Soothe Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Ik wil altijd een maatje zijn.Voor iedereen. maar ik ben al een stapje verder.Met iemand uit jouw tijd het gevecht aan gaan.Samen strijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Harry, ik ben zeer zelden buiten zinnen.Je hebt een PB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Vandaag wel een goede dagLekker muziek aan het luisteren, beetje mn dingtjes doenVanavond dansen en dreadwonder komt me ophalenRitje achterop de motor knap ik altijd erg van op !Besloten een paar weken een soul-vacation te houdenDe therapie is begonnen, dus nu is het tijd om mn wonden te helen, daar is tijd, ruimte, energie en rust voor nodig. Beetje moeilijk want er zit een berg schuldgevoel in de weg...dus er is wel wat te doen in dat koppie van mij...Maar de wereld draait ook wel even een poosje door zonder mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 hallo allemaal, ik bedenk me ineens iets...Moderator, zou het niet mogelijk zijn dat iedereen een uniek profiel kan krijgen?Misschien zelf invoeren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Mijn tekst.... quote: Originally posted by: SootheBlijf nog wel even roken, lijkt mij. Gaby kan het, maar dat is niet voor een ieder weggelegd. Anders zit je tegen het plafond en wil weer drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Ik heb geen zin om erover door te drammen maar dit moet nog ff van mijn hart. Het stoort me ergens dat plots alles via pb gaat..Ik vraag me af wat je Teveel in pb hebt te vertellen soothe. Ik hou er niet van hoe je me eerder neerzette hier op het forum maar goed dat slik ik wel weg. Ik zou het al helemaal niet fijn vinden moest je een Fleur neerzetten bij iemand waar ik enorm op steun. Is dit een gebrek aan vertrouwen naar jou toe van mijn kant? Absoluut! Voel dit bedreigend aan? JaWie is de wolf? Ik heb het wel ff gehad hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 En zo vind ik berichten als: ... je hebt een pb weer niet sfeerverhogend.Iedereen kan zelf wel zien of ie een pb heeft toch? En zo vind ik een aantal andere dingen ook niet sfeerverhogend. Zeker voor nieuwkomers niet. Hoewel ik de laatste tijd mn ei ook niet meer kwijt kan hier, maar dat kan ook aan mij liggen.Nieuwkomers worden met vragen in Thema's of Wie is wie verwezen naar de dagdraad. En dan gaan ze hier kijken en komen binnen in een chat waar alco-gerelateerde onderwerpen soms nauwelijks aan bod komen. Er mag (moet) wel wat meer evenwicht zijn. Ruimte voor vragen, alco-problematiek maar ook voor humor en meligheid. Zelf heb ik het gevoel dat er vaak gepost wordt om het posten. Posten van berichten lijkt een doel te zijn. Veelpraterij om maar in beeld te zijn. Weet niet zo goed wat het is. Verveling?Als we dit als onze huiskamer beschouwen, voelt het een beetje als veel leut en gezelligheid en als iemand binnenkomt met een hulpvraag roepen we eventjes "Gut meid wat vervelend, spoel het door de gootsteen" en dan gaan we gauw weer over tot de orde van de dag en dat is chatten.Ik ben me ervan bewust dat het misschien te zwart wit gesteld is zo, maar ik weet het anders ook niet goed duidelijk te maken.Evenwicht, da's wat ik de laatste tijd wel mis en vaak daarom maar niet eens inlog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Ha die Fleurtje. Schrijven we tegelijk. Ook zo'n hekel aan pb-meldingen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Mupke, ik lees herkenbaarheid! Ik zit er nog niet zo lang op maar merk als ik blij ben dat ik een tweede dag niet gedronken heb, dat graag wil meedelen, evenals wanneer het niet goed gaat.op de dagdraad gaat het vooral om elkaar een kopje koffie geven. Ik stel voor dat we elkaar verrijken met nieuwtjes van de dag, zodat we slimmer worden ( wat die alcohol in ons leven teniet heeft gedaan) en elkaar kunnen steunen in het wel of niet 'halen' van de dag.Verder wil ik nog even kwijt, na lang lezen van berichten, dat ik Bolletje toch wel heeeeel graag de pluim van de dag wil geven; je schrijft zo geweldig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Fleurtje, waarom een PB zo vraag je.Om het gerammel buiten het forum te houden.Anders beginnen de toestanden weer.Er staat geen kwaad woord in. Dat is mijn stijl niet.Geen dingen bedenken, die ik gezegd zou kunnen hebben.Anders vraag je het aan je maatje, dan weet je het.Niets aan de hand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Goeie middag mensen. Wat een weer hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 ha tinkerbel, graag wil ik ook je maatje zijn als je niemand hebt.mijn maatje is dinah maar je mag toch wel meerdere maatjes hebben?Goed dat je het vandaag hebt volgehouden, ik helaas nieten terwijl ik dit schrijf, staat er een glas wodka naast me. ik ben niet dronken nog(4 glazen) en voel me er niet eens goed bij....Het was geboren uit een 'reparatiewijntje'.....ja, dat kennen we wel (alleen maar 2 glaasjes, dan ben ik over mijn kater heen...echt niet)Morgen weer grote verantwoordelijkheden.ik dreig dat kapot te maken... dat kan niet, ai nu al paniekaanvallenMaar what ever happens, lieve tinkerbel, blijf op het forum komen, het is goed dat dat in je hoofd zit.Ik ben nog vreselijk in gevecht maar toch helpt het om je altijd stiekeme gedrag te kunnen delen met lotgenoten.hou vol! liefs van Lot Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 het is inderdaad zalig weer bollie . ik ben al een beetje verkleurd op sommige plaatsen blauw en sommige plaatsen rood Lot als je morgen een hele belangrijke beslissing moet nemen is het niet verstandig om je vol te gieten, dusssss............ stoppen nu het nog kan. gooi niet de goede dingen overboord voor die paar glaasjes.ik kan wel een hele preek gaan houden maar je weet zelf ook wel hoe het werkt toch?kom op laat zien wie je bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Hallo frummers,, Vandaag was het een buiten dagje. Daarom weinig op het forum.Ik heb het vandaag verschrikkelijk moeilijk gehad wat niet drinken betreft. Het weer heeft me waarschijnlijk ook de zucht weer opgewekt. Maar.... ik heb het volgehouden, maar voel me ondanks het niet drinken een loser. Hoe komt dat toch?Ik heb niet alles gelezen van vandaag maar maak er wel uit op dat er geen fijn sfeertje hangt hier. Ik ga hier niet op reageren want ik vind het verschrikkelijk als er wrijving is tussen diverse mensen. Ik hou me er buiten en hoop dat het zich oplost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 @Desi: Ja dat trek hebben met mooi weer herken ik toch zo! Hier zit er dus nog een......You are a winner!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Lot, wat zou je nu kunnen doen waardoor je het gemakkelijker zou zijn om de drank te laten staan. Zou je nu kunnen stoppen?Ff buiten gezeten Igor maar dat is me al gauw te wamme. pppfffftttt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Denker Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Goedemiddag mensen. Ik dacht ik meld me even. Zit nog in de strijd tegen alco. Ben nu snotverkouden en ga weer mijn nest in tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 hoi denker lang niet gezien. lukt het dan een klein beetje met niet drinken???desi voor mij was het ook een trigger, maar nu ben ik nog helder en wakker heb er dus wel bewust van genoten. en ik had antabus op dus kon toch niet drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Ik heb er net 1 insgeschonken maar dat is mijn laatste (5 wodka's, uh als ik standaardglazen reken dan 8 of 9).Dat is nu makkelijk praten met een 1/3 gevuld glas maar ik ga dat echt doen met jullie hulp.ik blijf online....ai en het erge is: ik voel me niet eens blij! Bol, dit is mijn laatste glas voor vandaag.Bericht aan iedereen! zelfs met drank op voel je je niet geweldig, zo voel ik nu....................***zooi, nu vergenoeg om morgen niet fris te zijn..:-( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Hé God zij dank Lot, ik was ff bang dat je weg gegaan was. Heel fijn dat je toch blijft meis, en ik hoop echt dat je het bij het laatste glas kunt houden.Hoe kwam dat nu zo dat je weer ging drinken? is het nog steeds die zucht waar je nog niet sterk genoeg voor bent om er tegen te vechten.En o ja, we laten je hier niet vallen hoor, je hoor er bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 goed dat je het hebt volgehouden Desi, ik verlang ook naar die krachtIk ga het weer proberen....vallen en opstaan tot dat ik steeds minder val... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Lot ik zou het ontzettend knap vinden als je het hier bij laat heb je al fatsoenlijk gegeten?en op tijd naar bed. maar je zegt vandaag de laatste, ben je niet van plan om te stoppen of te minderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 lothoe sta jou man hier tegenover dan..dat je zoveel drink? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lot Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 ja bol, ik weet het ook soms niet. Gisteravond kwam ik laat thuis en had een soort beloning nodig...1 wijntjeEn we weten nu, 1 wijntje gaat niet als je trek hebt. toch gedaan... uiteindelijk de hele drankkast opengetrokken.mijn man vertelde dat ik om 5 uur naar bed kwam,...ik weet er niets meer van.net een afspraak vergeten, kreeg een mail.....nee, gaat 'lekker' zo lot, zeg ik tegen mezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2011 Lot, dit gaat niet goed zo.Inderdaad beter om wat te eten en wat te slapen en je morgen te melden.Liefst voor je de fles opentrekt.Nu is het 'onheil' reeds geschiedt.De praktijk leert dat iemand die al drinkt,moeilijk tot stoppen te bewegen is.Straks schenk je er weer één in. Craving is dat.De door de drank veroorzaakte paniek met een drankje kalmeren.Dit is een glijdende schaal.En ook tips en adviezen, komen onvoldoende door.Dus echt beter nu slapen.Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden