. Je neemt er één of een paar en kunt dan niet meer stoppen.

Het gaat me er nu niet om een pleidooi voor de AA te houden maar het is wel zo dat ik dat
pricipe van die eerset pas ben gaan snappen toen ik daar terecht kwam. Ik had een allergie
voor drank. En weet je, dat was een grote opluchting voor me. En ik heb er ook heel wat
tranen om gelaten. Ik was dus geen sukkel zonder ruggengraat, niet iemand zonder doorzettingsvermogen, integendeel.

Als ik er ééntje neem treed er een soort mechanisme in werking wat maakt dat ik meer wil.
Dat is niet mijn schuld, zo is het gewoon. Ik kan je het Big Book van de Anonieme Alcoholisten aanraden, er staat goed in beschreven hoe het mechanisme werkt. Op het boekendraadje staan
nog meer goeie boekentips.

Ik heb gemerkt dat sinds ik meer weet hoe het werkt ik het beter kan begrijpen
en ik er ook steeds minder moeite mee kreeg om te accepteren dat ik niet
kan/moet/wil drinken. Ik weet nu gewoon zeker dat als ik die éérste neem het
niet mn laatste zal zijn.

Je bent aan het onderzoeken wat voor jou werkt, hoe dan en wat lukt en wat niet lukt.
Dit is niet gelukt en dat weet je nu. Lees hier mee, onderzoek wat jij denkt dat wel werkt
voor jou en handel daarnaar. Dat is niet gemakkelijk maar het zal je gegarandeerd iets opleveren.

Volgens mij hebben de meeste mensen hier getracht minder te drinken en zijn tot
de conclusie gekomen dat het niet werkt. Anderen kunnen zich wel matigen. Mij hielp
het pas toen ik stopte met het me afvragen waarom anderen wel een glaasje kunnen
drinken en ik niet. Ik heb minderen vaak genoeg geprobeerd in mn carriere van 24 jaar drinken.
Ik ben niet zielig omdat ik niet kan drinken. Ik voel me geen slachtoffer meer, ik heb
een keus. Voor mij is dat niet drinken, klaar, punt uit;
Ik heb gemerkt dat nuchter zijn me vele fijne en goeie dingen heeft gebracht.

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohh saar, dank je je hebt idd helemaal gelijk!!!

deze worsteling is idd niet zonder slag of stoot te doen
anders zou het ook geen worsteling zijn

het is niet een knopje aan of uit, het is een weg die bewandeld moet worden, en het is een lange weg denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune ik loop al maanden mee. ik heb het ooit 3 weken volgehouden en waarom ik toch weer ga drinken steeds?????

Nou we gaan samen op en nu moet ik het wel volhouden :D want anders ben ik bang dat ik jou meetrek de diepte in en dat wil ik niet :sun: kom op maak van gisteren geen drama meer het is gebeurd en hou het in je achterhoofd hoe je je voelt de volgende dag.
EN NU ga wat leuks doen :present:
ik ga de alcohol uit m'n porieën schrobben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...