Dune Geplaatst 23 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Igorrrrr We gaan het vandaag weer doen he meis!?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Sara je laatste week 'vrij'? je hebt straks je bovenkamer hard nodig, want er valt een boel te leren dus geef die ook nog even 'rust' deze week. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Luitjes, Ik ga er weer vandoor... Saar, Igor en Dune, zet um op. Fijne dag allemaal nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Goed zo Sara,Je baan is idd. belangrijk nu.Goed dat je je daarop kan focussen, dat leidt af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 ik ga ook eens wat doen. fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Nog snel een antwoord op de vraag van Dune of ik nog veel aan drank denk.Ja, ik ben veel met drank bezig in de zin dat ik bezig ben om nuchter te blijven. Dat wil zeggen dat ik hier meelees, dat ik met BB praat over nuchter zijn en blijven, dat ik probeer om de dingen die 'gevaarlijk' kunnen zijn voor mij aan te pakken. Ik denk dat nuchter zijn en blijven ook iets is waar je aan moet blijven werken. Als ik niet aan mezelf blijf werken, zou er een moment kunnen komen waarop ik het verleden vergeet of onverschillig zou kunnen worden, en daar zit ik niet op te wachten.Maar bezig zijn met niet-drinken is niet hetzelfde als zucht hebben. Ik heb nog nauwelijks zucht of erge trek. De laatste keer is alweer een hele poos geleden. Toen woonde ik net in Nederland en zat ik niet lekker in mijn vel. Ik had het emigreren ietwat onderschat en voelde me ontheemd. Toen begon ik wat weg te zakken in een negatieve denkspiraal, en meteen kwam ook de trek weer opzetten.Zelf heb ik vooral moeite met de A en de L van HALT (Hungry, Angry, Lonely, Tired). Als ik boos ben of als ik me eenzaam voel, sluipt de zin in verdoving er weer in. Dan is het zaak om mezelf weer uit die negatieve spiraal te krijgen. Door bijvoorbeeld op te schrijven waar ik blij mee ben, waar ik dankbaar voor ben, wat er goed is aan mijn leven. Dat helpt om dingen weer in het juiste perspectief te zien. Voor mij is zelfmedelijden dus iets om voor op te letten.Soms heb ik ook wel eens gewoon zin in een biertje. Tijdens een avondje met vriendinnen of na de dansles bijvoorbeeld. Dat is geen echte trek, maar gewoon zin in. En dat gaat ook snel weer over. Dan drink ik een colaatje of zo en heb ik net zo goed een leuke avond.De erge trek van in het begin gaat langzaam weg. Hoe meer situaties je doormaakt zonder drank, hoe sterker je wordt. De eerste keer nuchter iets doen waarbij je vroeger altijd dronk, is niet gemakkelijk. De tweede keer gaat het al beter en na x aantal keren is de associatie met drank gewoon weg. Het is een kwestie van oefenen...En nu aan het werk!Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Dank Dune, Igor, Rapi!Ja dit is de laatste week vrij, dwz ik begin 1 september dat is dus vlgd week woensdag.En ja; heb idd rust nodig Igor, zowel lichamelijk als geestelijk.Nou vandaag kan ik niet veel anders, ai.En ik doe met jullie mee: vandaag neem ik de eerste niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 IK vind het echt schandelijk hoe een deel van jullie met mijn opmerking van gisteren zijn omgegaan. Ik wordt hier weggezet als zijnde van de harde hand, wordt vervolgens fysiek min of meer bedreigd (hoe wil je hem hebben met of zonder hak, met dank aan tasseke). De bedoeling was om een discussie op te zetten en is dacht ik aardig gelukt. Goed lezen lukt blijkbaar niet, niet IK vind dat jullie alles mogen, maar MEN vind dat in het algemeen. Als ik zie hoe jullie (deels) hebben gereageerd op mijn post vraag ik mij af wie hier hard is. Ik krijg niet eens de kans om ertussen te komen. Ik blijf erbij dat het hoge theemutsgehalte hier het ongeveer alle alcoholisten onmogelijk maakt om hier serieuze hun ervaringen te delen, en daar blijf ik bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Lieve mensen,Ga er weer even tussenuit.Even wat lekkers halen voor bij de koffie.Toedels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Fantastisch Wimmelt... Hulde voor jouw 'leesvermogen' . 'Fysiek bedreigd' ...... misschien enige uitleg nodig: Tas smijt altijd een schoen, met of zonder hak naar iemand die gedronken heeft en het niet wilde.... That's all. Over je andere wijze opmerkingen ga ik het maar niet eens hebben, spendeer ik mijn energie niet aan. En als jij het een hoog theemutsen gehalte vindt hebben hier? Wat zul jij op eenzame hoogte staan dan.... Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Bovendien ben ik ook gewikkeld in hetzelfde gevecht, ik ga week 2 in en ben niet van plan om ook maar 1 druppel alcohol te drinken. Voel me veel rustiger en slaap weer heerlijk, de meeste afkickverschijnselen zijn verdwenen dus het wordt makkelijker. Eergisteravond mijn eerste feestje tussen de drinkers gehad, voelde me voldaan dat ik zonder kon gaan slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Gos Von, wist niet dat je er nog was; ook jij bedankt natuurlijk Ga de honden uitlaten. Ergste bui inclusief onweer lijkt voorbij.Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Met schoenen smijten en daarmee iemand in z'n gat willen trappen is hier blijkbaar een geacepteerd gegeven, die moet verdedigd worden, iemand die eens wat zegt over de inhoud van dit forum wordt weggezet, het wordt steeds duidelijker. Ik ben niks beter of slechter of hoger of lager dan een ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Goedemorgen allen,Vandaag weer naar therapie en kijk er iedere keer weer naar uit.Ik leer veel over mijzelf, al is het dan zo af en toe flink confronterend.Igor, Dune en Sara, vandaag de eerste weer niet dus !!! Goed zo !!! Bol : Doe waar jij je goed bij voelt lieverd !!! Wimmelt : Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar wil je er toch aan herinneren dat ieder mens uniek is...Wat jij nodig hebt van dit forum, is voor een ander misschien juist een trigger om te gaan drinken en andersom... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Ha Blondie, ik denk dat we toch allemaal ongeveer hetzelfde nodig hebben, het delen van ervaringen i.v.m alcohol. hoe zou iets wat ik op dit forum zoek een trigger voor een ander kunnen zijn? Dat begrijp ik niet helemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Wimmelt, proficiat met het ingaan van week 2. Give it time zou ik zo zeggen. Ik heb veel steun ondervonden van het forum, dat wens ik voor jou ook. Neem de tijd om mensen te leren kennen, dat heb ik ook gedaan. Op mezelf concentreren is helpend voor me. Ga goed.Fijne dag allemaal. Ik ga werken. Laat die eerste staan. Vraag hulp als je het moeilijk hebt of krijgt.Taker care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Koh de Vlo, hallo. Las je stuk van gister, zo te lezen ga je goed man. Fijn!Keep on walking. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Dank je wel BamBam., ik doe m'n best om iedereen te leren kennen, jij ook succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 "Het spijt me wel maar ik begin me hier toch wel vreselijk te ergeren, dat geaai over de bolletje, lieverd dit en toppertje dat! en dat steeds maar tussen een klein aantal dames die hier dominant zijn. STOP of ga door jezelf de vernieling in te helpen, het mag allebei! Snap best dat het moeilijk is, maar om tot in de eindeloosheid door te gaan met zeuren heeft geen enkele zin. Ik wens jullie allemaal veel succes maar ik haak af! "Waar ik op doelde Wimmelt is bovenstaand bericht van je gisteren.Als ik je goed begrijp erger jij je aan sommigen die de hand boven het hoofd houden van de uitglijders en alleen maar aan het paaien zijn...Mag het mis hebben, maar jij geeft hier volgens mij aan dat het bij jou beter werkt als iemand je hard aanspreekt en confronteert met je gedrag ?Dat werkt misschien wel bij jou, maar voor anderen kan dat een trigger zijn om te gaan drinken...Dat is wat ik bedoelde met voorgaand bericht.Ben het trouwens niet met je eens dat het eindeloos zeuren zoals jij het noemt geen zin heeft en niet kan leiden tot een zinnige discussieIk heb veel gehad aan de bijdragen gisteren van Fancesca, BB, Kohtje en Dhendro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 quote: Originally posted by: wimmelt Ik ben niks beter of slechter of hoger of lager dan een ander. Hai Wimmelt,hierin heb je wat mij betreft volkomen gelijk. De overeenkomst tussen alle mensen hier op het forum is dat we allemaal een probleem met alcohol (op z'n minst) hebben. We zijn allemaal mensen, en allemaal goed, slecht, hoog en laag. De kunst is om dat ook in anderen te zien, te zien dat we overeenkomsten hebben en vooral ook om de minpunten in onszelf te zien en erkennen. Door de minpunten in mezelf te ontdekken kan ik daar mee aan het werk. Ik vraag om moed om die trekjes te veranderen, op z'n minst om ze bij mezelf te herkennen. Want alleen zo kan ik proberen een waardevoller mens te worden. Nederigheid kan ik me niet aanleren, dan wordt het misschien al gauw kruiperigheid, maar ik kan het wel ontwikkelen vanuit een gevoel van respect voor anderen en door mezelf uit het centrum van de wereld te trekken. De wereld draait niet om mij, de wereld draait om/door liefde en ik draai daar in mee. Leven en laten leven is geen kreet uit onverschilligheid, het is een levenszingeving vanuit liefde, respect en mededogen.Ook van jou leer ik. Ik herken in jouw reactie op de reactie van anderen op jou veel van mezelf. Ik voelde me verongelijkt als ik iemand ergens op wees en daarop "aangevallen" werd, tenminste, zo voelde het. Maar ik realiseer me nu dat ik dat zo voelde omdat ik dacht dat ik het beter wist, dat ik "de oplossing" had en dat daar niet aan te tornen viel. Ik weet nu dat ik de wijsheid niet in pacht heb, dat ik alleen kan delen wat MIJN ervaringen in dit leven zijn die voor MIJ een waarheid zijn. Ik laat het aan de Voorzienigheid, het Leven, God, de Loop Der Dingen, het Toeval, de Tijd, noem maar op... over om te bepalen dat wat ik zeg en doe goed is of niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Bammie, Same to you.. (man = vrouw) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Kohtje dank je wel voor het delen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 W/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Alf dank je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden