Spring naar bijdragen

zondag 12 september

igor

Aanbevolen berichten

goede morgen allemaal.
ik hoop dat jullie goed geslapen hebben ondanks wat er gisteren is gebeurd. hopelijk heeft Wil ook weer alles op een rijtje. :D
zo zie je maar je staat hier niet alleen.
Zo en nu een vrolijke dag. KOFFIE MET EEN EXTRA DOSIS LACHROOM verplicht voor allemaal. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen luitjes,
Lees net gisteravond terug.
wat een schrik.

Bekkie: Wat enorm goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt en hebt gebeld.
Natuurlijk lukt het hordes ladderzatten om heelhuids thuis te komen.
Maar hier ging het niet alleen om een enorme hoeveelheid drank, maar om de medicatie die Wil daar nog bij had..... Kan enorme lichamelijke gevolgen hebben.
Dat kun je niet afdoen met 'ach, hij vraagt gewoon aandacht, laat maar gaan' ......
Dank je wel voor het inschakelen van de hulptroepen.
En ik ben ervan overtuigd dat Wil er net zo over denkt.

Igor, Babbel heeft dus een nieuw speeltje ontdekt: haar drinkbak.... kun je nog plezier aan beleven in het vervolg, hihi.

Caro weer droog terug, mooi.
Mup niet uitgeslapen, das minder... dan maar heel rustig hier wakker worden he???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allen. Hoop consternatie gisteren, las ik.

Degene die drinkt is ZELF verantwoordelijk voor zijn/haar acties. NIEMAND anders. Iemand doet een beroep op en laat de ander zitten met de vraag; 'WAT NU'????
Wat de drinker vervolgens ook vindt van de acties die de ongeruste persoon neemt, hij/zij blijft verantwoordelijk.
Dat is wat alkies doen; als de drank erin zit is het verstand weg en hebben we geen weet meer van wat ongerustheid bij anderen teweeg kan brengen.

Caro, ik las iets over kat en opdrachtgever. Je schendt de privacy van je opdrachtgever, dat hoort niet, is mijn mening. Welke reden je daar ook voor aanvoert.
En je weet toch zelf ook dat als je drinkt je niet gevoelig bent voor welk argument ook.
Als ik wil drinken, drink ik. Wat een ander ook zegt.

Niets is het waard te gaan drinken, ik weet het uit mn eigen ervaring. Voor mij is het wel nodig geweest hulp in te schakelen op meerdere fronten. Gisteravond op de draad nog gesprek over het veranderen van gewoonten. Voor mij ook belangrijk. Tevens het veranderen van mijn kijk op het leven. Uit mn slachtofferrol kruipen, verantwoordelijkheid nemen voor mijn leven en dat niet aan een ander, of aan de omstandigheden, over laten.

Een verslaving aanpakken kost tijd, moed, en soms bloed, zweet en tranen. Dat is ok. Ik ben 24 jaar in de ban van de drank geweest. Het zou gek zijn te willen dat het in een paar weken of maanden allemaal over zou zijn. Zo werkt het niet.

Wat er met Will aan de hand is houdt mij scherp. Dat komt misschien rot over maar zo werkt het wel. Ik wil niet weer drinken dus moet ik het werk blijven doen. Blijven werken aan omstandigheden die mij, wellicht, terug doen verlangen naar de fles.

Ok, ontbijten en aan het werk. Ga goed mensen.

Ps; ik weet het niet zeker maar vlgs mij heeft Tactive geen crisisdienst. En ik vraag me dan ook af of deze instelling hiervoor de aangewezene is.
Ik las ook noodkreten aan Tactus dat ze moesten ingrijpen. Er is een crisisdienst vd GGZ, de AA hulpdienst en ongetwijfeld nog meerdere instanties die men kan bellen in zo'n situatie. Verslavingsklinieken? Vast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, als je weer meeleest; een terugval is rot en moeilijk. Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. En wens dat je de draad weer snel oppakt. Leven zonder onze verdoving is niet gemakkelijk maar het is te doen. En mettertijd wordt het beter, leuker en fijner, is mijn ervaring.
No pain, no gain. Niet alles is gemakkelijk.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen bambam....
Nu moet ik het toch even voor Caro opnemen.... het is hier algemeen bekend dat Wil zijn kat door Caro wil laten portretteren.... das dan geen schending meer te noemen lijkt me.

Wat betreft de kritiek op tactive ben ik het helemaal met je eens....
Je kunt tactive niet aanvallen op het feit dat ze niet dag en nacht aanwezig zijn, zijn inderdaad heel andere instanties voor dit soort noodgevallen en dat heeft Bekkie m.i. prima gedaan.
ZIJ is degeen die aktie heeft ondernomen en nogmaals mijn petje daarvoor af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedacht me net dat er een tegenstelling zit in mn schrijven. Enerzijds ben ik van mening dat je de privacy van anderen niet mag schenden, anderzijds begrijp ik heel goed de beslissing van Bekkie in deze, ik heb ook een x de huisartsenpost gebeld voor een alcoholist.

Carolien, wat ik bedoel te zeggen; je had Will ook aan kunnen spreken zonder te vertellen dat hij een opdrachtgever van je is. Dat heeft niets van doen met onze aanwezigheid op dit forum.
Toevoeginkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Fibo.
Das nou het mooie van de vrijheid die we allemaal hebben.....
Wil heeft er voor gekozen om (redelijk anoniem) zijn problemen hier te bespreken.
Heeft er ook voor gekozen dat zijn partner weet dat hij hier schrijft.
Zij kon dus ook lezen wat zijn angsten, problemen, twijfels en gevechten zijn.

Een enkeling weet exact WIE Wil is.
Onder ander Bekkie.

En ik ben blij dat hij ook dit keer heeft neergezet wat er gebeurde....
Dat gaf (in dit geval) Bekkie de kans om in te grijpen.

Volgens mij is het voor iedereen aan zichzelf om op dit forum al dan niet te praten over zijn/haar eigen privesituatie.
Tenslotte staat er niet je eigen naam/adres/telefoonnummer bij vermeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond niks gezegd over of tegen Will. Bewust niet. Ik las net mee toen de 'crisis' online zichtbaar werd. En afgehaakt om tv te gaan kijken. Dat klinkt misschien hard. Maar simpele reden was dat ik geen zin had (heb), me mee te laten trekken door iemand die zo destructief bezig is en daar anderen in betrekt.
Ik vraag me af wat Will's intentie was. Verwachtte hij dat T. tot inkeer zou komen? Domme gedachte dan. En dan dtruk ik me nog voorzichtig uit.
En anderzijds, Will was al op msn met Bekkie. Waarvan hij natuurlijk heel goed weet dat zij zijn adres heeft (en zelfs het telefoonnummer van T.?)
Will zal vandaag of morgen hier wel weer opduiken, vol spijtbetuigingen. Typisch alco-gedrag allemaal.

Eigenlijk niet zo heel kies zoals we hier over Will zn actie praten, maar wel gerechtvaardigd aangezien hij zoveel paniek in de tent gebracht heeft.
Will, als je leest: raap je moed bij elkaar en ga nu eens echt werken aan je problemen want alleen kan je dit niet. (en T. gaat het ook niet voor je doen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier alles oke.
Las gister terug en schrok erg.
Hoop dat alles nu een beetje goed is gekomen.

Las ook dat een persoon erg negatief was over mij dat ik kom binnen vallen en dan weer weg ben en mijn eigen beklag doe hier en dan hup weg ben.

Nou ik heb diegene ook weer terug gemail dat ik wel meegaand ben met anderen ja ben een bezige bij en kan niet stil zitten.
Wil altijd alles erg snel klaar hebben en voel me vaak dan erg druk.

Meegaand ben ik altijd al geweest en ken veel mensen om meheen die mijn hulp prettig vinden.

Dus oordelen eerst voor dat je iemand echt kent of het gevoel hebben te kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan mup,
Maar beter dit dan dat hij vanmorgen dood in bed zou zijn aangetroffen omdat hij door was gegaan met pilen slikken en drinken.
En laten we het ook een beetje relativeren: de afgelopen maanden is hij geen enkele keer de fout in gegaan. Ondanks de problemen is hij droog blijven staan.
Tot hij terug kwam en de bom thuis definitief barstte...
Gisteren was hij inderdaad destructief bezig... en misschien inderdaad wel om T op andere gedachten te brengen, dat kan...
Iedereen kan een keer op die manier de fout ingaan...
Ik heb het gevoel dat hij hier wel degelijk van heeft geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat we ons af moeten vragen wat de intentie was van Will. Als je flink aangeschoten bent zijn er geen reeele intenties. Alles wordt gedaan onder invloed van de alcohol. Dingen die we, zonder alcohol niet zouden doen, doen we dan wel. Dus invullen waarom Will iets gedaan heeft, heeft volgens mij geen nut.
Wel kunnen we leren van de actie van Will. Zien dat alcohol slecht is voor ons. Zien wat we doen onder invloed. Weten dat de volgende dag iemand met een grote kater zit.
Ik ben in ieder geval weer meer gemotiveerd om die verdomde drank te laten staan, zeker met Refusal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgu Drup....
Vond je ook wel een beetje kort door de bocht hoor :)
Maar goed, armpjes over elkaar dan maar weer en vinger netjes opsteken he? ;)
Wel lekker geslapen?
Hoorde dat je haar gekortwiekt is en dat je weer uitziet als een mooie jonge blom :present:

Oke Fibo, ik vind het heel beperkt weergegeven ... maar wat mij betreft houden we er over op...
ik zie het toch een beetje anders dan jij.
En dat geeft ook niet, allebei onze eigen mening dan ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...