Spring naar bijdragen

Dan maar water!

danmaarwater

Aanbevolen berichten

Hoi mensen,

Ik ben al van mijn 16e (nu 29) een zware drinker. Op het eerst alleen maar bier, daarna over op flessen port en whiskey, tot op 't punt dat 't me nog niet eens meer zoveel uitmaakt wat ik te zuipen heb, als er maar alcohol in zit. Zit nog net niet de deoroller af te lekken bij gebrek aan beter.

Woon in 't zuiden, en na afgelopen zondag weer een totaal stuk van de film kwijt te zijn geweest met dank aan de heren Brand en Jägermeister heeft mijn vrouw mij laten inzien dat het nu eindelijk eens tijd word om mijn verantwoordelijkheden als vader, en als man te nemen en de drank de deur uit te doen.

Ik heb legio smoesjes om te drinken. Heb hard gewerkt (50 uur per week), vind het gewoon lekker, heb geen zin in frisdrank, wil lol maken. Maar eigenlijk is de reden "ik wil bezopen worden"

Afkickkliniek is voor mij geen optie. Ik moet werken om mijn gezin te kunnen onderhouden, en ik verlies mijn anonimiteit.

AA-meetings heb ik ook geen tijd voor, en om eerlijk te zijn geen zin in.

Medicijnen ook niet echt een optie (corrigeer me als het niet zo is), want ik ken iemand die refusal slikte, en daar dusdanig verdoofd van werd dat ze erbij liep alsof ze stoned was. Gezien mijn werk kan en mag ik dus geen "gele-sticker-pillen" gebruiken. Komt bij als mijn baas ontdekt dat ik een alcoholist ben hij mij waarschijnlijk om veiligheidsredenen ontslaat (werk voor een apotheek)

Daarom dat ik mij hier heb aangemeld. Om het toch cold-turkey te proberen, maar met de mentale steun van hier.

Dit is nu de eerste avond dat ik alleen thuis zit (vrouw is werken) zonder alcohol in huis. Terwijl ik best ff snel naar de winkel had kunnen hobbelen om wat te halen, maar dit niet gedaan heb.

Dit is voor mij dan ook al het eerste mini-overwinninkje op de alcohol die ik behaald heb.

Minderen heeft geen zin. Misschien eens een keer tijdens het uit-eten. Of in de zomer op een terrasje. Op stap gaan doe ik zowiezo al niet of nooit, alleen met Carnaval (GEVAARLIJK!)

Minderen heb ik ook al geprobeerd. Alleen in het weekend drinken, of één blikje per dag en echt niet meer. Maar daarmee ging het ook al snel weer verkeerd. Weekends begonden opeens op donderdag. en alle dagen waarna ik niet of laat hoefde te werken.

1 blikje werd al snel 2.

Gewone Amstel werd al snel amstel strong, starkbier van de lidl, gulpener gladiator, en kanon.

En dan natuurlijk nog het ergste dat ik niet alleen mijzelf maar ook mijn vrouw voorloog door stiekem te drinken. Even 1 blikje halen voor vanavond schat, en dan onderweg terug ff snel een halve liter gladiator of kanon wegtikken. Of als zij werken is 1 blikje leeg op het aanrecht laten staan, en de andere 5 verstoppen om de dag erna meteen naar milieuperron te gaan.

Vanmiddag nog eens zoals ik zei een goed gesprek gehad met mijn vrouw waarin ze me figuurlijk de hoeken van de kamer heeft laten zien (en terrecht) en nu moet het maar afgelopen zijn met de rotzooi!

Zal in plaats van mijn verveling verzuipen regelmatig hier terugkomen om zo steun te krijgen van, en uiteindelijk hopelijk te kunnen geven aan lotgenoten. En dan hoop ik dat ik mijn "vriend" Alcohol voorgoed vaarwel weet te zeggen.

Sorry voor de lange lap tekst mensen!

En spa rood is op de hop en mout na precies 'tzelfde als bier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Danmaarwater, Welkom.

Wat me opvalt is dat je heel veel opties uitsluit. Misschien zijn

het gegronde redenen. Maar misschien ook niet. Geef het de

ruimte.

Neemt niet weg dat het kan hoor, zelf thuis afkicken. Dat is één.

En jezelf zo programmeren dat je het leven aankan zonder

alcohol. Het woord programmeren is misschien een beetje

vreemd gekozen. Maar ook weer niet. We hebben ons zelf

laten geloven dat we alcohol nodig hebben om wat voor reden

dan ook. Dat moet er weer uit. En dat is nog best een klus.

In ieder geval welkom hier. Je kan hier veel opsteken als je

een beetje rondleest. En ook kan je je dagelijkse beslommeringen

kwijt op de dagdraad als je dat wil. Mij hielp het door een

beetje te schrijven wat ik voelde en ervaarde.

Zelf drink ik nu bijna een jaar niet meer. En dat bevalt me

heel goed. En ook ik heb geen medicatie of opname

achter de rug.

En water drinken is inderdaad een goede optie. Zet hem op.

En als je een dag zonder alcohol kan, kan je er ook 2, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat er meteen gereageerd word op mijn eerste

De opties die ik uitsluit zijn niet alleen om practische redenen, maar ook omdat ik er zelf het nut niet goed van zie. Uireindelijk ben IK degene die iets moet laten, en dat kan dus ook IK alleen doen.

Ik zie dit forum als een soort surrogaat-AA waar ik mijn ei kwijt kan onder lotgenoten, en de rest moet ik zelf doen.

Ik zal zeker de komende tijd regelmatig rondzwerven hier, nu eens kijken hoe nuchter slapen bevalt, strax om 5u weer eruit.

Goedenacht mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DMW,

Welkom hier en ook heel veel succes en sterkte

toegewenst van mijn kant!

Je moet het idd zélf doen, maar wat steun krijgen is nooit

weg, toch??

Goed dat je hier komt, kom maar vaak naar de Ditjes,

Datjes en Dagdraad, daar ondersteunen we elkaar en bieden

een luisterend oor als iemand het moeilijk heeft.

Nance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat online afkicken me niets nieuws kan vertellen wat ik niet allang weet.

Ik drink (dronk) te veel, te vaak.

Dat ik een probleem heb weet ik. Wat het probleem is weet ik. En wat ik eraan kan doen weet ik ook.

Alleen het doen hé, daar zit 'm de moeite van het hele grapje! Nog super pril begin, vandaag 2e dag, maar voor mijn gevoel gaat het (tamelijk) goed.

Voor meer hierover mijn post in de dagdraad

http://forum.alcoholdebaas.nl/...erthread=y&STARTPAGE=9

Thanx voor de reacties hier mensen, voel me meteen welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Water,

Ook van mij welkom hier. Wat een geluk dat je vrouw je de waarheid heeft gezegd en een nog veel groter geluk dat je bereid bent om naar haar te luisteren! Er zijn er hier velen die eerst alles kwijt moesten raken voordat het kwartje viel.

Mijn man en ik hebben onze relatie op het nippertje kunnen redden. Ja, jouw verhaal komt ook mij heel bekend voor. Stiekem drinken, zeggen dat je echt niet gedronken hebt en dat je morgen de drank zal laten staan (alweer!) enz. enz. Het vertrouwen gaat te paard en komt heel voorzichtig op kousenvoeten weer terug. Dat kan alleen als jíj bewijst dat je het vertrouwen waard bent.

Voor wat betreft dat alc.vrije bier: dat werkt voor iedereen anders. Ik ben ook niet zo'n fan van frisdrank en Spa rood met een scheutje citroensap is voor mij meestal wel wat. Op een zonnige zomermiddag of bij Chinees of zo neem ik ook wel alc.vrij bier en dat triggert me niet.

Je vraagt je af of de internetbehandeling iets voor je zou kunnen betekenen. Ik heb deze gevolgd van Tactive, de Jellinek doet het ook. Zelfs als je alles al weet, kan het erg ondersteunend zijn. Je houdt een alcoholdagboek bij: wat drink je en hoe laat, of wanneer kreeg je trek. Regelmatig wordt gevraagd waarom je op dat moment die keuze maakte; wat zijn jouw voor- en nadelen. Je stelt een doel en werkt daar samen met je behandelaar naartoe. Je krijgt opdrachten die je kunt maken op de tijd die jóu schikt. Als je tegen problemen aanloopt kijkt je behandelaar met jou hoe je deze het beste kan oplossen.

Al met al heb ik er veel aan gehad. Je hebt wel een verwijzing van de huisarts nodig, voor vergoeding van de verzekering. Als je zelf betaalt hoeft dat niet.

Hoe je het ook gaat aanpakken, doorzettingsvermogen toegewenst en vooral, als je struikelt sta dan weer op!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DMW welkom hier

ik hoop dat je je hier snel thuisvoelt en

er net zoveel haalt als ik gedaan heb,

dan mag je binnenkort ook van lekkere theetjes

en sapjes genieten, alleen maar water is ook zo saai/plat.

Vooral veel op het forum als je het moeilijk krijgt en

bedenk; wat wij kunnen kun jij ook!! succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vervolg van hierboven, s`avonds zat ik weer met een glas op de bank, volgende ochtend weer spijt, en dat herhaalde zich zo zeker 4 keer per week.

Ik heb de cursus online van alcohol de baas gevolgd, weet niet of die er nog is, maar ik heb er veel aan gehad, je leert naar je eigen te kijken wanneer je drinkt, hoeveel wat je voelt op dat moment, je gaat bewuster drinken, en dan zie je hoe verslaafd je werkelijk bent.

Tijdends de cursus dronk ik al een stuk minder dan daarvoor, ongeveer 3 dagen per week, met af en toe een uitschieter, mijn bedoeling was om te minderen met drinken, lukt ongeveer 1.5 jaar maar daarna ging het weer mis, ik merkte dat ik toch weer meer ging drinken ook door de week.

Vorig jaar december besloot ik om helemaal te stoppen, in de maand december dronk ik met de feestdagen nog wijn maar het smaakte me niet meer, was er klaar mee.

Vanaf januar ben ik dus helemaal gestopt, en het is heerlijk, kan het je aanbevelen, ik geniet van het niet drinken ik wil het niet meer ben er helemaal klaar mee, en heb het nog niet een keer gemist, ook niet tijdens feestjes.

Stoppen gaat vaak met vallen en opstaan totdat je op een punt komt dat je lichaamlijk en geestelijk er helemaal klaar mee bent dan pas lukt het om echt te stoppen.

Succes groetjes Soumy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...