niwi Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 dat "se" is gewoon vlaams, eks....maar is ook wel beleefd hoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 zat nog even mee te lezen maar er is weinig aktie nou dan ga ik hier maar aktie ondernemen met 2 boefjes latersssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Niwi:Hi hi:$ En ik maar denken dat het Japans was....Niet dat ik dacht dat JIJ een Japanner was overigens;)Mijn vriend moest voor zijn werk samenwerken met Japanners. Dan werd hij dus aangesproken met zijn voornaam en dan san erachter. Vandaar dat ik dacht dat se ook zoiets was. Grappig dat het Bels is. . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Wandel ze Igor!Ik ga ook weer n's wat doen...Moet nog een was wegwerken:o Saai............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 tis vlaams, ekstertje san Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Maar nog ff snel dag zeggen tegen Josje dan: DAG:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Goedemorgen Eks:heart:Den Niwi se:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Ons joske se... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Eks,Val niet heel snel af, maar voel me inderdaad lichamelijk ook wel veel fitter. Tenminste ik zie nog niet dat ik ben afgevallen en ik heb geen weegschaal. Ik hou wel meer van zoet dan vroeger, maar eet er niet heel veel van, en ipv van bier drink ik voornl. spa. Dus ik wordt vast niet zwaarder. Nu nog sporten. Maar daar hou ik niet van. Wel van wandelen en fietsen.Niwi,Wijze woorden. Ik zal het stokje toch maar dieper wegstoppen. Ik ervaar een avond weer drinken trouwens niet als een heel groot drama. Ik kan met een beetje goede wil het de dag erna zo weer oppakken. Nog wel. Ik weet het blijft gevaarlijk en als ik er niet met mijn kop bij blijf zal ik vast weer voor de bijl gaan. Dat weet ik nu wel. Allert blijven dus. Maar dat geldt voor jouw vast ook nog. Anders was je misschien niet hier? Of zie ik dat helemaal verkeerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 ja, Jaap....er zit veel in die woorden..."nog wel"als je verder blijft gaan, komt er misschien een tijd dat "nog wel" niet meer opgaat....net als bij mij destijds, dat na het beginnen het drinken dwangmatig wordt en stoppeniedere keer weer moeilijker...het is een neerwaartse spiraal...En ja, Jaap....ik wil graag alert blijven...waakzaam...daarom lees ik al de verhalen....van mensen die het makkelijk hebben...en zeker ook mensen die het moeilijk hebben...of hervallen....want het is zo makkelijk of misschien laconiek om te zeggen na enkele jaren....ach, het kan wel weer....als ik mijn verleden vergeet, ben ik verdoemd om het weer te beleven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 maar hoe je het ook bekijkt, Jaap.....1 dag niet gedronken....of jaren niet gedronken....het verschil tussen ieder van ons is 1 glas.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Geoie morgen mensen,Jaap ik ben blij vandaagniet vlak voor het naar bed gaanbij te lezen, met je spinnen........... brr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Dag Igor en Eks, was er wel maar zit geloof ik vandaag vooral op t rookdraadje....Blondie, had t niet gezien maar ook van mij een zeer verdiende bos :present::present:wat n kanjer ben je toch, gestopt met drinken, nu gestopt met roken en al helemaal klaar voor de verhuizing!!!Jaap je hebt goede inzichten in jezelf, die zullen je helpen verder te komen op de ingeslagen weg.Ga door joh, je gaat goed!En inderdaad, ik merk dat wat voor drinken voor mij gold, namelijk dat die ene die niet zo erg was heel gemakkelijk meer werden, dat dat ook opgaat voor het roken. Tja dat is de ellende met verslavingen.....Mogguh Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Sara, ik had dat bij roken veel erger. Paar keer gestopt en dus weer begonnen. Maar eenmaal een avond gezondigd had ik de volgende ochtend gelijk weer die behoefte te roken. Peukje roken en de behoefte is weg, maar een half uur later is ie er weer. Het is hele korte termijn verslaving. Dat proces beheerst je maar zolang je er aan toegeeft functioneer je verder normaal. Als je nog gezond bent. De echte problemen komen veel later. Als je gestopt bent, functioneer je eigenlijk nog hetzelfde, alleen de zucht naar een sigaret is weg. Dat is fijn.Alc werkt voor mij anders anders. Door te drinken ga je werkelijk anders denken en dingen anders ervaren. Dat geeft bij veel drinken al direct problemen. Je motoriek neemt af, het gehoor neemt af. Daarom gaan mensen steeds harder praten in een cafe en op feestjes. Afhankelijk van je stemming wordt je vrolijker of depressiever of agressiever etc. Als je gestopt bent met drinken ervaar je het leven echt anders. Daar zit een groot verschil met roken in. Daarom is het voor mij op de lange termijn moeilijker en dat geldt voor velen denk ik. De kunst is natuurlijk om dit nuchtere leven te verkiezen boven het benevelde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 ik zie het niet zozeer als een kunst om het nuchtere leven te verkiezen, Jaap.....meer als een noodzaak om in leven te blijven...maar je hebt wel gelijk....drank doet dingen met mij die ik normaal niet zou doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Jaap ik kan niet anders als je gelijk geven.Geldt ook voor mij hoor! Wat ik eigenlijk alleen wilde zeggen is dat van die glijdende schaal.Herken ook heel goed dat ik na een "uitglijer" met drank gerust een tijd niet kan drinken om daarna weer mega voor de bijl te gaan. En dat dat met roken inderdaad anders is, zoals jij mooi zegt "korte termijn"-verslaving.Emoties druk je met nicotine niet echt weg, maar het stofje dat in je hersens vrij komt maakt wel dat je je wat lekkerder voelt. Je kunt er niet compleet in vluchten zoals in alco da's waar.Maar aan beide kun je op den duur kapot gaan....................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 noodzaak of niet, je hebt er toch voor gekozen. Als je niet gekozen had was je blijven drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 ik had niet veel meer te kiezen destijds...ik had al een paar waarschuwingen van de huisarts aan moeten horen....en al 2 ongelukken met een auto op mijn naam staan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Je komt van heel diep dus. Begrijp ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Dan is kiezen inderdaad niet de juiste term. Zo iets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 goedemorgen! vandaag maar eens niet engels ontbeten,maar met vietnamese loempiaatjes! yummie!spinnen? schitterende beestjes! kan er tijden naar kijken hoe ze zo'n web maken,of een gevangen vlieginpakken!ik zit alweer in week 4,nu eens proberen om van die kalmeringspillen af te komen,word nu iedere ochtend wakker met een kater,en daar wou ik nou juist zo graag van af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Loempia's een goed idee, ik ga zo maar even. Hier vlakbij staat zo'n kar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 ben d'r nog heel eventjes. heeeeeerlijk gewandeld maar ooooohhh bbbbbbbbbrrrrrrrr wat was het koud. en de deugnieten zaten me uit te dagen van zal ik in het water springen????? als ze niets zegt doe ik het :) nou ik stond al stijf van schrik en kou . ik denk dat ze er van de zomer geregeld in zullen springen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2011 Nog even over inzicht.Het helpt maar een klein beetje, er is nog iets nodig en dat is de wil er iets mee te doen. Ze hadden me op de middelbare school al verteld dat drinken slecht was en dat je er aan verslaafd kan raken. Toch elk weekend zuipen. Uit huis, al snel elke dag drinken en in het weekend zuipen. Na 20 jaar bijna elke avond, nacht. Nog zoiets, bij het proosten zeggen: Op je gezondheid!Wij handelen heel vaak tegen de ratio in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden