Spring naar bijdragen

Woensdag 4 mei 2011


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 284
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik begrijp het wel hoor.

Ik had er ook veel problemen mee dat men zei dat ze dat al aan hadden zien komen en dat ze mij meerdere keren ervoor hadden gewaarschuwd, alleen wilde ik toen niet luisteren en zeker geen hulp aanvaarden.

Nu ik het voor mijzelf erkend heb merk ik dat de meesten niet weten hoe ze mij moeten helpen en kunnen helpen, dat ik de steun en hulp met name ervaar van verslaafden en lotgenoten omdat zij weten wat het inhoudt.
De omgeving staat vaak met de handen in het haar omdat ze niet weten hoe ze mij kunnen helpen, hoe graag ze dat ook willen.
Vandaar dat voor mij het contact met lotgenoten hier op het forum en tijdens de meetings zo belangrijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil eigenlijk van mijn vrienden eb familie geen hulp.

Ze moeten er gewoon zijn. Normaal doen. Meer niet. Ik vind het wel prettig dat ik dat kan scheiden. Hier een beetje ouwehoeren over verslaving. Kan ik voor de rest normaal doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

igor

denk wel dat hij heel blij zou zijn..maar wacht nog steeds op dat speciale moment dat ik het zeg
heb hem in een email wel mijn excuus gemaakt,,voor mijn gedrag toen die tijd
ik was ook een ...... moeder..
ik heb het per email gedaan omdat ik weet dat hij ook moeilijk met emoties kan omgaan...pddnos
heeft hij
ik kan het zelf oook nog niet aan om alles naar boven tehalen wat mis is gegaan..wil het liefst alles achter me laten en er niet meer aan denken
nu ik dit op schrijf kom alles weer boven en daar wordt ik emotioneel van en denk hoe kan een mens zo door drank veranderen en dingen doen die je eigenlijk niet meen
maar klaar nu..ik ga douche en vanmiddag met de jongste naar het speelparadijs:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaap

bij mijn is het wel zover gekomen..dacht precies het zelfde
lekker alleen..kan ik drinen zoveel ik wil
maar toen ik er alleen voor stond,gingen me ogen wel open..na twee jaar dan
en na een waarschuwing van ggz dat ze amk wilde inschakelen
gelukkig na veel praten niet gebeurd en gewoon niet meer gegaan naar kliniek
en ook niks meer van hun gehoord
maar toen het met de jongste steeds slechter ging ..ben ik gaan nadenken
ja en 10 januari is de knop om gegaan en hopelijk blijf die om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, hier weer druk aan het werk, maar heb juist telefoon gehad die veel in me losmaakt. Een dierbare vriend/collega van me staat op het punt zijn vrouw te verliezen waar hij al 35j mee getrouwd is. Hij vroeg me om een cd samen te stellen met muziek voor de begrafenis. Heb dit vorig jaar rond Kerst ook al moeten doen voor zijn vader. Ik ben er gewoon niet goed van. Ik weet al van vorig jaar dat ze kanker had, maar elke keer leek ze er door te komen. Nu niet meer dus.
Damn, het grijpt me enorm aan. Pfffff :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je dinah, hij heft me zelf een lijstje gegeven met gebroken stem aan de foon. Wij komen echt heel erg goed overeen op het werk en grappen er steeds op los hier, maar nu .....:(

Ik kan er niets aan doen, niets aan verhelpen, alleen maar zo goed mogelijk steunen, en dat ga ik met volle inzet doen. Het schuift ook mijn slechte gevoelens naar de achtergrond. Na het "zwarte" weekend heb ik maandag en dinsdag twee heel sterke dagen gehad. Nu moet ik eerst hier weer even door. Mezelf inzetten voor iemand anders lukt me altijd beter dan voor mezelf. Raar hé :huh:

Borrie :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,
Will heel veel sterkte!!!
Jopie, mooie woorden, ga ik vaker teruglezen. Geeft wel houvast!
Ik vraag me af hoe het met Lenie is.... Lenie waar ben je?
Dag 4 begon sterk, net even een zwak moment, bijna langs de supermarkt gereden om toch een wijntje te halen. Maar met de gedachte in mijn achterhoofd hoe beroerd ik me zondag heb gevoeld ben ik toch maar meteen naar huis gereden en ben blij dat ik dat gedaan heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zwakke moment was dat ik de drang had. Maar het sterke moment dat ik door ben gereden. En ben er blij om, want het blijft er anders inderdaad niet bij eentje.
Ik ga op mijn fietsje richting de kapper. Met een paar uurtjes weer terug...
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...