Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

wijze raad yvon, gewoon negeren...

nou max, bedankt, maar ik ben niet zo'n pillenman... niet als het niet heel erg echt nodig is, geen seconde eerder... al die troep...

doet me deugd tinker... maar wat je zegt... ik ben er nog niet helemaal gerust op met jou, kan aan mij liggen hoor... maar keep spirits up!
en dochter, ja leuk, voor een feestje knappen ze in ene goed op he!

igor, ik denk het wel... weet niet zeker.... timing is alles denk ik...

en oh ja max, meende da jij ook niet zo lekker ging met je pillen... mijn eerste reactie
is inderdaad: stop toch met die troep! afbouwen die handel... maar dit is geen doktersadvies, dat begrijp jij wel...

Geplaatst

Ik dacht dat Librium alleen voorgeschreven werd als je gaat stoppen?
maar Henk het is normaal dat je, als je aan drank denkt, een angstige reactie krijgt, het heeft je leven verwoest en dat wil je niet meer. Het is juist er goed dat je de angst voelt, de angst heb je nu nodig, om gemotibveerd te blijven.
Ik denk dat die reactie over gaat wanneer je wat meer zeker wordt van jezelf. Als je weet dat het denken daaraan je niet zoveel meer doet. Meestal komt dat denken heel onverwachts, zo maar uit het niets.
Ikzelf denk er bijna nooit meer aan en het lijkt net of drank me gewoon niets meer doet. Soms al ik er wel aan denk is er een stemmetje dat heel hard "nee"zegt. Vaak komen bij mij de herinneringen naar boven wat een ellende ik er mee meegemaakt heb, nou dat is die gedachte zo weg hoor.

Geplaatst

erg goed wat jij daar zegt bolletje... op die manier kun je die knotsgekke
en soms wel zenuwslopende fysieke reacties zelfs als positief proberen te gaan zien...

als een alarm van het lichaam, ja, lijkt me goed om het zo te interpreteren, en te accepteren,
en daarmee echt zien door te zetten maar...

gelukkig doen de gedachten nog goed hun werk bij mij... als ik er toch aan denk, al
die verschrikkingen, ik gruw ervan gewoon...

Geplaatst

Goedemorgen allen

Ver van fris en fruitig hier. Volgens mij moeten ze me hebben deze week maar dat is een stom idee. Het zijn gewoon dingen die voorvallen.
Las eerder dat mensen het gevoel konden hebben alsof ze gedronken hadden maar niets hadden aangeraakt en dacht 'hoe kan dat nu?'. Nou denk dat ik al vier dagen met een kater loop :D.
Dochter was gisteren naar een toneelstuk met vriendinnetje en haar ma. Gooide haar boekentas binnen terwijl ik aan de foon was. Hé mama, ik ben weg hé. Vroeg ik hoe laat kom je terug? Geen idee, zei ze. Moet weg nu...Hey wacht nu ff!.
Zoeeeeeeeeef.
Geen paniek tot het tegen half twaalf aanzat. Haar gsm plat, moeder van vriendinnetje niet te bereiken. Alle scenario's door mijn hoofd. Mezelf proberen rustig te krijgen..iiiiiieeeeeeeeeeeeee!!! Dan maar met de fiets naar het huis van vriendinnetje toe. Niemand daar...Tegen dan kreeg ik telefoon. Ze stonden aan mijn deur.
Weer al die emoties. Boos, opgelucht etc..
Pffff.. En een heel knap stemmetje in mijn hoofd. Jij verdient een biertje. Heel sterk..
Denk ok miss verdien je het wel maar wat heb je er toch aan dat net dat het eerste is wat je denkt. De roes? Wat een walgelijk gevoel toch weer elke keer :(

Geplaatst

Dag dag.

Henk, goed zeg thee is een bruin cafe. Met een leuke vrouw, wat wil je nog meer?

Voor mij voorlopig ook geen pillen. Zolang ik het zonder red. En gevoelens moet je leren.

Geplaatst

Fleur, dat had ik ook wel eens dat van dat kater gevoel. Barstende koppijn en droge bek. Erg vreemd vond ik dat.

Ik heb geen kinderen, ze lijken me heel leuk soms, maar zijn zoals je schrijft soms ook verdraaid vermoeiend. Ik was als kind ook wel zo. Snapte niet dat mijn ouders zorgen hadden om mij.

Geplaatst

fleur, en je hebt dat pilsje niet genomen? wat ontzettend knap van je hier een bosje :present::present: om je op te vrolijken. en ik zal je vandaag maar niet plagen dan. ;)

Geplaatst

heee fleur, zeg
vond jouw dochter het misschien irritant dat jij aan de telefoon hing?

en aandacht voor die batterijen van het mobiel!
weet het, is lastig, die dochter van nij is er ook al zo slecht in...
heeft me al heel wat kopzorg gekost...

maar ik denk soms, ja
vroeger hadden we dat allemaal niet!
en dat helpt soms een beetje... die gedachte bedoell ik

ik ga douchen, lekker lang, helpt ook wel es...

Geplaatst

henk wanneer weer je of je haar nog een keer ziet?
je moet je wel goed achter die flaporen wassen nu, stel je voor dat ze straks onverwachts voor je staat. en even een tip, lucht je woning goed door als je binnen rookt :D

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
Shahire

Bolletje, hoelang heeft dat dan bij jou geduurd dat je er nu bijna nooit meer aan denkt?

Ik weet niet precies hoelang Shah. Wat ik voel is dat ik om een of andere reden, drank niet zo belangrijk meer is, heel raar. sinds ik me echt thuis voel op dit forum en toch veel contacten heb, is die behoefte minder geworden. Ik ben niet meer alleen. Dat was ook een van de reden waarom ik dronk.
En niet dat ik nu op dit forum kwam en dacht ik ga stoppen, helmaal niet, ik keek wel hoe het zou lopen.
Denk toch dat het bij iedereen anders is hoor, maar ik heb iets in de plaatst gekregen waar ik mijn hele leven naar gezocht heb. :)

Geplaatst

Dank je Bol

denk dat het voor iedereen inderdaad anders is......
negatieve ervaringen kunnen je sterken maar soms ook weer
willen doen grijpen naar de drank...bij mij dan
wat de negatieve ervaringen hebben aangericht......
is zeker de moeite waard om niet meer naar de drank te grijpen, absoluut waar
en qua forum hier....soms ik als ik teveel lees zou ik er bijna dorst van krijgen...
maar over het algemeen heb ik ongelooflijk veel profijt van de ervaringen van de anderen hier

Geplaatst

goeienmorgen allemaal

wel een tijdje wakker..maar eerst even bij gelezen
waarom is het weekend toch zo stuk moeilijker?
en ik lees over de 3 maanden grens..hoe komt dat dan

de laatste tijd vraag ik me steeds meer dingen af
van ben ik nou gelukkiger ,,nee dat ben ik niet..wel rustiger
voel ik me lichamelijk lekkerder....nee ook niet echt wel minder zweten maar heb wel veel meer hoofd pijn...en toch nog steeds een kater gevoel
en wat ik van de week ook al vroeg gaat dit echt over,,,volgens mijn niet en moet je ermee leren leven

zo en nu weer wat anders

sha ben je er??????? msn

Geplaatst

ja bol

ja, en dan nog de kunst van het aanvaarden van het missen,
want de goede herinneringen zijn er ook... o ja, die zijn er...
en die kan en wil ik niet verdringen...

zien te aanvaarden dus....

Geplaatst

Goedemorgen allemaal. Net hondje uitgelaten en het is behoorlijk fris hier zeg.
Komt vandaag ook geen zonnetje als ik jullie zo hoor.

@Shahire krijg jij nog wel voldoende nachtrust. Zag net dat je nog om half twee aan het swingen was met Knuffie. En vanmorgen om 7 uur al weer aan de ontbijttafel. :D

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...