huttula Geplaatst 7 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2015 Keuzes Het leven bestaat uit keuzes Hoe moeilijk het ook is er bestaat altijd een keuze De keuze om te stoppen De keuze om door te gaan De keuze voor jezelf De keuze voor een ander De keuze voor het verstand De keuze voor je gevoel De keuze er voor te gaan De keuze erbij neer te leggen Nooit geleerd om echt met keuzes om tegaan ik koos altijd voor de makkelijke weg. Nu kies ik meestal de voor mij moeilijke weg, wat in houdt dat ik er heel veel moeite voor moet doen en uiteindelijk me vaak meer opleverd. Weet nog niet echt wat de omschrijving precies is. Eerlijkheid,trots,geluk,opgeheven hoofd,gevoelig,respect,vertrouwen warmte komen hier wel in voor. Woorden die ik nooit echt heb gekent...kom ik nu regelmatig tegen Deze woorden zijn mij Kastanje, Skip, Monster en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 7 april 2015 Rapport Share Geplaatst 7 april 2015 Moooi Hut... Níet kiezen is verliezen...... Jij hebt gekozen, voor jezelf. Je bent een inspiratiebron! Dank. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 april 2015 Rapport Share Geplaatst 7 april 2015 Helder Uitermate-krachtig Toegankelijk Trots Ongelooflijke-survivor Lief Absoluut-voorbeeld♥ huttula en Skip reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 7 april 2015 Rapport Share Geplaatst 7 april 2015 Wat een geweldige leeftijd eigenlijk he! Gefeliciteerd hut met alles huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 7 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 april 2015 Raar he zulke leuke lieve reacties en dan toch nog een misselijk gevoel erbij krijgen. Het zal wel nieuwigheid wezen En echt mijn leven loopt nu echt niet op rolletjes..maar het wel al wel duizenden malen beter als in coma drinken De gezondheid is nog steeds niet dat ik zeg WOW is het ene rustig dan is wel een een ander mankement en een nieuwe pil Ben bezig om in aanmerking te komen voor maagverkleining...begin mei krijg ik hievan de uitslag. ik weet ook niet meer hoe ik anders ervan af te komen tis een extreem hulpmiddel waar ik nooit aan wou...maar ja tijden veranderen, zelfs eten voegt niks toe Ben moe van die kiloos meesleuren ook daarin heb ik een keuze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 8 april 2015 Rapport Share Geplaatst 8 april 2015 Jee hut wat een knappe stap ! Enorm Daar is moed voor nodig zeg huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 8 april 2015 Rapport Share Geplaatst 8 april 2015 Woow Hut, wat moedig, een maagverkleining. Hopelijk komt het je gezondheid ten goede. Goed bezig Hut. Stap voor stap. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 april 2015 Er lag vandaag een envelop op de mat. Zo snel...dat is nooit goed (nog steeds goed in doem senario denken) Ze hebben positief advies uitgebracht en mag nu verder richting chirurg screening Blij vanwege het positieve advies misselijk omdat iets weer gaat lukken..vrees ik bang voor gevolgen op werk Ik heb mijn operatie uitgesteld tot okt/nov beter moment om afwezig te zijn ivm vakantie tijd en bezetting Jammer dat wel..want ik ben er klaar voor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 wow Hutt, respect! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Huttula, wat een grote stap! Ik moet wel even slikken dat je nog een half jaar vrijwillig gaat wachten (het zal de verslaafde in mij zijn..........ik wil het en ik wil het NU) terwijl je er zelf klaar voor bent. Des te meer respect. Je bent een voorbeeld. Dank je voor het delen in je reis naar binnen. Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 april 2015 Rapport Share Geplaatst 12 april 2015 Wow... Een half jaar lijkt lang... maar ook nog wel mooi om ook deze stap heel erg bewust te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 16 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2015 (bewerkt) Klopt Monster...ik wil het nu Ben ook blij dat er vandaag weer een brief kreeg met datum in sept preoperatief screening. Tenminste weer wat tastbaars en de geruststelling dat ze me niet vergeten. Alles of niets..onzekerheid..vertrouwen...teleurstelling ik kan hier mee omgaan zolang ik maar niet afhankelijk ben van een ander. Ik heb mezelf in de hand eigenlijk is dat nu ik het zo schrijf dat wel het belangrijkste. overleven ben ik best goed..was ik als klein kind al Ik koos mijn eigenweg waar anderen niet naar mij omkeken Eigenlijk niet raar dat ik het niet fijn vind om van anderen afhankelijk te wezen Verslaving..niks voelen..afhankelijk.. mezelf niet in de hand hebben ik voel dat de cirkel weer rond is Met filosofie gister nog over geluk gehad. Mijn geluk zit binnen in mij...ik ben geluk..ik heb mezelf..ik ben mezelf Alles mag er zijn,en niks is ook goed En dit waren mijn woorden in die les. 5 jaar geleden nooit gedacht dat ik dit kon zijn hahaha heerlijk toch 16 april 2015 bewerkt door huttula lady jane, Monster en Indigo reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 16 april 2015 Rapport Share Geplaatst 16 april 2015 Respect Hut Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 april 2015 Rapport Share Geplaatst 16 april 2015 Wat ben je toch een geweldig mens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 21 april 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 april 2015 Katey...mijn ontdekkingsreis kent nog geen grenzen. zonder verslaving is het leven een stuk waardevoller. Niet altijd makkelijk maar ja verslaving was op den duur ook geen makkie meer voor mij Alles of niets is een uitdaging die ik met mezelf aan ben gegaan. ik merk dat dit een bepaalde kracht geeft van binnenuit Eerder was ik aan het overleven nu ben ik aan het ontwikkelen Dat voelt totaal anders hoop dat iedereen van ons dat mag ervaren Monster, kruidenthee67, Miriam en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 24 mei 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2015 (bewerkt) Het leven van mij met drank was ook geen feest. Continu moeten vluchten voor alles en nog wat. Niets willen voelen..zien..horen Niet vooruit komen..steeds maar weer in dat ene cirkeltje blijven hangen. Drinken omdat ik er niet uit kon komen. Steeds verder van mijn pad afraken Was er eens wat leuks moest dit versterkt worden met drank..zelfs het leuke werd onderdrukt. Stoppen met drank is niet makkelijk. Het leven is geen feest Elke dag feest doet afbreuk aan feest Elke dag nuchter zijn is voelen..ruiken ..zien en horen Ervaring opdoen. Meenemen wat goed voor je is Achterlaten wat je niet nodig hebt Sterker worden ..groeien Onderweg kom ik af en toe kleine signaaltjes geluk tegen. Dit gevoel wat het losmaakt is een soort feestje voor mij. Daar kan ik weer een tijdje op teren Misschien dat ze dat bedoelen met het leven is een feest zonder drank. Soms schrijf ik op een ander draadje en heb ik het gevoel dat dit ook op mijn draadje hoort. Ik vertrouw op mijn gevoel..dus het zal wel een reden hebben 24 mei 2015 bewerkt door huttula kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 26 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2015 Op elk soort feest komen weer andere gasten af. Op het feest der herkenning dat we op dit forum hebben komen WIJ af. Op dit forum proberen we het leven dat we vieren, te delen en te lezen van elkaar omdat het helpt bij ontwikkelen, accepteren, vertrouwen dat het beter of lichter gaat worden. Op dit feest kom ik jou telkens tegen en dat vind ik dan fijn! huttula en Indigo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 6 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 juni 2015 Alles of niets type Ik ben er zo 1 Ik kan daar vanaf komen Moet overal heel veel moeite voor doen om niet door teslaan Lastig is het om iets in gedeeltes te doen. Bepaalde onrust geeft het. Weet dat kleine stapjes me verder brengt En toch de neiging om door te slaan Want dat geeft me heel snel voldoening en daarna is het weg Kleine stapjes..vooruitgangen..groei..zelfs stapjes terug doen mij ook wat. Maar ik moet zo wennen aan dat kleine beetje wat het me doet Ik wil alles en snel. Dit is gedrag wat ik zo lang als ik leef heb gehad. Ik weet niet beter. Niemand heeft me nooit gecorriceerd En nu moet ik het zelf doen Het voelt als een beetje straf als ik niet mag doordraven. Maar ook diep van binnen voelt het goed...geeft me rust van binnen Want dat diep van binnen dat is het belangrijkste Dat ben ik Indigo, Acanthus, kruidenthee67 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 6 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2015 Zag 'm op de dagdraad...mooi hoor, steady growing! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 8 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2015 Huttula, alles wat je schrijft lees ik wel 2 keer. Dat is nog 3 keer te weinig want het is zó leerzaam voor mij. Dank je voor het delen. huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 14 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2015 Mooi Hut... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 14 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2015 Huttula, wat kun je t prachtig verwoorden, jouw groeiproces, Je inspireert mij. Dank! huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juli 2015 1 jaar op eigen benen eindelijk was het deze week zover. Ik had een afspraak met therapeut en mocht vertellen hoe het me is vergaan. Duurde niet lang of ik barste in tranen uit Dat onrecht wat mij vorig jaar sept is overkomen, zit nog behoorlijk hoog. Ze heeft me uitgelegd dat de gebeurtenis oude wonden had open gereten waarvoor ik herstellende ben waarvoor ik in therapie ben geweest Dus een situatie kan zo weer bij oud zeer komen. zodat je het weer beleefd. Terwijl het na hard werken aan mezelf,veel sterker in het leven sta. het nodige heb bewezen dat ik zoveel meer ben. Mezelf mag wezen. Al het mooie weer in mezelf zie. De gebeurtenis heeft me doen wankelen..maar niet gelijd tot een terugval zo sterk sta ik in de schoenen van niet drinken Heel mooi..ook blij om ..ondanks dat ik toen die tijd ff niet meer wist hoe ik verder moest. Ben ik verder gegaan en sta waar ik nu sta Ik weet nu dat ik er nog wel wat mee moet doen omdat ik deze gebeurtenis nog zo hoog zit. Daar heb ik last van...daar moet ik wat mee. Verder was het een fijn weerzien met mijn peut. we hebben echt ook gelachen want er valt veel positiefs te melden Verteld dat ik een maagverkleining kreeg en door de screening ben gekomen. ik met mijn achtergrond en zo kort stabiel schijnt niet gauw voor te komen. ik heb het gered..voelde me toch weer trots hierover Ik ben een vechter..eigenlijk mijn hele leven lang alcohol maakte me een vluchter dat botst zo Volgend jaar heb ik nog een gesprek met haar hoe het me dan vergaat ik weet zeker dat ik haar weer veel te vertellen heb. Er valt nog genoeg te ontdekken Acanthus en kruidenthee67 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2015 Trots op jou, Mooi Mens huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2015 quote;Ik ben een vechter..eigenlijk mijn hele leven langalcohol maakte me een vluchterdat botst zo thnx huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden