Spring naar bijdragen

Woensdag 25 augustus 2010


will

Aanbevolen berichten

Jane, ik ben ook aan de kruidenthee, kamille/munt, krijg daar ook wel een gezellig gevoel door maar op den duur krijg ik het niet meer weg. Zal het eens proberen. Ik heb eerder een lage bloeddruk dus dat zal geen probleem zijn. Ik ruik beter maar ik zie geloof ik ook beter, ben aan het poetsen als een gek, allemaal achterstallig onderhoud, blijkbaar zie ik dat onder invloed niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

June
De teckel is al wel redelijk oud, twaaf jaar net geworden. Gelukkig is het geen hernia-kandidaad, ze wil alléén zwemmen als ik ook zwem, dat moet dus een vrij groot badje worden. En ze belazert de boel ook nog wel eens, als mevrouw geen zin heeft loopt ze moeilijk maar als het onweeert of er komt een vliegtuig over dan kan het plotseling wel(In geen velden of wegen meer te bekennen). Ze zijn zo link als een looien deur.
Ik heb ook 4 pleegkinderen gehad, was leuk maar ook knap lastig, als ze je nodig hadden mocht je er zijn maar ik moest vooral geen eisen gaan stellen, dan was ik maar een toevallige passant. Nu zijn ze allemaal tegen de 30 en over de 30, zie ze soms nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nog zoveel keien over Witje dus kan ik daar nog een waterval van gaan maken voor de kleine vijver.


Zit al een paar dagen met een vraag. Waarom gaat drank altijd samen met gezelligheid. Vaak zie je dat op t.v. en dus niet goed te praten. Gisteren had men, terecht, kritiek op de uitzending "Gooise vrouwen"
ff daarna zapte ik per ongeluk op dat programma en ja hoor men zat weer aan de wijn.
Maar wat is dat nou precies die gezelligheid. Mensen hebben dan toch juist minder contact met elkaar door de drank. Kan men dan nog spreken van gezelligheid????? Ongeremde gezelligheid, maar is dat dan ook gezelligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt gezellig als je meedrinkt Bol, maar dat hoeft niet per definitie. Dat is denk ik beeldvorming die je wordt voorgeschoteld door de TV en vervolgens ga je dat zelf ook denken. Is het gezellig om er volgende dag niks meer vanaf te weten? Is het gezellig om door elkaar heen te schreeuwen? Is het gezellig dat iedereen dan dingen zegt die hij/zij liever niet kwijt willen. Het is toch ook gezellig om 's ochtends met iemand koffie te drinken of te lunchen. Waarom zou het 's avonds anders zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wimmelt daarom verbaasd het me ook zo. Maar als ik terug kijk naar het verleden dan dronk ik ook graag in gezelschap, of dronk al van te voren. Hewb me vaak afgevraagd of het toch een vorm van angst is.
W.b. het Tekkeltje hahaha ja die verhalen ken ik. Dat heb ik vaker gehoord.

Verder belde Jos net op. Hij moet weer naar het ziekenhuis voor onderzoek. De internist (een man waar Jos een gruwelijke hekel aan heeft) heeft hem weer opgeroepen. Een jaar of wat geleden, dacht deze aan de ziekte van Kahler. Nou dat gedonder weer, bah.
Van de andere kant ben ik ook wel een beetje blij want misschien dat ze er nu achter kunnen komen of en wat hij dan mankeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bol, daar komt het juist ddor, in het verleden hebben je hersenen geleerd dat alcohol en gezelligheid zo ongeveer hezelfde zijn. Dat blijven die hersens dan ook denken. Een patroon is het geworden. Dan krijg je angst als de koppeling wegvalt. Maar als je patroon wijzigt dan zul je door de angst heenmoeten. Het schijnt dat de hersenen ongeveer 6 weken nodig hebben om zich een nieuw patroon eigen te maken.
Verlangen komt uit het verleden, angst is iets van de toekomst. Je leeft in het nu.
Hoop dat je man eindelijk gaat weten wat hem mankeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi witje, i hear you.
Ik was er altijd zo heilig van overtuigd dat ik ooit een pasgeboren baby'tje in mijn armen zou houden met mijn genen. Zo heilig, je hebt geen idee !! En vast in blijven geloven, doch de bittere waarheid is me kort na het jaar 2000 tot me beginnen doordringen.
De avonden ruzie of slechte gevoelens die daar uit zijn voortgekomen waren niet meer te tellen !
Maar zoals een goede echtgenoot betaamd heb ik het losgelaten en heb mijn stiefkids van in het begin zo graag gezien alsof ze van mezelf waren. Hun eigen papa is me oneindig dankbaar daarvoor en ik heb een zeer goede band met hem.
Daar dit niet zo drankgerelateerd was, is dit nog nooit bovengekomen, doch het heeft er misschien wel allemaal wel mee te maken. Mijn vlucht in ..........
Soms krijg ik wel een warm gevoel van een van of beiden, maar oh zo dikwijls ook niet. Zeker de zoon niet.
Ik probeer me mijn eigen jeugd voor de geest te halen op mijn 18de, was zeker ook niet de makkelijkste, maar een beetje respect heb ik altijd wel gehad voor stief of andere familie. Dat is soms ver zoek vind ik.

Dat dit niet helpt voor het terug op orde brengen van onze relatie moet ik niet vertellen zeker ?

Weet je wat ? Vandaag drink ik in elk geval niet :D

Bambam, ik drink regelmatig het AV bier en krijg er GEEN zin van in het echte. Maar door dit te drinken lost het zelfs mijn trek in, en kan ik er nog steeds van genieten. Ik kan drinken zonder te drinken, snap je ??
Het gevoel, de gezelligheid zoals eerder aangehaald. Zelfs een AV cocktail doet wonderen voor me, zoals ik afgelopen weekend heb ondervonden.
Het is gewoon omdat het me allemaal met de paplepel is ingegoten en ik steeds was en ben omringd door nog steeds drinkende mensen, vrienden, familie, etc etc.

Jane :heart:, bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, tanx for asking. Baan gaat goed, heb alleen nog niet veel te doen....
Ga ik verder niet uitleggen maar zo is het even. Vond ik lastig in het begin, nu gebruik ik mn tijd voor iets wat ik nog moet regelen wat werk gerelateerd is.
Dit kan ik nu ook beter loslaten in tegenstelling tot vroeger. Het is niet mijn beslissing geweest deze fuktie op deze manier in te vullen, daar hoef ik me dus ook niet verantwoordelijk voor te voelen. Wel denk ik mee over een ietwat andere invulling. Ik probeer te doen wat ik kan en de rest laat ik over aan mn baas en mn Hogere Macht.

Ik schreef gister al iets over oude patronen van uitstellen. Dat speelt me wel nog parten. Maar ja, ik doe mn best.

En ik vergeet nog wel es wat. Ben nu te laat voor een afspraak omdat ik de verkeerde tijd in mn hoofd had:huh: En dat terwijl ik thuis zat te wachten totdat ik wegkon! Grrrrrr.
Gister mn mobiel al vergeten mee te nemen dus beetje warrig ben ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Den niwi se

Ik weet het collega vosje, en misschien hoef ik dat allemaal niet meer op een later tijdstip, maar weet je dat ik me nog steeds makkelijker voel met een AV bier in mijn hand, dan met een spa ??
Zelfs het feit dat ik na enkele er meer dan genoeg van heb stoort me niet of nauwelijks.
Het zal nog de gewoonte zijn denk ik en zal wel vanzelf verdwijnen .......of niet. Zolang ik er maar geen echte trek van krijg hé ;)

Droog, droger, droogst !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Coco,
nee, ik heb dat niet geprobeerd.
maar ik heb dat wel besproken op 1 van de 1e AA vergaderingen die ik meemaakte....en kreeg hetzelfde antwoord
bovendien toen ik stopte was er nog niet zoveel van dat spul....Byrell, geloof ik, en dat heb ik wel eens geprobeerd, maar was net shampoo om te drinken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi mensen. ff vlug Jos is opgenomen in het ziekenhuis. Dus er is haast bij. Heb net Letty gebeld en die zei dat er hoogstwaarschijnlijk zoveel haast bij is omdat ze het in het bej. tehuis ook niet meer weten dus moeten ze het in het ziekenhuis maar onderzoeken.
Goed mensen ik ben ff weg en kom staks wel weer aan waaien.
Doeg doeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...