huttula Geplaatst 17 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 september 2014 (bewerkt) De verandering...en alles wat erbij komt..gedachten..gevoelens vergt ook veel van je. En saai...het klopt als je hetzelfde leven leid Het voegd niks toe...breekt af Alles wat je hebt ingezet met drank is er nog steeds Je leven moet je nu zo gaan inrichten dat het niet saai is...zodat het voor jou goed voelt De hele wereld staat voor je open...op drank na dan Tis aan jou om jezelf uit te vinden hoe je dit wilt doen Ikzelf had ook veel moeite om draai te vinden in nuchtere wereld Toch heb ik alles een nieuwe kans gegeven Alles wat ik met drank niks aan vond..opnieuw ervaren Moet zeggen...vind nu heeeel veeel dingen leuk..intressant Ja mijn leven is niet meer hetzelfde Mijn leven krijgt veel meer inhoud Kan zeggen mijn leven word zinvol...en alles behalve saai Drinken..slapen en bijkomen dat is saai Verwacht ook niet dat het binnen een maand lukt..wees tevreden met elke overwinning...stap voor stap Verandering kost tijd en energie Uiteindelijke resultaat mag er wezen Succes..sterkte die het nodig hebben Geef niet op...twijfel niet aan jezelf Bereik wat je bereiken wil...das mogelijk..als je in jezelf geloofd 17 september 2014 bewerkt door huttula Skip en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 september 2014 Zo noem ik het mijn ontdekkingsreis ..die mij iedere dag sterker maakt..om hiermee door tegaan...puinruimen..keihard aan jezelf werken en omgeving..mijn leven zinvol maakt En ja daar hoort mijn verleden..heden en toekomst bij Ontdekkingsreis waar ik zo hard aan werk wat me zo trots maakt Waar ik mijn zelfrespect voor terug krijg...zo blij mee met een lach en een traan Zo zie ik het..omschrijf ik het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 17 september 2014 Rapport Share Geplaatst 17 september 2014 Mooi verwoord en zo herkenbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 september 2014 Rapport Share Geplaatst 17 september 2014 Hut, ik sluit me aan bij Kastanje. Mooi geluid dat je laat horen zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 17 september 2014 Rapport Share Geplaatst 17 september 2014 Hutt wat laat je toch mooi zien hoe dicht jij bij je gevoel hebt kunnen komen. Wij zijn grootmeesters in dempen en vluchten van gevoelens geweest en jij laat zien dat er een weg terug is waar je geen spijt van krijgt. Je voegt veel toe! Dank je wel dat je met ons wilt delen in jouw rijkdom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 17 september 2014 Rapport Share Geplaatst 17 september 2014 Is ook een kwaliteit om het zo goed op een rijtje te krijgen. Het wordt steeds helderder bij jou! Mooi!❤️ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 22 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2014 (bewerkt) De tissues die ik aangereikt kreeg waar ik zat te huilen...deden me ook veel..gewoon het gebaar Thuis greep ik naar een grote rode boeren versleten zakdoek....kon zo lekker veel in Tranen mogen er zijn...het zijn er veel...veel doordat alles is weggeslikt Leer nog steeds van tranen...verdriet En de tranen van geluk Tranen van het lachen Zelfs met gapen komt er een traan mee Mooi iets tranen...ze mogen er wezen Soms niet altijd handig...maar ze zijn echt en ze zijn van mij Das heel belangrijk.. 22 september 2014 bewerkt door huttula kruidenthee67 en dribbeltje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 22 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2014 Zelf heb ik ook gemerkt als ik nergens naar toe kan dat huisarts toch een hele goede optie is Sinds ik echt aan mijn gezondheid werk heb ik een goede band..word serieus genomen..en voelt vertrouwd..krijg goede adviezen en steld me gerust Best apart..terwijl ik jaren de huisarts eng vond. Zag hem meer als de man die me alles afpakte ...of hij dwars door mij heen kon kijken Baal er wel van dat ik er nog zo vaak gebruik van moet maken. Dat zijn meer mijn gedachten die me vertellen dat ik een een zeurdert ben. Ook dit heb ik bespreekbaar gemaakt bij huisarts. Hij gaf me het gevoel dat ik niet overbodig kwam Het zal met de tijd ook minder worden..daar zijn we van overtuigd Want ik ga het redden...de fundering is oke...ik kan hierop bouwen Eigenlijk staat het huisje al..kom nog veel afleveringsproblemen tegen Das ook niet gek van oud naar totaal opgeknapt huis Ben best trots op mijn "verbouwing" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 22 september 2014 Rapport Share Geplaatst 22 september 2014 Blij dat ik jouw verbouwing mag volgen! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 28 september 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2014 Deze vlieger gaat niet op. Veels te zwaar om de lucht in te gaan Workshop glas in lood was erg leuk. Kwam alleen veels te laat daar..enigste weg die richting het dorp was een ongeluk gebeurd Dus ik heb behoorlijk eind gelopen..kleinigheidje hou je..omdat het kan Glas en lood was best intensief om te doen..dus lekker leeg hoofd voor dat moment Resultaat mag er wezen..hij hangt in de woonkamer Volgende workshop word schilderen..zenn an Verders heb ik loop ik met een rot gevoel rond Weet dat ik een stap terug moet doen om van dit gevoel af tekomen Als ik dit doe heb ik een gevoel van falen , opgeven Terwijl ik weet dat ik het kan..alleen de situatie is er niet naar. Ik ken mijn verantwoording..mijn tekortkoming..waar ik aan moet werken Ik ben niet verantwoordelijk voor anderen die dat niet hebben Alleen daar word ik wel op afgerekend Loop daarom op mijn tenen..das niet goed voor gezondheid Ga het maar weer eens op papier zetten Als ik een gesprek hierover moet doen..komt het er niet goed uit wat ik bedoel Ik moet hiermee aan de slag wil ik van dit rot gevoel afkomen Fijne dag..word mooi weer Ga vandaag met man het bos in..ben benieuwd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 5 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2014 Rust..stilte..leeg hoofd Iets wat je niet gewend bent Iets wat heel anders aanvoelt Kan best eng zijn Weet nog dat ik dat moest leren... Helemaal niks ..rust..stil en voelen wat er is Was maar 20 minuten Wat heb ik gehuild om met deze rust..stilte en leegte om te gaan Toch was dit ook een kwestie van toelaten Telkens ff huilen ttotdat de rust..stilte en leegte gewoon werd En nu hou ik ervan Vreemd he We zijn eigenlijk niet veel gewend wat er binnen onszelf gebeurd En toch is het onmisbaar bij het leven dribbeltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 5 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2014 Mooi Hut! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 5 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2014 Ja en agnieta..door dat meerdere malen te doen word dit fijner..echt zo Wij zijn gewend om niks te willen voelen..weglopen..vluchten Daar zijn we keien in geworden Niet bang zijn voor jezelf kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2014 ach, we vullen zóveel in voor de ander vaak maar ook voor onszelf zelfs de stilte proberen we. Gelukkig lukt dat niet altijd. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 8 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2014 (bewerkt) Gister een gesprek gehad met bedrijfsarts Voor het eerst goed staande gehouden..mentaal Toen ik het over gevoel van onrecht wat me aan was gedaan, rolden er tranen...en dat hoorde erbij Toch weer een stap verder in mijn ontwikkeling...best trots Ik mocht van mijn huisarts nooit twijfelen aan mezelf Was best moeilijk als je wankel bent Haar advies telkens maar opgevolgd de laatste maand Dit heeft me weer gesterkt in moeilijk gesprek bedrijfsarts Gesprekken waar ik altijd tegenop zie..mijn zwakke kant laten zien.. De kant waar ik nog aan werk Gaat goed komen...en nu een iets rustige tijd ondanks alle drukte..gewoon werken aan mezelf Zonder dat iedereen aan me loopt te trekken met hun ideeen van hoe het met me gaat. Het is mijn gevoel..mijn lijf..mijn denken..mijn eerlijkheid..mijn trots..mijn traan..mijn lach En dat is oke 8 oktober 2014 bewerkt door huttula dribbeltje en ProudMary reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 8 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2014 Het is al goed... huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 27 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2014 Vandaag een dag om niet te vergeten Een goeie dag Heb vandaag de hele dag gezegd wat ik zou willen zeggen Hoe ik het zie..hoe het voelt voor mij Gewoon tegen de personen waar het om ging Directeur..teamleider..collegaas..thuis Niet omdat ik boos ben maar gewoon hoe ik het zie..ervaar Mag zeggen dat het goed voelt...sterk Ik zat er goed in vandaag Gekke is dat ik me niet goed kan ontladen... Normaal zou ik de knollen op hebben rond deze tijd. Nu nog hyperdepiep Loop nu met een grijns van hier tot tokio En mijn man noemt mij lachend een bitch Vandaag ook gemerkt dat de zwakke plekken nog heel gevoelig zijn...das echt oppassen..voor mensen die kwaad willen Deze dag mooi te pakken..blij mee dribbeltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 27 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2014 Super mooi en fijn voor je! En verdiend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2014 Fijn hè?! Gewoon zeggen hoe het voor jou is... En eigenlijk zou dat zo normaal moeten zijn... Geniet ervan en neem het mee! Dat sterkt je ook voor je zwakke plekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 3 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 november 2014 Eenzaamheid Ik kan me eenzaam voelen in een groep mensen. terwijl ik me niet eenzaam voel als ik alleen ben. Op mijn werk heb ik me een hele tijd eenzaam gevoeld. nu ik beterder in mijn vel zit raak ik dit gevoel langzaam kwijt Op feestjes met familie voel ik mij eenzaam, een workshop bv met familie voel ik me erbij horen Toen ik dronk had ik veel vrienden...mijn grootste vriend heette drank Nu ik terug denk was ik met mijn vele vrienden best eenzaam alleen ik voelde het niet. Alles wat nu over is ,zijn een paar vrienden waar ik me veilig voel...lach en een traan Een man...een trouwe hond hoor maar toch een blok aan mijn been Een lieve schoonmoeder waar ik best vaak doodmoe van word En ja ik heb wat mensen de deur moeten wijzen...voelt dubbel maar ook goed Als ik dit stukje terug lees..heb ik niet echt veel toch heb ik mijn draai nu weten te vinden dat het al de moeite waard is Ben al blij dat ik geen toneel hoef te spelen...zou ook niet met een ander willen ruilen denk dat ik me dan weer eenzaam ga voelen Skip, kruidenthee67, Kastanje en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dribbeltje Geplaatst 3 november 2014 Rapport Share Geplaatst 3 november 2014 Pijnlijk herkenbaar maar ik ben nog maar net de eenzaamheid aan het ontdekken, wat is het nu, waar komt het vandaan, wat betekent het het voor mij? Wat zijn de te nemen stappen.....etc. Maar ooit wil ook ik niet meer ruilen met een ander! Dat is mijn einddoel, er met kleine stapjes kom ik er wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2014 Ik ben een alles of niets type Ken alleen niks of alles Daartussen zweven maak ik mezelf moeilijk..onrustig Iets wat niet mag trekt.. Iets wat niet mag en neem ik het wel.,.vraagt om meer Ik wist vanaf dat ik stopte dat minderen geen optie was. Immers dat had ik al jaren gezegd tegen mezelf Als ik weer wakker werd uit mijn coma Sociaal drinken gaat hem niet worden...ik zou alleen aandacht hebben voor het glas en niet de mensen waarmee ik ben Nog steeds heb ik aandacht voor het glas in gezelschap maar dan is het niet mijn glas..dus niet mijn probleem Dat heb ik ook met roken..als iemand een Peuk opsteekt Trekt het mijn aandacht weg bij het gesprek of wat ik doe. Niet dat ik wil roken...het trekt mijn aandacht weg Zou ik er 1 zelf opsteken...dan word het trek...het willen en meer willen het zelf voelen Zit raar in elkaar bij mij.....dat alles of niets Zelf denk ik dat bij verslaving stoppen het beste is om mee te beginnen... 10% kan sociaal drinker worden zei mijn verslavingsarts..het is hetniet waard om het uit te proberen...deze woorden vergeet ik ook nooit meer. Door te stoppen kwam ik mezelf behoorlijk tegen. Positief is dat ik mijn zelfrespect terug kreeg Dat ik aan mezelf mocht en kan werken En dat er een mooi mens uit is gekomen..degene die ik eigenlijk altijd al was maar er nu mag zijn Ik heb mezelf weer terug... Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 november 2014 Rapport Share Geplaatst 17 november 2014 Ik rook niet, maar de rest van het verhaal is héél herkenbaar!! Mooi gezegd Hut. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2014 Leeg..op ...en anders geen rust Wetende dat er nog iets is...trekt dat weer Ook wetende dat er geen genoegdoening meer uitgehaald kan worden Toen ik stopte met roken kreeg ik gesprekken bij huisarts de vrouw wist me toen al te vertellen dat ik dopamine verslaafd was ik begon spontaan te huilen (eigenlijk niet veel voor nodig)..dopamine...dat kan er ook nog wel bij...of ik niet genoeg had aan mezelf Dopamine...ik dacht gelijk aan heroine Blijkt ik dat ik dat stofje dopamine zelf aan maak...door te drinken,roken en snoepen en ja ik was niet matig in deze dingen...dus ja ik was gewend aan veel dopamine en kon niet minderen Dopamine is het geluksstofje van mij...een stofje wat mij op de been hield waar ik als klein kind al tekort aan kreeg..liefde..aandacht..vertrouwen. Al die jaren heb ik het in andere dingen gezocht...omdat ik niet wist wat mijn dopamine tekort inhield. Nu ik dat weet...word het ook makkelijker om het niet te vluchten in maar werkelijk zoeken en werken aan,wennen aan,openstaan voor,beleven,ervaren,voelen Dopamine ik krijg het niet zomaar..ook al lijkt dat zo Best trots op dit mensje wat zelf dopamine aan kan maken. En dat doet me glimlachen Kastanje, Skip, ProudMary en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 november 2014 Bedankt Gerrit Een mens zit mooi in elkaar..fysiek en mentaal weet sinds dat ik gestopt ben zoveel meer. Gek dat ik daarvoor alles maar zo aannam het hele mens met alles erop en eraan Baal nog wel van dat ik het nooit eerder heb ingezien ben best slecht voor mezelf geweest. mijn leven had zo anders gelopen..dat weet ik zeker Dan moet ik weer denken aan wat mijn peut zei...hoelang denk je nog te leven Als ik daar aan denk..ja we gaan er nog wat moois van maken Gister een opdracht gemaakt..test gedaan...kwam toch al een mooi mens naar boven. eigenlijk bovenverwachting..en diep in mij klopt het precies dat weet ik. alles bij mij moet uit het diepe komen...graven Nu ik er overdenk snap ik ook wat ik bedoelde met "een gevoel als een sprong in het diepe zonder te weten of er een bodem was" toen ik het besluit nam om te stoppen met drinken en roken Mijn peut zei...je komt van heel ver ik begrijp haar nu pas. daar achter zei ze...je kan nog heeel ver komen,ze hebben je altijd onderschat Dik 3,5 jaar gestopt..wat een giga leerproces en nog steeds Blij dat ik dit nog mag meemaken Verslaving het lost niks op. Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden