Francesca Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Ha die Helder!Mooi verhaal. En ook heel herkenbaar, die angst om het zonder drank te moeten doen. Die angst heeft me heel lang in zijn ban gehad, en daardoor rommelde ik maar aan. En toch, nu al meer dan drie jaar geleden slaagde ik erin om te stoppen en gestopt te blijven. En de angst voor leven zonder drank bleek volledig ongegrond te zijn. Het leven zonder drank is namelijk veel en veel fijner! Alleen kan het even duren voor je het zo ervaart. En dan nog kan de trek ineens toeslaan. Maar over het algemeen kan ik zeggen dat ik nog nauwelijks naar drank taal. Maar zoals we hier ook vaak zeggen: stoppen met drank is één, gestopt blijven is twee. En dat kon ik zelf alleen door anders met gevoelens en situaties om te leren gaan.Ik denk dat verantwoordelijkheid nemen daarin een grote rol speelt. Weten dat sommige dingen mij gewoon overkomen, maar dat ik wel kan kiezen hoe ik vervolgens met die situatie omga. Weten dat drank niets verandert, maar dingen alleen erger maakt. Stilaan leren dat veel problemen zichzelf oplossen of geen echte problemen blijken te zijn. Stilaan leren dat ik er in veel gevallen zelf bij ben. Dat wil zeggen dat ik meestal geen slachtoffer ben, maar op een of andere manier een rol gespeeld heb in het geheel. Door iets te doen of iets na te laten. En beseffen en aanvaarden dat het gewoon niet altijd eerlijk is in het leven. Dat je niet alles in de hand hebt, dat je soms de controle los moet laten. Je zou het ook wel volwassen worden kunnen noemen. Klinkt serieus, hé...Succes ermee! Hoop dat je de knop vindt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 ik zou angst krijgen om met drank te moeten leven.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Ja Helder, dat zou wel een idee zijn maar ach.Zo lukt het dus ook hè om elkaar weer te spreken.@Fran: Angst kan een akelige manipulator zijn. En bij mij (en ik weet het ook van anderen) was het angst om het leven "aan te gaan", vooral met alle emoties die erbij komen kijken.Toen ik eenmaal besloot om "dan maar" zonder wetsuit (zo zag ik de drank) onder de koude douche te gaan staan, heb ik gemerkt dat ik niet weggespoeld ben.Elke dag hoort dat nog bij mijn gedachten: Hout, je kan het zónder.De eerste 1-2 jaren heb ik wel als een gék geknokt omdat die douche soms een Niagara-waterval leek, maar ik ben blijven staan, en ik sta nog.Tenminste, tot vandaag 13.00 uur.De rest zie ik wel.Vandaag is het de morgen waar we ons gisteren zorgen over maakten.Aan gisteren kunnen we niets meer doen.Aan morgen kunnen we ook nog niets doen.Laat ik dan vandaag maar zorgen dat ik morgen genoeg heb aan de dag van morgen,en dat katers en schuldgevoelens en rottigheid dat alleen maar moeilijker maken.Als ik dat doe, heb ik morgen ook geen last van gisteren.Zoiets.En nu gaan ik doezzen, anders heb ik morgen nog mijn piejama aan. Dat kán toch niet......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 goedenmiddag allemaal! dacht dat het nog vroeg was,blijkt mijn horloge stil te staan!benieuwd waar ik in deze wereldstad een nieuw batterijtje kan scoren.wat een geinig hondje bol! had mij er iets totaal anders bij voorgesteld,maar ja ik ben ook een poezenmens,maar leuk istie! hoop dat je er nog hèèl lang vreugde aan mag beleven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Yep Josje...Heb heerlijk gebadderd, ik ben voorspelbaar lees ik;) Tot 10 uur in mijn bed gelegen, toen beneden een ontbijtje, koffie en mijn boek opgehaald en het bad ingedoken:D Nu weer heerlijk schoon en fris en fruitig:) Vriendlief is nu hardlopen en de kinderen zijn aan het skeeleren buiten, heerlijk rustig hier dus!Bolletje:Wat een poeperig hondje die Toos van je! En dan die oren! Ik ben benieuwd hoe of ze gaat heten. Hier hebben mijn beesten allemaal hele rare namen. Ik kan ze niet noemen, want dat ben ik nogal herkenbaar hier mochten er mensen zijn op het forum die me kennen...Maar om een voorbeeldje te geven "Kwark" zou een naam zijn die ik aan een beestje zou kunnen geven;)Tatum:Yajala:GEFELICITEERD:musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::DNog 10 daagjes en we zitten op de 100 hè! Goed dat het je gisterenavond ook gelukt is meis, zo wordt je iedere keer sterker om van dat soort situaties aan te kunnen...Beate:Beetje kunnen slapen? Voel je je wat beterder nu?Snoepje:Gaat de goed kant op hè!Igor en Blondie:Superbikkels zijn jullie! Ontzettend lief wat jullie voor Bol gedaan hebben! Blondie, hoop dat je auto snel weer opgeknapt is en dat het niet teveel in de kosten gaat lopen...Sara:Een bosje:present::present::present:voor je, je bent een lieverd! Jane:Leuk hoe iedereen zich een beeld vormt van je die toch zo verschillend kan zijn! Voor mij ben je een wijze vrouw, die over zichzelf niet het achterste van haar tong laat zien...In die zin vind ik je ook wel netjes/deftig overkomen....Bedachtzaam..En Crocs? Aaaaarrrchhh:o En verder iedereen natuurlijk een fijne relaxte zondag toegewenst!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 mooi Francesca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Goh, leuk weer oude bekenden te lezen!Benidorm Bastards ;)Helder goed verwoord, herkenbaar, duidelijk, eerlijk.Houtje ook want zo ist maar net.Ik sta nog aan het begin hoor, begin net te proberen om in het nu te leven.Bol wat een scheetje inderdaad, volgens mij is ze ook best ondeugend!Wat zul je een plezier aan haar beleven, ik hoop dat jullie lang samen lol mogen gaan trappen.Zit hier aan de thee met beschuit, moet toch proberen er weer iets in te krijgen.Voel me gelukkig beter dan vanmorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipse Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Hallo allemaal, ben hier nieuw.... was een hele stap moet ik zeggen maar nu eindelijk toch maar gedaan....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Ekstertje en YalalaSuper meiden, op naar de 100 samen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Heeee Bolll wat een heerlijke hummel. Zijn koppie doet me een beetje aan Gizmo denken... nou ja de oortjes dan Maar wat zul je je rijk voelen met dat moppie. Geniet er maar van hoor. Overigens... ook voor alle anderen een hele mooie goeiemiddag hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Dankje wel Francesca voor je berrichtHet is zo een mooi voorbeeld van zelfbewuster in het leven staan wat ik bij jou zie en ,kan alleen maar zeggen.. wil ik ook.Groet Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Welkom Flipse op je eerste dag hier.Hopelijk volgen er nog vele Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipse Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 tja ik weet het allemaal nog niet, heb het hele forum door gelezen gisternacht (na weer eens een paar dagen flink de fout in gegaan te zijn) en kom er achter dat ik het alleen niet kan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Dan ben je hier op de goeie plek flipseZo zijn we hier nl allemaal begonnen, erkennen dat het alleen te moeilijk is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipse Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Witte, ik hoop het, de dag was weer helemaal * gister, vandaag niet veel beter trouwens... nog steeds kater van eergisteren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Welkom Flipse ik hoop dat we je mogen helpen om de alcohol de baas te worden.Hahaha Kwark, wat ontzettend leuk. Ja dat zijn namen waar ik van houd. Misschien moet ik ze zo maar noemen.meer suggesties nog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Gelukkig Fran, had de voorgeschiedenis even gemist. Dacht dat je een boxer had gekortwiekt of zo Ja de ouwe poep komt ook af en toe weer kijken en meeschrijven. Ik ben zelf nooit op een afsplitsingsforum of ander forum met mensen van hier geweest. Was dan gewoon meer met andere dingen bezig. Heb wat leuke cursussen gedaan. En het blijft oppassen, want het is best een beetje verslavend hier, zo'n continue life-soap. Bolletje, wat een drolletje Nou, genoeg over ontlasting.Tatum, kap maar weer gauw met die zooi, het helpt je niks. Josje, leuk dat je dat van de maan zegt. De maan daar heb ik ook iets mee. Nou ja, wie niet he, al zijn we het ons meestal niet bewust. De hele eb en vloed beweging van de zee komt ook door de maan.Volgens de Mayakalender is het vandaag een rode aarde-dag. Kernwoorden: vertrouwen, zich ontplooien, synchroniciteit. Synchroniseer je met je hoogste pad. Ga naar de open deuren van evolutie. Geef en ontvang liefde van moeder Aarde.Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Hoi Flipse ook van mij welkom hier.Lees en schrijf mee, je zult je vast snel thuis voelen.Succes en sterkte gewenst!Bol; een naam, tja...ik ben ook zo iemand die dan eerst het beestje een beetje wil kennen en daar dan een passende naam bij vinden. Had ik nu begrepen dat ze 1 jaar is? Da's mooi, hoef je haar niet meer zindelijk te maken Zo, ga me dik aankleden en wandelen, met die 2 van mij uiteraard.Mensen heb het goed, tot de volgende keer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipse Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 dank allemaal voor het verwelkomen, is er iets wat ik eerst even moet doen..... weet nog niet of ik mezelf wel durf voor te stellen bij wie ben ik.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Das nog een beetje wennen. De katten zijn wel honden gwend en dit ukkie is katten gewend maar het is allemaal nog wel nieuw voor de dieren. maar dat komt wel goed hoor.Saar ja er zijn veel verhalen over de mayakalender maar het is toch wat de hedendaagse kijk die men heeft daarop zelf invult. Sommigen hebben heel beangstigde berichten en anderen zeggen weer dat we een nieuw tijdperk in gaan.ik ben geneigd te geloven in het laatste.O en voorlopig heb ik het idee dat ik ze nog zindelijk moet maken. Maar veel naar buiten gaan met haar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Flipse welkom!Hoop dat je net zoveel aan het forum gaat hebben als ik heb gehad het afgelopen jaar. Grappige naam heb je trouwens. Ik noem mijn kinderen wel eens: Flipse, Flapse en Flopse:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Ik ben er weer van tussen luitjes:DSee you later:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Welkom ook Flipse....mooi inzicht trouwens, dat je het niet alleen kunt....het begin van de weg naar nuchterheid....vandaag de 1e niet he...?.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flipse Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 Ha, ja die hadden ook gekund, flip was al bezet... vandaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 30 januari 2011 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2011 klinkt wel leuk....den flipse se... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden