igor Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 goede morgen langslapers.buiten is het heerlijk fris. ik zal even koffie en thee zetten, kachel aan, broodjes smeren. en een dikke knuffel van K&B
blondie6173 Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Goedemorgen allemaal:DVandaag druk met het nieuwe huis van mn zus. Wil voor de kerst in haar nieuwe huis zitten dus vandaag spullen overbrengen...Lekker in die sneeuw en gladdigheid, maar goed daar hebben we nu eenmaal geen invloed op.Ga goed iedereen en tot vanavond, als ik niet weer doodmoe mn mandje vroeg induik.Ik neem de eerste vandaag niet !!! Wie doet mee ?
Yvonne Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Goeiemorgen Igor en Blondie. Hier ook koud, maar verder geen sneeuw bijgekomen (ligt maar een miniem laagje van een cm of twee, nog niet eens denk ik ). Succes met verhuizen Blondie, fijn voor je zus dat ze nog voor de kerst over kan zijn .. Igor, lekker bakkie ...
Yvonne Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Zo gek eigenlijk gisteren, was de hele dag aan het werk, en ergens laat in de middag hoorde ik van enkele clienten dat het in de randstad één grote puinhoop was, dat mensen waren gestrand en niet verder kwamen...... en bij ons 20 verder dan waar ik woon, lag werkelijk helemaal geen vlok sneeuw.... Op weg naar huis in de auto melding van zoveel honderd km file.... Wonen we in zo'n klein landje en toch zulke giga verschillen....
sunny Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Goedemorgen lieve mensen,was paar dagen geleden al een berichtje begonnen maar kwam er verder niet van. vind dit een fijn forum. Vanaf oktober af en toe een beetje meekletsen en ook op de meeting geweest.Ben 1 week gestopt met drinken, en dat was een paar maanden geleden. daarna weer begonnen. En nu na al die weken heb ik er zo genoeg van. Voelde me toen zo goed, zo sterk! Was ook bij de brijder, daar ben ik ook gestopt met de smoes dat ik het allemaal wel kan en dat het allemaal wel meevalt met mij. En daar zit hem nou de kneep. Ik voel me niet serieus genomen of neem mezelf niet serieus....Bij de brijder wordt ook gezegd dat ik wel controle heb en dat is ook zo. Ik drink geen 2 liter achter elkaar of zoiets. Dat zou ik gewoon niet kunnen. Ik drink eigenlijk al 20 jaar 2 of 3 glazen per dag, soms een halve fles en echt sporadisch (2 x per jaar of zo) een hele. Maar ik heb er last van! Het is dwangmatig. Om een uur of 4 of als ik thuiskom is het eerste wat ik doe een glas wijn inschenken. En dan drink ik (snel) zo 2 of 3 glazen.
Yvonne Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Goeiemorgen Sunny, fijn dat je je hier thuis voelt. Wat is dat toch gek he.... een poos helemaal zonder, je kiplekker voelen en dan toch weer beginnen. Heimwee naar dat goed voelen.... En nu toch weer opnieuw gestopt, hartstikke goed. Nou, ik zou zeggen, lekker vaak hier komen, dat is voor veel mensen al een flinke steun in de rug geweest hoor.
sunny Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Hi Yvonne, nee, was het maar waar. ben een paar maanden geleden 1 week gestopt. Wil het zo graag, maar er is ook zo'n stemmetje dat zegt: oh, het valt allemaal wel mee of zo.....ja, het is fijn om alleen al de berichtjes zo af en toe te lezen. Ik merk wel dat ik me bewuster wordt en misschien hoort zo'n dip er van tevoren wel bij. Ik begin steeds meer te erkennen dat ik een probleem heb en misschien is dat het begin. Nu nog stoppen ................
Yvonne Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Ik lees dat je niet echt veel drinkt? Misschien is het een idee om te beginnen met uistellen... niet zodra je thuis komt een glas, maar niet eerder dan een uur later? Intussen dingen doen die je anders op dat moment nooit doet. En dat steeds verder opschuiven misschien? Wie weet dat als je zover komt dat je pas na het eten dat eerste glas neemt dat de trek dan al weg is.. Je bent er in ieder geval mee bezig. Op het moment dat je echt aktie onderneemt om je gedrag te veranderen kan dat al een gevoel van voldoening geven misschien, net weer een duwtje de goede richting in..
sunny Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Voor mij is het gewoon teveel. Ik merk ook vaak dat ik na 1 glas al emotioneel wordt en om het minste geringste begin te huilen en ook mezelf een stukje kwijtraak, zo voelt het. Alsof je mij in elk geval niet meer serieus kunt nemen. ik kan er gewoon niet tegen. Ik merk het vaak als na 1 slok. Als ik dan in de spiegel kijk, staan mijn ogen meteen anders. Misschien heb ik wel een alcohol intolerantie of zo.......ik moet er gewoon mee stoppen, maar ja, dat klinkt ook weer zo dwangmatig......maar Yvonne, het is een idee, bedankt voor de tip!
sunny Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Hee sowhat, heb je een paar dagen geleden ook gelezen.....wat is er gebeurd?
Yvonne Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Hoi Sowhat.... foute boel dus.. jammer. Maarru, veel, heel veel water drinken. Uitgebreide douche nemen, aankleden. paar boterhammen met gebakken eieren eten. en naar buiten, de kou in , lange wandeling maken....
Yvonne Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Sowhat al weer weg? Maar goedemorgen voor Nijn en Ekster. Ekster weer werken vandaag???
ekstertje Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Hallo allemaal!Ben weer mijn warme bedje uit en ga zo weer werken:) Hier niet zo erg koud: -1.6 graden. Vandaag dag 47 en still going strong;)Sowat:Flink wat eten en dan terug je bed in? Misschien knap je daar wat van op? En wanneer je nog drank in huis hebt dat weggooien, dat scheelt problemen voor vanavond!Sunny:Jammer, maar denk inderdaad dat je jezelf serieus moet gaan nemen. Je bent alcoholafhankelijk. Doorgaan met drinken betekend dat je ooit wel die controle gaat verliezen vrees ik..Je voelde je beter toen je gestopt was, dus waarom drinken? Misschien is uitstellen dan idd een goede tip. Of gewoonweg weer radicaal stoppen, het is je tenslotte eerder gelukt:present:Blondie:Een fijne drukke dag met je zus gewenst! Geniet van je zus!Ook goedemorgen lieve Yvonne en Igor bedankt voor die lekkere broodjes!En nu mijn broodtrommeltje smeren en naar mijn werk fietsen.Toededoki!
ekstertje Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Yep...weer werken vandaag!Heb er zin in! Doei Yvonne:present:Nu echt weggevlogen:P
Yvonne Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Werk ze Eks, wel voorzichtig hoor ....
albertina Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Goedemorgen!tjee, wat heb ik lekker geslapen zeg.Hier rijden de auto"s nog steeds stapvoets.Ik ben blij dat ik de deur niet uit hoef.Alle boodschappen zijn in huis,dus ik blijf binnen.
sunny Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 quote: Originally posted by: ekstertjeDoorgaan met drinken betekend dat je ooit wel die controle gaat verliezen vrees ik.bovenstaande quote van ekstertje. Ik werd hierdoor geraakt. Ik heb het wel vaker gelezen op dit forum en dan voel ik me elke keer weer niet serieus genomen. Ik drink al 20 jaar op dezelfde manier en weet echt heel zeker dat ik niet meer ga drinken. Wat ik opnoem is voor mij al TEVEEL. Of zit ik hier toch niet goed? Als ik gewoon de berichtjes lees, dan gaat het goed en lees ik herkenning. Maar als ik zelf iets inbreng, komt het steeds weer hierop. Dat ik ooit weleens de controle zou kunnen gaan verliezen? na 20 jaar? en na nu die bewustwording te hebben? no way, die controle heb ik gewoon. Maar het is nog steeds veels teveel!
albertina Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Sowhat,veel water drinken en rsutig aan doen.En vooral de 1e niet nemen,ook niet om je "beter " te voelen.Sterkte vrouw.
igor Geplaatst 18 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst 18 december 2010 hoi sunny. ik denk dat het een goed idee is van yvonne. en je moet jezelf maar eens serieus nemen, als ik je zo lees heb je echt een probleem ook al is het 'maar' een paar glaasjes. stoppen met die rommel.en sowat s'avonds een grote meid........... je weet het hé. nu het spul door de gootsteen, een douche nemen, flink eten en ertegenaan. hup hup
sunny Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 thanks Igor, hup, zweep erover...had het even nodig dit berichtje!
druppeltje Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Mogge allemaal,Sunny fijn dat jij je hier prettig voelt. Ik niet zo maar dat komt omdat ik hier pas 3 jaar ben hahaha.Je red het wel hoor maar probleem is dat je het echt zelf moet willen en dat is soms erg moeilijk maar wat een ander kan dat kan jij ook.Sowhat sterkte en tomatensap wil ook nog wel eens helpen.Toine fijn te lezen dat je goed gaat. Hou vol want elke dag is er een.Hier veel gemopper want loop al zo slecht en nu met die gipspoot door de sneeuw is het eigenlijk geen doen met doggy. Miss mag het er vrijdag af maar daar heb ik nou dus niets aan hahaha.De nieuwe pc is zelfstandig geworden en doet wat hij zelf wil en niet wat ik wil. Kan daar dus helemaal niet tegen en heb de neiging hem uit het raam te gooien maar gelukkig komt Caro vanmiddag om te kijken of ze me er mee kan helpen.De koffie smaakt me niet en had toost met kaas gemaakt waar ik helemaal geen trek in heb.Kortom ik denk dat ik sjaggie ben hahaha.
bolletje Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Goeie morgen kanjers.Eerst ff lezen. Kheb me verslapen. Dacht om 5.30 "ff blijven liggen "en toen was het in ene 8.30. Maar het was zaaaaaalig.
lady jane Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Goeiemorgen mensen,5.30 uur is ook geen tijd Boldit past veel beter bij het weer.Sunny, ik herken je probleem, heb jarenmisschien wel 20-25 alleen incidenteel gedronkenmaar voelde me toch alcohol afhankelijk. Alle hulpverlening,en ook fam. leden en vrienden praten het goed. Ik wist niet zekerof dat kwam doordat ze zelf meer dronken, of omdat ik het zó verteldedat dat bijna de enige manier van reageren was. In de loop der jaren werden de "doorzakävonden wel talrijker en de stressgroter, mijn weestand kleiner, whatever.Ik hield steeds minder zelfrespect over.Uiteindelijk kon ik vanuit mezelf zien dat ik het probleem: mezelf niet serieus genomen voelen,dus toch bij de ander legde. En dat heb ik nog steeds heel snel. Dat zal misschien niet meer veranderen, maar ik weet nu wel mezelf vaker serieus te nemen.Dat is een heelproces geweest en is nog lang niet af.Ik probeer dat gevoel nu als leerpunt te gebruiken, soms pas achteraf, want herken het nog steedsvaak te laat. Maar wat de drank betreft is de knop om, dat helpt me op de andere valkken ook.En als ik me op andere vlakken niet serieus genomen voel, dan houdt dat me ook op de been.
druppeltje Geplaatst 18 december 2010 Rapport Geplaatst 18 december 2010 Sowhat je hoeft je hier niet te schamen want we zijn hier geen van allen vanwege de jeuk aan onze grote teen.Het is goed eerlijk te zijn naar jezelf toe en een uitglijder is heus geen schande hoor. Zal het natuurlijk niet goedpraten maar wees ook niet te hard voor jezelf. Raap de moed bij elkaar en begin opnieuw want dat kan altijd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden