Spring naar bijdragen

Woensdag 27 april


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo mensen,

Vanmiddag had ik ook een vraag gestuurd. Ik weet n.l. niet hoe je een PB stuurt en waar je op moet klikken. Ik heb al bij Help en Hoe werkt het forum gekeken, maar kom er niet uit. Dat was om een uur of één. Tot op heden geen reactie.
Misschien kunnen jullie me helpen?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Summer hou vol! Ik ben ook heel goed in het verdoven van gevoelens, maar als je weer bij je positieven bent dan schaam je je ook nog rot en baalt. Als je nu sterk blijft dan kan je tenminste tevreden zijn over jezelf. Die gevoelens gaan helaas niet weg van drank. Dat weten we allemaal.
Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje en Witte,
dank voor jullie steun. Ik moet nu juist niet gaan drinken, als ik weet dat ik daar alles mee heb weggegooid. Ik ben even naar mijn oom en tante gegaan en alles verteld. Morgen naar de Brijder om 16.00, geen idee wat ik daar moet gaan verwachten... Ik laat het maar over me heen komen en hopelijk kan ik antabus krijgen via hun. Ben er klaar mee, dat gezuip, nergens goed voor. Drank maakt inderdaad meer kapot dan me lief is.
@Summer, volhouden, niet naar grijpen. Als je de deur op je werk dicht trekt moet je ook die gedachten daar proberen te laten. Ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een berichtje.....
ik ga me vanaf nu alleen even op mezelf richten....ik lees hier wel maar reageer even niet.
ik heb vanavond ( door niet zulke leuke post) het raam( van de voordeur) bij mijn ex er uit geslagen.
vrees dat ik zo opgepakt word.
mijn excuses dat ik zo vreselijk door het lint ben gegaan, en ik heb niet eens gedronken vandaag.
het is te veel...ik trek het even niet.
lieve mensen.......heel veel succes en sterkte
hoop vanavond of morgen weer mee te kunnen lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet voor niets wordt alcoholisme familieziekte genoemd.
De negatieve invloeden van een alcoholist kunnen op langer termijn desastreuze gevolgen hebben voor de gezinsleden.
Machtspelletjes, list en bedrog, manipuleren en oneerlijkheid ondermijnen denk en handelwijze van kinderen die telkens weer op het verkeerde been worden gezet.
Het is daarom niet verwonderlijk dat deze nog zo jonge mensen op latere leeftijd problemen krijgen met funktioneren in de maatschappij.
Problemen krijgen met relaties op welk niveau dan ook en zich zelf mislukt vinden, te min.
Over het algemeen is het minderwaardig voelen vroeger met de paplepel ingegoten.
Ondanks het voornemen later niet zo te handelen als de drinkende opvoeder is drank dan dichterbij dan wenselijk is.
De circel is weer gesloten en is niet te doorbreken als de verslaafde blijft doordrinken.
De gevoeligheid voor een verslaving is erfelijk.
Ik heb nooit beseft dat de gevolgen van mijn alcoholisme zo diep zou ingrijpen op mijn omgeving, mijn gezin, kinderen.
Dat besef is gekomen, pas nadat ik ben gestopt met drinken.
Voor mij is minderen niet weggelegd.
Ik heb geprobeerd te minderen maar dat werd uiteindelijk een kwelling.
Het maakte van mij een martelaar en mijn omgeving moest door het stof voor mijn onuitstaanbare levenshouding.
Het is goed gekomen door resoluut te stoppen met drinken en hard te werken aan mijn problemen.
Ik leef weer in de realiteit en door omstandigheden leef ik per dag en geniet van de kleine dingen.

Ik zou zeggen pak de eerste niet, bekijk het leven per dag, 24uur niet drinken is te overzien.
Stop met rennen, ook in het hoofd, sta wat vaker stil bij wat er om je heen gebeurt, leef NU.

Morgen weer aan een nieuwe dag beginnen met een nuchtere kop.
Iets om dankbaar voor te zijn.
Hou het simpel en veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje:
Ik ga ook slapen, ik ben moe
sluit mijn beide oogjes toe,
Here houd ook deze nacht,
over mij getrouw de wacht......

Heeel lang niet aan dit liedje gedacht en het schiet me opeens te binnen nu ik jouw welterusten las...
Dit liedje zongen we vroeger voor het naar bed gaan.

Ik heb van vandaag alles gelezen, er is weer veel geschreven,
Veel sterkte voor ons allemaal.

Ik heb vandaag niet gedronken, maar ben erg moe.
Heb in verband met vakantie van collega een lange dag gemaakt op het werk en het was druk.

Tot morgen!:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenie, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.... in ieder geval heel veel sterkte...

Wil, hoi man, hoe gaat het met je???

Primula, lekker slapen zo hoor.. ik maak het ook niet laat denk ik, zit al te gapen hier..
Ik ga slapen, ik ben moe..... zong het ook altijd met de kinderen vroeger...
Waar blijft de tijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed Nien dat je stappen hebt ondernomen.
Alles wat je aanpakt om de verslaving te lijf te gaan
kan in je voordeel werken.
Antabus is een goed middel en stok achter de deur om op langer termijn
de drank buiten de deur te houden.
Probeer het een jaar vol te houden.
Dan is de grootste strijd achter de rug en de nieuw verkregen inzichten maken het mogelijk wat soepeler en veerkrachtiger van geest door het leven te laveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Rvanth,
dank voor je reactie. Ik wil inderdaad alle stappen zetten om hier vanaf te komen. Alleen steeds toe moeten geven dat je de mist in gaat is niet zo heel goed voor mijn eigenwaarde. Maar moet zorgen dat ik uit de cirkel kom van boos op mezelf zijn en dan weer gaan drinken. Ik bekijk het maar van dag tot dag.
Iemand ervaring met de Brijder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...