Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 maart 2011

Yvonne

Aanbevolen berichten

Hey Tinkerbelle,

Heel herkenbaar wat je schrijft...als ik terug denk aan mezelf krijg ik kippevel.
Dat je niet meer weet hoe en wat........en dat dan ook weer weg drinken..........
Ieder zal zijn eigen reden hebben om de fles te pakken als 'vriend' maar uiteindelijk is
het mijn grootste vijand.
Uiteindelijk maakt het de dingen, die je even wil vergeten, nog groter, erger, beroerder...slechter.

Ik denk nog iedere dag...ik neem vandaag de eerste niet.....
Nee ook niet dat ene kleine glaasje bij.....etentje, feestje, iets te vieren.....noem het maar op.
Ik spreek dan wel voor mezelf als ik zeg: die ene....wordt de tweede...de eerste fles....dan gezellig (??) de tweede fles......om uiteindelijk nog beroerder 's morgens wakker te worden en me ellendiger te voelen als de dag ervoor.
Dus Tinkerbelle....neem vandaag die eerste niet, wat zul je daar morgen blij om zijn.

Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Tinkerbelle, de voors en tegens op papier zetten en de eerste laten staan. Dat was 1 van de eerste adviezen die ik hier kreeg. Tenminste de eerste laten staan, de voors en tegens op papier werden nog een grotere stimulans. Welkom! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor Kate, alleen heb ik iets aan mijn schouder waardoor ik soms niet meer weet hoe ik moet gaan zitten. Ik log dus maar weer uit om een eindje te lopen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Kate

Thnx hihi.

Heb je je sollicitaitegesprek aL gehad? En hoe ging het?

Ja gesprek is geweest, 3 man tegenover me, zweet zweet haha.
Eind van de middag krijg ik te horen of ik ben aangenomen....geen idee wat het gaat worden.
Er waren nog 5 sollicitanten, werd me meteen al gezegd, maar ik had wel wat pluspunten.....
waaronder de ervaring met alcohol.............!!!!
Hoe dat zo kwam........de manager die erbij zat is de man van een collega, beide ken ik al 20 jaar, en ja die had ik juist verteld over mijn probleem.
Nou ja.........daar zal het absoluut niet aan gaan liggen eerder aan mijn diploma.
Ze zochten een verpleegkundige en ik heb tot nu toe alleen nog maar SPW4.
En wordt het deze niet dan komt er wel een andere job op mijn pad :D
We shall see.....we shall see................ :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag lieve kanjers,
Ik heb groot nieuws. PUCK HEEFT GEEN DROLLETJE BINNEN GELEGD hoe vinden jullie die zeg. Ik ben beretrots op haar.
Verder lekker gewerkt en diep respect voor ons hoofd. Ze blijft doorgaan en zich inzetten voor de dierenambulance. Goh wat heb je toch geweldig sterke mensen zeg.
Verder las ik dat Dees 5 mnd. droog is. Joh het is haast niet te geloven dat dat al zo lang is en wat is dat geweldig hé? Als er iemand een groot voorbeeld is ben jij het wel. Nooit de moed opgeven mensen, want dan ben je verloren.

Ja en uiteraard niet te vergeten onze Bor. Ook al vanaf dec. droog.:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
tinkerbelle

vraagje..

last van lichamelijke afkickverschijnselen heb ik niet zo snel,ga niet trillen slecht slapen of ben ongeconcentreerd,het gaat juist beter als ik niet drink,slaap als een blok en kan mezelf beter focussen

maar psychisch,is een heel ander verhaal.Voel mezelf net een jojo,geef m,n vriendje m,n pinpas zodat we alleen samen boodschappen kunnen doen,en zoek vervolgens als hij weg is het hele huis af naar kleingeld zodat ik toch drank kan kopen voor het geval dat....

Herkent iemand dit?Zo ja hoe ga je hier mee om?ben ik gewoon niet gemotiveerd genoeg?

Tinker, probeer vast te houden dat het slapen, niet trillen enz. goed gaat. concentreer je daar op. Veel mensen hebben n.l. wel die afkickverschijnselen.
En natuurlijk ben jij ook gemotiveerd, anders zou je niet stoppen met de alc.
Dat het niet allemaal in een keer goed is, is niet zo gek. Je hebt al zo lang heel veel gevoelens weg gedronken, en die komen nu allemaal naar boven, de rem om gevoelens te onderdrukken en minder te voelen is weg. Je moet opnieuw leren om gevoelens te herkennen en er mee om te gaan. Misschien nu je niet meer drinkt er hormonaal ook van alles veranderd. Zeker vrouwen hebben vaak last van dat jojo effect. Ikzelf kon zo lachen en dan ineens, eigenlijk zonder aanwijsbare aanleiding, huilen. Dat was dan vaak ook zo weer over.
Ook is het normaal dat je je huis afzoekt naar kleingeld. Je moet niet vergeten dat je je zo lang hebt vastgehouden aan de drank, en soms kan de paniek toe slaan bij de wetenschap dat er geen druppel in huis is. Allemaal hele normale dingen hoor en dat gaat slijten, echt waar.
Dadelijk komt er voor jou ook een tijd waarin het :rose: gaat schijne maar geef jezelf de tijd. eerst moet er een hoop rotzooi uit.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar is iedereen?

Ik heb nu een week geen alcohol gedronken en ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt (behalve dan 's avond op de bank. Beetje saai...zo zonder dat ontspannen gevoel!!).

Ik begin zelfs beter te slapen (heerlijk zeg) en ik voel me overdag ook echt fijn....soms zelfs een beetje gelukkig en trots op mezelf dat ik hier toch mee bezig ben.

Waar ik wel mee zit is het volgende: we gaan over een weekje een weekje op vakantie en mijn man vroeg of ik dan ook van plan was om geen alcohol te drinken?? Hij vond het namelijk wel zo gezellig als ik dat dus wel zou doen??? Ik ben hier over na gaan denken en wat mij eigenlijk tegen staat is dat hij dus helemaal niet zegt "goed van jou hoor dat je geen alcohol drink...volhouden enz.". Nee...hij vindt me niet gezellig zonder alcohol!

Hij drinkt namelijk gewoon door (1,5 tot 2 flessen wijn per avond). En dat vind ik dus helemaal niet gezellig c.q. leuk.

Ik was serieus aan het denken om dan toch maar een cocktailtje of wijntje bij het eten te nemen...maar dat is toch eigenlijk idioot.

Ik weet het soms eventjes niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dombo,

Beetje idoot ja. Klein beetje.
Het is jouw leven en blijkbaar wil je gezond blijven.
Dan doe je het op jouw manier.
Iemand die zelf drinkt (Je man) trekt de gezelligheid uit de fles.

Vertel hem maar dat ik dat gezegd heb.;)
Vaak komt het voor dat de gezellige man, ook gaat minderen.

Kijk maar naar Kate en haar mannetje.

Wees wijs, en doe maar niet.

Sterkte en neem de juiste besissing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar zou je nu echt zelf voor willen kiezen Dombo? Doe wat je hart je ingeeft. en ja natuurlijk is met z'n tweetjes drinken gezelliger, maar je weet de risico's.
Dat hij niet in de gate heeft dat drinken voor jou verkeerd is heeft er misschien mee te maken dat hij zelf geen problemen heeft met 1.5-2 flessen per x. Jammer want dat is erg veel hoor.
Wat ik zelf merkte toen ik nog dronk was, dat ik het veel fijner vond als iemand mee dronk. Daardoor mocht ik van mezelf ook drinken want dan was niet ik alleen fout maar ook mijn mededrinker.;)
Maar als je een keuze gemaakt hebt, weet je dan van jezelf dat je dan ook sterk genoeg blijft om je daar aan te houden?

Goeie avond Heer Soothe.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het, maar vind het alleen niet leuk! Maar hopen dat hij het een keertje gaat inzien...dat hij ook beter kan stoppen, maar hij associeert de wijn met 'gezelligheid'.

Gelukkig heb ik dit forum...fijn zo'n steuntjes in de rug...bedankt dus allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het niet met Bolletje eens.

Waarschijnlijk vindt hij zijn drinken ook teveel , maar erkent het niet.
Heel moeilijk dat toe te geven.

En gezellig. Misschien valt het best mee met je.

Maar... een drinker heeft altijd liever een partner in het "kwaad".
Daar voelt hij zichzelf beter bij.

Je ziet dat in de meesten gevallen.

Gezelligheid uit de fles is chemische gezelligheid,blijf jij maar lekker naturel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van zijn kant uit snap ik het wel. Hij drinkt ook te veel, weet het misschien stiekem ook wel, maar is er nog niet aan toe dat toe te geven. Maar omdat jij wel stopt wordt hij er mee geconfronteerd. En dat wil hij natuurlijk helemaal niet in een vakantie, want dan wil je je zorgen enzo even van je af laten glijden.

Toch zou het een slecht idee zijn om dan maar te gaan drinken. Daar kan jij dan weer een slecht gevoel bij krijgen. En daar wordt het ook niet gezelliger van.

Simpel.

Je zal elkaar in je keuzes moeten respecteren.

Ik wil niet stoken in een huwelijk, maar wat is je man je waard als hij jou niet leuk vind als je niet drinkt? Dat is wel een probleem lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe...heb jij dan nu bijna 4 jaar geen druppel gedronken?
Hoe heb je dat in godsnaam voor elkaar gekregen? Ik vind het heel knap hoor!

Wat mij trouwens opvalt is dat ik, sinds ik geen alcohol 's avonds meer drink, wel veel in de ijskast te vinden ben. Of te wel...altijd zin in iets lekkers. Maakt niet of wat...als ik maar iets kan eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap...je stookt niet, dat had ik namelijk zelf me ook al bedacht. En zet me nog steeds aan het denken.

Het klopt trouwens wel wat Soothe zegt ...toen ik dronk (en de dag erna niet meer wist wat ik op tv gezien had) vond mijn man dat wel goed (denk ik). Nu wordt hij duidelijk geconfronteerd met zijn eigen (teveel) drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dombo, eet maar lekker, dat wordt wel weer minder.
Je mist de koolhydraten uit de drank.

Hoe deed ik het? Ik was het zat. Spuugzat.
Dat ging niet ineens, dat duurde 30 jaar.
Ook toen ik hier kwam, dronk ik nog.
Ik spiegelde mij aan anderen, die het konden.

De knop ging om. Het was denk ik genoeg.
En nu 3 jaar en 4 maanden verder, mis ik het niet meer.

Ik ben wat down, maar probeer toch af en toe aangename dingen te doen.
Je verlegt, je belangstelling.
Van het Café naar een museum, een concert, een dagje uit etc.

Zoiets Dombo.

Ik houd van het gewone. Rustig, huisje, boompje, beesje.
Genoeg geklooid.:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel logisch dat je wat wil eten. In wijn en bier zitten aardig wat calorieën. Een lichaam houdt nou eenmaal van regelmaat. Als die calorieën weg vallen wil je die toch anders innemen. Ik doe dat ook. Ikdronk heel veel bier, dat vervang ik voornl door water. Dan mag er wel wat extra energie in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...