Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 april


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik wil nog even een gedachte delen over een onderwerp eerder vandaag.
Ik dronk heel veel, omdat ik dan zelf de schuld had van de kater. Omdat de ellende mij is overkomen, had ik hier tenminste wel zeggenschap over. Ik drink dus het is mn eigen schuld, ik ben nu eens zelf de oorzaker van deze ellende.
het eerste wat ik bemerkte toen ik eens begonnen was met doordeweeks niet te drinken was dat ik de kater miste. Echt waar. de kater is ook een roes, eentje die ik zelf veroorzaakt heb. En met een beetje mazzel was het ook nog wel leuk de avond daarvoor.
Maar dat was het eerste dus. ik miste de kater. Best erg. de kater had ik nodig om de realiteit te verdoezelen.

Volgens mij valt dit onder de noemer zelfbeschadiging ? Zelf mutulatie of zoiets ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Woman,

Ook een periode gehad waar de kater soms nog het beste van al was. Maar ... dat was zowat in het begin van mijn problematisch gebruik. Tijdens zulke katers was ik hypergevoelig, zag ik de realiteit helderder, poƫtischer, bevond ik me bijna in een toneelstuk, genoot ik van de ondergang die ik over mezelf bracht. Nu echter is een kater angst, beven, zweten, nare dromen, paniek, duizeligheid en wil ik er zo snel mogelijk uit.

Maar misschien gaat het bij jou nog over een heel andere ervaring.

Groetjes,
Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, jaap. Ik ook hoor.
Maar moet wel zeggen dat de realiteit wel echt heel erg heftig is. En dat ik hƩƩl goed snap van mezelf dat ik zo reageerde.
Ik moet eraan nu, geen vermijdingsgedrag meer, deal with the pain.
En dat is niet te flauw.
Complexe ptss, ik heb het gister opgezocht, en ..... oef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...