Spring naar bijdragen

woensdag 23 februari


snoepje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja joh Vonnie. Geen griep maar wel veel hoesten. En daar word je zo moe van. maar het gaat gelukkig weer beter.

Saar heerlijk is dat hé? Daar zal jij, Igor en iedereen die dieren heeft ook zelf ervaring mee hebben. Ze trekken je een beetje door moeilijke periodes heen.

Dadelijk weer werken. Vandaag ook in de keuken beginnen. als er nu iemand van de stagiaires niet goed werkt, doe ik een extra scheut peper op hun eten. worden ze vanzelf sneller.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap!!!!!!:o:devil:
Ja ik wist het wel maar please......Ik hoop maar dat t van die heeeeeeele kleintjes zijn :wacko:

Blondie; goed van je, hang on! :present:
Hoe gaat het met inpakken enzo? Moet vaak aan je denken nu ik mn dochter help met hetzelfde. Maar die staat nog aan t begin en wat een puinzooi met die pubers van haar pffffB)

Zo, ga uit de startblokken.
Ff actie, anders wordt t niet wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen:)

Spinnen:o Gets...ander onderwerp?

Met mij verder alles goed. Ik zit vandaag precies 6 weken aan het St. Janskruid en heb wel het idee dat het iets aan mijn wat sombere stemming doet. Volgens de bijsluiter moet je na 6 tot 8 weken iets merken, maar ik had al na 3 weken het gevoel dat mijn sombere buien minder werden, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten natuurlijk. Heb natuurlijk ook wel mijn mindere dagen, maar dat is het leven toch;) Zat me vanmorgen op de fiets te bedenken dat de alcohol toch wel een minder belangrijke rol in mijn leven heeft dan toen ik wel dronk of dan toen ik net gestopt was. Er zijn dagen dat ik er niet aan denk. Dat klinkt weinig, maar ik ga ervan uit dat dat er steeds meer worden. Vroeger dacht ik dagelijks aan drank. Hoeveel ik in huis had of moest kopen en hoeveel ik er mocht drinken van mezelf.
Ik voel ook een soort berusting dat ik niet meer kan èn wil drinken. Het is goed zo.
Ik hoop dat ik dit gevoel vast kan houden. Ik weet voor mezelf dat ik juist nu op moet letten omdat mijn scherpte vervaagt wanneer ik langer gestopt ben. Dat zorgde eerder ook voor 2 uitglijders en dat wil ik voorkomen. Maar een gewaarschuwd mens... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 4 vandaag. Dat gaat wel lukken. Eigenlijk ben ik er al best wel aan gewend niet te drinken. Ik houdt het per dag bij en per week in een grafiek bij vanaf oktober en er is een hele duidelijk trend naar benden zichtbaar. Van 100 flessen in okt naar 9 flessen nu in de week. Als ik dat zo doorzet zit ik over een paar weken op -15. Ik begin me ook anders te voelen. Aan de ene kant heel goed, en aan de andere kant realiseer ik me nu dat ik de afgelopen 5 jaar dingen verkeerd heb aangepakt. Dat is lastig. Mijn moeder is ziek geworden in die periode en is overleden. Ik besef nu dat alcohol me daar niet bij geholpen heeft daar goed mee om te gaan en het verwerken daarvan. En eigenlijk zit dat nu nog in de weg, maar kan het niet terugdraaien. (Dat ik hier tegenaanliep is de reden actie te ondernemen.) Ook heb ik voor mijn werk dingen laten liggen. Dat is zonde, maar zit er minder mee.

Wat ook gek is is dat ik het heel lang normaal gevonden heb dagelijks te drinken. Komt deels van huis uit, maar ook mijn omgeving. Dagelijks ga ik met drinkende mensen om. Alleen ging ik als iedereen ging slapen thuis nog 8 (of meer) bier drinken. Ook dat vond ik aanvankelijk helemaal niet abnormaal, nu wel. Ook in de trein snapte ik niet dat mensen niet gewoon even lekker een biertje voor zichzelf meenamen. Ik vond hen abnormaal.

Nou ik gooi het er maar even in, Veel enger dan spinnen eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...