Spring naar bijdragen

Maandag 21 februari 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hey Dees, ja misschien wel.
Maarre heb net gelezen van je moeder; ligt ze op de IC? En heb je wl geslapen dan vannacht?
Ja spannend hè die eerste 24 uur. Jemig, hoe is het gebeurd? En had ze veel uitvalsverschijnselen? Is ze wel bij kennis?
Jij in ieder geval succes met bloedprikken vandaag, hoop dat je groen licht krijgt voor champix.
:heart:

Snoep hoe gaat het met jou? Hier schijnt de zon, wacht ik stuur wat licht en warmte ervan naar jou: :rose:

Heb het einde van de draad gisteravond gelezen en ben er stil van.............
Soothe en Woman allebei dank voor de bijdragen!
Wat een herkenning zeg, heb het allemaal uitgeprint.
Jeetje dus daarom ben ik zo'n knuffelkont......:huh:
en heb ik die zorgbehoefte die groter lijkt te zijn dan mijn eigen zorgvraag
de problemen om om te schakelen, resetten zoals Soothe dat zo mooi zegt
kick ik op mensen om me heen en voel ik me verloren als ik weer alleen ben

Maar Soothe; je hebt gelijk, ook ik kan best wel goed alleen zijn en ook ik heb er tijd voor nodig om daar weer aan te wennen. Maar je hebt ook gelijk dat dat geen reden is om dan maar af te zien van de mooie momenten dat ik niet alleen was..........................:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Nieuwe week, nieuwe kansen, wordt nu toch wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen met champix, leer toch we weer veel hier op het forum, en hou het tot nu toe droog, ookal doet partner vervelend, pfff nuchter leren omgaan met emoties, wat een uitdaging!

fjne maandag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal:)

Meestal ben ik er vroeger op de morgen. Maar merkte dat het eigenlijk niet zo handig was...S'morgens heb ik het druk met de kinderen en alles daaromheen. Heb toch minder tijd en aandacht voor ze wanneer ik met mijn neus ook achter de computer zit, al is dat soms maar even. Heb nu besloten dat ik pas op de computer "mag" wanneer de kinderen op school zijn. Ofwel jullie zien me hier na half 9 verschijnen:)

En nu even bijlezen, tot zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara:Mijn broer was gisteren met zijn dochtertje bij haar om te eten toen ze haar corordinatie helemaal kwijt werd en zijn dochtertje aansprak met de naam van mijn overleden zus. Toen ging het heel snel en kon ze niks meer. Hij heeft de ambulance gebeld en nu is ze opgenomen op de stroke-unit (IC voor beroertes) in een groot ziekenhuis. Ze hebben haar een sterk medicijn gegeven wat een uur lang ingespoten is om de stolling(en) op te lossen. Tijdens dit proces is ze wat bijgetrokken en sprak ze weer. Wel heel erg verward maar het was een goed teken. We moesten 24 uur afwachten en ondertussen worden er nog verschillende onderzoeken gedaan zoals scans ed. Ik ga vanmiddag ernaar toe en kunnen dit bespreken met de artsen.Als ze er doorheen komt dan komt de volgende vraag. Wat nu, want ze kan niet meer alleen blijven nu. Ze wilde perse niet uit het grote huis waar ze altijd met mijn vader gewoond heeft maar nu kan het niet meer anders. t zal ook heel erg voor haar zijn maar alleen laten kan niet meer en wij wonen (1 broer en mijn zus en ik)wonen allemaal op nogal een afstand van haar vandaan. De motoriek had ze ook weer terug gisteravond. Dat was een goed teken. Zelf was ze heel bang om te gaan slapen omdat ze dacht dat ze niet meer wakker zou worden. Ik ga nu dadelijk ff bellen met de afdeling en ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi:
Heel veel sterkte voor je moeder en jou!:present: Gelukkig maar dat er iemand bij was toen ze die beroerte kreeg. Juist bij zoiets telt iedere minuut! Stel dat ze alleen was geweest:o
Hoop dat het meevalt en ze snel weer opknapt.

Bronnen:
Las dat het niet goed ging gisteren. Hoop dat je vandaag met heldere blik terug kunt kijken op gisteren. Waarschijnlijk baal je ervan...maak van dat gevoel gebruik om er iets aan te doen! Schrijf ergens op hoe je je nu voelt zodat je dat later bij trek terug kunt lezen....Mij helpt dat.
Misschien geeft Refusal je ook wat meer rust en steun om te kunnen stoppen? Lees hier dat velen er baat bij hebben. Heb je al een maatje?
Sterkte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen Niwi,
wij wonen niet samen, en de momenten dat hij in zijn eigen huis is, dan is de communicatie moeizaam, herkende dat ook gister op de dagdraad bij enkelen,
hij is zelf geen drinker, maar rookt en blowt wel, en dan vaak nog stiekem, wortdt boos als ik het merk, maar ik als zelf verslaafde zie dat natuurlijk (been there done that) ik vindt het moeilijk hoe hier goed op te reageren, zonder te gaan manipuleren (mijn zwakke plek) hij was hier zaterdag en gaat dan toch naar huis, ik weet dat dat is om te roken, maar zeg er maar niets van, maar ben dan wel opgefokt,en eigenlijk wil ik dan drinken, niet gedaan, wel 3 sigaretten gerookt (bah) , gister hem gebeld, maar dan neemt ie gewoon niet op en belt niet terug, ik ben inmiddels wel zover dat ik dan m'n eigen ding doe, en gelukkig had ikwat te doen gister , ging gisteravond naaar een dienst kreeg toen nog smsje fijne dienst en avond x, na dienst terug gesmst thx,jij ook , ws mooi x, naar bed gegaan , lees ik vanochtend wr 2 smsjes waaronder wat heb je na de dienst gedaan? en welterusten zeggen blijft moeilijk he :-( net teruggestuurd, vindt ik niet zo leuk om te lezen sóchtends zeur toch ook niet (meer) als jij niet opneemt en fijne dag bla bla wat een verhaal he, hij heeft niets met alcohol,en snapt dus niet waarom ik er niet 1,2 of 3 neem en dan stop, gelukkig voor hem, maar ik WIL niet meer drinken en eigenlijk ook niet roken, en soms wil ik het wel
AARGH...... het is zo maf die gedachten, hoop dat het nog een beetje te volgen is, sorry dat 't zo lang werd, wel lkkr om ff kwijt te zijn , nu werken, ben hier vanmiddag weer,
Groetjes Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen, bijkomers :)

Desi ik hoop dat je goede berichten krijgt uit het ziekenhuis, jee, dat betekent inderdaad nogal wat, ook m.b.t. de toekomst (voor je moeder maar ook voor jullie). Gelukkig dat ze gisteravond al zo'n herstel had. Afwachten.......moeilijk. Laat je nog weten wat de artsen vanmiddag gezegd hebben?
Kan trouwens best dat ze (nagenoeg) volledig herstelt. De kans op herhaling is voor iemand die een beroerte heeft gehad net zo groot als voor iemand die dat nog niet heeft gehad, zeggen ze. Maja, alleen blijven wonen wordt dan toch anders......Sterkte!:sun:

Bol: hoe ist? Nog last van de keel/hoest?
Beterschap hoor en rustig aan hè?!

Ga er tussenuit, druk op mijn manier vandaag.
Good goan iedereen
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees heel veel sterkte meis. Ik hoop dat je moeder weet gauw beter wordt en jij met minder zorgen blijft zitten.
Het lijkt me verschrikkelijk om niet te weten hoe het verder zal gaan met je moeder.
Zij is toch altijd alles geweest voor je.:sun:
Ze zijn tegenwoordig erg goed hoor met het bestrijden van een hoop. Probeer maar wat vertrouwen te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu lieve Saar.
Nou, m'n rug aan de bovenkant en m'n borst doet pijn van al dat hoesten. Vandaag maar eens fluimucil gaan halen, kijken of het wat los komt.
Jij heel veel plezier met je drukke dag vandaag. Ik hoop dat het een beetje leuk wordt voor je.:sun:

Blondie sterkte meis. Ik zou willen dat ik je kon helpen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

één en al herkenning in de postings van Soothe, Woman en Sara.
Ook ik was/ben geen held in het alleen zijn.
Toch gaat het mij de laatste tijd beter af.

Toen ik nog opgenomen was in de kliniek vond ik het vreselijk om alleen
thuis te komen in het weekend, de omschakeling van de hele week
mensen om mij heen en dan het weekend alleen was groot.

Nu een aantal maanden verder kan ik er toch iets beter mee omgaan.
Dat is natuurlijk niet van de éne op de andere dag gekomen.
Vroeger ging ik uit eenzaamheid nogal eens aan het drinken,
het gat in mijn hart (geleend van Houtje) was te groot, tenminste
zo voelde dat.

Inmiddels heb ik geleerd dat het alleen zijn, lees eenzaam zijn,
voor een groot gedeelte in mezelf zit.
Ook als ik onder de mensen was, voelde ik me eenzaam en alleen,
dus dat ging ik ook vermijden.

Met als gevolg dat ik mezelf steeds meer afsloot, voor mezelf en voor anderen.

Ook ik maak nog steeds elke dag een lijstje met daarop een paar dingen
die wel goed zijn en voelen en....dat lijstje wordt stillletjes aan steeds langer.

De dingen die ik niet heb leer ik aanvaarden, de dingen die ik wel heb waarderen.
Natuurlijk moet ik mezelf ook wel eens beetpakken en tot de orde roepen
als de spiraal te negatief wordt.

Door eerlijk naar mezelf te kijken en er over te praten kom ik vaak tot
een positiever inzicht.
Het gat in mijn hart gaat nooit helemaal dicht, daarvoor is er teveel gebeurd
in mijn leven, toch probeer ik dat te accpteren, sommige dingen zijn nu eenmaal
gebeurd of zijn mij overkomen, daar is niets meer aan te veranderen.

Wel lukt het mij steeds beter om dit alles een plaatsje te geven.
De éne dag gaat dat ook wat beter als de andere.
Door het stoppen met drinken is er bij mij veel veranderd ik
leef weer, met alle ups en downs.

Ik was hardnekkig, was eerder 10 jaar gestopt, viel toch weer
regelmatig terug en wist vaak niet waarom.
Door mezelf te kans te geven hulp te vragen ben ik gekomen waar ik nu ben
en daar ben ik dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Tjee, rare dag vandaag.
Moet vanavond op de zaak werken.
Vandaag hele dag vrij.
Had gehoopt bij de thuiszorg in te kunnen vallen vandaag.
Ook gebeld dat ik beschikbaar was.
Maar daar werken toch zulke oenemeloenen.
Belde ze net of ik in kon vallen op een plaats ong. 30 km. verderop.
Nou ja..
Ben niet te beroerd om een eindje te fietsen, maar dit gaat toch een beetje te ver.

Bol,
Hoop, dat je weer gauw beter bent joh
Al dat gehoerst en geproest is mmaar niks he.

Desi,
Sterkte met je moeder.
Weet je nu al wat meet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tien heb je geen hobby die je thuis kunt doen? Wel ken ik het gevoel van eenzaamheid maar ik denk dat iedereen het wel kent.
Nu heb ik er weinig moeite mee omdat ik altijd wel wat te doen heb. Het is goed voor mij om iets te doen, en zodoende trots te zijn op mezelf. Ik weet nu dat ik niet altijd mensen om me heen hoef te hebben. Ik kan mezelf wel vermaken. Daardoor verdwijnt het rotgevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina:
Mooi geschreven en heel herkenbaar. Vooral dat eenzaam zijn in je hart. Ik voel me soms op feestjes veel eenzamer dan wanneer ik alleen ben. Eenzaamheid is bij mij eerder een gevoel wanneer ik geen klik heb met mensen of me onzeker voel. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Rapilos:
Hi hi...wel goed voor je conditie:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,
Heb natuurlijk gezegd, dat dat niet kon.
Nee, heb geen auto.
Als ik verder weg moet rij ik meestal met LATex mee.

Over eenzaamheid;
Ken ik niet of nauwelijks gelukkig.
Ondanks, dat ik toch veel alleen ben (zoals vandaag bijvoorbeeld)
Vind het meestal zalig om alleen te zijn.
Geniet daar ook meestal van.
Alles op mijn gemak, doen wat ik zelf wil, met niemand rekening hoeven houden.
Rustig ontbeten vanachtend.
Meegedaan met de ochtendgym op T.V.
Daarna Max Geheugentrainer (goed voor de hersentjes)
En verder zie ik het nog wel
Moet er eerlijk bij zeggen, dat ik LATex natuurlijk nog heb in het weekeinde.
Maar als dat niet zo zou zijn, zou ik op een wandelclub gaan,
Of een curcus volgen ofzo,
Er is altijd wel wat te doen waar ik plezier uit haal.
Maar ja, de een heeft natuurlijk wel meer behoefte aan gezelschap, als de ander.

Nou Bol,
Zou toch liever gaan werken vandaag.
Maar dat heeft meer te maken met de centjes die nu niet in het laatje komen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi. Ik denk dat wij geleerd hebben om op een creatieve manier om te gaan met het gevoel van eenzaamheid, daarom is het ook zo goed voor mij dat ik altijd wel ergens mee bezig ben. Het is zo goed om een hobby te hebben. Ik kan toch gelukkig kan zijn ondanks ik niet zo vaak mensen om me heen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...